1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582742 inlägg · 6215 ämnen

Hejaramsor

« · 962384 Till forumet


Sv: Hejaramsor
Dream Team: "Dagens tistel: Snåla surgubbar som inte sjunger med i en enda ramsa under hela matchen för att sedan gnälla när de inte gillar att klacken sjunger "Alla som hatar MoDo klappar nu". Köp sittplatsbiljett nästa match så slipper ni gnälla. Och vi i klacken slipper er!"


Fy fan vad bra skrivet. Håller fullständigt med så jävla less på de som bara gnäller matcherna ut och inte hakar på en enda ramsa. Snart kommer inte nån att våga starta någon ny ramsa tack vara alla efterspel som det alltid måste bli.

Stötta grabbarna nu!!!
Kommentera

Sv: Hejaramsor
Dream Team: håller med helt och hållet.
Kommentera

Sv: Hejaramsor
Saxat från tikare.se:

"Dagens tistel: Snåla surgubbar som inte sjunger med i en enda ramsa under hela matchen för att sedan gnälla när de inte gillar att klacken sjunger "Alla som hatar MoDo klappar nu". Köp sittplatsbiljett nästa match så slipper ni gnälla. Och vi i klacken slipper er!"

Detta är väl mer än något annat en attitydsfråga. Så länge jag kan minnas har inte Timråklacken, vare sig på hemma- eller bortaplan använt sig av hatramsor. I någon form. Visst har det förekommit försök till detta, men utan undantag har dessa försök tystats ner, och då ofta av de som varit med ett tag, eller "surgubbar", om man törs drista sig till att göra den jämförelsen med andra i ens egen ålder.

Nu är det förstås så att MoDo HK på inga sätt är ett lag som jag håller sådär jättevarmt om hjärtat. Likväl så känns hatramsor av den här sorten, även om det givetvis finns betydligt värre sådana, enbart onödiga. Som om det inte var underförstått att man tyckte rätt så illa om motståndarlaget i alla matcher, ungefär. 

Dessutom, att skriva "Köp sittplatsbiljett nästa match så slipper ni gnälla. Och vi i klacken slipper er!", är väl att sätta sig själva på alldeles för höga och rangliga hästar, då undermeningen tydligt är att ni som inte håller med icke heller behöver göra er besvär.
Kommentera

Sv: Hejaramsor
Bosse60:

Härligt Bosse! Ja, men inte kan väl Timråiter ha sämre textminne än Sundsvallare? Men om så är fallet får vi väl låta trycka upp ett gäng texthäften som vi lägger på alla fina röda stolar i E.ON Arena...
Kommentera

Sv: Hejaramsor
DJ Hemp: Utmärkt, men kommer man ihåg all text? Själv är jag en "gubbe" som brukar sitta ner, men får titt som tätt gliringar av mina bänkkompisar att jag skymmer sikten och skriker och viftar för mycket. Ställde mig därför på ståplats mot Brynäs för att få skrika, sjunga och vifta hur mycket jag ville. Blev ändå besviken på "klacken" som slutar så fort trumman tystnar. Så kan vi väl inte ha det?

Vi måste väl kunna heja och sjunga även utan trumma?
Kommentera

Sv: Hejaramsor
Och ni Geflar kommer att brinna i helvetet likt er satans bock så ofta gör - Moahahahahahahah!!! Den elake DJ Hemp har planer för alla och allt...
Kommentera

Sv: Hejaramsor
Fanzin:

Göm dig bakom första bästa sten, för Gefle IF kommer snart att vara ett minne blott. Ni har haft er tid och det är bara att gratulera - Från och med nu regerar åter Sundsvall och du kan bara glömma er lånade tid i rampljuset - Ha ha ha!
Kommentera

Sv: Hejaramsor
20 Lindgren: Ja han menar förståss gifS, norrlands andra bästa fotbollslag typ ;)
Kommentera

Sv: Hejaramsor
Snoop:

Just den frasen hittade jag och min dotter på tillsammans. Denna var till och med hennes förslag. Därmed har jag lyckats med att locka henne över till THE DARK SIDE... Ha ha ha - Vi ska mörda, det ska ni allt få se!
Kommentera

Sv: Hejaramsor
DJ Hemp: haha snyggt att sjunga att dom andra ska dö då :D
Kommentera

Sv: Hejaramsor
DJ Hemp: GIF-ramsor? :-o

Fanzin: Kliv in och styr upp! ;-)
Kommentera

Hejaramsor
Timråiter, varför inte svälja lite stolthet och använda oss några finfina GIF-ramsor (ja, jag står ju med stor passion och skriker med Patronerna också):

"Vi är Timrå IK och i E.ON är vårt hem,
Här vinner vi för jämnan vi tar alltid tre poäng,
Supporters är på plats med fanor, trummor, och med sång,
Och vi hjälper Timrå vinna än en gång.
Heja, heja, heja Timrå
Heja, heja, heja Timrå
Heja, heja, heja Timrå
Vår vinnarsång skall eka än en gång!"

(Ordet supporters bör kunna bytas ut...)

”Timrå är laget och färgen är röd
Vi kämpar och sliter dom andra ska dö
Norrland Oh Norrland ja här trivs vi bäst
Störst, bäst och vackrast – i dag är det fest!

Och vi älskar Timrå – Vårt hjärta är rött
Ja vi älskar Timrå – Vårt hjärta är rött”

Taget, eller...? :)
Kommentera

« · 962384