1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598907 inlägg · 6213 ämnen

HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand

Sv: HockeyAllsvenska finalen Timrå IK - Leksand
mr_brasco: såg rätt fräckt ut när Freddan tokpekar att parks ska stanna på isen och sen trycker han dit den direkt, coachseger? :)

För övrigt tror jag Timrå behöver snäppa upp sig, det här var långt ifrån vår bästa match, däremot var det kanske dahlens bästa match och det var ju räddningen.

Modano: Parks gled in och gjorde en klanderfri match. Dirigerade power play, styrde uppspel, spelade klokt och hårt hela matchen. Inte ett enda misstag. På slutet visade han rutin och tog en klockren hakningsutvisning så att han skulle få vila upp sig. Och pricken över i:et var ju avgörandet.

Hahaha ;)

Bragd-Birger: vet inte om jag vill klaga så mycket på Timrånerver. Tog ikapp två underlägen. Hängde inte med huvuden, tjafsade inte med domaren. En sån som Ritola såg betydligt spattigare ut.

Leksand är ett formidabelt motstånd. Men det här är klart möjligt.

Kl 15 smäll de i Bagheera Ladan...
Hua...
Men tills dess är det FEST 🎉
4200 ikväll!!!
De håll inte!!!
FULLT HUS PÅ TIRSDA FÖR FAN!!!!

El Maco: Klockrent. Och dessutom: Nu vet dom också vad som krävs i den här typen av matcher, och hur man vinner dom.

El Maco: poäng där. Har ingenting att klaga på vad gäller inställning eller kämpaglöd, men tycker nog att den kyla som man uppvisat de senaste 10 matcherna var mindre påtaglig. Så lite nerver var det nog.

Men, givetvis: en formidabel insats värd all cred och respect när man lyckas knipa segern. Johnsson är ju helt fantastisk matchen igenom. Dahlén är bara sinnessjuk. Vilken jävla snubbe.

Stämningen i hallen? Lät gemytlig värre genom tv:n, trots att det var en bit från fullsatt. Hoppas på ännu fler på tisdag när dottern begår hemmaplansdebut.

mr_brasco: Var det någon modoit med lite insyn som anade att Freddan skulle kunna göra ett så här bra jobb? Eller har han helt gått under radarn?

Bragd-Birger: mysigt i hallen. Bra tryck och bra organisation på Västra. Skitsnyggt tifo! Cred ni som målade det!

Inte jättemånga leksingar på plats ändå. När man ska klaga på uppslutning och publiksiffror. Jag stod långt till vänster på ståplats och kunde avnjuta ett halvfullt bortastå dominerad av en jättetrumma i ena örat men man var nog tvungen att stå riktigt nära för att höra mer än trumman. Det där utklassar Timrå i dalarna på söndag.

HELT. JÄVLA. UNDERBART!!!! Greppet är kopplat! Äntligen får vi uppleva dessa tider igen som Timråsupportrar. Alla minnen från SM-slutspelen kom tillbaka till mig i kväll. Men hörrni, 4200 är pinsamt dåligt. På tisdag MÅSTE vi fylla NHK Arena! Speciellt om vi kan avgöra!

sargad: Modo ville inte ha Freddan som målvakt säsongen 99/00. Och inte som tränare 17/18. 😀

Bragd-Birger: Tyckte att försvarsspelet var fortsatt bra idag. Lite flyt har de på 2 av målen. PP var bra förutom 5-3 läget. Det jag kände var lite negativt var att det var för många som såg lite för spända ut. Vilket inte är konstigt med detta unga Young Guns-lag.
Kan vi slappna av på söndag och spela vårt spel så kommer vi nypa den matchen. Knätofs kommer att komma ut stenhårt såklart, men det har vi sett förut.
Det kan gå det här.....

sargad: Kan bara svara för mig själv, med ingen insyn, men visst är jag överraskad. Jag tycker att Timrå har ett välkomponerat lag som gör det lättare. Bra målvakt, bra defensivt grundspel men samtidigt med bra fart i uppspelen vilket gör er farliga offensivt.

Jag är tveksam om FA hade tagit Modo högre i tabellen.

Det jag är mest imponerad av ikväll är svaren från era spelare/ ledare i intervjuerna. Det finns en annan mentalitet i er trupp än vad vi haft på många år.

KulltorpsOlli: hela gänget spelade för varandra och märket på bröstet!!!! Fyfan vilken bra match av Timrås stolta furor!!!!

JonteD: Precis så. Stolthet mot lönecheckar.

KulltorpsOlli: Jag gillar Parks känsla och inställning efter matchen: "Jag tycker inte vi har spelat så bra som vi kan än".

tjobba: Parks gjorde en underbar intervju i hockeypuls f.ö.

KulltorpsOlli:
- Sämst ikväll: Parks i 5-3 läget i andra. Tafattare sekvenser får man leta efter.
- Bäst ikväll: Parks 4-3 målet. En klassiker. Komma in från utvisningsbåset och stänka in segerpucken.
- Hedersomnämnande: Västra stå. Fantastiskt jobb. Bästa klacken är här och nu, slut på alibitrummande a la 00-talet, röststarkt som satan barra....
- Revanch: Publiken. Allvarligt? 4200ish på den Allsvenska finalen. Vakna Medelpad för satan

Akalla613: och Modano... Det finns dom som säger att jag måste sluta jinxa för om jag jinxar går det åt helvete. Er anti Parks jinx bevisar nog att det stämmer för den gick ju oxå åt helvete, jiiiihaaa.... ;-)

FORZA TIK.............alltid, alltid.......

Jonte fick assist på sista målet men visst fan var det inte Molinder som var andra passaren efter E.Karlsson? tycker det ser ut som nr 24 på ryggen när jag kollar highlightsen efter match.

Gewe: Jo, Molinder var det

fantasilos: konstigt att dom inte ändrat i statsen, kul om han får vara med i protokollet också

Gewe: stämmer bra de är Molinder som passar Karlsson. :)

Lite konstigt resonemang, är det inte bra att ha spelat en hårde serie och va inne i det om man skall möta ett SHL lag? Hur orkar ett lag i SHL spela Kvart, Semi och final där det kan bli 7 matcher i varje serie? Tror väl knappast att ett SHL lag är bättre tränat tex. 🤔

Sputnik: Skillnaden är ju att i ett SHL slutspel så spelar alla lag matcher medan här vilar ju SHL lagen från de första 3-5 matcherna.
Blir det 5 tuffa bataljer och SHL lagen fått vila under tiden så är det givet att det är en fördel för dem.

Sputnik: vi får komma överens med Leksand om att köra lite lugnare så att ingen blir trött.

Söndagen den 25 mars(lönehelg) möter vi Karlskrona..
Vi ses 😊
Timrå IK i vått och torrt och i med och MOTGÅNG ALLTID ❤

El Maco: Vinn i tre raka bara, hur svårt kan det va?

El Maco: Sten-sax-påse beordrade jag innan första match ju 😉.
Det här kommer slita, mentalt såväl som fysiskt. Sedan kan man ju råka ut för avstängningar oxå i kölvattnet av såna känsloheta matcher. Förjäkla orättvist. Behövs en riktigt bred trupp(hoppas Hållander tillfrisknar o Zetterlund återkommer) o alla nyckelspelare tillgängliga.

sargad: vad är status på Hållander? Såg aldrig vad som hände.

sargad: Axelskada på Hållander enligt rykten. Zetterlund kommer inte tillbaka.

El Maco: tycker vi kan komma överens med Leksand om att vi möter Karlskrona, och så får dom revanschera sig mot Mora.

Bragd-Birger: gillad också Madhawks ordval.
-Vad gör hockeyfolket i Karlskrona just nu?
-Myser.

KulltorpsOlli: Freddan sa igår på ST:s sändning att det handlade om axeln, men var osäker på status. Såg att ST kommer följa träningen idag och då skulle man följa upp om Hållander.

Bragd-Birger: en leksandskompis så faktiskt igår till mig att han är lite ambivalent till den här matchserien, för han vill helst möta Mora! Hoppas det tänket börjar sprida sig till laget också 😎

Vilken härlig tillställning det var igår och med bästa tänkbara avslut. Inramningen går inte att klaga på heller utan ett mäktigt tryck genom hela matchen från västra stå. Tycker även sittplats levde upp igår på ett bra sätt!
Spelmässigt så tycker jag vi gör det väldigt bra i egen zon, men att Leksand får lite för lätt att komma med fart genom mittzonen. Där behöver det blir bättre. Annars en väl genomförd match och kul att se att en som Molinder höjde sig rejält och gör sin bästa match för säsongen, kul. 👍🏻

El Maco: Hoppas de myser till det riktigt ordentligt. De har ju Kolan i sitt lag nu, fredagsmysets okrönta kung 😎

Det är ju ändå väldigt speciellt det här läget man är i. Pulsen slår lite hårdare. Det sista jag tänker på innan jag somnar. Första jag tänker på när jag vaknar. Idag letar jag över allt efter vad som skrivs. Kollar klipp. Läser vad utomstående tycker och tror.

Kort sagt: Mellofinal!

The great one: instämmer om molinder. Tycker även Dahlén hade sin bästa match igår. Inte bara för poängen, utan för att han jobbade bättre över hela banan. Hans närvaro var tydligare än tidigare.

Gällande att vissa tippar Leksand för att dom har rutin och vi är "young-guns", så tycker jag såhär: enda sättet man kunde se att vårt lag är yngre är på vår fart och att våra spelare är hungrigare. Det är ingen som klarat ett kval tidigare, som ens varit i ett kval tidigare och är mätt. Alla vill framåt och ha mer.

Sputnik: Hållander är med på träningen enligt ST.

Visst förlorade vi Zetterlund som var ett tungt avbräck...
Men vi fick in en glödhet och revanschsugen Wedin efter sin långa skadefrånvaro med samma speed som Zetterlund..
Ett par matcher och han är i samma dignitet som Zetterlund 👊👏💪😊
Go Go Wedda 👍

EXPLORERSMÅLAND: Nu tror jag att Parks och Lavoie kommer att leverera en jävligt bra hockey i nästa match och hela laget kommer att se ut som att dom hinkat Redbull sedan igår! Spela för varandra o märket på bröstet röd o vit hockeydynamit!!!!!!

EXPLORERSMÅLAND: Som jag sa Wedin ersätter Fabbe och jag sitter lugn i båten. 😎

El Maco: Delar din känsla. Just nu lever man för det här! Vill inte att det här racet ska ta slut!
Melloracet, alltså ;)

Nu gick det ju bra igår men vad tar han straffen för? Domaren står ju bra till, slår han för hårt på klubban? Känns som en klockren brytning.

{8179}: Hållander känner sig inte 100 och osäkert om han spelare imorn ändå trots allt.

KniveN: Slaget går på skaftet och tar bort målchansen för leksingen. Den var korrekt skulle jag säga.

Sputnik: Är väll bara smart att vila så att det inte blir värre, vi har ju ändå många forwards. Får hoppas att han kan spela nästa hemmamatch istället.

Jag gläder mig alltjämt över gårdagens seger. Matchen hade kunnat sluta lite hur som helst men nu var det vi som hade det rätta flytet. Kanon!

Men allting är inte sång och glädje. Nu har den där enerverande reklamen letat sig in mellan vart och vartannat inlägg också. Kalkon!

Sputnik: man får hoppas att leksingarna lugnar ner sig lite och inte lyssnar så mycket på deras fans. På Leksands forum dominerar följande åsikter:
1, Skada Dahlén.
2, Skada Dahlén.
3, Skada Dahlén.
4, Skada Haukeland.
5, domaren hatar leksand.
6, skada Dahlén.
7, Leksand är MYCKET bättre än Timrå.
8, Vi ger upp och möter Mora istället.

« · 1878556 · »