1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581339 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2010-10-02

1285001 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Man blir ju tårögd då man tänker tillbaka på hur vi genomför matchen. Årets svåraste match. HV borta. Då går vi ut och möter dom med ett frejdigt offensivt spel.
Vi styr och ställer under hela matchen. Vi tvingar HV att kontra. Dom får inte mycket till tryck på oss medan vi trycker tillbaka dom under stora delar av matchen. Det var makalöst att beskåda.
Vår bästa bortamatch någonsin, i modern tid!
Visst har vi vunnit borta mot HV förr. Men då har det handlat om matcher där vi egentligen inte haft mycket offensivt spel.

Guuud vad jag har saknade detta spel under Challe tiden. Snacka om att tränarna har stor betydelse.

Finnkedjan är helt grym, Pärsinen bäst i serien? Han är makalös just nu.
Men det roliga är att vi har tre bra kedjor offensivt. Har tidigare varit lite osäker på andra och tredjekedjan, tyckt att dom inte riktigt räcker till i anfallsspelet. Ack så fel jag haft.
Björn Svensson bättre än någonsin, väldigt aktiv och Röymark vilken överraskning!

Men det är tack vare Perra som alla kedjor levererar. Hans spelidé passar laget och spelarna väl.

Efter en sån här insats undrar man ju vart Corso och Sonnenberg ska få plats?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
jerusalem har talat

"– Vi är inga gudar eller demoner" hohoh =)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Ambroo: Hans Abrahamsson på AB säger så här om Pikkarainen f.ö:

"För övrigt är jag väldigt förtjust i Timrås nyförvärv Ilkka Pikkarainen. Stor och stark, men med riktigt fina handleder. Dessutom är finländaren så där lagom småful och elak på isen."

Känns bra det här :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Kerstin_k: Bra inlägg där och jag delar din syn på tacklingen fullt ut. Med enbart svärnmorsdrömmar i ett lag så vinner man inget när det väl börjar dra ihop sig.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Mackelito: Jag vet inte men har du missat tikare-bloggen?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Hahl Bundy: Saxat från st.nu:

"Enda smolket i gårdagens glädjebägare var att backen Antti Halonen fick matchstraff i slutet av matchen efter en tackling mot Jesper Fasths huvud. En tackling som var ofrivillig, enligt Halonen själv.

– Jag såg att han kom mot mig med hög fart och trodde att han skulle försöka tackla mig, så jag vände mig om. Hoppas att han är ok, säger Halonen, som nu lär bli avstängd minst en match."
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Bissett19: Har inte max paketet.
Av princip :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Hahl Bundy:

15.00 HV 71-Timrå Canal Plus Hockey duger inte det?;)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
F.ö brukar det vara repriser till leda ibland på hockeymatcherna som visats.

Nu sökte man igenom tablåerna när man kom hem o hoppades få se matchen lite senare i gårkväll o hittade nada!

kl. 6.30 på en söndagsmorgon! Jo hejsan!

Men ikväll var det en iallafall sent omsider.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Kerstin_k: En annan missade naturligtvis matchen i går men de rapporter jag fick från bla 250 på telefonen var mycket glädjande.

Vad jag förstår var segern mer än välförtjänt som dom oxå sa på radion.

Hade jag sett matchen så kanske jag hade skrivit ett sånt där hyllnings o kärleksepos tills idag men jag kan ju tyvärr inte göra det.

Ska se reprisen ikväll på C+ hd kl. 22.45.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Med en natt till eftertanke och analys kan jag säga följande om gårdagens match.

Fantastiskt väl genomförd av Timrå. Inte en enda spelare föll ur ramen. Alla visste sina roller och uppfyllde dom till punkt och pricka. Stabilt defensivt och härligt, farligt offensivt.

Pikken, Hirscho och Pärra är klass rakt igenom. Dom hittar varandra mycket bra och sätter tempot så fort dom är ute på isen. Nu väntar vi bara på att Pikkarainen får göra sitt första mål, det behöver han nog. Fast han är nyttig på många andra sätt också. Hirschovits glider lite lurigt runt på banan och hittar dom andra två. Jag gillar honom skarpt!

Övriga femmor gjorde sitt med bravur. Pitkimäki var grymt stabil och lugn i målet och HV hade ingenting! Inte ens deras PP var speciellt farligt.

Någon tur fanns inte inblandad i den här segern. Timrå IK var bättre, mycket bättre och vann givetvis rättvist.

Angående Hallonens tackling så tycker jag givetvis att den var ful och att en avstängning förmodligen är på sin plats. Men jag kan inte låta bli att tycka om den. Här visar han tydligt att Timrå IK har spelare som spelar, tufft, hårt och ibland jävligt fult. Sånt sätter sig i motståndarnas huvuden. Vi har liksom saknat det ett par år nu. Som det känns nu har vi i alla fall Hallonen och Pikkarainen som kan spela lite fult. Jag hoppas ju givetvis inte att någon motståndare blir skadad av dom, men dom får gärna göra småfula saker lite nu och då. Bara för att hålla motståndarna på tå. Dom ska veta att dom inte kan slappna av när dom möter Timrå IK. För där finns dom där tokiga jävla finnarna och med dom vet man aldrig!

Återigen; fantastisk seger igår. Man blev nästan mållös.

Just ja, jag glömde ju att nämna Pärssinen. Han var riktigt bra och jag gläds med honom att det går så pass bra som det gör. Det är underbart att se honom på isen. Han verkar trivas ganska bra med sina finnkompisar. Match efter match är han 5-stjärnig!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Det blir ingen ytterligare avstängning av Halonen. En olycklig situation var det.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Per HApps: Ta´t lite lugnt nu va, sakta i backarna, vi är bara i början än.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Jag jublade friskt när jag såg Halonens armbåge det ska sägas. Jag trodde det va Thörnberg som fick den.... Fan jag ha gett 1000kr för att det skuule vart så. Thörnberg och Skröder är dom ända 2 i Elitserien jag inte äns skulle lida en sekund med om ett ledband går, låter illa men fan så rätt!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Skriv ett sir Alex kontrakt med Perra och hans vapendragare.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Nyss hemkommen från en trevlig spritfest orkar jag fan inte bry mig om någon jävla disciplinnämnds urusla omdöme. Eller snarare godtycke. Vi är Timrå IK och vi rör uppenbarligen upp känslor i hockey-Sverige. Oavsett vilket så är jag jävligt nöjd med att Halonen inte tvekar att sätta upp armbågen mot småttingar från södra vätterstranden. Detta är en viktig ingrediens vi har saknat i Timrå. Pärssinen-kedjan svarar för grannlåten, andra markerar att det ska fan göra ont att möta oss. Det ska kännas jävel. En och annan matchs avstängning kan vi leva med. Synd bara att det inte var någon annan i HV som blev drabbad. Laine kanske, men i synnerhet fittan Thörnberg hade suttit så jävla skönt som ett frimärke mot sargen i den sketna Rosenlundshallen (kapacitet ca 4 200 åskådare, Sveriges första inomhushall). 3-0 är ju otroligt sköna siffror, helt rättvisa dessutom, men som extra bonus har vi nu killar som kan trycka till dessa jävla motståndar-as så att de inte glömmer hur det är att möta oss tills nästa gång. Kör över dem bara - mot SM-guld 2011!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Lagt sig? Jag kom nyss hem i från en brakmiddag där jag fick periodrapporter från Jerusalem... FY FAN vilka kungar! Dessutom gråtre inte plånboken lika mycket som jag trodde den skulle göra...High life...Tillbaka in i dimman!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Nu när ruset har lagt sig så här fram mot 1 på natten så är det väl daxt att kolla framåt ;) Nu när Corsos comeback börja närma sig så kan jag tycka att han borde ta pelle Hallins plats med Lander och Martin Röymark.
Inge ont mot Hallin då han gjort ett bra jobb där. Men 1 mål, nja.. Då känns det mer lockande att ha en flashigpoängmaskin där. Som dessutom är otroligt snabb på grillorna. Vilket jag tror kommer gynna Röymark som också är det. Sen får Lander centra dessa två herrar genom att bara mata ut puckar på kanterna och fortsätta sitt stabila centerspel.
Och i o med detta får vi tre riktigt starka offensiva formationer. Med finnfemman som spets och gabbes kedja, för att sedan få Corso´-linan. Utmärkt säger jag! Och skål för en ritkgit bra borta match! Nu säger jag godnatt, Hörs!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
T T: Hahaha helt jävla otroligt, dom är snabba med att döma timrås spelare.....Skröders hopptackling då ??? kom han undan bara för att han råkade missa, ja mena hade han träffa ha han ju mördat sebbe.....något måste tamejfan ske med disciplinnämnden för fan.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
söder över: 1 sak till! Hiv7tersnett matchade sin 1a lina me david våten å thö... Äcklet stenhårt mot vår 4 lina långa stunder! Med tanke på skillnaden på lönekuverten där så gör 17 16 å 21 en fantastisk insats! Tänk på att 21 knappast är uppe i sitt optimala match tempo ännu efter skadan. Dom var faktiskt uppe å snurrade i offensiven med! vilken mumma match!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
kraft: Håller med ang. Corso han är skadad precis som andra spelare blir skadade o ibland opererade men inte alltid i nyskick..men det är hur värdefullt som hellst med spelare som gör sina regelbundna poäng i match efter match också när de inte har bra dagar ... o jag tror Perra är personen som kan hantera o få ut dte bästa av också de lite mer... udda...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Uno Gordon: men . tänk på att hv har den där hulken .. han som de snackats om hela kvällen . den oövervinnlige. tufftuffingen .. lance ward . killen som måste vara gjord av pansar hahaha . ja tänk va lätt de är att skapa myter om folk .
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
linköping spelar visst äckligt bra efter det manskap de har just nu. Den här matchen mot hv gör timrå verkligen det med. Det var verkligen länge sedan jag såg timrå spela så bra bp som dom gjorde i kväll! Fantastiskt! Juha inledde matchen lite stirrigt men sedan blommar han ut till nära på lindbäck spöke! Timo till skillnad mot thörnberg fortsätter göra 1 mål per match! ↲Kung timo! ↲Sebbe var knappt av isen vid något tillfälle 2a halvan av matchen! ↲Prins sebbe!↲Björn svensson har varit riktigt på gång nu på slutet! Kommer ihåg honom när han spelade ihop med timo å 37an för 2år sedan då var han så här på g med! Nu går han mer på mål isst för sarghörnen. ↲matte k gjorde inte mål med rumpan men det blev riktigt vackert ändå! 3 st feta mål i kväll!↲Jag är riktigt glad att jag fick vara på plats å se det här! Kändes hel skönt att applådera åt laget efter matchen! Den var dom verkligen värda ikväll! ↲↲Jag hade "mut" biljetter på sittplats men hörde den tappert kämpande lilla timrå klacken nästan hela matchen! Så dom fick en applåd efteråt med! ↲↲Halonen får nog sitta några matcher nu efter armbågen. Jag har inte studerat repriser ännu men det jag såg liknade mest ett skapligt hjärnsläpp! Hoppas på en förklaring för den där...↲Det positiva är kanske att falk tar med detta till nästa timrå match å spelar den med lite fel fokus! ↲↲Älska timrå ik å sovgott! Jo just ja! Granath var mycket säkrare igen nu! Tack för det!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Det här känns grymt!

Pärssinen leder poängligan. Vi ligger 3a där 1an och 2an har spelat 1 match mer. Sebastian Erixon?! vi har kontrakt med honom i 3 säsonger!!

Vi nollade Jerusalem och sänkte dom under sträcket! våra målvakter ligger på dryga 92 och 98%! Vi har en förlust av sex där vi förlorade mot serieledarna LHC med Pikkarainen, Hirso, Larsson, borta. Halonen leder utvisningsligan, det som var i planerna egentligen. Och vårat PP börjar rulla och vårat BP tycker jag är riktigt bra.

Pera verkar, nej är, ruskigt bra som tränare. Intervjuerna med honom är alltid lugnande och kloka, och har bevisligen gjort något med vårt Timrå!

Sonnenberg sägs vara på ingång och Corso kommer snart, Lindqvist kommer ansluta hela säsongen har jag på känn.

Som jag sagt tidigare är detta en ny 02/03 säsong. Men vi kommer gå längre. Ja, jag säger det redan nu och viker mig inte ett dugg.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Repris imorgon 06.30 på Canal + Sport 1 för mig och er andra som inte kunde se matchen eller bara vill kika igen :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Olle: jodå som då när thörnberg knätacklade lotvonen! ;) på den gamla tiden kunde man visst bara missa resten av matchen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Kommer ni ihåg på den tiden då man kunde få matchstraff utan att bli avstängd i efterföljande matcher?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
T T:

Fast två matcher låter väl inte helt otroligt med tanke på vad han gjorde?
Men det är säkert ngn tryckfelsnisse på som skrivit 10 Okt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Åkerblom i 6e: "kul" att Skröder gick helt fri, verkligen. Såg man inte att han hade som avsikt att mosa Erixons skalle mot sargen? Att han sen missade var ju bara ren tur.

Det borde finnas en "intent to injure"-paragraf

Visst kan Halonens armbåge vara värt några matchers avstängningar, men det man stör sig på är ju att det saknas konsekvens! Döm konsekventa straff eller avveckla disciplinnämnden!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Åkerblom i 6e: Jag tror att EP har skrivit fel. Oct 05 ska det stå. Åtminstone tills vidare...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
3 MATCHER?! DRIVER DOM MED OSS!?!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
T T: Nä nu djä***** !!! Nu får dom lägga ner >:-(
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
kraft: Huvudsaken är ju att han blir frisk snart och kan få några matcher i kroppen. På något sätt känns tålamodet med honom lite svagare än exempelvis tålamodet med Styf.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Timrå gjorde en underbar bortamatch,helt enligt plan kan jag tro!
Giffarna fick hjälp av Hammarby och Leksand krossade Sundsvall,i övrigt vet jag inte vad jag ska svara på Per happs inlägg,Corso är en udda person ,men bidrar med 40p. på en säsong,men ni som läser detta,vilka har inte en udda person på jobbet?
Så bra gjort av laget att ligga där dom förtjänar!! Skål!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02

Halonen Suspended until Oct.10 står det på EP.

Har nämnden haft telefonmöte i kväll helt plötsligt?

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Mackelito: Hynning var oxå bra idag! Det skall i ärlighetens namn nämnas
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Laken: Huvudsaken att vi vinner och sätter oss i respekt. Sedan om vi tacklar dem blå/gula eller röd/vita spelar inte så stor roll nu i grundserien
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Har varit bortrest nu ett tag och jag har ingen koll hur alla spelare presterat.

En sammanfattning om varje spelare hur dem har spelat i genomsnitt alla matcher skulle vara skitbra, t.ex om de nya spelarna presterat som fovantat.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Laken: Nej men det är ju märkligt att det är okej att slå en spelare medvetslös och kunna gå fri. Medan detta kommer rendera i allt mellan 3-5 matchers avstängning och 30.000kr i böter.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Uno Gordon: Ok må så vara men armbågen i ansiktet är faktiskt inte vacker, oavsett vem/vilket lag som delat ut den.
Annars gillar jag tuffa, hårda, ärliga tag.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Laken: Säger absolut ingenting om detta. Men om bodyguarden Falk och Pastor Davidsson skall stå upp för sitt lag skall de även dementera och kraftfullt ta avstånd ifrån all skit som den där jävla Thörnberg ställer till med. Men då kniper man igen käften och låtsas om att det regnar! Inkonsekventa handlingar och hyckleri är jag djupt allergisk emot. Lägger inte den där äckliga sekten ner snart så överväger jag att skicka en torped till Jönköping för att rensa luften.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Laken: Äääh; en match, två sms och ett fång rosor räcker
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Teemu Laine känns som en blek kopia av Ilkka Pikkarainen! :-D

Är helt övertygad om att Halonen kommer bli avstängd några matcher och jag kan inte tycka att det är fel i så fall!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Uno Gordon: Jo visst har det väl tagits upp men det tål att upprepas som en repig vinylplatta att Thörnberg är direktkvalificerad till biggest looser hehe
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Uno Gordon: Det är så j-a underbart, avstängning till trots, vi har ES hårdaste, elakaste spelare. Som Hempen skrev, mixen i laget känns så här långt alldeles, alldeles perfekt! Problemet är fortfarande bredden, att vi är relativt skadekänsliga. Åker vi på ett gäng tunga skador ser det lite tunt ut...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Snacka om grym match att se live alltså! :D Pitkämäki strålade i mål!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
Halonens armbågstackling var inte snygg men hur i h-e får man det till en "checking to the head". Kan förstå att Falk blev förbannad men å andra sidan skall HV prata med små bokstäver när man har Sveriges största fitta i sitt eget lag.

Detta har kanske redan tagits upp misstänker jag men jag åker inte scrolla denna gång.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
diffe: Förstod aldrig heller riktigt den kommentaren. Corso var ifjol, trots att han inte alltid spelade så där fantastiskt i alla matcher, en sån som det alltid blev mål runt omkring. Han är liksom bara där och poängen trillar in, vilket ofta är det som utmärker lite bättre spelare.

Samma sak kan man redan ana med Hirscovits. Han har spelat två hela matcher plus ett byte och har redan 5 poäng, trots att han egentligen inte varit så där enormt märkvärdig spelmässigt. Men det är klass och det kommer att bli ännu bättre framöver är jag ganska säker på.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
diffe: Helt rätt!! Håller med till 200%
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-10-02
diffe: Corso är jävligt grym på alla sätt och vis. Vad kan ni möjligtvis ha emot honom? Våran poängkung..?
Kommentera

1285001 · »