1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610617 inlägg · 6214 ämnen
3019858 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Degenerate: Det kommer inte att bli några 16 Liljor. Bristen på läs- och hörförståelse härinne är tammefan i nivå med facebookriddarnas. Lallande Fånar, säger det dig-/er något? Har de senaste dagarna blivit jävligt påmind om varför jag en gång lämnade detta forum. Lall on, lall on...

Sv: Silly Season 2026-27
Eugen Sandberg: ”Ibland när jag känner mig svag går jag in här och läser, jösses vilka dysterkvistar ”

de är ju bara samma jävlar som snurrar om o om o om igen i samma förutbestämda sanningar om nästa säsongs bygge trots att vi är i april o finalen inte ens börjat. det är helt jävla sanslöst 😅

sen till alla (t ex nisse mon concord bla bla) som vill säga upp sina årskort o allt, gör bara det då? kan ni inte bara dra in era årskort o medlemskap så är de bra sen? varför in o skriva det efter varje fis nubben släpper som inte innehåller en konkret spelarvärvning?

så här är ni:
Uppladdat:

500x0-img2772.webp

Montén Python: du och jag..

Blir vi inte det så hoppas jag att vi åtminstone blir jävligt jobbiga att möta…

Där blir Gath det största hoppet…

Pucken: Blir kvar på hockeysnack ja. Kommer naturligtvis lösa årskort, medlemskap m.m och råder alla att göra det om man kan för att stödja klubben.

Däremot är jag tveksam till Nubbens uttalande om 16 trubbiga forwards. Men jag hoppas fortfarande att han och Zäta löser några riktigt bra spetsvärvningar för det behövs om vi ska kunna konkurrera nästa säsong.

Eugen Sandberg: Nä, det är bara att kasta in handskarna, nästa sässe behövs inte spelas, lika bra att lämna WO i alla matcher och spela lite vänskapsmatcher mot NSK, Kovland och Sundsvall. Jäkla skit, jag som hade hoppats på en sässe i SHL i september.

Knylan: Kan kissa på mig i sängen hur mycket du vill, tänker inte betala ex antal tusen kronor för säsongskort samt tilltugg för att se 16 st Liljor som ska ta nästa steg osv, då kan jag lika gärna sitta hemma i soffan och slå av apparaten efter första..

Söderöver: Jag hoppas att jag får äta upp både hockey-ångest, Nubbenkritik och allt vad det heter.

Blir gärna överbevisad deluxe och att det landar in trevliga nyförvärv framöver!

Söderöver: och tillägg: vi är inte kompletta än!

Rökridåer förekommer såklart eftersom förhandlingar ska till inför kontrakt med nya spelare…

Knylan: skulle tro att Python kommer stötta TIK nästa år även om vi fortsätter bli trubbiga men kanske inte Nubben och sportrådet om man inte kan vara öppna kring det som sker för det är ju bara att konstatera att vi tappar all produktion som har under två säsonger men inte tycks ha något svar.

För Forsell och Kivenmäki är väl inte riktigt rakt mot Dahlén-Pettersson.

Vi ser inte helheten utifrån. Stiger ersättningar på kontrakt som går in på sista året nu så påverkar ju det handlingsutrymmet med.
Har vi värvat fel spelare som nu funkar som blockeringar för oss framåt så är det också Nubbens ansvar om än delat med Kapanen såklart.

Kravställantjafset är jag ju del i med och tycker är rimligt kopplat mot just identitet på laget.

Att Boyce står åt sidan och Pääjärvi lirar är ett signalvärde som någon borde klivit in och sagt stopp till.

Man kan inte skrika spelare bra men man kan inte heller bara köra på med saker som inte funkar!

Skulle verkligen inte tro att det är vad Pääjärvi vill lämna Timrå med som minne heller…

Så kravställan är visst rimligt att titta på inför nästa år…

solbacken: ja det har jag frågat mig med…

SHL, Hockeyförbundet och spelarfacket skulle behöva göra upp en ordentlig plan för detta.

Det mördar sporten ju!

Och sådana som jag blir förbannade på domare för att dom är så jävla odugliga att kuva skiten.

Spelare kan åka och slå slashings framför mål så det gör ont i mig framför tvn men ingen går sönder medan spelare som Gustavsson faller för att en klubba finns 20cm från hans skridsko eller rycker upp huvudet för en klubba som finns 40cm från hans huvud…

Den planen som SHL satte ihop i vintras sopade ju RiN undan via överklagande från spelarna…

Men svensk hockey inkl HA håller på att skapa en sjukt kultur som man inte önskar som publik.

Stridh har fel i sin analys.
Lule orkar inte den här matchen. Det syntes verkligen att Skellefteå har haft en bättre resa fram till dessa matcher.
Luleå hade väl dubbelt så många perioder spelade som Saik senaste veckorna. Tror faaaan att det märks på isen…

JonteD: Forsell är ju ytterligare förstärkning till den lagdel där vi är som tjockast tyvärr.

Så att så länge vi inte bryter ngt kontrakt så kommer vi tjockt på 3/4 linan och glest i 1/2 linan :) utifrån de rykten som går.

Kulltorp: Är de sant elr?? Såg att nubben är i slutförhandling med Forssell!! Och att nubben nickat bergvärmepumpen o fick sy ihop kolan!! Behöver vi Forssell??😎😎🇱🇸

RunarUp: Ah ok. Jo jag såg väl lite strömatcher i slutspelet med Växjö säsongen innan han drog.

Som du säger så kan man ju blivit lite lurad av att han spelade med just Persson.

Satt väl också och tänkte på att han fick en poängsäsong, lite från ingenstans sett till tidigare säsonger.

Så risken är ju att man stirrar sig blind på en säsong och just poängproduktion.

Söderöver: Men vart är hockeyn på väg.
Hakningar, fasthållningar, filmningar, det blir inte roligt att se på, när det inte blir rent spel.
Lag som vill spela ren hockey är helt chanslösa, när det inte döms på detta.
Men antagligen ändrar dom regelboken till nästa säsong så domarna bara behöver döma på felaktig tekning.
Det borde de i alla fall klara av.

Luleå är slutkörda och sårade över den underlägsenhet dom känner inför motståndet…

Lundkvist anklagar Saik för slewfoot…

Det är bullshit!

Korr: han backade på den under reprisen…

RunarUp: Då tar vi Persson! Så är saken biff

Joaqino88: vet du varför?

Bara för att man slänger sig som om man fått en bentackling så har man inte fått en bentackling…

Du får väl spela tillbaka och kika igen…

När Luleå tar sitt boxplay på holding där det blir 4-0 så är det ju klockren holding även på allard som hänger i midjan på saikaren i 6 meter…

Fuleå är inga jävla offer här!

Allard har även smaskat på hakningar och slashings i en furiös frenesi…

Luleå klarar inte av tempot på Saik efter dessa långa matcher.

Det tar dom ut genom fusk.

RunarUp: Sett hela modos match nu och EN spelare sticker ut på en annan nivå. Bäst på isen! Barkemo!!

Har sagt det förut men säger det igen, han kan bli ett riktigt fynd!

Knylan: Vi ska inte underskatta våra medskribenters behov att vädra oro här…

I sak har du helt rätt. Sluta gnälla börja jobba!

Men även om det är en demokrati där supportrar ska kunna påverka så består denna demokrati även av Facebookfalangen som höga på lustgas står och jublar med slängkyssar till oavsett ledning när vi kvalar till div 1 så det är kanske ändå ganska långsökt att det skulle lösa sig bara för att rikta missnöjet på ett årsmöte…

Montén Python: Vi ska absolut inte buda på Häman Aktell, är extremt överskattad.

Har storleken men kan knappt åka skridskor och noll spelförståelse.

Anledningen att nån plockade över honom till AHL stavas Joel Persson, lite samma som när Johnny Ekström blev proffs tack vare Torbjörn Nilsson, om nån minns dom.

Tobbe skrek till Johnny när han skulle springa och la mackor till honom och därför såg han bra ut.

Att ta hit H-A vore ett direkt tjänstefel. Utan en riktig bra backkollega är han naken.

Eugen Sandberg: "Dysterkvistarnas sammansvärjning" av John Kennedy Modano.

Söderöver: Likaså Lindberg knätackling, blir inte ens granskning bara 2 minuter för tripping. De slipper undan en jävla massa sen är inte Luleå bättre själva.

Ibland när jag känner mig svag går jag in här och läser, jösses vilka dysterkvistar. Enligt de flesta behöver vi ju inte ens spela om det 🤣

Tack för att ni får mitt glas att kännas halvfullt bröder!

Dundee: I detta slutspel så har ni tagit filmningarna till nya nivåer. Grattis!! Man har fått sig några goda skratt kan jag säga.
Shinnemin, du är nästan förlåten.
Ni kanske ska komplettera museet med en teaterscen….?
Pinsamt sa Bull!!

I övrigt, bra podd med Nubben på ST….

Söderöver: Luleå är rökta, Skellefteå går till 99% säkerhet till final.

Det där är en korrekt holding the stick!

Släpp klubbjäveln ockulär! Det där kostar ditt lag bara för att Nurmi är starkare än ditt ego!

Knylan: Mycket bra skrivet, Tack!!

Hank: med alla de diving/embelishment beslut som ”drabbat” m0d0 i år…

Skärpte HA upp det kring filmningar med?

Isf borde det vara dags för högsta möjliga påföljder om det kommer nya efter denna vinst?

Vissa tycker man är negativ. Men Timrå hsr tappat närmare 200 poäng på ett år på 4 spelare. Det är, lite tillspetsat, hittills ersatt med brunkare som knappt skulle träffa en badboll med ett undantag, Genborg. Han var knappast tänkt som ordinare inför säsong. En rykte som vi vet. Kniven. Men han är framspelare. Vilka ska göra mål? Pengar saknas inte. 1 miljon per månad brutto finns efter spelarexits.

Dundee: Bra o starkt av du o säga! Det är såna som du har min totala respekt som hockey älskare men ta nya tag o hoppas att ingen gör om samma sak framöver då!!! 🤣😎🇱🇸🇱🇸

Montén Python: Man inte bara dyker upp utan man har även förstått konceptet av 51%-regeln och att det är medlemmarna/supportrarna som äger klubben. Vill man förändra något så tar man tag i det, det är liksom fundamentet i allt. Här är det alltid någon annan som ska lösa sakerna, någon annan ska få en ”hög kravställan” att växa fram. Vem gagnar det att aktivt skapa sämre ekonomiska förutsättningar för klubben och att dessutom indirekt bilda opinion för att få fler att göra samma sak? Sängvätarmentalitet.

Joaqino88: Laaksonen håller i Saik klubban i sekvensen innan men saikare släpper inte klubban och skriker på domaren…

Men om vi maskar bort allt annat på isen så japp du har rätt! Det är holding the stick…

Sanny är ju bra egentligen…

Men vad fan är han ute efter när han säger att det är en solklar holding the stick…

Det är det åt andra hållet i sekvensen innan med på Laaksonen!

Skillnaden är att saikspelaren inte släpper sin klubba och skriker på domaren!

Det måste Sanna Lindström fan veta att domarna inte kommer ta! Ska det tas något där så är det tvåa åt båda hållen som kvittas och spel 5-5…

Men domarna ska inte blåsa sönder matcherna säger experter som Lindström…

Kappvändning pågår!

Tangnes är ovärdig i sin kommunikation men vad fan är bulan då?

Hur nära en stroke kommer karln när han ska påverka domare?

Nougath: men men...vi har ju inte sett hur truppen kommer se ut, och serien har inte börjat. Det kan gå...

Söderöver: men Skellefteå slipper undan en hel del, solklarast är när han greppar tag om Luleåspelares klubba å sliter den ur händerna på honom men där får de PP istället å gör 2-0 så jag förstår deras frustration.

Men det är för mycket filmningar som sker i dagens hockey, tacka att Timrå inte håller på med sån skit!

Nougath: Håller verkligen med dig till 💯% NU SÄGER JAG EN SAK vi behöver inte BREDD utan SPETS utan de så kommer man att vända på året o gå i ide under hockey säsongen o vakna på sommaren!!! Och då hamnar vi i träsket med Mordor o dit vill inte jag iaf !!!🤬🤬😎🇱🇸🇱🇸🇱🇸

Zource: Heart of hockey Hollywood. Nu vet hela hockeysverige. Stärker nog erat varumärke, kan bli en egen hörna i erat museum

Zource: Håll käften och stick till den hockeyallsvenska delen och diskutera om erat filmande kärringgäng.

JonteD: Jo men det är väl såklart man blir glad att man förlängde säsongen 2 matcher till i alla fall. Men det försvinner så mycket glädje när man gör så där. Han var kanske Modos bästa spelare framåt i matchen och så gör man något så dumt det tar bort allt det positiva.

Jaaaaa! 3-0 när Gustavsson har filmat 2 ggr i sista bytet!
En highstick och en tripping…

Klena jävla fjantar! Stå upp!

Peja: det är officiellt att spelarbudgeten är samma som 25/26

Dundee: Du e ju ärlig iaf men glädjas de tycker jag du ska göra ändå du håller ju på laget i ditt hjärta även om de känns konstigt när nån gör sånt där!!!🤣😎😎🇱🇸🇱🇸

JonteD: Nubbens strategi är att värva in och överbetala breddspelare som inte platsar i andra shl-lag, ja till och med spelare från hockeyallsvenskan som inte platsar. Det kommer sääääääkert bli skitbra...

Hockeydynamit97: Ja fast det filmas ganska friskt åt bägge håll. Den på Topping är solklar men du har haft flera andra situationer på BIK med. Tyvärr så blir det så här när domarnivån inte räcker till. Jag kan inte glädjas åt någon seger när man ser sådant här. Men det är för mycket filmningar överlag inom hockeyn just nu.

Montén Python: yeeeeeeesssssss!

Är skit Lule!

Montén Python: lite som Freij och Genborg då.

Vilka äckliga filmare det är i döviklaget.

Gathlopp: å deee äää sant dä

Montén Python: Orolig är min känsla. På alla sätt och vis. Kommer f.r.o.m nu ha låga förväntningar. Så blir jag positiv överraskad istället för besviken.

Nu har det gått så långt in på den här matchen att Bulan vill aktivera sitt sexmanna frikort…

Saik försökte men icke sa Nicke!
Den går icke!

3019858 · »