1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605369 inlägg · 6213 ämnen
2950845 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
X-Län: känns som boken här skulle skrapa ihop en gedigen summa med Swishkampanj på utköp av Lilja ;)

Synct: Så kan de säkert vara. Men då måste han vara tänkt för att växla av någon av de äldre.

jk: 100% det är lite så jag tänker också.

Vargen: Ja jag är rätt nöjd med den faktiskt. =D

Synct: jag tänker ,3 spelare till Jwm,wedin skadad. Då är Lundmark ett bra alternativ. Blir fler skadade ,står vi där. Vad finns på marknaden då ? Tror han fortfarande förhoppningsvis är utvecklingsbar. Tror det är ett bra alternativ just nu

NDR: det hade dock som några varit inne på tidigare, varit klädsamt att.
Göra som Djurgården, Wikegård gör en video där han förklarar läget och ber om hjälp ekonomiskt.
Här kommer det en bild ut och till vilken spelare de gäller.

Jaja vi får vara glad att Lars Backlund inte skickar en tweet att det gäller utköp av Lilja

Rico01: Wow, vilket motargument! Pengarna går till klubben och sedan genom klubben till spelarens lönekonto. Hope that helps.

Cobbel: hade ju varit en helt annan diskussion ifall det var t.ex Rattie man vill hämta från Linköping. Är ju en mer förståelig Swishkampanjsgrej.

(nu säger jag inte att Rattie är rätt gubbe, tror han har sett sina bästa dagar, men profilmässigt är den lättare att svälja)

Cobbel: Jag får en dålig känsla av att Nubben vill skriva långt kontrakt med, vi har nog med breddspelare på dyra, långa kontrakt. Jättebra att få in Lundmark, men till rätt pris.

Patrick Polly: Förmodligen rätt.

Vargen: Tycker du ställer befogade frågor. Känns verkligen sådär om vi ska behöva swisha för Anton Lundmark. Inget ont om grabben så, jag gillar han och hans leende & energi å allt.

Men ska känner att om vi går ut med en swishkampanj så hade man kanske önskat sig nån som är lite vassare på att hitta nätmaskorna bakom målvakten.

Hoppas alla är med på vad jag menar nu.
Jag är glad för Lundmark, men fundersam varför vi behöver swisha för en 3/4 lina gubbe.

Vargen: Om ni inte satte på era kusiner däruppe i norr kanske du förstått att en sådan här swishkampanj går till klubben och inte direkt till spelarens lönekonto.

SKRIDSKOSKENAN: Jag förstår det, vi behöver pengar. Men det här är nog i SÄRKLASS den "lägst rankade" spelaren någon förening startat en swishkampanj för, vad jag vet.

Synct: ja kan faktiskt tänka mig en miljon anledningar varför klubben behöver en ekonomisk injektion sett till läget vi är i. inte enbart pga saker som genomsyrat kontraktet med lundmark.

Swishkampanj för att kunna värva tillbaka en 3:e, 4:e lina spelare, ja det är nog fan värre än jag hade trott, med allt. Hans marknadsvärde kan ju knappast ha exploderat då han inte platsar i AHL.

Rico01: Jag har inget problem. Reflekterade bara över att om Lundmark inte är tillräckligt bidragande för den pengen han får så har du ju inte stöttat föreningen för din peng utan du har stöttat spelarens kassakonto. But you do you. Jag tycker det är märkligt att starta swishkampanj för en spelare man uppenbarligen inte har råd att ta tillbaka.

Peja: tvek. tro inte de kommer ge så stor effekt som många önskar

Hälge: vart syns det?

Nisse på Mon or: Eller så gör han det själv, finns flera alternativa lösningar. Men svar ja, tror att där ligger den största kostnaden.

Nisse på Mon or: Problemet med Wedin är ju att han är skadad konstant.

SKRIDSKOSKENAN: Bara en tidsfråga innan den finländska marknaden öppnar upp sig, med tanke på beskedet kring deras ligastruktur häromdagen.

100 000 kr insamlat.

Rico01: Det praktiska med Swish-kampanjer är att det är pengar som går rakt in i klubben. I motsats till souvenirer, kioskbesök och annat där bara en liten del av din peng genererar i vinst som går in i klubbens kassa.

Nisse på Mon or: växjö värvar erik andersson från danmark o hv flirtar med en pensionerad robert rosén.
marknaden är så död den kan bli o då är lundmark inte alls ett dumt namn att få in.

är väll bara bra att vi inte agerar vårdslöst med vår ekonomi ?

Timrå Isstadion: Har Hartmann kvar att ge i topp6 nästa säsong? Han är inne på sin sjunde säsong i SHL där han inte har producerat på den nivå man ändå förväntar sig av en topp6 spelare, och då har han spelat med Dahlén en hel del. Han kanske kan användas på annat sätt dock. Tydligt är det att det kommer behövas spets när Dahlén drar, och det kan jag verkligen inte se att det ska finnas i befintligt trupp.

Vargen: ...och jag gör detsamma på mitt sätt. Så återigen, vad är problemet? =)

NDR: nu snackar vi. Timtå får pröjsa Florida.

Eugen Sandberg: Samma här. Har varit på en hemmamatch den här hösten. Inte mer än rätt.

Nisse på Mon or: Lundmark har fått en signon bonus på runda miljonen SEK av Florida när han skrev på sitt kontrakt. Skulle tro att dom vill ha tillbaka en del av dom pengarna för att släppa honom. Business med andra ord.

Timrå Isstadion: Wedin glömde jag, inte Hartmann. Centrarna undantagna. Linus Eriksson tror jag på, men både Lander och Pettersson har väl tappat en del.

Äsch, vi får in en riktig glädjespridare i truppen som tamefan sliter som ett djur å pumpar på. Man kan ju också tänka att TIK behöver 300 k för Lundmark, så att det ska räcka till att teckna EP 40 för resten av pengarna vi har på hög i våran förening. Oavsett utfall tycker jag att det är positivt att dom öppet bevisar att det krävs. Jag pallar inte nån neggo suprise i ekonomin framöver. Så kan man bidra med det lilla tycker jag att man ska det :)

Rico01: Tar ingen risk med mina pengar. Jag är nöjd med att ha stöttat föreningen oavsett om vi förlorar eller inte.

Nisse på Mon or: Enligt naiva typer som undertecknad: det där är effektsökande trams! Wedin och Hartmann har kvar att ge i åtminstone en andralina. Även Eriksson, och då har jag ändå sågat denne rejält här. Plus att Genborg blir kvar en säsong till. Personligen tror jag även på Heikkinen ett tag till. Problemen ligger INTE i komplement i kedja 1 och 2, de finns i att på rimligt sätt ersätta Dahlén och att spetsa centersidan.

Vargen: Du tar likväl en risk. Och jag kan undvara en 100kr, utan att behöva leva på nudlar resten av månaden så vad är problemet? Jag gör vad jag vill med mina pengar tack så mycket.

Swishat! Vi behöver in med mer energi i det här laget framöver.

Rico01: Skillnaden är att jag stöttar föreningen och inte nödvändigtvis snubbarna på planen. Det är ett nytt lag varje säsong men MoDo är alltid MoDo. Ni swishar 300k för en kille som mest troligt inte är kvar längre än 3-4 år.

Erre92: ingen kan göra allt, alla kan göra något.
Uppladdat:

500x0-img4858.png

Nisse på Mon or: Intresseklubben antecknar.

Om Nubben är rädd för budgivning på Lundmark. Är han lika rädd för budgivning på Pääjärvi, Boyce, Lilja, Heikinnen, Walli och Levinsson? Tänker han förlänga med alla dessa också. Nej, inte en spänn från mig förrän vi vet mera om detta.

Håller Nubben på att lägga grunden för nya äventyr i HA? Det lastas på ännu ett brunkarkontrakt. Väntar på spetsen till nästa säsong. Är det förgäves?

Vargen: Den risken finns naturligtvis, men det är en risk man får ta som supporter. Tar inte du en risk varje gång du köper en entrebiljett till en hemmamatch för Modo? De kan ju förlora en sådär 6 raka matcher eller nått.

Vi kanske ska Swisha till Diddes eller Linus förlängningar också ? Vi är ju en liten klubb utan pengar å hela den biten

Är överlycklig att sveriges gladaste hockeyspelare kommer tillbaka men nu börjar det kännas lite olustigt att vi ska dra ihop en swish kampanj på minst 300k för en spelare som inte platsade i top6 förra säsongen och heller inte slog sig in i varken NHL eller AHL....

Blir detta ännu ett Nubben-kontrakt som kommer förvärras genom de kommande åren bara för han känner att skjuta från höften?

Nisse på Mon or: Det vet vi inget om. Jag tvivlar att du har information från hans agent som du fått efter att ha supit ner honom.

Nisse på Mon or: Sådana är mycket svåra eller otroligt dyra att få in så här års. Inför nästa säsong däremot, ja kanske. Men tycker ändå att Lundmark har en plats även om han inte är given i 1a kedjan. Jag personligen har inga synpunkter eller funderingar kring det. Om 100kr från mig kan få in en spelare till inför JVM och efter Wedins skada gör jag det gladeligen. Sen får du och alla andra göra precis som ni vill.

Nisse på Mon or: Ja det här bli ju intressant. Minst 1 spelare kommer ju behöva lämna inför nästa säsong, är känslan. Blir det Boyce? Svårt att tro det, Nubben är nog rädd om klubbhjärtat i truppen, nu när Dahlén drar. Jag lägger mina pengar på Lilja iaf.

Rico01: budgivning bland HAklubbar då? Finns ju inte en budgivning bland SHLklubbar.

Heisenberg: Skatteverket?

Rico01: Fantastiskt om Lundmark är endera halvdann eller dålig eller inte superbra. Supportrarna får punga upp för en spelare som är medioker i flera säsonger?

jk: Exakt. Problemet är ju att det finns en uppsjö av liknande frwds redan på kontrakt. Någon eller några måste bort. Jag ser bara 1 frwd med någon slags målsinne i hela truppen nästa säsong. Och det är Genborg. Resten är brunkare med noll målsinne. Det fattas 3 frwds för 1a och 2akedjan.

Vargen: Jo, fram till sommaren. Nubben vill dock skriva ett nytt längre kontrakt eftersom man annars tror att det kommer bli budgivning om honom då vid ev förlängning.

2950845 · »