1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611448 inlägg · 6214 ämnen
3024041 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Hockeydynamit97: Jodå, det blir 4-0 eller 4-1 på sin höjd.
Grattis Löven!!!

Sv: Silly Season 2026-27
Montén Python: Äsch, tur vi har Lilja, Pääjärvi osv som kan fylla upp platserna när vi väntar på Artisspelaren och eventuellt Genborg, Höhö.

Montén Python: Hmm, han sa väl inte att det förmodligen blir en spelare med artistkontrat, han sa väl att det finns den möjligheten. Sedan sa han att de vill börja med 16 forwards om Genborg hamnar på camp och någon är skadad så är man nere på 14 och det är där man vill vara och att Gath kan se spelarna för att eventuellt sedan komma överens med någon att de inte får speltid och isf försöka hitta ett lag för den då den vill spela. Om det blir att man bryter kontrakt eller lånar ut sades inte.

Jåkkinen: Barkemo tuffar på, måste ha en jävla fysik för att orka alla dessa minuter

Hockeydynamit97: Bättre än Bik dock.

Smörgåsen : Nej, håller med, men det var så Nubben nämnde i allafall. Att det förmodligen blir en spelare på artist kontrakt.

Jag tycker också att vi skall ha alla spelare på plats hela säsongen. Det räcker med att vi kommer tappa Genborg så pass mycket som sagt.

Får vi in en transatlant så skall han dessutom anpassa sig till den mindre rinken.

Jag hoppas vi inte går på nått artist kontrakt som sagt.

mattias - 74: Nej, det är ett nederlag.

Björklöven är inte bra alltså.

Rip Kirby: Stakkestad skulle behöva en ny chans i SHL, han har kvaliteter, tyvärr har vi redan för många i 3-4e linan.

Andersson: Barkemo, 2-3!

Gathlopp: Nubben svarade att han inte ens pratat med honom. Klart och lugnt. När Nubben ljuger brukar han komma med bortförklaringar samt stammar till och från.

Gathlopp: Ja hans senaste säsong är nog inte en rättvis bild av honom som spelare idag. Men nja, tar gärna något annat. framförallt inte på något artiskontrakt.

ante08:

Ja hudik är i en klass för sig

De har varit bäst hela säsongen

Otroligt skillnad på deras nivå än topplagen i söder

DenRöda: ja jao.
Men nu svarade du inte på frågan. Så du vet inte? Då skriver man inte så där heller.

Gathlopp: Jag slänger ut namn som jag är intresserad av. Inte som är klar eller nära.

DenRöda: vet eller gissar? Du brukar slänga ur dig namn men ingen har hamnat här.

mattias - 74: Ser Hudik matchen, tycker Hudiksvall är klasser bättre än Visby. Jag kan inte se hur Hudiksvall ska bomma detta den här säsongen.

DenRöda: Rattie skulle säkert kunna ta revansch och göra 15-20 mål nästa säsong , men nä , det finns nog bättre

Villervalla:

Vore ju en seger för hockeyn om Löven nådde SHL istället för Grisiga BIK

De har ju vad man än tycker varit bäst

Edit: Hudik leder med 4 - 2 inför sista perioden i match 1

Gathlopp: Rattie blir det inte.

Smörgåsen : om vi öht tar någon på artist så skvallrar det om att vi inte har så mkt pengar att röra oss med som vi tror. Då blir det nog Rattie. Som sagt, artist+chans är inget som rimmar med sportrådets tankar.

Det många verkar ha glömt är att Rattie åkte tillbaka hem under försäsongen och missade inledningen pga personliga skäl. Antagligen något dödsfall eller annat deprimerande. Sen tillbaka till LHC där allt sket sig.

Vet inte om jag tror så jäkla hårt på Rattie men han är iaf bättre än hans senaste säsong i SHL.

Smörgåsen : det är det vi får se!

Gathlopp: Det resonemanget kan jag köpa om spelare som ”varit här” fortfarande håller hög nivå, och det vettefan om jag kan påstå att han gör. Ibland låter det som att det är så himla jobbigt att göra ett gediget scouting arbete och hitta spelare som aldrig varit här. Sportrådet med Zäta i spetsen måste väl kunna hitta nått bra som är i AHL eller liknande.

Tom Topp: Själv tror jag inte att fler spelare är klara än vad vi hört därav inga rykten

Utvisning Barkebus , fördel Löven

Smörgåsen : medans jag skrev fick du ur dig samma sak men din formulering är mkt trevligare och utförligare... ölen drar bra hÄR ikvÄLl

Smörgåsen : ja det låter ju helt CP (ursäkta uttrycket men jag är gammal) att 2/3 av 1a kedjan skulle missa 10 omgångar. Det har vi INTE råd med! Artistspelare är något man tar in för att krydda lite, man bygger inte laget runt dem.

Montén Python: Rattie är den på artistkontrakt. Garanterat. Är min tes. Sa även i podden ”vi tar hellre någon som varit här eller som vi vet vem det är än att chansa med flashig statistik” typ.

Montén Python: Artistkontrakt innebär att spelaren missar typ 10 matcher i början? Det har vi väl inte råd med, framförallt om det handlar om vår 1a center. Dessutom kan ju Genborg missa några matcher också. Men det är väl därför Nubben vill ha 16 forwards från start då antar jag.

Vargher85: än så länge känner vi ju bara till Kivenmäki, att Nikkanen skulle ens vara aktuell är ju något vi fantiserat ihop här under dagen

JonteD: inte en aning! Går bara på magkänslan! Nubben känns så jävla harmonisk bara! 😁

Montén Python: En "anonym" förstecenter, å hela den biten ;)

Montén Python: Tyvärr förstår jag inte hur Bofors ska kunna stoppa Röven från SHL-spel.

Tom Topp: Sjukt om vi har en förstacenter klar och Nubben lyckas hålla tyst. 😏😅

Men ja, nått är i görningen i allafall. För han lät rätt säker på att det kommer bli en spelare på artist kontrakt. så antingen är nått klart eller så är nått väldigt nära!

Tom Topp: Vem e de då???🤣

JonteD: har jag rätt så spelar han fortfarande. Jag hoppas iallafall att jag har rätt!

JanneH: Själv håller jag tummarna för att Timrå har tagit rätt spelare från SaiPa. Nikkanen kan vara en Rob Brown, dvs. en spelare som gör mycket poäng, inte för att han är rätt spelare, utan för att han spelar med rätt spelare.

Tom Topp: Okej men då måste han faaan klyva näbb snart så man får liiite lugn iaf!🤣🇱🇸🇱🇸

JonteD: Hudik 4-1 mot Gutarna efter 1:a.

JonteD: Nubbas verkar så jävla lugn och nöjd, så jag tror att våran förstecenter är klar!

werty: Faaaaan oxå ja visste att ja sett nå dumt!!!🤬🤬🤬

JanneH: klar för Jokerit

JanneH: Skulle han vara så dyr då? En säsong där han producerat på hög nivå. Och skeptisk om det är en 1a center i SHL. Vore en rejäl chansning iaf.

Är det en position vi måste träffa rätt till 99% så är det 1a centern.

JanneH: O Barkemo sköter sig jättebra mot maskarna!!🤣🤣🇱🇸

JanneH: Ja jag tycker att han har utmärkt sig tillsammans med Kivenmäki iaf se kanske han har bud från andra håll men han är stor, bra på rören,o kan placera sig för Ottos fina pass!!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸🇱🇸

JonteD: ja nu får fan Nubben lätta på lädret och buda hem Nikkanen

Smörgåsen : O tänk om nubben kunde ge Nikkanen ett förslag som man inte kan säga nej till då har vi ett radarpar som jag tycker enligt vad jag sett av dom vore en dröm som supporter!!🤣🤣🇱🇸🇱🇸

Hockeydynamit97: Svårt att avläsa ironi via text, men antar du är ironisk.

Hockeydynamit97: Hur tror du att de kan ske?? Han är ju klar för oss redan vad jag kan förstå iaf!!😎

Otto Kivenmäki målar såklart.
Tror han skriver NHL-kontrakt efter slutspelet. Känslan är så.

3024041 · »