Rico01: När jag swishade för Lundmark så var det dels p.g.a. att det är en karaktär som är så förbaskat bra att ha i laget och dels för content i vår Youtube/Insta/FB-kanal. Valuta för pengarna redan efter inlägget om den signerade tröjan. Ser fram emot massvis av bra content framöver tillsammans med kidsen Frej, Genborg och Eriksson. Sen tror jag hårt på Lundmark. Såg väldigt fin ut i slutspelet ifjol och saknades oerhört när han gick sönder. Forza Lundmark!
russkiy medved blyat: Säg efter mig: "Helt OK". Nej, det är ingen fest, men jag tycker fortsatt att den är, häpp!, helt ok, har faktiskt slumrat mer i åtskilliga SHL-matcher i vinter.
Villervalla: själv följer jag Tim Barkemo och BIK. Lite kluven då jag håller på Tuna men övertalade flickvännen att spika BIK på powerplay... å vet hur mkt skit jag får om det går fel. BIK leder 1-0 men Barkemo skjuter mest utanför så han blir ju gjuten i TIK
Smörgåsen : Det landar säkert i Barkemo, känns rätt uppenbart. Men enligt mig är Liberatore inte utvecklingsbar. Han är redo. Jag sträcker mig NÄSTAN så långt som Kalmars sportchef som nyligen sa i lokaltidningen att Liberatore skulle vara topp 4 i alla SHL-lag...
Tom Topp: Det landar nog i Barkemo. Typisk nubben-värvning. Men sen får det räcka med utvecklingsbara backar inför nästa säsong. Vi har så det räcker i Sundin, Freij, Forsmark och förmodligen Barkemo och Kapanen
Montén Python: Jag bor i Kalmar och ser honom varje vecka. En tidsfråga innan han är i SHL. Faktum är att Hockeysverige nämnt honom som potentiell för Timrå.
Tom Topp: Tycker att nubben ska lägga allt krut han kan på Herman Träff, Borgman o Liberatore tror inte att dom kostar skjortan men va vet jag! Har sett jänkaren mot ÖIK jävligt duktig e han gillas skarpt!!🇱🇸🇱🇸😎🤣
Montén Python: men vilken roll har egentligen Z och Lillchalle i den här sportchefs konstellationen? Min känsla är att Emil är en aspirant till rollen som sportchef! Eller är jag ute och cyklar här?
Montén Python: Nee, den lär bli rätt svettig att lösa. Samtidigt kanske det kommer in en sportchef med cohones som Kapanen som vågar göra lite obekväma grejor också.
Vi kan inte ha kvar alla för att det är mysigt, det behöver ju alla inblandade parter inse. Spelarna behöver ju tänka på sin egen utveckling och sitt varumärke och aktier i alla ligor etc också. Man kan inte harva på i en klubb bara för cashen heller.
Karlsson74: Jo precis. Nästa sportchef kommer ju inte ha mycket spelrum att sätta sin prägel om det är idel 3 års kontrakt på samtliga som sagt.
Om ni inte Nubben ändrat sig och känner att han vill köra på några säsonger till då. Utmaningen blir då att omförhandla ner hemvändarkontrakten som Wedda och EP. För att frigöra lite löneutrymme där.
Montén Python: Antar och hoppas innerligt att det jobbas högtryck med att hitta en ny sportchef och att en sådan presenteras .helst innan säsongslut....Kan ju rimligtvis inte vara helt optimalt att vi har en sportchef som inte ens vill vara sportchef bygger lag och delar ut 3 års kontrakt. Kontrakt som kommande sportchef skall hantera .Det är ju vida känt att nubben är här på nåder för att vara snäll ungefär.
Cobbel: Hehe, var lite smått ironisk bara. Det är ju trots allt en lista där många punkter ändå måste träffa rätt. 🤪
Men hoppas på en bra klubbchef nu, en som förstår att driva en idrottsklubb och allt det innebär. Från supporterkultur till ekonomiska och sportsliga utmaningar.
Peppe: har du sån koll på HIFK ekonomi är jag imponerad.. må så vara att de har pengar. Men hockey mässigt är de om inte sämst så iaf bland de fyra fem sämsta i ligan .. .tabellen talar för mig här. .precis som Hv71 är ett av SHLs sämsta i shl trots fett bankkonto så kan naturligtvis HIFK vara det.
Så ekonomiskt kan jag ge dig att de har pengar . Vilket i så fall även talar för att han kanske erbjudits en överlön för att få över honom... Hittills har iaf inte jag personligen inte sett nässen som någon fantastiskt back som lyfter lager spelmässigt utan mer som en hyfsad kvalitetsmässig utfyllnad i våran topp 4.. Får man ist möjlighet att få in en "klassback" som man önskar sig om så vore det fantastiskt. Även om jag är skeptisk då nubben aldrig varit känd för att värva klassbackar. Men iaf någon med Hardegårdskvalite eller något bättre så är jag nöjd. Som sagt inte helt omöjligt att vår backsida ändå är lite bättre 26/27. Med rätt scouting så.. Dessutom tror jag på att både Freij och Sundin med all speltid och rutin de nu samlar på sig tar ytterligare steg kommande säsong .
Montén Python: Hahah, tror du missuppfattade mig nu! Jag menar det är viktigt att vi har en rödtråd genom alltihopa så att vi har en VD som ser på allt på samma sätt som tränare/sportchef gör. Så att vi inte har missmatch genom det.
Rip Kirby: Helt rätt. Men om vi ska summera det som TIK står inför kommande säsong så är det följande.
Ny spelare: Backar, ersättare till Dalle osv. Ny sportchef: Nubben har ju sagt att han är interrim Ny tränare: Vill Tommy vara kvar, eller kan vi hitta en mer långsiktig lösning? Ny klubbdirektör: Vem är hen och när börjar hen jobba och vad har hen för mål med TIK?
McKeork: skönt snack! Jag uppfattar Anton som en jävla skön människa! Han kanske är lite för påslagen för många och kanske inte gör sig perfekt som yogainstruktör men han är varm, känns som en genuin kille som sitter fint i känslor!
Talar gott om även sånt som är svårt och ser nyktert på sig själv.
Jag är glad att han kommer hem och jag är glad för honom och hans tjej att det gick att lösa. Anton är verkligen inte svår att gilla!
Nu får Svensson vara väktare åt honom mot Freijs upptåg! Det är Svensson skyldig Anton sedan ifjol! 😌
Montén Python: Utifrån de förutsättningarna absolut, även om han har bra spelförståelse och ger oss en dimension i fina passningar och allt, så kan vi nog ersätta det med samma peng.
Haha, Pilö är ju ett större mysterium om jag ska vara helt ärlig.
Karlsson74: Tror nog också att det är Jokinen som drar... dock har du nog jätte fel när du säger ligans sämsta lag... tror också att det är det laget som har mest pengar i Liiga att handla spelare för.. OJ vill nog vinna och tog över ett lag som han inte hade något att göra med - så han har gjort det jättebra utifrån dessa förutsättningar. När det gäller löner så borde du söka lite efter det - de flesta normala importer ligger runt 60000-150000 kr/månad skattefritt + bil och bostad betalt. Då kan de lägga undan ganska mycket pengar
Vill minnas att han också vågade ge sig in i obekväma situationer med?