1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582024 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 2463306 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Vänlig påminnelse att vi har veckans räddning att se fram mot kommande vecka!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Exakt vad jag ville säga. Tack!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pinaceae: Eller hur! Crazy how nature does that 🤷🏼‍♂️

Claesson är säkert en sån som säger ”Barn ljuger aldrig.”
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: MORA folket skyller visst på sjukdomsfrånvaro i truppen och även förkylning bland de som ändå spelade på Twitter.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Det var inte diving han tappade skäret ;-)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Hållander är inte center.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Håller helt med. Mer att jag inte utesluter att Lundin KAN passa i ett potentiellt topplag. Dock gör han med allra största sannolikhet inte det med dagens form, och då måste vi ju tänka på laget före individen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Ja vi laddar batterierna inför slutklämmen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62:

Tror jag också. Mer eller mindre skitlag allihop. Till skillnad från Timrå. Men spännande likafullt. Får hålla sig lite till tåls även om man är grymt rastlös. Sjukt nära läggdags nu. 😴
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: ja, men tror jag oavsett lag som avancerar.
Det blir spännande att följa!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62:

Kan leva med Mora, men idag var de obegripligt urusla. Totalt utspelade av gubb-Hästen. Svårt att sia om framtiden i den där serien, men om någon tvingar mig att tippa under pistolhot så säger jag Löven. De tycks ha den tyngd som krävs, till skillnad från övriga lag. Dock en given bottenkandidat om de går upp.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Skulle nog drista mig till att säga att alla spelare i årets Timrå klarar av SHL-spel. Frågan är vilket SHL-lag vi vill vara? Det som vill ta nästa steg och från att etablera oss i SHL på sikt även göra det som topplag. Eller övre halvan-lag iaf.
Eller om vi vill vara ett lag som har chansen att klara oss undan kval även kommande säsonger
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Jag tycker Lundin inledde säsongen piggt, och absolut skulle jag säga att det är fler än 3 matcher av de jag sett där jag flera gånger uppskattat hans insats. Men efter att vi började kasta om och värva tycker jag han försvunnit, för att t.o.m. sticka ut som direkt dålig vissa insatser. Så jag är inte blind för den svacka som gjort sig påtaglig från sen höst. Jag kallar det dock svacka för att jag tycker att han påvisat betydligt tryggare spel.
Fortsätter detta resten av säsongen är jag dock överens att man inte bör våga erbjuda nytt kontrakt. Han behöver en riktigt vass slutspurt+slutspel. Fixar han det, i kombo med hans goda grundspel jag tycker han också bevisat att han besitter, ja då förlitar jag mig helt på Kimmos vision av hans vara eller icke vara i lagbygget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: har svårt för Modo, jag tror och hoppas att Löven eller Mora går upp!🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp:

SM-guld, inte SN. Ogillar att man inte kan moderera sig själv. Hade sett lite snyggare ut i så fall. Inte helt lätt att hitta rätt på mobilen utan kontaktlins. Antar att jag inte är helt ensam om detta.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62:

Just MoDo har haft en alarmerande förmåga att vika ner sig när det gäller som mest. Med undantag av säsongen 2006/2007, då de vann ett smått oväntat SN-guld. Men därefter har de inte lyckats med särskilt mycket. Mer än att sensationellt åka ur mot Leksand, trots att man var det överlägset bättre laget, och sedan blivit cementerade i HA. 3-8 mot Löven i en helt avgörande match förra våren säger det mesta. Hade knappast haft en chans mot HV i HA-finalen. Fast grejen är den att MoDo väcker vissa känslor hos mig (inte i närheten av Timrå förstås, men ändå). Minns t ex när de tappade 2-0 i matcher i SM-finalen mot Malmö 1994 (en skitförbannad ”Foppa” efteråt), när de tappade 2-0 i matcher mot DIF i semin 1998 (bl a skandalmatchen i Ö-vik i fjärde matchen) och sedan när de på något outgrundligt vis lyckades med att inte vinna guldet 1999 fast de var totalt överlägsna alla andra lag den säsongen. MoDo väcker känslor helt enkelt och det måste jag ge dem. Tyvärr för vår del även den gång Svartvader satte 2-1 i sudden i deb sjunde och avgörande kvarten 2007. Ett minne lika bittert som så mycket annat i hockeylivet. Visst att vi tog en gruvlig revansch i kvarten året efter, men den gav oss likt förbannat inget guld.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: Tycker inte det finns ngn tvekan om Lundins vara eller inte vara nästa säsong. OM han inte helt plötsligt exploderar och blir en ledande spelare resten av säsongen.
Du kan inte mena att du sett fler än en, max tre bra matcher av Lundin i år.
Jag har sett alla Timrås matcher och jag har mest känt frustration över Lundins otillräcklighet.
Med alla respekt för honom vill jag säga igen.
Men ska vi uppåt måste man ta bort även de man håller kär.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Väldigt mycket dålig kritik när det gäller EP.
Jag kan hålla med om att det gått tungt, men tycker ändå att man ser en betydlig skillnad på slutet i närkampsspelet.
Ser en positiv trend där, men håller naturligtvis med om att produktiviteten hade kunnat va bättre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ja vi har rätt ok centersida utan Lundin och EA: EP kan spela där och Mieho. Finns kanske någon till också.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Gillar egentligen inte att kritisera spelare (är aningen för blödig), men konstaterar att jag håller med i det här fallet. Kan vi skeppa Lundin mot ett bättre alternativ höjer det kvaliteten i laget och därmed kan vi sikta vidare uppåt. Svårare än så är det inte. Boyce och EA kan också ersättas med högre kvalitet och jag hoppas att Kapanen har mandat nog att agera när det kommer till kritan. Tror stenhårt på att satsa vidare på det finska spåret, vilket har fungerat alldeles ypperligt i Timrå genom åren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: ja, just kampen mellan Modogoliderna och Röven är ju sevärd. Kommer att följa HA när finalspelet börjar.
Men just nu så tycker jag att det är helt ointressant.
Modo kan ha 100 poäng och näst bästa lag 50.
Ändå kan ju laget som blev 3:a vinna, och Modo har ju verkligen visat tidigare att kunna vika ner sig när det gäller!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Nu har han inte bara gjort en bra match. Så mycket respekt måste vi visa honom så vi inte förringar hans goda insatser med den svacka han haft nu.
Med det sagt tycker jag svackan varit oroväckande djup, och ställer mig också frågande om han håller på denna nivå över en säsong.
Förra säsongen var ju också väldigt mycket högt och lågt. I slutet av säsongen, och i synnerhet kvalet, var han ju riktigt riktigt bra och ärades mycket välförtjänt med att testa på landslag.

Så nog har han visat att han KAN klara SHL-spel. Men återigen medger jag att lägstanivån är lite alarmerande och där får man nog hoppas att våra lagbyggare gör rätt i bedömningen av hans potential.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Om vi ska ha Lundin kvar, så kan vi inte ta ett steg till uppåt som lag.
Lundin är en bra allsvensk spelare, smart på den nivån, men när tempot blir för högt så funkar inte hans smartness.
Jag skulle säga att Lundin, bortsett från Boyce, är den som är först på tur ut, före EA definitivt.
Lundin sänker tempot, slår bort passningar, missar markering mm mm.
Absolut en bra match sist, men en fluga gör ingen sommar.
Man blir inte kvar pga EN bra match, om nu ngn trodde det. Hur ska man kunna utveckla laget om vi inte kan göra oss av med spelare som gjort EN bra match.
Förstår inte hur många tänker här!?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Eronen är landslagsspelare i Finland, vilket iofs inte ska säkerställa en plats i Timrå, men han känns laglojal och gör sällan en dålig match. Klart han ska vara kvar.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62:

Okej, jag förstår. Kunde varit så för min del också, men har fått en nytändning vad gäller hockey. Ska försöka rida på den vågen en tid framåt. Löven vs MoDo känns som en riktig höjdare jämfört med landslagets matcher. Var länge sedan man såg så mycket fram emot stundande kval och slutspel förresten. Timrå har inte spelat en kvartsfinal sedan 2010 (!), men nu är det nog äntligen dags igen. 1-4 mot HV i matcher senast och den gången lackade jag ur som fan redan i och med första sudden-förlusten hemma. Var knappast en trevlig bussresenär under färden hem.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Svensson trivs i stan, har småbarn och börjar se slutet på karriären. Jag tror att han kan tänka sig att sitta på bänken en del matcher, skador kommer det att bli så han kommer att behövas.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Mieho kan ju också spela Center.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
När satt man senast en säsong dryga veckan innan transfer-deadline och tyckte sportchefen var klok som en pudel när han sa att laget är bra som det är och att han hoppas slippa värva mer? 🤔
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Jag hoppas du har rätt. Men samtidigt är han nog väldigt omtyckt i gruppen och det kanske gör att man väljer att se det positiva han gör snarare än de dåliga matcherna. Ansluter Hållander så är det fjärde center vi snackar om och frågan är om han kan slå sig in på en sådana position. Men blir ju litet dilemma om man både gör sig av med EA och Lundin, då måste en till center in(förutom Hållander då som det mest ryktas om).

Jag hade gärna sett Värmhed få chansen. Tycker han gjort ett bra intryck de matcher han spelat för a-laget.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Förresten är det inte en lite märklig sits Per Svensson har hamnat i? Först förlänger man med 2 år, sen nu senaste matcherna har han varit sjunde back och då har inte Forsmark varit inne än. Kan han slå in sig på sex backar eller kommer man alternera mer nu med tanke på läget? Vad händer nästa säsong?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
thorwald: kom även ihåg att Boyce slår klubbrekord varenda match han är med i numera.. bara en sån sak och att han troligen är en av de med billigaste kontrakt om man bortser ifrån junisar..
Behövs ju nån sån med..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
thorwald: Lundin stärkt sina aktier för han gjorde en bra match senast? Tror nog man har ett lite bredare perspektiv på det än så.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: tyvärr är jag helt endimensionell när det gäller att titta på sport.
Timrå IK eller inget.
Svårt att titta på matcher där man inte bryr sig om utgången.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Tror man gör sig av med EA och möjligen Lundin(dock med tanke på senaste matchen så har han kanske stärkt sina aktier). Pääjärvi kommer nog stanna för han är mer eller mindre specialbeställd av Ante och finns kvar i laget för att han är polare med Lander, där är nog inte Kapanen inne och rör. Boyce tror jag också stannar om han vill det. Han har ju trots allt sina användningsområden och så kommer det fortsatt vara också, killen är ju bara 29 år så absolut inte lastgammal och trött i kroppen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62:

HA spelar på som vanligt. Bland annat väntar Löven - MoDo på fredag. Något att se fram emot.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kattan: drar man ett sånt där slagga i krysset så får man automatiskt förlängt ett år. Alvarez kan man behålla om han kan tänka sig att gå ner lite i lön. Det lär ju ändå vara hans sista eller näst sista år innan pension? Erik Andersson och Lundin lär ju ryka sen kanske man försöker bryta med Pääjärvi (?). Vet inte hur Boyce resonerar nu när han har klubbrekordet men han skulle ju få spela bra mycket mer hockey för minst samma lön i allsvenskan. Kanske är att svära i kyrkan men bara en tanke. Inte att man skulle tvinga bort honom utan om han ville gå självmant.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zoogin62: get a life
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dryg vecka utan hockey, hur fan överlever man!?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Mora har tappat det helt mot Hästen
Uselt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kebab_House: Surrealistisk tanke att Modo och AIK faktiskt spelat där 😳
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Tänk om det varit Patrik W som varit kommentator igår. Hade velat höra det skriket när Palola gör sitt drömmål.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Många som ska vara kvar nu. Lämnar inte mycket utrymme för nyförvärv direkt. Med Alvarez och Palola kvar så finns det ju knappt utrymme för Hållander.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det där var SHL
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dags för dipp ? Hästen-Mora 4-1 efter 2a.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Själv skiter jag fullständigt i hur det går för sverige, vill bara ha hem pojkarna skadefri, så man vågar knappt kolla.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Hockeyabstinensen gör sig redan påmind. Huvva! Kanske måste man titta på landslagsspel ändå hur det går för våra pojkar...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Västra Frölunda IF åkte ur Elitserien 1984. Efter att ha förlorat finalen mot Brynäs säs. 1979/80 åker man ur 1984. Sen blandade och gav man lite. Jag minns själv att man läste om "heta lokalderbyn" mot Mölndals IF bl.a. Modo var ju ner och vände just den här säsongen också.

Omstarten gick väl sisådär. Under tre säsonger på raken åker man ur mor Västerås (2 ggr) och Väsby i playoff (eftersom man missat att knipa någon av de två förstaplatserna i Allsvenskan).

1987/88 gjorde man just detta. Man vann Allsvenskan före Skellefteå HC. Men i direktkvalet, bäst av fem matcher, så lyckas man med bedriften att i den sista och avgörande matchen på hemmaplan bli helt förnedrade när Skellefteå vinner med 10-1, i Scandinavium.

Säsongen därefter vinner man återigen Allsvenskan, men den här gången visar sig Västerås IK vara för bra. Västerås vinner med 3-1 i matcher och Frölunda får en andra chans i Kvalserien. Här är man ganska överlägsna och förlorar bara en match och är klara för spel i Elitserien.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: "men när du börjar träna ska du återhämta dig fler dagar än du tränar."

Allt är extremt individuellt, vissa kör Squats varje dag, vissa kör var 4:e dag, det går att få exakt lika bra resultat, allt handlar om volym och intensitet när du väl kör.

"Jag tror att deras fysio vet hur de ska göra för bästa resultat." Helt enig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rico01: Man ska egentligen inte träna samma muskelgrupp två dagar i rad, gör man det bör man vila längre. Så upplägget borde kanske vara två dagar träning med olika övningar och vila en dag och sedan påt igen. Men även hockeyspelare måste få lite psykisk vila jämställt med helgvila också precis som alla andra människor, annars är det lätt att bränna ut sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Nu vet inte jag hur det ser ut för elitidrottare i hockey men när du börjar träna ska du återhämta dig fler dagar än du tränar. Jag tror att deras fysio vet hur de ska göra för bästa resultat.
Kommentera

« · 2463306 · »