1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

HV71 - Timrå IK 2018-11-03

« · 1919624 · » Till forumet


Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
josha840: Jag känner igen mig i allt du skriver. Håll huvudet högt!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Affe_TIK: Varför ska man inte kunna maxa prestationen 2ggr i veckan?
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Olle: jag bestämde mig efter 4an att jag ger mig för ett tag nu. Jag orkar inte.

Sen ändrade jag mig. Jag vägrar tamigfaan ge mig. Jag skiter i sannolikheter. Jag skiter i laguppställningar. Jag skiter i budgetar. Så länge det spelas match med tallarna på bröstet så kommer jag med en dåres envishet stå där som ett fån. Jag kommer bli lika arg, lika trött och lika besviken.

Om två veckor står jag där när kosan styr mot Malmö. Vi kommer förmodligen vara större underdogs än nått lag varit hittills i SHL i år. Kommer det hindra mig från att inför matchen håna mina kollegor som håller på Malmö? Glöm det. Kommer det hindra mig från att stolt bära den röda och vita halsduken hela veckan innan? Glöm det. Kommer det hindra mig från att hoppas in i det sista? GLÖM DET!!!

Jag har hållit på Timrå så länge jag kan minnas. Och jag vägrar tamigfan att ge mig!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
JanneH: jo brattström hade förmodligen hållit nollan och dessutom stänkt in några framåt, han är förmodligen nyckeln till framgång och inte hur laget i övrigt just nu..
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Vi får hoppas på näst sista platsen och Oskarshamn i bäst av 7.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
TimraStockholm: Vi har spelat 9 av 15 matcher på bortaplan. Det spelar nog in lite mer än vad man tänker sig. Borta mot många topplag dessutom.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
roger_sundsvall: till att börja med bör man börja anpassa spelet efter materialet fullt ut, saknas uppenbarligen skicklighet på många håll, vore kul om fler än Wedin stack ut i positiv mening. Nä, spela enkelt, dvs minimera misstagen och se till att motståndarna får ta avslut från dåliga lägen och försök kontra när tillfälle ges. Bara att inse det gäller att spela snålt om detta lag ska ta poäng, nu svänger det för mkt mellan perioder, första oväntat bra men laget klarar sällan att prestera så en hel match.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
uhahl: Timrås framgångsrecept med försvarsspelet har försvunnit?!

Vi krönte framgångar förra säsongen och i början av SHL genom ett tajt försvar med självförtroende. Vi måste tillbaka dit!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
erathoo: återigen förloras matchen i 2a perioden alltså. I övrigt instämmer jag med övriga att Bratten borde ha fått chansen idag.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Riktigt uruselt spel idag. Var försvann karaktären? Det var länge sedan vi var så utspelade. Landslagsuppehållet är vår räddning. Timrå IK behöver finna sitt riktiga jag igen, det ser ut som att offerviljan och självförtroendet flugit all sin väg.

Dagens plus: Mora förlorade mot Växjö och vi är inte de enda i loserträsket.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
roger_sundsvall: alldeles rätt....nu är det uppehåll och något måste hända för vi får inte bli avhängda redan nu. Men det finns väl inga pengar att göra något för, det är väl också den bistra sanningen.
Tråkigt att en lördag kväll ska bli så förstörd bara för en hockey match...
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Kerstin_k: ur ett bredare perspektiv kan man fråga sig vad som egentligen krävs för att husera i högsta ligan. Är Rögle ett långsiktigt SHL-lag? Är mora det? Är Timrå det?

Om inte klubben har investerare bakom för att värva sig kvar i SHL, då kommer man nog att åka ur också. Rögle som förväntas husera i botten med oss har ju rena Allstar-laget jämfört med oss. Det säger en del. Har vi för lite pengar för att långsiktigt spela i SHL?

Risken är nog att lag som mora och Timrå får byta plats med lag som leksand och AIK på sikt.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Idioten svamlar om orsaker till förlusten nu på c. more kommer lindrigt undan av kärringens frågor om förlusten
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
SMÅLAND: Svedberg känns mentalt instabil
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Nisse1: Freddans beslut, Svedberg ska tydligen köra bussen hem också.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
uppehåll= AGERA
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
DON'T DREAM IT"S OVER!
Bensinen är slut..
Var är glädjen?..
Vart är farten?
Fortsätter det så här är vi avhängda efter 25 avgångar..
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Förstår inte allas förvåning här att laget spelar som det gör. Det här laget som presenterades i början av säsongen är ingen annanstans än på 14e alternativt 13e plats. Visst hade man kunnat hoppas på den kämparglöd vi visade upp inledningsvis där spelarna räddar fler skott än målvakten själv. Där man på duracellkaninsmanér åker sönder motståndarna. Men i verkligheten fungerar inte det över en hel säsong då orken tryter.

Vi behöver spets, i nuläget har vi en ynka spelare som kan göra det där lilla extra. Vi har en backbesättning som skulle visa brister i allsvenskan inte minst i SHL där det blir väldigt konkret, vi blir fast i egen zon så fort motståndarna checkar oss högt.

Att vi har en målvakt som underspresterar trots den lön han besitter sticker säkert i ögonen på övriga truppen. Men det är inte heller lätt att vara sista utpost i ett lag som inte kan försvara sig.

Powerplay/boxplay måste bättras avsevärt. Sluta ställa Berglund som point och Bojen som spelförare. Att ställa våra backar på blå i PP är rätt lönlöst då ingen har förmågan att skjuta slagskott. Hade gärna sett att vi värvar en skottbenägen back och gärna någon spets framåt för att kunna överleva ett kval för jag kan i ärlighetens namn inte se detta lag vinna över AIK över sju matcher.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Bragd-Birger: Mitt förtroende för Freddan är slut, han hade chansen att bevisa motsatsen i dag. Varför spelar han inte Brattström? Varför ändrar han inte i pp-formationerna. Fy f-n vad dålig han är.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Nisse på Mon: HV gjorde fyra mål....
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Nisse1: vad hände i 2a?...såg första och tyckte det såg riktigt bra ut...
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Tragiskt att se detta Timrå. Hellre karaktär i allsvenskan än att lalla i SHL. Fy faen.

Och: vad gör du med Wedin Freddan? Spela honom med B&B är misshandel. Hål i huvudet. Jävla lallar-coachning.

Som sagt, förlora är en sak...att vika ner sig nåt annat. Och bänka Svedberg förihelvete. Alla vet att alla puckar en decimeter under ribban går in.

Vad håller man på med?
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
roger_sundsvall: Vilket jäkla försvarsspel..
Tre stycken som kollar puck.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Kerstin_k: Känns som att målet med SHL-äventyret har varit att samla på sig pengar inför kommande AS-säsonger. En jävla loser attityd från både Nubben och Freddan.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
HV 71 - Timrå IK 5-0
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Nån fler i HV som inte gjort mål i år tro ?
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Olle: Ge mig en Corso. Han skulle hjälpa vår cori.
Det här gör bara ont. Men men, allt enligt Nubbens plan. Vi gick upp (minst) ett år för tidigt enligt honom. Föreningen var på långa vägar inte redo. Här och nu får man greppa halmstrået att vår fina start gör att vi inte är i avsågad sits, att det här förhoppningsvis är höstsvackan och att det finns gott om tid att agera. Det är långt till april. En hel jävla vargavinter emellan...
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
där kom femman
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Olle: Problemet är ju att detta lag inte kommer att överleva ett kval. Framför allt inte när det ända vi gjort fram till kvalet är att förlora.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
allmännhetens åkning
suck
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Modano: Vadå? jag tror han trivs bra att spela både PP och i första linan med Boyce och Berglund, 2 högproducerande spelare!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Kerstin_k: hade du skrivit det i omgång 5 hade jag sagt att du var galen men jag är beredd att hålla med.

Det här med att stå med mössan i hand och säga ”ja men vi är ju nykomlingar” eller ”vad hade ni förväntat er med det här laget, det är ju normalt att torska” det snacket köper jag inte. Spelar man på högsta nivå så måste man göra allt som krävs för att vinna matcher och det gör inte den här klubben nu. Ingen skam att förlora mot Luleå, HV71 eller något annat lag i den här serien men SÄTTET man gör det på sticker så jävla mycket i ögonen. Svedbergs spel och matchningen av vissa spelare i det här laget säger ”vi har redan gett upp, gör vad ni kan och ingen kommer skälla på er om ni skämmer ut er”

Vi blir pissade på nu, det är semester att spela mot Timrå just nu, det är fanimej en jävla träningsmatch att spela mot oss. Ligger vi under med 2 mål? Äsch då latjar vi in 3 mål i nästa period och spelar av resten. Sen den här matchen, vem FAN släpper in FYRA mål i en och samma period? Vi har gått från att ha ett lag med 100% karaktär till ett lag med NOLL karaktär. Förvandlingen är helt otrolig.

Och igen, till dom som säger ”ja men det här visste vi om, laget är byggt för att överleva ett kval” vill jag bara säga: Det där är en jävla losermentalitet som inte hör hemma i tävlingsidrott. Är man nöjd av att bara delta, då kan man spela korpen. Att Wedin står och håglöst väser ur sig ”ja det rinner iväg”, det är provocerande att se. Var är känslorna? Släpper man fyra kassar i en period ska man vara fly förbannad och koka. Trodde aldrig jag skulle säga det men en spelare som Corso som öppet bråkar med tränaren och släpper handskarna på isen skulle vara en katastrof för ett väl fungerande hockeylag men förmodligen rena välsignelsen för årets Timrå IK.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Olle: Tyvärr så känns det verkligen som att föreningen går på kryckor i det mesta. Vi var inte redo, det tar för lång tid att växa in i det hela. 202.Aktier på 16-dagar tycker jag säger det mesta om kvaliten i det som sker. Både styrelse och marknad känns även dom hålla medelmåttig AS-nivå.
Tråkigt, Tråkigt!
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Olle: Hörde rykten i veckan att Wedin var jävligt less på spelet och omgivningen han spela med. Fattas bara att han gör en Guter och drar iväg snart förstår han skulle bli galen och bli behandlad som han blir av Freddan
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sputnik: Exakt min tanke.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Hälge: Har Freddan redan gett upp säsongen??!?!? Vi kan fortsätta tjata om spelare som inte håller måttet, men Freddans matchcoachning är ju inte 5 stjärnig just nu heller...
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Nisse på Mon: man kan inte bli så tvär dåliga på en gång..detta skit har med inställningen att göra. Första 5 matcherna krigade dom på som fan. Och nu verkar dom tro att dom är etablerat SHL lag och spelare. Börjar förstå varför Guter ville lämna. Det är nåt som inte stämmer i laget nu?
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Ingen ändring i laget inför tredje. Känns lite konstigt måste jag säga.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: Vi har gjort det vid ett par tillfällen. Men nej; jag tror att Freddan sitter säkert. Och egentligen tycker jag att det är bra. Jag förespråkar kontinuitet och framför allt med tanke på det Freddan åstadkom ifjol. Det var magiskt.

Men det var då och nu är nu. Jag blir lite fundersam - men tänker inte ställa mig på barrikaderna och kräva nån avgång - om han har rätt tänk och rutin att ta det här till ett lag som överlever vårens kval. För där kommer vi att hamna.

Vi har som sagt en tradition att vara riktigt jävla dåliga i period två. Samma idag. Sedan spelar vi upp oss i tredje när motståndarna går ner sig. Då hör vi efter match att det finns positiva saker att ta med sig. "framför allt tar vi med oss tredje perioden..." när motståndarna går på halvfart och bevakar ledningen. Kom igen; vem försöker vi lura?! Det här är inget nytt och nått måste göras åt det.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: Nä freddan har 3 år och jag tycker han ska va kvar, tycker dock man ska förstärka tränarsidan, helst med någon riktig taktiker som kan styra upp t.ex poweplay.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Olle: Den är inte bättre, men den skapar en defensiv som ger oss chanser att kontra in mål och vinna när motståndarna inte är på topp. Idag bjuder vi alla lag på poängen oavsett hur dåliga de är.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Kerstin_k: Timrå sparkar inte tränare så glöm det.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
kulltorp: det är naivt att tro att Timrå har en grundspelidé som är bättre än motståndarnas eller på något vis svårare att manövrera mot än vad konkurrenterna har.

Det går inte att gnida vatten ur en torr trasa, Berglund och gänget kan inte spela bättre än vad dom gör, dom är för dåliga hockeyspelare för att kunna tävla mot motståndarna. Vi har för många spelare som spelar i en liga som är långt över deras förmåga.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
höjdpunkter från växjö - mora
mora helt under isen..precis som vi är
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Kerstin_k: Nej han är verkligen inte där, även dom simplaste puckar som han bara ska plocka släpper han konstiga returer på.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Veteranolle: In med spelare som håller måttet o ut med spelare som inte gör det så finns chans att slippa kval. Vi är usel just nu med flera spelare borta men finns fler svaga lag i serien med.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Mål förändrar matcher......som Hamrén sa en gång....
Har väl sällan vart så tydligt som idag....sen är det verkligen ap- jobbigt att vi faller igenom totalt när motståndarna målar...fattar inte hur vi ska undvika det...time-out hjälper ju inte heller känns det som.

Suck, skönt det är uppehåll snart.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Olle: Funderar lite på om det är värt att köra vidare på Freddan. Det måste till nånting monumental. Det är ju inte det att vi bara spelar dåligt; vi är ju verkligen klappkass. Finns förmågan att "think outside The box", att bryta mönster och hitta sätt att vinna matcher. Blir lite tveksam när Svedberg står igen efter 5-6 dåliga matcher.

Det är ju inte första gången vi äger en första period till att allt rasar i andra. Det händer varje match. Hur jobbar coachen med det? Vad finns det för plan?! Som synes; inget. Det kanske behövs nya ögon på det hela? Alla börjar om på noll, hitta sina nya roller och bygga ett spel som kanske skulle kunna vinna nån match åtminstone. Nu är jag av den åsikten att man absolut inte bör entlediga tränare i första läget. Men jag blir lite fundersam. Vi kan ju inte spela pissdåligt, köra ett lagsnack efter match och sedan göra likadant match efter match. Då blir vi uppäten i fyra raka till våren.

Fortsätter vi så här får vi vara glada om vi vinner tio matcher till.

Och för guds skull; byt in Brattström och ge honom chansen ordentligt. Svedberg är inte där just nu.
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Såhär går det när man tror att dett allsvenskt lag ska kunna spela i SHL. NOLL KOMMA NOLL procent förvånad att detta lag aldrig ivnner skotten, aldrig för spelet. Det MÅSTE förstärkas och förändras. Varför fortsätta ha 10 backar på kontrakt? Ett gäng av dem får garanterat kontrakt i HA omgående. Och börja inte ens prata med mig om att spela Berglund och Boyce med Wedin....
Kommentera

Sv: HV71 - Timrå IK 2018-11-03
Sune: Nubben har redan sagt "Vi åker hellre ur med stadig ekonomi än att chansa" så vi lär knappast få se några nödköp.
Kommentera

« · 1919624 · »