1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582183 inlägg · 6215 ämnen

IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

1613968 · » Till forumet


Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Carl Lejonkräk:

Sverige underpresterade i OS-finalen men agerade stabilt fram till dess, skulle jag säga.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
SMÅLAND: Sverige underpresterade i OS,,,,
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
SMÅLAND: Molinder underpresterade, att Sverige tog sig till final i os var att överprestera..
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Apropå högavlönade spelare!! Det är väl som att dra paraleller till Svenska OS-landslaget som blev alldeles avklädda när det verkligen gällde!! Storstjärnor ' OVER THERE ' som var totalt osynliga,men när de kommer tillbaka till klubblagen med ' rätt folk ' omkring sig!! Ja då jävlar passar det att briljera!! Fy fan säger jag bara!!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
mikenomad:

Moverare gottar sig nog åt vår miss ett tag till, då han räknar med att Sundsvall vänder på steken i den där matchserien...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

kennas: Mobbing? Det här handlar om högavlönade personer som förväntas leverera utifrån hur mycket de tjänar. Om dom inte lyckas med det så förtjänar dom kritik, precis som på alla andra arbetsplatser. Särskilt från oss supportrar, eftersom det är vi som delvis betalar deras löner.
Om ett företag i någon annan bransch anställer en person med bra meriter, som sedan visar sig vara betydligt sämre än vad meriterna visar, så får vederbörande gå. Fattar inte varför ett hockeylag skulle vara annorlunda.
Molinder gjorde ju färre poäng än i SHL. TRE mål på 46 matcher av en tilltänkt ledande spelare, då förtjänar man fan kritik.

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

mikenomad: det jag tror har varit svårt inför denna säsong, det har varit att liksom sätta in Timrå IK i tabellen. Från att ha varit ett etablerat elitserielag (vi har trots allt spelat i elitserien över 10 år) till att hamna i en lägre division och försökt analyserat hur mycket vi förlorat i slagkraft på vägen.

Jag tror inte att gemene man förstår riktigt vad rekonstruktionen inneburit för föreningen, vilken spelplan vi hade att förhålla oss till. Kraven från supportrar, slipsnissar, medgångare, motgångare har gått i sär. Spannet från att "nu ska vi ta oss tillbaka" till "detta går åt helvete" är milslång. Timrå IK som förening skulle inte må bra av att komma tillbaka snabbt. Föreningen måste få växa in i den kostym som den har att rätta sig efter och få växa in i steget att gå upp i högsta serien igen. Det tar tid.

Personligen har jag satt min målbild i att jag förhoppningsvis får se hockey i Eon, i högsta serien, innan jag lägger igen ögonen och blir jordgubbe. Det tror jag är realistiskt. Jag tycker att föreningen skött sig bra detta år, och jag är övertygad om att vi till nästa säsongfår se en upptrappning både vad gäller trupp och strategin att ta sig dit.

Det är förbannat vemodigt just nu att det tagit slut. När man lever för hockeyn, för laget, för kärleken att få gå på match. Då är det surt. Men det går över. Vi har ett lag även nästa säsong. Vi har en förening som mår bra. Vi har inte spenderat mer pengar än vad vi har ekonomi till. Sådana är spelreglerna, det måste alla rspektera.

Jag har suttit i Eon alla matcher utom en och följt det här laget. Kan säga att jag missade många matcher förra säsongen då vi lirade i högsta serien. I år har det varit skoj att se grabbarna, i år har Timrå-andan infunnit sig igen. Jag skiter i om laget förlorar matcher, det är sättet man gör det på som berör mig. Och i år har vi förlorat ett fåtal matcher på fel inställning, en del matcher på grund av en ung trupp. Förra säsongen förlorade vi massor av matcher för att man inte gav järnet, inte gav sitt yttersta.

Nä, det finns väldigt mycket positivt att ta med sig efter denna säsong. Det bådar gott, utifrån förutsättningarna. Fortsätt satsa på våra ungdomar, en bra ungdomsverksamhet där disciplinen skall finnas från tidig ålder och kraven succesivt ökar i takt med åldern. Det tror jag är melodin, då tror jag på en välmående förening. Då kommer jag att få uppleva topphockey i proppskåpet innan jag är klar på planeten jorden.

 

Natti folks.

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Såg att IFSH förlorade ikväll. Undrar om Moverare är lite sänkt då eller om han fortfarande är glädjerusig efter vår PO-miss igår...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
250kg kärlek: Exakt. Just så.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

mikenomad: på den här nivån har man rätt att ställa krav. Krav på att t.ex. en sådan som Molinder skall vara dominant, eller ett en sån som Hallin - i AS-sammanhang - sannolikt sitter på ett monsterkontrakt, måste leverera. Eller Wade Bergman, eller Hult...

Det är inte juniorerna som underpresterat utan det är de etablerade namnen, som skulle bana väg för våra juniorer, som inte levt upp till kraven. Svårare än så är det inte.

Jag är i alla fall mycket nöjd med hur laget har presterat den här säsongen. Det som hänt i och med rekonstruktionen är att vi lånat tongivande spelare från J 20 till A-laget vilket inneburit att J 20 haft det tufft och att våra J 20-spelare fått en uppgift de inte riktigt varit förberedda på. Men de har gjort det med bravur. Jättebra skulle jag vilja säga. 

Jag hade förhoppningar om att nå play off, jag tyckte laget hade spelat ihop sig och gick så pass bra på slutet att detta skulle vara möjligt. Nu förlorade vi 'fel matcher' på slutet vilket fick ödesdigra konsekvenser. Dock var min förhoppning att vi skulle undvika kval och kanske, eventuellt, om det gick bra, vara där och bråka om en play off. Och där hamnade vi. Om andra supportrar eller vad det nu är för människor hade andra förväntningar så skulle jag säga att kravbilden hos dem inte riktigt motsvarar den kunskap det här unga, och billiga laget, besatt. När många spelare i andra allsvenska lag har råd att köpa en bil när de får sin lön så har de flesta (inte alla) i Timrå IK råd att köpa mat, tanka bilen och betala hyran, sedan är det slut.

Det är väl en jättebra start på en ny era att hamna i ingemansland, att i lugn och ro få bygga för nästa säsong. Då blir det bättre än i år. Föreningen kanske har en bättre överblick på ekonomin, en bättre bild vad som krävs för att publiken skall komma till arenan. Det här året har varit ett lärorikt år, med massor av erfarenheter som man kan ta med sig till nästa säsong.

Jag andas tillförsikt. Surt att säsongen tog slut nu men skönt att vi ridit ut den värsta stormen. 

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
mikenomad:Hoppas alla tänker sig för innan dom skriver,god natt!!!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
kennas: Ja, osaklig kritik mot enskilda individer är naturligtvis inget att uppmuntra. Samtidigt så är det väl en utopi att tänka sig att allt supportrar kläcker ur sig om de dyrgripar som representerar laget i ens hjärta ska vara genomtänkt och välformulerat. Särskilt inte om det handlar om (relativt) välbetalda spelare som åker runt och är usla match efter match.

Tycker inte på långa vägar att vi når upp till några mobbingnivåer här i Timrå utan tror att spelare i andra klubbar kan vara långt mer ansatta. Det är många gånger en ynnest att kunna leva gott på sin hobby. Men samtidigt väldigt utsatt och offentligt. Det är här och nu och man kan inte leva länge på gamla meriter, om man inte är Jonte Hedström förstås.

Närmast och värst i mobbinghänseende är annars vårt bemötande av Backe resp Oksa. Kritiken och tonen gentemot dessa två när det begav sig gränsade till skamligt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
mikenomad:Jag reagerar främst mot personangrepp,det är ju nästan mobbning för fan.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
SMÅLAND: En lärosäsong i AS (HA) ja. Det stämmer bra och utifrån den horisonten avklarades den med bravur. Jag delar lätt ut ett B i betyg.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
kennas: Nä precis! För det vore ju världsunikt med en klubb där supportrarna ställde lite krav. Sånt förekommer naturligtvis inte i föreningar som FBK, DIF, SAIK, BIF mfl. Är ju verkligen förknippat med elit och framgång, föreningar med supportrar som står med mössan i handen, rosor på kinderna och tacksamma leenden.

Lall on.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

SMÅLAND:Sluta gnäll, det kan finnas kommande spelare som tittar in och läser,tror inte det här lockar precis.

Det gäller alla som gnäller!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
jå1: Fram med lönelistan så ska vi se vem som är värd sina cash!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Laken: Jag försöker inte att få det till nåt öht. Jag konstaterar bara att Molinder inte håller, han ska ju föreställa en etablerad spelare? Vi har juniorer som skulle kunnat ta hans plats i första början.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Laken: Det kostar väl ingenting om nån klubb tar över kontraktet?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Laken: Det var precis vad jag menade..du satte poängen!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
jå1: Jo men det kostar ju pengar för klubben att köpa ut Molinder från befintligt kontrakt. Sedan ska en ersättare för Molinder ha sin lön. Allt är inte så enkelt som ni försöker få det till.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
SMÅLAND: Wade fick ju lämna. Sen vet alla vad Hallin går för :) Hur man än vrider o vänder så känns det som att Molle bara kostar onödiga slantar..
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
hubbenorlen: Tyvärr så är ju inte bara Molinder som varit syndabock denna mellansäsong! Wade Bergman var ju en flopp och våra målvakter har ju blandat och gett utan någon jämnhet tycker jag! Bästa målvakt på nioende plats håller inte! Hallin har ju inte rosat marknaden precis! För att inte tala om alla onödiga utvisningar som tagits i onödiga läget i slutet utav matcher! Ska vi kasta pajer kan vi gör det på allt och ALLA,men..detta var en lärosäsong i AS och nu glömmer vi den och går vidare mot nya mål nästa säsong!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Laken: Ja den formen av "behandling" finner jag också förkastlig!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
stoff: Det är INGET bra sätt att kommunicera. Självklart kan man ha åsikter om Molinders prestationer säsongen som var (vilket jag också haft) men att "hota" med bojkott är att gå alldeles för långt.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
hubbenorlen: Korrigering: Det här är trots allt ett forum som behandlar Timrå IK och dess spelare. Det bör dock beaktas att behandlingen förväntas vara skonsammare än Barnängens schampoo och kliniskt fri från all form av kritik gällande enskilda individer inom föreningen. Ja mot själva föreningen också för den delen...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
hubbenorlen: Och det är även vi som betalar hans lön.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
SMÅLAND: Det är inte pajkastning. Han har inte varit bra, och då har man rätt att säga det. Det här är trots allt ett forum som behandlar Timrå IK och dess spelare.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Så tråkigt med pajkastning på enskilda spelare i laget :-( Jag lirade plojmatch på juldagen med Almtunas bästa back som AIK plockade upp innan deadline och det märktes inte att han lirade i AS! Det handlar mycket om spelkemi i hockey och med rätt spelare runt omkring sig så kan man göra underverk och finns inte den kemin så funkar inget! När det gäller hockeyn i fortsättning så skiter jag fullständigt i allt nu när Timrå fick repass igår! Nu blir det ideell scoutning på hungriga spelare mellan 20-25 med tyngd,speed och med passnings och målsinne och med hjärta på att utvecklas och för stunden billiga drift!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

Jockz: En för mig befogad fråga till allmänheten: är det egentligen någon spelare som höjt sitt marknadsvärde på ett så pass anmärkningsvärt sätt de blir i stort sett omöjliga att behålla?

Försök att se de objektivt, hur man tittar på vår trupp som utomstående. Vår poängbäste spelare var sju poäng ifrån att nå topp 25 i poängligan. Vår förstemålvakt slutade nia i målvaktsligan. Det är inte direkt så att SHL- sportcheferna sitter och andas tungt med vår Eliteprospectssida framför sig. Det är det som är det fina med att göra en "okej" säsong. Ingen har synts eller skapat positiva rubriker på ett för oss oroande sätt. Norja fick lite uppståendelse tidigare men det såg han ju till att ta ner fullständigt nu matcherna innan Iilahti tog över. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
stoff: Det tror jag är helt rätt väg att gå för klubbens utveckling också. Vår främsta uppgift som supportrar är att via mejl göra allt vad vi kan gör att dränera de som sköter klubben på all form av arbetsglädje. Skicka många syrliga mejl. Jajemen. 
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
hubbenorlen: skriv ett brev till nubben o säg att alla bojjkottar o gå på matcherna tills dom skeppar iväg molinder
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Jockz: Förvisso, men han visar ju den typ var tionde match, och det är för sällan.
Och Molinder måste bort. Han är inte ett dugg bättre i år, nästan sämre än i fjol till och med.
Jag ger mig fan på att han skulle vara lika blek i div 1. Det är precis som att han anpassar sin nivå efter den division han spelar i. Lat och ointresserad av att utvecklas. Ingen jag vill ha i mitt lag.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Jockz: Beror ju på vad han egentligen kostar. Är han bland dom dyraste så kanske det inte är värt det ändå
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
hubbenorlen: Tycker mig se utvecklingspotential i den där hundarpundarn. Han är nog dessutom en av de i laget som inte har höjt sitt marknadsvärde denna säsong.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
hubbenorlen: Trist att säsongen nu är över för vår del men lite dubbla känslor är det. En del av mig är seriöst jäkligt tillfreds med att vi slutade som stabilt mittenlag.

Sen är jag lika seriös med att jag tycker det ska bli galet intressant att följa ks både nedåt och uppåt.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Laken: Jo, jag vet. Den här säsongens sämsta beslut. Men jag tänkte att det kanske går att skeppa iväg honom...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
hubbenorlen: Molinder har tyvärr kontrakt över nästa säsong.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
dr-nix: Håller med. En offensiv back och en offensiv center mot Hundertpfund, Molinder och Norja. Vi behåller iilahti och backar upp med billigare välscoutad chansning. Då borde vi spara lite pengar.
Johan Persson kan bli riktigt bra om han får träna ordentligt med ett allsvenskt lag redan från början.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

sargad: Håller med. Något Nubben måste fundera på är dock backsidan. Vi behöver en offensiv back. Noren har gjort ett bra jobb men nu går han tillbaka till Leksand. Skulle vara jackpot om man kunde skriva kontrakt med honom (tror hans kontrakt går ut efter säsongen).

Offensivt bör man satsa på de talanger man har men stödja upp dem med några rutinerade spelare. Vore bra om man i detta syfte lyckades behålla Persson, Bergström och Hult.

I princip tror jag det går att hämta ut mer från detta laget i takt med att det yngre gardet utvecklas (det är viktigt att tränarna jobbar aktivt på den fronten). I slutändan så vill jag att man i princip behåller laget intakt kanske byt ut någon spelare man i princip vill jag se samma lag på isen i början på nästa säsong. Det känns dumt att börja om från början på lagbygget.

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

sargad: Det jag hoppas att man har lärt sig är att man kan fynda i Division 1 om man bara har lite fingertoppskänsla. Johan Persson var en bra värvning. Kan gott och väl tänka mig att man försöker locka Sammy Gustafsson från IFSH, för jag tror inte att de går upp i Allsvenskan.

Appropå Sundsvall så ser jag att tidigare Sundsvallsspelaren Niklas Bröms har gjort en riktigt stark säsong i Nyköping. Han är inte så värst gammal och dessutom stor till växten. Det vore kanske någon att överväga - inte som spetsspelare, men som komplement.

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
dr-nix: Nubben: behåll stommen, en målvakt och krydda med mirakelvärvningar så köper jag souvenirer i sommar. Deal?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

Håller med andra här inne. Ungtupparna får godkänt för säsongen. Ska bli intressant hur Nubben tänkt sig bygga nästa års lag. För någon tanke måste han ändå ha även om han har mindre pengar att röra sig med. Lyckligtvis har juniorerna som tagit klivet upp gjort rätt bra ifrån sig (relativt sätt självklart). Annars hade han haft det svettigt.

Funderar på om man kanske bör fylla på med ännu fler juniorer till nästa säsong (t.ex. Borgman borde väl bli ordinarie osv.) Förhoppningsvis får man dessa för en en relativt billig lön vilket kanske öppnar upp för en eller två mer meriterade värvningar.

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Tack för underhållningen pojkar.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Jag ger också Timrås unga lag godkänt för säsongen.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Tack Timrå IK för en helt ok säsong. Det fanns stunder under säsongen när jag befarade att vi skulle vara där Lövsångarna befinner sig nu men det undvek vi med råge. Något jag är innerligt glad för. Det tror jag får bli förhoppningarna och förväntningarna ett antal säsonger framåt, att fortsätta klara sig från negativt kval.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Lite märkligt att man tar time out och plockar ut målisen i slutet, för nog borde väl båset haft koll på att det redan var kört...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Andersson: Ja men just nu känns det inte så.
Vi förlorade det här tidigare.
Men vi fick ju ihop ett lag sent också.
Det var svårt att få ihop allt.
Ja skit samma. De har gjort det bra trots allt.
Men nu är jag less på det här
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Lite tyngd och spets på det här så blir det playoff  2015
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04

Timrå Icon:

en åttondeplats med seriens  yngsta lag är väl helt ok  om man funderar lite 

Kommentera

1613968 · »