1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581149 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18

1607959 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Dessutom i fel tråd. @#*#&@^#^#&
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad: Ahh dejt på gång? Tyvärr blir det ingen match ikväll för min del. Ligger i 39 gr feber. Är så less.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
jå1: Det gör de säkert, själv avskyr jag att prata i telefon som sagt och prisar sms när man kan höra av sig till nån och visa att man bryr sig utan att behöva prata med personen i fråga. Jag känner däremot ett bottenlöst hat mot såna som ringer upp för att svara på ett sms man skickat...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: Aja...nu är de iaf nedtecknade...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad: Märklig o märklig.. Jag känner mer än en kvinna som övertrasserar deras 3000 gratissms / månad.. De tycker nog om båda varianterna.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad:

Det är lugnt annars. Slarva bort numren du. Kan ta bussen jag. Är inte så noga med mig heller... Nej, fan heller! Åker från Trafikgatan jag, för fan... Kuken!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad:

Ligger bara och sms:ar med diverse kvinnor hela kvällen. Blir lite less på att aldrig komma till sömns. Fan! Men nu fick du mina nummer igen. Det är bra med sms. Jag vill sällan höras. Fast jag jobbar med radio och hörs ändå. Ibland satan...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
jå1: Det där är en jävligt märklig uppfattning....är det nåt kvinnor älskar så är det väl att snacka i telefon. Och raka motsatsen för en riktig karl. Själv hatar jag som sagt att tomsnacka i en lur utan tycker sms är det bästa som hänt mänskligheten sedan fan vet vad. Skriv vad du vill ha sagt och inget mer. Svara på det du vill eller skit i det...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad: Jag trodde det bara var kvinnor som smsa när de vill något!?!?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: Självklart sms, vägrar prata i telefon nu för tiden om jag inte är absolut tvungen. Så jävla jobbigt...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18

Tydligen har Pikkarainens pojk börjat lira håkki.

vine.co/v/h3W9Ir7hWih

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad:

Bra, då hörs vi. Gärna via sms. Vill inte exponera min röst i onödan. Vore ju kult om detta blev av. Hur som helst får man ju se en match på plats igen...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad: Ska ni dejta? Spännande!
Måndagar är svåra för mig. Är jag frisk har vi träning men jag hör av mig om jag åker på magsjuka eller så :-)
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
sargad: Ja jo men jag kände att det blev lite för pessimistiskt för att vara jag :-(.
Ber om ursäkt för det
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: Jepp...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad:

Jaså, inte!? Själv är jag ju inte någon svår jävel. Bubblade dig just med tnr och allt det där. Jag är ungefär som Ted i den där filmen. Lite störig nalle så där. Nu har du mitt tnr. Ses i morgon då?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: Ja det vore kul! HB är det inte alls omöjligt att vi stöter ihop med men iconen är en lurig jävel. Trots att vi cyberskedat här ett antal år nu har jag ännu inte fått till en dejt irl..
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
orion:

Okej, det går la bra. Då bubblar jag nomaden denna gång. Kul ändå att du är på gång mannen!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18

DJ Hemp: Stjärnan till vänster, hoppas jag.

Fogden har influensa. Ok om vi tar det en annan vecka?

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
sargad: Ni får ursäkta goddag yxsaft-inlägg när mobilen tror sig veta vilka ord jag ska använda mig av.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Timrå Icon: Förbaskat fin första 2/3 av i ditt inlägg. Avmaskat, avsfinxat, klappat och klart. Med obehindrad elegans lotsar du oss förbi blindskären bara för att avsluta inlägget med att binda nytt ris för egen rygg. Återvinna meddetsamma, tack.

Själv tror jag att vi har hyggliga möjligheter att ro hem en hedersamt förlust.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad:

Det har du alldeles rätt i. Jag har sällan haft ett sådant starkt hockeysug som nu. Inte sedan det vet i fan. Vore så jävla kul att få ett ansikte på Timrå Icon och Hahl Bundy dessutom. Matchen kan vi lämna lite därhän. Misstänker att Malmö smiter iväg hem till Skåne med tre poäng... Minst!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad: Just det Mr Jinx! Vi ska inte springa iväg och suga av varandra pga några vinster.
En vågtopp följs alltid av en vågdal.
När man tror man fått näsan över vattenytan så kommer det någon äcklig fiskmås och bajsar i den.

Nu tror jag att jag avjinxat de allra flesta inlägg så nu borde vi väl krossa Malmö...?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: Matchen som sådan lär bli katastrof med den här laddningen. DJ Hemp på plats i e.on, när såg vi sådan hockeyfeber senast?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Ligger för övrigt och lyssnar på några godingar till låtar från 80-talet. Gjorde så även när jag gjorde succé som comeback-ande transportör på sjukhuset för ett par år sedan. Körde ju truck där på somrarna på 80-talet och hittade ännu där som i min egen ficka 2012. Men så kom jag dit en morgon och var packad. Då kickade kärringjäveln ut mig utan pardon. Det var raka vägen ner till helvetet, trots att jag hade gjort allting rätt fram till dess. Men den fittan ville mig allt ont. Skönt då att man har ett mycket mer avlönat och bättre jobb i dag...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad:

Finemang med den. Har ännu inget hört från Orion, men antar att han är så där cool och drar ut på det in i det sista. Om jag inget hör (eller ser) under morgondagens e.m. lär jag bubbla. Kul att du har några andra passagerare på gång också. Fan, nu när vi verkar vara så laddade allihop hyser man farhågor över hur matchen kan sluta. Total katastrof eller?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: Bubbla härinne då om du blir frånåkt...jag håller koll. Åker från Njurunda så jag passerar de flesta lämpliga upphämtningsplatserna...:)
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
mikenomad:

I så fall var det jävligt underligt att moderera bort ett sånt inlägg. Det var ju knappast stötande. Ett tag trodde jag att jag hade drömt. Men, som sagt, jag åker gärna med dig om stjärnan i öster (eller om det var väster) inte vaknar. : )
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: Precis, undrade också var det blev av. Var väl nån nitisk moderator som kände att det kliade i modererarfingrarna...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Smokey:

Den filmen är fan inte att leka med. Har sett den ett okänt antal gånger. Och nu håller jag på att förstöra den kommande starten på veckan igen. Med krökande och allmän bitterhet och jävel... Det är inte riktigt bra, det här. Och match i morgon... Fan!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: Är väl som en trött gräsklippare. Brukar bli lite extra drag precis när bensinen tar slut. Men visst är återhämtningen monumental efter en resa this days;)

No country for old men light ungefär...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
zigge:

"Håkan Loob är homosexuell...", som DIF-fansen sjöng 1983. Har absolut ingenting emot bögar, tvärtom, det var bara en association. Annars verkar ju SHL vara ett Mekka för de medelstora städerna. Sthlm har det märkbart svårt, Malmö har inte varit uppe på flera år och Frölunda går väl bra nu, men har varit "så där" i flera år.

Vad hände med mikenomads inlägg förresten? Eller var det en bubbla? Har ingen koll alls, känns det som...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: Loob har ju bestämt sig för att DIF o MIF ska upp i SHL! Om han då utökar till 14 eller 16 lag får vi se, hans förslag om "wildcards" fick han väl backa på. Att nu AIK verkar ramla ur, påskyndar väl detta, dvs ingen SHL utan MINST 1 Fjollträsk-lag!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Carl Lejonkräk:

Tack, fast det lär nog inte hända. Kan tänka mig att Örebro åker ur, men har svårt att se oss gå upp direkt så här. Det vore tidernas sensation i så fall. För övrigt har jag absolut ingenting emot ÖHK, de gick upp fullt rättvist och trots två knappa förluster mot oss i kvalserien. Nu sladdar de dock betänkligt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
SMÅLAND: ni får gärna byta plats med Örebro till nästa säsong.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Smokey:

Vilken underbar rapport. Hockey när den är som bäst. Coolt att du håller ställningarna trots din höga ålder. : ) Själv orkar jag ju knappt ta mig till E.ON trots min relativa ungdom. : ) Hur som helst får din glada rapport mig att tänka på svunna tider, då du, jag och andra samlades i diverse byhålor runt om i landet för att heja fram vårt TIK i jakten på elitserien som vi till slut även nådde. Det var en av livets höjdpunkter, till och med större än när GIF gick upp i allsvenskan ett halvår tidigare, men ett decennium senare gick nåt snett...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
El Maco: Man kanske borde skriva till ST och Dagbladet och be dom att inte göra den där obligatoriska artikeln om vilket flyt Timrå är inne i just nu. För en sådan lär garantera en plattmatch mot Malmö.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Smokey: Snyggt! Kan Söderköping ha varit Malmköping? Där har vi en trogen filial.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Kort rapport från en supporterresa till Oskarshamn.

Snörök och väderångest som får Monika Thörnells låt "En vintersaga" att låta midsommar. Vi drar mot Dödehultsvik för att se och stötta Timrå IK på plats.

När vi rullar in i stan är det som vanligt med nedvevade bilrutor och sterio på högsta volym. "Timrå hej" och Ramstein blandat med Imperiets "Ett hjärta är alltid rött" dånar över vindpinade gator med en och annan rullatortant som sakta vrider på huvudet och stirrar.

Tanten som sitter i kassan på Systembolaget fattar ingenting om hockey. Hon pratar hellre om rödvin och ost.

Daniel från Kungsör har hittat banderollen från 1997. Vi köper gaffatejp.

Mot Oskarshams Arena! Arena? Arena?

Givetvis lyckas vi snacka in oss på VIP-baren. Utan VIP-Plåtar tillhör vi ett högre kast som sakta hjälper Oskarshamn att få ordning på sina finanser. Ölen är god! När vi hänger i den nästan folktomma baren som tillfälligt byggts upp på en löparbana i arenan, då släntrar plötsligt både Ante och Nilsson förbi. Vi snackar Timrå, dyra resor, elektroniska taktiktavlor och små hotellsängar. Grabbarna verkar lugna och jag känner en skön förhoppning om aftonens fortsättning.

Vi småjoggar från VIP-baren till borta-stå. Upp med banderollen. Vi räknar in fem supportrar till. Med oss två är vi totalt sju. Vi kränger en rödvit halsduk till en trevlig TIK-familj från Örebro och Söderköping (!?!?) och kör lite ramsor när det taktiskt passar bäst. Rutinerat som alltid. Den som sköter ljudet skiter i om domarna släpper pucken. Han lirar klart hela reklamen även om det är fullt spel. Även IK har det tufft ekonomiskt.

Vrål! 0-1

Suck! 1-1

I andra perioden kör vi över Oskarshamn. Timrå styr och ställer. Ölen i baren blir varmare. I sista perioden är vi nog totalt tio TIK-are som glatt stöttar våra spelare från bortastå. Mest spännande om min ståplatskompis ska få in resultatet 2-5 som han degat på någon spelsajt.

Efter matchen blir vi inbjudna till efterfest hos IK-Oskarshams trevliga supportrar. Men hur vi spelade våra kort här, det är en mer historia som det får skrivas om i framtida skrönor om Timrå IK. Over and out från Döderhultsvik.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Victoriaville:

Ja, det där verkar ju äntligen ha gått in hos våra fina grabbar. 2014 kan bli vårt år. Jag känner en djävulsk kärlek till det här gänget nu. Fan, sicket dream team alltså!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Annars känns ju spelschemat sådär lagom otajmat för oss med tanke på ekonomi och resor. Småland-hem-småland...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Tre poäng bärgade från frikyrkosmåland, på onsdag tar vi tre till.

Gud så underbart!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18

DJ Hemp: Forechecking, backchecking,jobba hårt, skjuta och täcka skott.. vårt nya motto!

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Victoriaville:

Roligt med en ny signatur när så många gamla har vikt ner sig och försvunnit. Jag hatar dessa usla medgångare som bara vill sola sig i glansen när det går bra, men sticker när det går åt helvete. Ni behöver fan inte visa er här när vi har framgångar heller...

Men, som sagt, välkommen du nya!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Hoppas att grabbarna fattar att varken Karlskrona, Malmö eller nått annat lag är bättre än oss! Att alla lag tävlar på lika vilkor.. 
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
Sputnik:

Joji, chansen finns ju. Om bara grabbarna kan hålla en jämn och hög nivå. Och sluta för fan med att torska mot Asplöven! Jag ger mig fan på att vi är bättre - egentligen...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
El Maco:

Det är sant. Minns en sådan serie när Malmö nästan var klart för kvalserien, men Rögle öste in mål på ett avsågat lag i slutomgången och snuvade MIF på platsen och gick sedan upp i eliserien. Det var andra gången på kort tid som de gick upp på MIF:s bekostnad. Något som gör mig vansinnigt förbannad. Hata Rögle, älska Malmö (men inte på måndag).

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: 42 poäng till att spela om alltså. Fortfarande teoretisk chans till direktpkats i kvalserien:) Det är aldrig över fören det feta damen vrålat...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
DJ Hemp: ...och plats 4-7 möts i en slutspelsserie där vinnaren går till kvalserien. Och man tar med placeringspoäng (väl?) så det är bra mycket bättre att bli fyra än sjua. Så matchen mot miffona är inte bara en kamp för att försvara platsen över strecket, vi får chansen att knapra in på högre tabellplaceringar också.

*gapar över mycket men räknar med att behålla slutspelsstycket*
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-01-18
SMÅLAND:

Kvalserien uppåt eller nedåt? : )
Kommentera

1607959 · »