1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581628 inlägg · 6216 ämnen

IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12

« · 1715327 Till forumet


IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Modo har kallat tillbaka Albin Carlson, det var ju synd, hade gärna behållit honom. I övrigt samma lag.

Om Tingsryd och AIK gör sitt ikväll och vi vinner med 6-0 imorrn så är vi över strecket, inga konstigheter!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Knylan: Räknar kallt med få eller inga points hos Pantern. För om vi också skulle börja bärga poäng mot Panter, Lo, Masar och slika lag.... Ja då får jag full hybris och säger att vi är ett givet toppsexlag 😉
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
sargad: Ja men det skulle vara kul att få lätta lite på sin Timrå-ångest innan jul, så minst 2 poäng vore trevligt.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Knylan: räcker med 3-0 ju.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
El Maco: Sant, vi och Pantrarna möts ju för guds skull. Jag får återgå till kulramen.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Knylan: eftersom Tingsryd inte gör sitt räcker inte 6-0 heller. Men AIK levererar sin del.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
El Maco:
ordningen håller på att ordna till sig trots allt.

Tingsryd - Leksand 4 - 3 19:00
(0-2,2-1,X-X)
Västerås - Sundsvall 4 - 3 19:00
(1-1,0-2,X-X)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Även om vi vinner imorgon så ser tabellen ut att vara upp och ner, rent geografiskt, vilket i och för sig nästan stämmer med vädret oxo, upp och ner,,,, m.a.o.
Ta mig fan bara Norrlands lag i boten, men det vänder,,,,,,,

J20 vann borta mot Nolasgosarna ikväll 😅😅😅😅
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Abron: Där Fernholm avgjorde, ska tilläggas. Stod även för ett ass.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Knylan: rätt tempo för honom kanske? Jag tycker det går lite för långsamt jag...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
El Maco: pantern-TIK 0-3 inorgon o tabellen blir snygg...det kan gå!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Tjalle: sitter här och är småsugen på att Pantern-Timrå ska dra igång. Tyckte Almtuna-matchen var en höjdare. Ringat in Tingsryd borta i kalendern. Antar att jag är fullt acklimatiserad till den allsvenska nivån nu... Vad fan är en match mot DIF eller Brynäs? Forza Timrå!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Sydsvenskan inför matchen
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
IK Pantern - Timrå IK 0-0
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
MÅL :)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
IK Pantern - Timrå IK 0-1
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Andersson:
Härligt härligt! Ett mål per period och inga insläppta så är vi förbi! :)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Det här trodde man ju inte riktigt när man satt där och var syrlig till Boyce förlängning i somras, att han skulle ligga etta i interna skytteligan vid jul. Marklund och Dahlén får gärna göra varsitt också så får vi tre spelare på tvåsiffrigt antal kassar.

Återigen tight bortamatch. Kan gå.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Egentligen är det mycket av hawaiihockey just nu.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
fermo:
Egentligen är det det, men Timrå spelar samtidigt en snabb och frejdig hockey med fina passningar och rörlighet.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody:
Och i hallen skanderas "Vi älskar Timrå!!!". Starkt att vara dominerande klack på bortaplan.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: 5-10 pers från 060-området, plus några locals antar jag. Väldigt starkt.

Mjaaa, det skulle sitta fint med ett 2-0 nu. Känns lite skakigt och vi har haft en hel del flax.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Men sådärja, Molinder 2-0!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
MOLLEEEEEEE!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Hahaha! Vilket jävla lir!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Jävel vilket mål!!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Knylan:
Sådär! Nu kan du slappna av lite! :)
Jäkligt snyggt mål och i Molinders trädgård tycks det vara brittsommar...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
IK Pantern - Timrå IK 0-2
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Webmaster:
Och Mattsson måste ha gått någon slags meditationskurs. Han är plötsligt hur lugn och stabil som helst. Känns inte alls oroligt längst bak längre.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Jockz: jag var aldrig orolig...


Nubbens värvning av Molinder har jag alltid sett som en logisk signatur i truppen...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!1!

Men han är fan glödhet nu alltså!

Innan hans mål där i samma sekvens så gjorde Johan Persson ett riktig dåligt byte i egen zon... Det fixade han bra med en ASS med klass på.
Han uppnådde en fin balans helt enkelt!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: Försvarsspelet ser rätt så stabilt ut med, kan det vara orsaken till att målvaktsspelet också ser bättre ut?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: Hallin får göra ett mål i tredje då så blir de bra de här
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Andersson: Kapten i 4:e kedjan!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Molinder är ju ett ständigt diskussionsämne alltså. Han är som Hynning var där ett tag, finns nog även fler exempel. Jag ville dock att man skulle förlänga med honom, han är trots allt väldigt viktig. Ifjol var han ju en starkt bidragande orsak till att Emil Pettersson var så bra också. Smart och bra på att städa upp när han spelar med yngre spelare. Solklar spelare som ska utgöra stommen i laget, tillsammans med flera andra så som Öhrn, Wedin, Ogge osv. Ogge är ju en sån som inte producerar i långa perioder sen kan han blixtra till och brukar alltid vara den spelare som gjort flest GWG efter varje säsong.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
jå1:
Såklart. Det där hänger ju alltid ihop. Men han har trots bra försvarsspel ändå satts på prov i den här matchen och löst allt lugnt och sansat hittills.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: Slut och klart och tre poäng till. Starkt Timrå! Men bara två plusmål så fortfarande nia. Vi får plocka IKO på tisdag och ordna till den saken.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
SHL - Här kommer vi!! ;-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Naturligtvis underbart med ännu en poängtrea samt en nolla bakåt. Dock överträffades denna segerglädje av Sveriges damers VM-guld i innebandy. Antar att det gäller oss samtliga härinne. Dessutom låg jag lite lågt på sittplats i och med en befarad ögoninflammation. Det är bara att hoppas att man kommer undan lindrigt denna gång.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Knylan: jag är lite besviken på Wedin och Öhrn dom är ganska långt ifrån jämna i sina insatser och båda har tendenser att bli väldigt anonyma under långa perioder...
Det är jäkla synd att dom inte kör lite desperatare hockey det finns bra med kapital där annars...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Fan vad skönt det ska bli att slå ut Modo i tre raka i kvalet.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
DJ Hemp: Ja vilken jävla grej! VM GUUUUULD!!!!

är det sjätte i rad nu?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
hubbenorlen:hahahaha Timrå flyger!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
DJ Hemp:
För mig smäller Timrås seger högre. Sveriges innebandydamer vinner ju VM var och vartannat år. Så ofta är det inte TIK vinner 4 matcher och håller nollan två matcher i rad. Borde inte vår målvakt klättra ganska ordentligt i målvaktsligan nu?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Fy f-n så gött. Vi ÄR bra nu!
Vill nog framför allt lyfta defensiven ändå, dvs våra backar. Jag tycker att det är de som i mångt och mycket tjänar ihop till Matssons nollor. Det han har att göra är liksom överkomligt :)


Gott så..
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: Jag håller med. Innebandy är ingen stor sport i världen. Att Sverige vinner VM är ingen stor grej varken med herrar eller damer. Det är ju i Sverige som den sporten har fötts för inte så värst många år sedan. Då är det väl ingen stor bedrift att vinna VM.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Woody: sjua i räddningsprocent, fyra i insläppta mål, etta i antal nollor... Rolig bonusinfo att han ligger före Kevin Lindskoug i alla tre kategorier. Håll i Mattsson!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
En gång är ingen gång... två ggr är en vana.
Stabilt, sa Bull.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Jag gillar skarpt att Boyce är på god väg att göra en copycat på Joel Lundqvist.
Och det var rätt höga odds på det för båda. Som att blixten slår ner två gånger på samma ställe. Men inte mig emot.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Känns som om att de blir bra fest i Tingsryd på annandan :-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Hahl Bundy: Men va f#%. Det är ju just en sådan typ av match vi i princip inte vunnit på 5-6 år. Jag är i chock... Dock i jäkligt mysig chock 😄
Nu får någon ta ner mig för det är lätt att svepas iväg av hybris maximus.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-12-12
Hahl Bundy:
Så sant, men vi är på gång.....

Sätter mig med Ipoden i knät för att se vad som skrivs om formstarka Tik i AB å Ex-p ikväll,,,, INTE ETT DJ DUGG.
Kommentera

« · 1715327