1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613654 inlägg · 6214 ämnen
« · 1611852 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Aha! Det förklarar ett och annat.

mikenomad: mikenomad a.k.a. Jesús Gil.

Kongo: Eller nä förresten. När du la fram det så känns det ju direkt korkat. Skönt att vissa kan tänka iaf...såklart är det för sent och fullständigt meningslöst med en sån åtgärd nu. Hade det däremot gått käpprätt för ett antal omgångar sedan och vi hade varit inblandade i bottenstriden hade jag önskat det.

mikenomad: Vad vill du få ut av det? Hur motiverar du en sådan åtgärd med sju matcher kvar av grundserien, sannolikt ett säkrat kontrakt och sett över säsongen en positiv trend?

Kongo: Ja, jag kan tänka mig ett tränarbyte ja.

mikenomad: Hur ställer du dig till tränarparet, vill du fortfarande att Rolf och Ante ska sparkas?

JobbaPuck: Jahadu...såpass, en festbajsare minsann. Nä, höftböjare låter oroväckande. Illa om han blir borta länge, Hult har ju så smått visat sig bli den viktiga pjäs han värvades som.

mikenomad: Både och... Några till sjukhus tydligen och sen när det gäller själva hockeyn, en oroväckande skada på knohultarn. Höftböjare är inte att leka med, fråga bara Gunno...

Var bara tvungen att ta ner glädjen en aning. Det ska inte vara f ö r positiva tongångar härinne!

En mycket bra hockeydag och förbannat skönt att det verkar gått bra även vid olyckan!

Samma poäng som Mora på 7:e nu va? Ja jävlar...det kan ju bli lite nerv den här säsongen också. Det sköna är att den isf blir med positiv underton för nu kan vi nog till 100% säga att kontraktet är klart.

Yesssss!

Vilken väldans fin och trevlig supporterresa det blev till Umeå, stort tack till alla som varit med å fixat å trixas, maten på Olearys förtjänar tt extra plus plus plus.

Noterar att alla som åkte i lugna bussen hade samma åsikt, DJ,,,,,,, BRA JOBBAT, TACK

Gurra

Spelarbussen fick inte ta med sig supportrarna för räddningspersonalen.

Kongo: Tack för det

JD: joo, såg den på twitter med, men nämndes brandkår o ambulans.
vad hände? 

SuperMupster: Från Timrås Facebook: Spelarna tränger ihop sig i spelarbussen och tar med sig supportrarna från bussen aom kört i diket. Framme strax.

någon som vet hur illa det gått med supporterbussen ?

Per HApps: Men satan

mikenomad:

@HagbardHandfast: #timraik supporter buss hsr kört av vägen strax söder om Härnösand. Flera ambulanser brandkår osv. Jag passerade nu. :-(

Timrå Isstadion: Bajsa i det blå skåpet var det ja. Nämen vi säger så då; Z:a älskar Timrå över allt annat och skulle göra allt som stod i hans makt ifall klubben han brinner för ens skulle vara i närheten av att duka under eller tvingas till offentlig förnedring. Och i händelse av degradering är det skönt att veta att en av världens absolut bäst avlönade idrottsmän har vår lilla klubb som favvo. Det borgar garanterat för vissa ekonomiska muskler så att åtminstone nån spelare som öht satt sin fot i etablerat sammanhang kan värvas. Gött!

Redigerad kommentar

Diskussionen om Zätas Timråhjärta är som sagt absurt. Blir beklämd av att folk här som, trodde jag, har insyn i TIK kan hävda frågetecken.

El Maco: Och du är bokstavstrogen utan tillräcklig bollkänsla för att förmå se överdrifter eller sarkasmer om det så förklarades i Klartext för dig.

Så kan det också vara.

De flesta härinne känner till mina åsikter om Z:as så kallade Timråhjärta utan att för den skull tro att jag ser honom som en svikare (Judas). Det är ju en bisarr åsikt, att kalla honom det. Jag trodde att själva orimligheten i det jag skrev framgick såpass tydligt att det var klart att jag inte tyckte så. Tycker inte heller att Mårts skall förpassas till varmare breddgrader ifall det blir nåt annat än OS-guld. Guld vore närmast en bragd.

El Maco: Varför fortsätter du diskussionen om du tycker att den är absurd?

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2014-02-17
Laken: Tror jag inte. Kommer det inte fler än 4600 i en gratismatch, så blir det nog inte mer än de 2600 som är där i vanliga fall. Cirkagurka, då.

Per HApps: Så Zäta har inte gjort något på tio år? Jubileumsmatch i somras för att ta senast han var i landet kanske? Drog nog in mer deg än Kapanens tröja som också var en fantastisk gest. Han har besökt sommarhockeyskolor och gett prylar till ungdomslag om det var det som räknas.

Nej, du har inte krävt tio mille. Men vad kräver du? Ska han A) spela med oss i allsvenskan istället för i Detroit eller B) lösa alla lån? Eller C) vadå? För att han ska vara värd att beundra? Eller för att bevisa att han faktiskt är en Tikare?

Som sagt, absurd diskussion.

mikenomad: Lever med det. Du kallar honom Judas. Intressant vilken hjärna som får ihop den ekvationen.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2014-02-17
Kanske ska vi lämna Z-diskussionen därhän nu och börja fokusera mot nästa match. Över 3000 borde det väl bli?

Redigerad kommentar

El Maco: Ja det kanske det är. Vad bra då att man kan få ha olika uppfattning om saker och ting. Vi är några här som inte gör saltomortaler över Z:as ambitioner att rädda Timrå IK.

Lev med det.

El Maco:

icke , men när det spelades kvalserie i fjol ringde Kimmo Kapanen och skänkte sin sista matchtröja till supporterklubben som dom kunde ha på ett lotteri.

Vinsten på lotteriet gick till att betala bussen till Västerås.

Vet inte var jag skrev summan 10 miljoner , men ska Leta i historiken.

Det är dom små gesterna som räknas. 

Per HApps: Vad ska han göra för att räknas? Skicka in tio miljoner i klubbkassan?

Helt absurd diskussion det här.

Redigerad kommentar

Jockz: Vill också minnas att så var fallet.

Per HApps: Kan ha fel men jag har för mig att Z har varit med och träffat sponsorer b.la när man letade extra sponsorintäkter för att finansiera Niklas Nordgren.

Per HApps: tycker det var syrligt att han förklarade att han inte står för kostnaderna att spela själv, jag menar han hade garanterat hållt oss kvar i SHL med tanke på hur många hedersamma förluster vi hade med uddamålet. Det är ju trots allt en fraktionsdel av hans lön. Även om man ska visa respekt när det kommer till pengar, 1,5 miljoner (eller vad det var) är alltid mycket pengar, så avgjordes det där för mig. Han var inte vår Foppa, det var allt jag kände. Men han var ju redo att spela för oss, det ska han ha cred för. Dessutom var det inte tal om att spela i något annat svenskt lag.

Men Timrå var dumsnåla "sponsorn vi kan få till Zäta nu kanske inte vill gå in med samma pengar nästa år ist", dyrt beslut om ni frågar mig. Frölunda och Modo sover gott om nätterna nu för tiden. 

Per HApps:ja Mats Näslund ja, han som gjort så otroligt mycket för klubben :P

Timrå IK - Djurgårdens IF 2014-02-17
NU FYLLER VI ARENAN!!

Sv: Kratta Löven
Skön seger! Men jag vill slänga en stor känga till Robin Persson! Han är en av lagets bästa backar men han är expert på att ta dumma utvisningar! Han tar allt för ofta övertydliga dumma fasthållningar och crosscheckingar. Detta gärna vid slutminuter av matcherna eller andra kritiska tidpunkter.
Han måste skärpa sig angående detta. Har stört mig något oerhört på detta hela säsongen och ikväll drog han till med en till sådan utvisning som hade kunnat kosta poäng.

mikenomad:

Zetterbergs insatser för Timrå IK är i år mer än tio år gamla och kan således inte räknas in för att hjälpa klubben under dom senaste svåra åren.

Hans Timråhjärta är inte större än Mats Näslunds. 

ALLT gick med oss den här omgången! Vilken jävla hockeydag. Riktig kvalitetshockey mellan USA och Ryssland sen det här. En lovande seger mot Lettland och det blir perfekt. 

El Maco: Jo det är ju självklart raderat eftersom HS numera är mer PK än FB. Att det sedan var skrivet mot bakgrund av att den begränsade lilla skara som häckar härinne känner till mina småsura uppstötningar sedan tidigare i ämnet är en sak. Samt att svaret riktades mot Hempen och tonen därför anpassades därefter, med huvudingridienserna sarkasm och överdrift.

Fast jag skulle aldrig förneka att Z:as uppoffringar för att rädda klubben i hans hjärta(?) från undergång inte imponerar på mig.

Lall on.

Redigerad kommentar

TD: viktigt nu

Verkligen ALLA andra matcher går timrås väg nu, så håll segern

Rögle, Oskarshamn, Almtuna, SSK och Mora ligger samtliga under

Redigerad kommentar

TD: viktigt nu

SMÅLAND: pinsamt om löven torska rekord förluster eller?

SMÅLAND: 2-0 och klacken gör bra väsen av sig. Härligt!

TJOOO där satt ettan ;-)

Sv: IF Björklöven-Timrå IK 2014-02-15
Bigthelin: Äh fuck Datsyuk, jag ska se Hallin idag :)

Hälge: Norja som öppnar båsdörren idag. Ganska väntat då han varit lite sådär på sistone och det var ett tag sedan Iilahti fick stå.

Är lite kluven på om jag ska fortsätta kolla på Ryssland-Usa gratis eller pröjsa för att se Timrå idag.

Uppställningen för dagen:

Kongo:

Underkropp=potensen? 

Varför ska alla lag likna NHL även i Gärdsgårdsserien?!

Säg som det är istället

OS-GULD ,OS-GULD Norrlands-GULD

mikenomad: Skön jämförelse med Zlatan också Båda snittar ju två år i varje kkubb.

mikenomad: Häromkvällen kallade du Zetterberg snåljudas som skulle dra åt helvete lite spontant sådär. Numer raderat såklart. Var du full eller nykter då? Jag vet inte vilka omedvetna missförstånd det handlar om från just min sida.

« · 1611852 · »