1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613507 inlägg · 6214 ämnen
« · 1613500 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Informationsmöte
Knylan: Jag har mailat ledningen och detta uppdateras omgående! ;-)

Sen ska det tilläggas att man fortfarande blir bättre och bättre på detta. För några år sedan så var det fruktansvärt dåligt, hemsidan var under all kritik. Den är väl fortfarande inte så rolig men det är ett naturligt led i att man saknar resurser för mer rörlig bild t.ex. Men det är ironiskt att man inte publicerat någon som helst dagsaktuell information om ett informationsmöte som hålls ikväll.

Jag hoppas dock att mötet streamas som det gjort tidigare för oss exilare som inte kan vara på plats. Det ska bli väldigt intressant att få veta mer hur utvecklingen går, hur pass mycket man blivit drabbad av att publiksnittet landade på lite mer än 500 pers under det man budgeterat och hur man ser på kommande säsong. Hösten var ju på många sett ett jävla mörker men jag hoppas och tror att man kanske kan kränga lite extra säsongskort tills kommande säsong bara man tar några bra beslut nu under sillyn. Ett playoffspel nu skulle så klart göra sitt också för intresset men det får verkligen bli en ren och i nuläget överraskande bonus. 

Laken: Det har man säkert gjort i samband med att artikeln skapades på hemsidan, men man måste ju mata på mer. Det finns säkert vissa som bokat in detta sedan två veckor tillbaka men jag misstänker att desto fler glömt bort det, så även jag själv. Nu har Supporterklubben och Timråkollen gjort sitt i alla fall. 

Det jag vill komma fram till är att man måste försöka bli bättre på att använda de kanaler man har nu när organisationen är så pass tight som den är. Hade det handlat om att printa flyers och sätta upp på anslagstavlor runt om i distriktet så förstår jag att det är svårt att hinna med, men nu är det några musklick bort. På Facebook når man 8294 personer som sekunden efter att nyheten postats får upp detta i sitt flöde. 

Knylan: Instämmer. Klubben borde ut med informationen på sin Facebook också.

Laken: Man blir alltså tvungen att klicka på "Visa fler artiklar" för att hitta detta. Lades ut 17/2.

Jaja. Men det skadar inte att "puffa" mer för en sån här grej. Att bara lägga ut en blänkare två veckor i förväg räcker inte. Det är ju inte svårare än att man bara postar samma artikel igen vilket förmodligen är väldigt enkelt i det webbverktyg klubben använder sig av. Jag har påtalat detta för klubben på Twitter så det bör väl komma ut en till blänkare snart.

Informationsmöte IKVÄLL!!

Knylan: Det har flaggats för det på matcherna men kan bara hålla med. För dåligt att inte gå ut med info. Samma sak när det gällde avtackningen av Jonte, även om det var på supporterinitiativ så borde man uppmärksammat folk på detta.

kennas: Ja, absolut. Men just att det skulle vara nu. Inget på varesig Twitter eller Facebook vad jag sett. Syns ju inte på startsidan heller senast när jag kollade igår. Något fel har gjorts i kommunikationen när jag, en som ändå "hänger med" frekvent har missat det. Kan tänka mig att många som inte alls är lika inbitna har missat det också.

Knylan:Dom har haft flera st det senaste året.

Redigerad kommentar

kennas: Jag inbillar mig att jag har bra koll på vad som sker i föreningen men detta har jag faktiskt inte hört eller sett ett knyst om. Märkligt.

Informationsmöte
Glöm inte mötet 1830,puben bakom ståplats.

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen:

Ja, han är ju knappast den som gnäller över oförrätter i alla fall. Kan tyckas lite trist, men en seriös och realistisk jävel är han allt. Kronan på verket saknas dock sedan en tid. Har för mig att han inledde sin tränarbana i Arlanda, men upptäckte nu att han var i Hammarby ännu tidigare. Dock 1997/98 i Arlanda, då jag minns att vi timråiter stötte på dem i superallsvenskan...

hubbenorlen: nej sen han kom till linköping den andra gången så har det ju inte gått så värst. Men han har ju ändå varit i final med linköping förut då de torskade mot Hv med 4-2 i finalserien. Så helt dåligt har det inte gått när Melin tränat dem.

DJ Hemp: Jag gillar ändå Melin. Men Linköping har han fan inte lyckats med.

hubbenorlen:

Melin har väl bara vunnit SM en gång, med Brynäs 1999? Och då hade han bara tur (minns fjärde finalmatchen). Så han förmår väl inte att få ut det bästa av sitt spelarmaterial. Fast i dag körde de förvisso över HV, ett annat lag som underpresterar å det grövsta. SAIK rules!

Redigerad kommentar

...så tycker jag att det är märkligt att ett lag som Linköping, som har tre spelare på top fem i poängligan, bara ligger nia i SHL.
Då har man fan komponerat laget fel, alternativt anställt fel coach.

Sv: Månadsgivare US
sargad:

Det vet i fan hur det ligger till med det där. Var en Lars Stenberg-grej bara. Tänkte att den delvis passade in här...

SMÅLAND: Annars har han inte ett rätt

stoff: Då kan ju du skänka en slant?

DJ Hemp: Ska dom stänga den? Öppna en i Korsträsk eller?

SÅJA!!! 7RÄTT IDAG TACKAR!!!!

DJ Hemp: Nej till Fröken Brittas nya bröst

Nej till simhall i Älvsbyn.

mikenomad: Låter bekant på något mysko vis

Timrå Icon: Heart of hockey!

jå1: Plantskolan

Nuff said

jå1: Nej till bron?

Laken: stoppa avverkningen ;)

Kongo: Om det blir något så är jag med. Tallplanterarna?

Kongo: Vårda Tallarna?

mikenomad: Oskarshamn är som Timrå. skillnaden är att där Oskarshamn har Döderhult, där har Timrå staden Sundsvall.

Månadsgivare US
Kan Lövets upplägg vara något för TIK? Upplägget går ut på att man som supporter bidrar med 100 kr i månaden till TIK:s ungdomssektion. Lågt siktat på 50 personer ger 60 000 kr på ett år. Pengarna kan gå till investeringar som klubben annars inte skulle ha råd med, exempelvis teknikträningsutrustning.
Klubbens inställning är att man vill vara försiktig med dylika insamlingsupplägg, för att fortsätta bygga upp varumärket efter rekonstruktionen. Det kanske kommer i ett annat läge om det är mera av ett supporterinitiativ.

Hur är inställningen här, vilka kan tänka sig detta?

Lövet kallar sitt Löven-byggare, vad kan vi kalla vårat?

mikenomad: Hur har dä gått ikväll? Jag somnade i hammocken i em :-(

kennas: Jadå...det K A N gå. Oskarshamns tränare förresten, Fredrik Söderström, vore det inte dags för honom att träna ett riktigt hockeylag? Det är en kille jag gärna skulle se vid rodret i Timrå.

Raggaren Putte: Karlskrona då? De får ju Oskarshamn att framstå som en hockeymetropol.
För övrigt måste Illiathi knytas upp. Jäklar vad trygg han var i kväll.

mikenomad:Almtuna hade ingeting att spela för,vann ändå!!!

mikenomad: Oskarshamn känns lite grann som Bofors/Karlskoga-light. Deras högsta önskan är att nån gång få vara som Bofors och spela en kvalserie. Att få lukta lite på Eliten utan att riktigt behöva satsa för att nå den.

Dessvärre är det inte helt otänkbart att vi blir ett Oskarshamn också om några år. Utan varken framtidsutsikter eller högre ambitioner och ingen nybyggaranda kvar. Men vi kommer i alla fall ha våra minnen... Nej fy fan, så jävla negativ vill jag inte vara.

Är det värre att vara Oskarshamn än Bobcats?

DJ Hemp: Äh...1 eller 2 pinnar för Mora, skillnaden är marginell. Det hade varit i stort sett lika kört om de bara tagit 1 eftersom oddsen att de vinner mot Oskarshamn knappt är spelbara. Oskarshamn förresten, vad fan är det för nåt jävla hittepålag eg? Kan inte alla såna skitlag bara lägga ner och inse att de aldrig haft och aldrig kommer få ha nåt med den verkliga hockeyhistorien att göra? Istället för att göra lama plastic padding-satsningar som aldrig är i närheten av nåt finrum men tillräckligt för att småjävlas med riktiga hockeylag. Som oss.

Med lite distans har det ändå varit bra. Laget har haft en positiv utveckling, och under säsongen har man haft skräckscenarier som sett betydligt värre ut än en åttondeplats. Nu har föreningen bra med tid att förbereda sig inför nästa säsong. Om jag inte minns fel missade IFMR play off ifjol, och se vart de är nu. Nu har den klubben andra ekonomiska förutsättningar, men ett steg i den riktningen vore fint!

Det här avgjordes hemma mot Oskars. Lite oflyt ändå måste jag säga, Röglet hade kunnat tappa en ytterligare poäng mot Lövet, och Moras poängutdelning mot VIK och IFMR var tyvärr över budget.

Raggaren Putte: Haha!!

Laken: Nejdå, här skall antijinxas. Det är stenkört!

Mora kommer att åka 8:or runt Oskarshamn och om det inte blir tvåsiffrigt så blir det väldigt nära. Den lilla hemmapublik som är där kommer att vandra likgiltiga hemåt tidigt i andraperioden.

Det är inte alls kört än, nu kommer det mentala spelet in ännu mer... Oskarshamn borta är inte så lätt för Mora. Ett Oskarshamn som säkert vill avsluta bra inför sin hemmapublik. Vi slår ur underläge och behöver inte känna någon press överhuvudtaget!

Andersson: Ännu bittrare att dom spelade så jävla dåligt mot Oskarshamn.

Nej, det känns ganska kört nu. Det sämsta är att man måste gå och vänta i fyra dagar innan det konfirmeras. Ett utdraget lidande bara..

Så, då var det antijinxat och klart. Murphy, överraska mig!

DJ Hemp:

MORA  77 P   Jättebra målskillnad

Timrå 76 P     Ett par +mål 

JÄVEL!

DJ Hemp: MEGACRAP!!

Straffar i Mora...

Faan. Skit och helvete. Det där kändes jävligt avgörande på något sätt. Att behöva hoppas på ett lynnigt Oskarshamn känns verkligen inte särskilt upplyftande. Nog slut nu.

« · 1613500 · »