1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612888 inlägg · 6214 ämnen
« · 1618931 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon:

Jag tänker bojkotta allting som har med den här sporten att göra efter denna säsong. Det känns bara meningslöst alltihop. Skönt att ha en sak mindre att lägga fokus på...

Simmalugnt: Dags att skrota fiaskot SHL och starta en rättvis liga där alla är välkomna på samma vilkor

SuperMupster: Det har förmodligen både lagts fram och röstats om ett mer solidariskt förslag. Antagligen så fälldes det sedan av Färjestad, HV71 och Frölunda. 

Redigerad kommentar

El Maco: borde ju vara smartare att ta 5-600k från varje klubbs tv-avtal och ge som en fallskärm.

fallskärm i sig kan vara bra för klubbars överlevnad, men att klubben som går upp inte ska få fullt bidrag är bara konstigt.

inte nog med att du går upp och ska hålla dig kvar med en mindre ekonomi du får mindre bidrag... MÄRKLIGT.

sargad: OK att man får behålla meb varför ska det uppflyttade laget ha en nackdel? Då borde alla lag dela lika på avdraget. Snacka om spelteori.

Snoop: Är denna informationen korrekt? Det låter ju som någon slags otillåten konkurrensfördel. Kan vi stämma någon? ;-)

mikenomad: Men så kan det ju inte vara.
Det skulle vara ett avtalsbrott av gigantisk karaktär mot Canal+.

Snoop: Jörgen Lindgren såg att AIK låg pyrt till och vips så ändrade han förutsättningarna under pågående säsong... Efter nästa säsong är elitserien så gott som stängd också! SHL - Hockeymördare!!

fermo: Blev så jävla pissle när ja såg de där med fallskärmen, de är så äckligt typiskt.

fermo: Superduperkanonersfint med Ozzi Johansson, nu bjälkar ska detta talangfulla, unga lag träna stenhårt och chockdominera HA nästa säsong.

mikenomad: Ja, det lag som ramlar ur får en fallskärm på 7 miljoner. Det genomför man nu efter att Timrå ramlat ur, men med omedelbar verkan under pågående säsong. Timrå fick minsann ingen fallskärm utan var så när att gå i konkurs.

mikenomad: Tilläggas måste att detta gällt vilket SHL-lag som än åkt ur. Däremot sörjer man ju att det inte gällde redan i fjol.

Gorkyman: En åtgärd som de redan genomfört är att om AIK trillar ner så får de behålla 25% av TV-pengarna (ca 7 miljoner) samtidigt som det lag som går upp (inte Örebro) bara får 75%....

Sv: Silly Season 14/15

Hälge: Henrik Eriksson i Troja, kan inte det vara nånting om dom ryker i sista omgången?

John Westin ? Jon Palmebjörk ?

mikenomad:

Minns att vi vek ner oss mot MoDo i kvalserien 1983 och släppte iväg 6-3 till 6-7 i sista perioden, men där hjälpte vi ju vår ärkerival och det drabbade i stället Luleå.

AIK är ju inte 100% körda själva ännu och om de gör något så nedrigt kommer jag att önska dem all olycka så länge jag lever. Jag spyr verkligen på Rögle och vill att de ska vara kvar där nere i dyn med oss...

Redigerad kommentar

mikenomad: a lá HV mot Växjö där på slutet då vi började hoppas på ingenman.. jävla HV

Herregud vilken panik det skall bli i hockeyligan om inte Jurgårn fixar att tag steget upp. Blir det nyordning i seriesystemet då igen ?  Då lär det bli att alla lag från orter mindre än 500000 blir portade från att kunna gå upp.

DJ Hemp: Om inte AIK viker ner sig mot Rögle för att få ha ärkerivalen i samma serie....

Jag tippar att vi blir av med DIF till nästa säsong. De har det bästa utgångsläget med tanke på motstånd i sista omgången. Det där enda målet lär man väl kunna ta in. Och då blir nog inte 08-området helt utan SHL-lag trots allt...

Sv: Stöd Timrå IK - köp ditt årskort NU!!
Knylan: Jadå, visst pyr det lite i intressebrasan runt om bland Tikare. Kom på mig själv idag att spåna laguppställningar bara sådär, helt spontant. Var inte igår om man säger så...

Sv: Stöd Timrå IK - köp ditt årskort NU!!

Jag kom precis att tänka på att kommande säsong kommer vara den första gången som vi kommer bli tippade ganska högt upp i en tabell på flera år. Experterna kommer tro på oss, "ett ungt lag som gjorde det bra där alla är ett år äldre" bla bla. Det måste vara första gången sedan, tja, inför 08/09 kanske. Det kommer nästan kännas märkligt, men förhoppningsvis så kan det kränga några extra årskort.

Löser man tränar- och målvaktsfrågan på ett bra sätt så kan vi mycket väl bli tippade topp fem. AIK lär väl rasa ur med dunder och brak.

Kom att tänka på att vi vann över saik med 8-0 för bara fem år sen. Kollade på videon. Blev lite ledsen. Kollade på fler videor från vår storhetstid. Blev deprimerad.
Vi måste bara tillbaka. Slutspel är sjukt jävla roligt. Bara positiv spänning. Det var ett tag sedan man kände den känslan.

Timrå Isstadion:

Jaji, och CCCP knyckte ju även epitetet The Big Red Machine av oss...

DJ Hemp: Detroit, CCCP och nu Hästen. Alla stjäl vår unika dress.:)

mikenomad:

Aha, på det viset. Med mig är det ju som vanligt, så jag lär dyka upp på IP som ett säkert vårtecken i solgasset på Norra Sitt. Ja, jag sitter numera. Har tröttnat på att stå och sjunga samma ramsor säsong ut och säsong in. Visst, ibland kan man stämma in i kören och klappa lite, men jag föredrar att totalt fokusera på spelet och inte riskera att hamna i några långdragna konversationer med grannarna nuförtiden. Har noterat att upplevelsen blir större då.

Trevligt nog sänds många bortamatcher i kanaler man har, så det blir mycket Superettan i vår. TV4-koncernen gör en storsatsning och det är bra för sådana som jag.

Men du får ha en riktigt bra arbetsdag i morgon! : )

Stöd Timrå IK - köp ditt årskort NU!!
Lagbygget fortsätter. Vi har varit på botten och vänt, nu bär det av uppåt igen!

Kan vi möjligtvis vara en av tre intressenter?

Kongo: Djävulskt bra besked. Djävulskt!

DJ Hemp: Tyvärr jobbar jag ju i morgon. Inte för att jag hade gått annars men ändå. När det gäller GIF får man vara ganska kreativ för att hitta nåt att älska. Men går det bra framåt höstkanten och Allsvenskt spel finns inom räckhåll så kanske jag pallrar mig iväg på nån match. Men det är långt ifrån säkert.

Vill man se Jimmie Jansson in action, så kan man titta på TV4 Sport i morgon kl. 10:00. 

SuperMupster: Den ramsan passar aldrig. Inte ens om TIK skulle möta Degerfors.

Jag tror att en växelramsa med "Röd och vit - hockeydynamit" mellan klack och ståplats skulle kunna ge ett bra tryck och bli ett signum för TIK. Men för att en växelramsa skulle kunna fungera i Eon Arena skulle stora delar av publiken behöva skickas på utbildning.

Kongo: Hahaha. Vilken blåsning från ST!

Ogge!

Bigthelin:

Vem är Ogge? "Ogge Ogge Ogge, oink oink oink"...?

SuperMupster:

Javisst, precis som Detroit Red Wings har gjort, de jävlarna. Men då kan vi svara med en nidramsa hämtad från MNK och Lacken: "Gubbhästen ska bli hamburgare! Gubbhästen ska bli hamburgare!"

Helt obegripligt för den som inte har hört programmet givetvis... ; )

SuperMupster: Enligt Lukas för några minuter sedan ska det vara Timrå. Så hoppas han har rätt denna gång :)

Bigthelin:

Tord Johnasson säger att lukas tweet som jag länkade tidigare inte  stämmer.

så nuu återstår bara att se för vilken klubb han är klarr :)

hoppas rpå de rödvita!

Nu ska tydligen Ogge ha skrivit på för Timrå enligt samma kille från Sundsvalls tidning, som på twitter i morse sa att han idag skulle "skriva på för en allsvensk klubb"

DJ Hemp:de har helt klart tittat på våra ställ och sagt till deras leverntör att kopiera timrå ik;s ställ rakt av :)

SuperMupster:

Ja, det också. He he, skön humor det där med Hästens bortaställ. Det behöver vi mer av inom idrotten. : )

mikenomad:

Ja, man behöver fan inte göra det mer komplicerat än så. Ishockey är ett spel som går ut på att passa pucken mellan spelare i samma lag och slutligen till någon som kan skjuta in den i mål. Basta!

Kommer du på bollsparkningspremiären i morgon förresten? Fotboll är ett spel som går ut på att passa bollen mellan spelare i samma lag och slutligen till någon som kan skjuta in den i mål. Basta!

Och på läktarna sjunger och klappar vi och är glada. Inte hata - bara älska. G*I*F!

DJ Hemp:i matcherna mot dem kommer ramsan "vi är bästa rödvita laget" alltid att passa :)

kristoffer:

Ja, ha ha, vad gulligt. Ska bli kul att se Timrå IK Röd vs Timrå IK Vit...a Hästen nästa säsong. : )

Frella: En pålitlig offensiv kraft vore inte fel, det man brukar kalla "spets". Vet inte om jag påtalat det tidigare, om inte så gör jag det nu. Jag tycker Nubben ska värva nån som kan skjuta i mål och även passa pucken till andra på ett så smart sätt att de skjuter i mål. Det är vad jag tycker.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article18662166.ab hästens bortaställ är identiskt med vårat.. Trodde det var en bild på Timrå först..

Knylan: Problemet sitter i att våra unga spelare inte är riktigt lika billiga i år som ifjol? Hult och Pettersson blir kvar och man plockar in två unga spelare likt Nilsson och Jansson? Känns inte som vi kommer bli särskilt mycket vassare framåt i år iaf. Vi har nog inte råd med att några får det svåra andra året den här säsongen :)

Knylan: Klart han kommer hem. Men var han spelar nästa säsong vet han inte. Han hoppas på Timrå men det gäller att komma överens oxå. Säger en som vet hyfsat i Hult fallet.

2-3 nyförvärv till alltså. 

Man märker hur ryktena drar iväg. Jag har hört att Hult verkar blicka mot USA och nu visar det sig att han är där på semester och kommer komma hem igen. Hans brorsa driver väl någon restaurang där, Robert Pettersson på Hockeysverige gjorde en intervju med honom. 

SuperMupster: Bedrövelse, även om jag förstår att intresset för honom bör vara hyfsat stort. Dock inte så pass stort att det ska behöva vara omöjligt att behålla honom. Fan. 

« · 1618931 · »