1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612557 inlägg · 6214 ämnen
« · 1631205 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02
Jobbig andra. Domarn öser utvisningar till SSK:s fördel. blundar för alla Timrå borde ha. Norja får ta på sig 3:an. Snudd på självmål enligt mig.

Timrå öppnar matchen överlägset. Missar typ 9 frilägen och sätter ett. Därefter tryter orken och SSK sätter press. Fan vad jag lider med detta lag.

erathoo: Vi ses i korpen.

erathoo: orkar inte bli besviken snart.

Skulle vara intressant att se hur många andraperioder vi vinner per säsong.

erathoo: 3-1 och mörkret faller..

Smokey men nu är det ju andra-fuckin-perioden som verkar se ut som vanligt... 2-1 till ssk nu förstås.

Smokey: Jobba nu in en riktigt orättmätig 3-poängare. Det skulle smaka fågel. Är 'Timrå-Alex' bra?

El Maco: Timrå rockar fett. Har nog bränt 6 klara målchanser. Leder efter 1:a med 0-1. Lite svaj och skräckfilm bakåt ibland. En utvisning med 4 sekunder kvar av första. Ca 30 Tikare på "bortastå".

Jag är just nu sex tidszoner öster om Scaniarinken. Nu lägger jag mig men vaknar gärna med poäng om några timmar. Okej Timrå?

Rip Kirby: Nilsson ! Härligt.

Rip Kirby: 0-1 Ludvig Nilsson!

Redigerad kommentar

Rip Kirby: Gooooooooooooooooaaaaaaaaaal!

Andersson: Igång nu men det verkar inte vara direkt från matchen som senast.

Rip Kirby: ja nu hände nått

Andersson: Musik som strömmar bådar ju lite gott iaf.

Andersson: Aha jag förstår. Nä, det är knäpptyst där. Skumt.

Rip Kirby: tänkte mer på att den inte går på nätet  ... heller

Nu  är det inget ljud på radiolänken

Andersson: Heller? Det fanns det väl sist mot Malmö..

Finns det ingen länk till dagens match på radiosporten heller ?

sargad:

ja sticker ut hakan o gissar att malmö är med i toppen också efter jul

Dagens uppställning enligt swehockey, men har för mig att Molinder och Öhrn skulle byta plats. Om inte annat så hoppas jag det...

Andersson: Förvisso leder Göbbhästen just nu men de är knappast seriens bästa lag efter jul, vilket jag misstänker att sportklubben är.

sargad:

Hästen leder väl serien ?

SSK har spelat många oavgjorda så poäng kan de bli

T T: Tack för att du lotsade in mig på rätt 'bana' :-)

Kan väl knappast bli något poäng mot seriens bästa lag ikväll, eller?

T T: Hade planer på att åka, men måste ta småtjerena till fotbollsträningen :-(

Smokey:

Lobotomi? Fast på ett lyckat och sympatiskt vis. Det vill säga ångesten samt oron är dämpad och apatin har ej inträtt. Sämpa krappar - visa lite av Timrås forna sisu på plats!

Blir de någon klack i AXA-arena i kväll månntro? Är själv sjuk o kommer inte släpa mig dit ikväll. Hur är det förresten, möts alla lag 4 ggr? Då har man en chans till att heja fram Timrå i Sö'tälje.

Södertälje SK - Timrå IK 2014-10-02

Regnet öser ner. Grått, grått och ännu mer grått. Kan någon förklara varför man packar ihop tre TIK-supportrar och styr mot Södertälje?

Nu gör vi det i alla fall!!!

Sv: Silly Season 14/15
Hahl Bundy: Du sätter huvudet på spiken mer än vad någon annan kommit nära någonsin! Vilken beskrivning av livet just nu! Är du släkt med Bergman? Din beskrivning av Timrå IK rent filmistiskt via Heimat är nöten!

erathoo: Svårt att minnas... Men det kan ha varit samma år som min Puch Dakota nöp. 77-78 om jag inte minns helt fel.

Smokey: vilken säsong var det som vi började så dåligt?

Smokey: Annars har vi filmen Heimat... där det tar 2 timmar för förtexterna att rulla färdigt o där det sen tar 2 timmar till för en gammal kärring att öppna ett fönster o ge de smutsiga hönsen mat. Givetvis till elakt fiolspel o i svartvitt.

Men det kanske är en munterfilm just nu.

Smokey: Hade filmen hetat Trottorarkantsångest tro?

Kevin O Shea: Rögle har väl också 7 omgångar utan poäng som start i högsta serien?

Tror att dom ligger före Timrå i den jobbiga ligan då dom bara fick en pinne i match 8. Timrå räddade sig rent statistiskt genom att köra över SSK i match 8.

Leksand kan knäcka det rekordet snart...

Synd att Ingmar Bergman är död. Annars hade nästa film troligtvis gått i hockeytema.

Redigerad kommentar

Kevin O Shea: 15 mål och en poäng hade Väsby efter 7 omgångar - första (och enda segern) kom i den 8:e.

Modo var det enda laget som då tog stryk av Väsby :-)

Redigerad kommentar

erathoo: ...och bara 7 gjorda mål. Till och med sämre än oss :-)
Vad hade "Vilda Väsby" efter 7 matcher? 

Alltså allvarligt,  7 matcher,  0 poäng, -23 i målskillnad.  Borde väl vara sämsta starten någonsin i SHL / ELITSERIEN????
Helt sjukt....
Men lite skoj ere allt...

Redigerad kommentar

Knylan: Nä men precis.
20kg pendlar man ju över en sommar om det är bra grillväder

Andersson: Han är väl iaf dubbelt så lång som Berglund iaf.

Andersson: Det är de 188 centimetrarna som är intressanta. Vikten som anges på EP stämmer sällan, framförallt när det handlar om så pass unga spelare.

jå1:

anser man  att man lånar in storlek när vågen stannar på 79 kg ?  99 , då snackar vi ....

Redigerad kommentar

stoff: Hur många lag lånar ut poängkungar tror du?

Knylan: WOW..har verkligen öst in poäng...varför låna in skit spelare? fattar inte! sånna finns det redan i laget

Knylan: 79kg på 188cm låter ganska vekt i mina ögon men man får ju hoppas skenet bedrar...

Knylan: Kanske en lösning men bra att man gör något i allafall.

Vi lånar in lite storlek. Kan det vara lösningen på något? Ja kanske.

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2014-09-30
Timrå Icon: Nja, tror inte vi behöver mer deg för att ligga där vi har som mål att vara. Däremot ställer det större prov på lagbygget och där finns väl en del i övrigt att önska. Även om jag älskar satsningen som nu görs på eget J-20 material så är många stöpta i samma form.

Frella: Eeeeeh....ok....

Summa summarum av det du skrev så saknar vi ändå pengar och spets. Två saker som går hand i hand och vi inte kan göra ett skit åt mer än hoppas på utveckling eller byta ut någon som inte bidrar. Men platsar de inte här kan jag inte se att någon annan vill ha dem heller

Timrå Icon: Nu är väl sällan pengar avgörande när det kommer till resultat. Annars skulle HV vinna SHL varje säsong och Malmö varit etablerade sen länge. Det är snarare vad man gör för de pengar man har. Karlskoga har varit framgångsrika i HA en längre tid med liknande lönebudget som TIK. Av våra stöttepelare är det väl bara Persson och Hult som egentligen bidrar på isen. Hallin, Molinder (även om han är bra i BP) samt Norja behöver bidra mer. Vidare har vi inte fått ut något offensivt hot från våra tänkta offensiva backar. Endast lånet Pilut har bidragit på offensiva blå. Vi har dessutom en potentiell målskytt i Persson, där måste det gå att hitta en mer givande omgivning.

Spretigt inlägg blev det.

« · 1631205 · »