1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612461 inlägg · 6214 ämnen
« · 1637443 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Hälge eller annan vinst skapande trådstartare kanske kan skapa en matchers inför kvällen???

Jag ska gå på tik i himpa!

Kämpa!

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
DJ Hemp: Det sista låter som Olle L i Peep-Show.

El Maco & Sargad & kanske några till:

Tack för era förtroenden! Självklart vill jag också vara med om att skjuta till några sköna slantar om så blir fallet, ja hångel med Scarlett och Nicole och allt det där. Men riktigt så långt har man nu inte kommit. Inom ett par veckor upphör min innevarande anställning på Sveriges Utbildningsradio och det verkar inte finnas på kartan att man får någon förnyad sådan, trots att man har gått från klarhet till klarhet. Nej, samhället fungerar visst inte så i dag längre. Så hädanefter blir det att, likt Ricky Gervais rollfigur Andy Millman i Extras, hanka sig fram via extrainkomster från t ex statistjobb. Jag tror att det kan bli en intressant och rolig dag på fältet, Hyllie torg i närheten av där MIF spelar för övrigt, nu på torsdag. Man måste upp i ottan, tidigt som fan, men det ska nog gå. Sedan är det bara att ge järnet och hoppas på att man får fler uppdrag i framtiden.

Livet i Malmö känns hittills riktigt behagligt. Det är till och med så att det är lite för trevligt, då jag knappt har fått någonting gjort i arbetsväg. Man är mer som en dandy än som en arbetshäst, så att säga. Och nu är det fan bråda tider alltså, program som måste bli klara och så där... Huga!

Hästen borta i kväll alltså. Ett litet eldprov. Men jag håller det inte som för omöjligt att vi tar dem också. Precis som många andra här blir jag bara alltmer begeistrad av detta Timrå-gäng. Och i det här fallet är det exakt som enligt klyschan "Avstånd förstärker kärlek".

Rip Kirby: ST har ringt upp ansvarig tjänsteman för tillsynsärendet sim menar att man visst ska beakta att moderföreningen har svajig ekonomi även om bolaget sköter sig. Egentligen inget nytt. Gissar att ärendet inte blir något i alla fall utan man kör ett ärende som läggs ner.

Slutsatsen oavsett hur det här går är väl att det inte ska vara några skuöder hos fogden. ..

157620: Någon som kan lägga ut det viktiga i artikeln?

Följetongen fortsätter. Tyvärr Premiuminnehåll men alkoholenheten ger sig inte...

Någon i närheten av Östergötland som hade tänkt gå på matchen ikväll?

Pisk ikväll mot Hästen 5-1

Laken: Lär plats i laget, är han inte jättedyr bör Nubben vara intresserad.

Björklöven släpper Ribbenstrand, något för oss? Står om det på deras hemsida.

El Maco: Jaha... jaså. Slug och aningen oväntad plan att få Timrå på fötter rent ekonomiskt. Icke desto mindre genialiskt av DJ Maco. Vi alla tusentals Timråälskare hjälps alltså åt att haussa Hempens insatser på vita duken. Hemp flyttar till Hollywood, tjänar storkovan och kan sätta in betydande månatliga summor på Timrås givarkonto. Vad kan gå snett? Nä, just det. Har inte hört en så slug plan sedan Baldrick hjälpte Black Adder.

DJ Hemp: nej, ingen tävling i att ge mest, hoppas inte att det uppfattas så. Men en påminnelse om att ge om man kan och villl (för jag tror att degen behövs...)

Och när du blivit upphånglad av Scarlett Johansson eller Nicole Kidman på någon inspelning och installerats som lyxman/toyboy i New York/Hollywood så vet jag att du skickar några tusen dollar av hushållspengarna också DJ.

Jag hade också gärna ställt upp med ett bidrag om man hade varit t ex en välbetald "skådis". Men så är nu inte fallet. Jag har precis fått en finfin statistroll, men denna inbringar endast 100 kr samt en biobiljett. Och bussresan till inspelningsplatsen tur och retur lär väl kosta 2 x 22 = 44 kr. Så ni som skriver här om hur mycket pengar ni ger till föreningen, jag hoppas att ni är medvetna om att alla inte har samma ekonomiska resurser. Själv kan jag bara bidra med min kärlek till Timrå IK... : /

Redigerad kommentar

RunarUp: Kanon! Noterar tillströmningen sedan i helgen och skickar in min extra femhundring som bonus typ. Krrryyyyper mot 200000. En slant i taget.

El Maco: Så, nu kommer en liten månatlig peng från Småland åxå!

157620:

Ett avancemang till SHL för TIK vore en mindre sensation i jämförelse med USA:s OS-guld 1980, men det är naturligtvis ingenting man går omkring och iskallt räknar med. Fast en femteplats med tydlig toppkänning känns ändå rätt kittlande... : )

DJ Hemp: Jävligt svårt men inte omöjligt och helt underbart i så fall. Kunde USA vinna OSguld 1980 så.....

Ska vi få uppleva en säsong likt 1999/2000 igen? Giffarna tar steget upp i Allsvenskan på hösten och Timrå följer samma exempel och tar sig till SHL våren därpå...? Fan, det hade ju varit dunder! : )

nån som vet vart man kan se highlights från matchen igår?

Älskar Timrå IK. De har gett mig allt genom åren... men framförallt har de gett mig kärlek o passion. Timrå IK är mitt liv. Mitt allt. De som säger nåt annat... stackars er.

Laken: Det är en avvägning. Klubben säljer glädje till en bred publik. Till supportrar kan man tigga.

Bra att tråden fick lite liv igen...

Det här Timrå IK som man ser nu fick en slant av mig! Dom förtjänar den!

Spelare och övriga inom föreningen!

Laken: Helt klart! Har jag missat har nog många missat det.

157620: Drygt 9000 gillar Timrå IK's Facebook-sida, klubben borde marknadsföra insamlingen mer där!

El Maco: Körde en sån 100:- i månaden, hade helt missat denna kampanj.

El Maco: Det är sjukt egentligen. Tänker på gamla polare, kollegor, f d kollegor, ytligt bekanta som jag vet är Timråfans. Säkert 20-40 pers man lärt känna genom åren som är/var supporters. Inte en jävel av dem har skänkt en spänn enligt vad jag kan se i listan, hittar knappt en enda jag känner, bara några bekanta namn. Potentialen på denna insamling är stor men resultatet förbannat klent än så länge. Ska försöka tjata på dem jag vet och träffar. Tror just inga av dem hänger här tyvärr.

Men visst har Timrå IK på fb väldigt många likes. Pratas det inget om detta där? (vägrar fb själv)

dr-nix: Inte på hockeyallsvenskan.se iaf

Hade inte möjlighet att se dagens match. Går det att se målen på ab.se eller hockeyallsvenskan.se ännu?

Fyra likes men inte en spänn. Kom igen Timrå! In med en tia, en hundring, en tusing or whatever.

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-11-01
Hälge: minst tusen för få enligt mitt tycke. Seriefavoriten, bra svit för TIK. Nä, fan folk e konstiga ;)

Eftersom det var under 3000 så får hockeysnack ta ansvar och jaga in lite mer pengar till klubben. Jag skickar in en femhundring till (listad som anonym) så fort en eller flera andra bidragit med 1200 spänn till från och med nu. Vi måste åtminstone över 250000 insamlade från fansen innan säsongen är.slut Har du en hundring över, hjälp nollan och vårt lag! Har du mer, lägg in minst 1200 och förevigas i Eon

Laken: Ja, det tror jag också. Trodde nog att vi skulle nå 3000 iaf.

Hälge: Jag tror GIF-matchen i morgon tog bort en del publik från arenan idag.

Otroligt skön krigarinställning av laget idag. Det är så skönt att få åka hem med en seger i bagaget.

Hade dock hoppats på lite mer folk i arenan.

Grymt! G R Y M T!!!

Nästa match kan vi ligga tvåa bakom Hästen som vi möter. De ovanför oss möter bara dem under oss, vore läckert inte sant?

6 backar? 5? vi kör 4, ingen match

Gött att se lite optimism i denna bok igen! Nästan lite hybris ala början av 2000talet.. :)

Ni skulle vara varmt välkomna upp till SHL till nästa säsong, men den bollen har ni helt i era egna händer..

Man saknar inte kossan förrän båset är tomt. 

nectis:

Vi går väl från klarhet till klarhet, skulle man kunna säga. Jag är riktigt imponerad av lagets utveckling från seriestarten och fram tills nu. Detta trodde jag faktiskt inte. Och nog fan slaktar vi gubb-Hästen i finalen. Den blir hamburgare... : )

nectis: Oj vad dom störde ut Malmö i tredje. Alltid en klubba eller ett ben i vägen. Knappt en enda klar chans. Stort hjärta k detta lag. Blir en rolig vinter. Dessutom, hemmaspöket får väl anses bortjagat.

Marcus: Tack det är vad jag kallar konfirmation, googlade "Timrå IK 2014-2015", fann  m e t a m o r f o s ! ! ! 

DJ Hemp: Det är klart sen länge, final mot Vita Hästen.

Pucken: Jag gnällde inte. Jag försökte bara förklara vilka vibbar jag hade inför slutperioden. OCh nu slutade ju det hela bra också, härligt.

Jonathan Dahlén är 17 år. Likväl imponerande.  

Laken:

SHL 2015 eller?

VI HAR INTE DE BÄSTA NAMNEN ELLER DEN BREDASTE TRUPPEN!
MEN GUD VILKET KRIGARGÄNG VI HAR!!

sargad: 3-1 i öppen kasse. Pettersson målskytt.

sargad: 3-1 VINST!! Det står så på Timrås facebooksida.

sargad: Finbns det någon som konfirmera resultat?

Har du säker källa på 3-1 Stoff?

« · 1637443 · »