1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612384 inlägg · 6214 ämnen
« · 1644949 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2014-12-11
erathoo: surt.

Dessutom leder Oskarshamn...

Skrutt, slarv, Robin Persson, aja baja,

Men Robin?! Den stod juh inte ens på högkant!!!!!!

söder över: åååååhhhhh

3-3 nu...

Gorkyman: ja... PAAAAANG bara! Hehe

Gorkyman: vilken jävla pärla!!!

söder över: O,Yeah  Borgman

Skön inledning på andra men jag tycker att man såg lite slö-tendenser i avslutande del av 2a... Man glider lite lojt ut och byter när man spelar pp... Det märks att den här truppen har givit upp den spelformen. Det är absolut inte bra! In med lite friskt blod och köp in lite pp coachning från någon topp tränare i NHL eller NHL... Bara något koncept alltså?

Så där ja! Alltid bättre att hämta in 0-2 i stället för tvärtom. Det vore fint med lite självförtroende inför lördagens äventyr i Malmö. : )

Såja, nu glömmer vi första perioden och tar nya tag

söder över: PAAAAAAAAAANG!!! Såja!!!
In på mål o KÖTTA så kan även våra fösare resultera!

Nu börjar upphämtningen.

Modano: Du tillför en massa skit här inne bara så att du vet.

erathoo: Nu snackar vi uppryckning!! Pojkarna blev män på 18 minuter i pausen ;)

Modano: mååååååååååål

erathoo: paaaaaang!!!! Fuck VIK

Kongo: Ser ut som varje VIK splare väger runt 90-100 kg och skolpojkarana 70-75 och några decimeter kort minst inte en jävel kan törs ta en fajt framför mål.Pajas Nubbens kåthet på små lätta spelare betalar sig nu för tredje året i rad med fiasko så klart

Modano: Japp, han överarbetar som vanligt

erathoo: Kan man verkligen säga... Vik spelar säkert och framförallt rejält! Lite valpigt när Timrå har pucken. Sedan stänger Vik mitten i deras försvarszon riktigt bra så Timrå har inte en chans att ta sig in... Behövs en riktig uppryckning för att vända det här för just nu är vi inte ens nära Viks nivå.

Tråkigt. Det här är ingen svacka.

erathoo: Sopan Norja helt borta som vanligt heja heja

Vad är det vi brukar säga?
Pojkar mot män.....suck!

Hälge:Kanske stämmer det man hörde förra veckan att Jansson o Hult var på väg bort. Känns märkligt att han inte heller spelar idag också Hult.

Är man inte bra ska man i.o.f.s. inte spela. Hult är väl en av de bäst betalda och att ha han utanför känns ju inte optimalt då. Kanske händer nåt snart ang detta. Skulle inte förvåna mig alls.

Ingen Hult eller Jansson ikväll heller.

stoff: Nej fan, ikväll tar vi gurkorna !

sargad: synd...idag blir det tyvär torsk ;(

Herminator: Yeah, let's empty the tanks!!

Sv: Silly Season 14/15

Tvåtallar: Se till nu att Albin Runesson inte går sönder! Då får ni int låna nåra fler..

Synd att Reideborn är kvar i 08, mot DIF, annars hade nu kunnat få en seger till? :-)

Redigerad kommentar

Timrå IK - VIK Västerås HK 2014-12-11
Då följer vi upp segern mot Gnaget på bästa sätt i kväll då, lets go!

Sv: Apropå nånting...
Vi tar väl och postar den här också. Återstår väl att se om vi kan hålla isen i bättre schack än vad man "lyckades" med i Gärdeladan.

19 april it is. Jaromir Jagr kommer, kommer du?! :-)

Tvåtallar: Vilken back är det den här gången?

Nytt backlån från modo nästa match

Sv: AIK - Timrå IK 2014-12-09
fermo: Vad skådar mitt norra öga? 3p, det var inte igår. Nu hoppas jag på 9 segrar på följande 10 matcher, så kan vi sedanvändas låta udda vara jämnt.

hubbenorlen: Det är sant. Nog håller jag med om att känsligheten i värvningarna och ett ganska gravt slöseri på föredettingar satt oss i den här krisen. Jag gillade att han producerade bra med poäng dock, vilket det var längesedan något av våra nyförvärv gjorde

hubbenorlen: Det jag menar är: på senare år har vi haft en jävla massa på papperet svinbra spelare som inte varit villiga att underordna sig kollektivet Timrå IK.
Med bättre fingertoppskänsla och scouting från våra sportchefer så hade vi förmodligen haft ett bättre utgångsläge nu.

Berglund: Förvisso, men han var alldeles för egoistisk och drog ner tempot rejält i pp. Släppte aldrig pucken och var usel i defensiven.
Men så länge man är tekniskt imponerande..,

hubbenorlen: Fast Vampola hävdar jag var en riktigt bra värvning. Kanske något i överkant för dyr men han producerade ändå 17 poäng på 20 matcher hos oss i Elitserien. Sen att tränarna med eljestPerra i spetsen inte verkade dra jämt med honom det lär inte ha hjälpt saken hller.

söder över: Precis! Jag ser hellre att vederbörande ramlar in ett mål på ren vilja då och då än att han dribblar sig fram till mål och missar sista dragningen nio gånger av tio.

hubbenorlen: jag får nog hålla Med dig i detta...

Som snidare i detta lag bör du ösa in poäng om man inte skall ifrågasättas!

söder över: Vampola, Hirschovitz och Hult. I rakt nedstigande led. Resultatet stavas dålig scouting.

Det gick idag men jag känner efter matchen att vi fortfarande inte riktigt tar kamperna framför målen ordentligt. Vi stjuter väldigt få stenhårda rökare i kryssen utan snarare lite mer åt fösarhållet så skymmning av målvakt och returslaktningar känns jätteviktigt om vi skall börja göra lite mer mål...
Hör ni det Öhrn boyce o ludde 41!?

Framför vårat egna mål måste vi städa bättre för både Reidar o Norja är bra på att släppa returer...

Våra frw kan bli bättre på att jobba in en klubba mot motståndarbackarnas skott från blå... Vi borde kunna styra bort rätt många fler skott innan de kommer på mål...

I övrig gillade jag vad jag såg i dag. Vi har inga zetterberg's i truppen ännu även om Pettersson 14 är påväg ditåt så den enkla hockeyn med hårt jobb enkla pass o säkra dumpar passar jättebra när man som ikväll har ett helt lag som köper konceptet o sliter arslet för 3 pinnar!

Tack för underhållningen nu tar vi tre poäng i varje match fram till jul tack!

hubbenorlen: haha hade glömt vampen...
Hehe ja exakt som honom om inte ännu lite mesigare i närkamperna dom få som han inte lyckas undvika...

Tycker att vi byter Norja mot Reideborn med Modo rakt av. Fair and square.

Bragd-Birger: Till AIK kanske...?

söder över: Äh, jag bara kööör

Timrå IK har dragit tillbaka sin skrivelse till Timrå kommun gällande försäljningen av Eon Arena. Ändå är den ett problem.

Men det är ett sätt att lyfta blicken i dialogen med kommun, näringsliv och banker för att hitta en långsiktig lösning på Timrå IK:s svåra situation.

– Vi känner att vi har ett annat stöd, säger ordföranden Tommy Andersson.

Eon Arena har stor del i Timrå IK:s tuffa ekonomiska läge.

Men det är inte den enda punkten i arbetet med att försöka få föreningen på fötter. Det är därför Timrå väljer att dra tillbaka sin skrivelse till kommunen..

– Arenafrågan är lika viktig som tidigare, samtidigt som lider vi av sviterna från Elitserien. Det är en stor anpassning att ställa om till Allsvenskan och den tar tid, säger Timråordföranden Tommy Andersson och fortsätter:

– Men vi känner en annan äkthet i dialogen med kommunen, bankerna och näringslivet. Vi har ett stöd och det känns bra, men det här tar tid och tid är något som vi inte har så gott om.

Kan du precisera vad den här positiva dialogen kan utmynna i?

– Jag vill inte föregripa någonting om vad det här kan ge. Jag vet att jag är fåordig och luddig, men jag kan inte kommentera det vidare mer än att arenan fortfarande är en viktig punkt.

Så vad innebär det här stödet?

– Det är ett högst personligt inlägg, men utan stöd kan vi inte bedriva den här verksamheten, det måste vi få distriktet att förstå. Skulle vi inte ha något stöd är dörrarna stängda.

Ewa Lindstrand, kommunstyrelsens ordförande i Timrå:

– När föreningen och näringslivet vill föra en dialog och bidra till en långsiktig lösning för Timrå IK så ser Timrå kommun väldigt positivt på det. Som vi ser det handlar framtiden inte bara enbart om vem som ska äga arenan utan mer om hur klubben kan skapa nya långsiktiga och hållbara intäkter.

söder över: Han känns lite som Vampola, så tillvida att han han inte besitter samma jävlar anamma som resten av laget. För lite kamp och för mycket finlir som drar ner tempot.

Vi har uppenbarligen ganska så lätt för AIK. Kanon! Nu är vi i alla fall inte sist längre, även om vi ännu ligger under det nedersta strecket. Hoppas att detta innebär en moralisk vändning! Jaji...

Redigerad kommentar

« · 1644949 · »