1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612387 inlägg · 6214 ämnen
« · 1645287 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

Hahl Bundy:

Eftersom Sundsvall  har vunnit norrettan  kan vi väl höra ifall M . Åkerlund   kan lånas ut  ett tag   ?

Ingen rolig debut i Malmö Arena... : (

Tycker vi kan köra utan målvakt. Kan omöjligt bli sämre! Bajslag.
Timrå åker ner i ettan...kan inte se nåt annat.

Jösses vad motigt det är nu !!! Kämpa TIK !!!!!!!

Där drogs väl rullgardinen ner då...

Timrå Icon:

Jaji, man får inte lägga ribban för högt. Jag missade inledningen och därmed även 1-0-målet. Av vad jag har sett hittills är det bara Malmö samt en aggressiv hemmapublik...

DJ Hemp: Hahaha!!!
Ja det är en bra ambition!

250kg kärlek: Tänkte väl jag också😰

Andersson: det förstnämda

jaha match igen! nån som tror på seger?

Hälge: Hoppas på en bra genomförd match i 60 minuter idag, kom igen TIMRÅ !!!

Blir de jämt idag  , kör malmö över oss eller kan vi  överraska måntro ?

Timrå Icon:

Jag räknar inte med så mycket annat än att uppleva en ny, fantastisk arena och att kanske dricka några öl faktiskt...

Sv: Är det slut nu?
Så här i backspegeln får man ändå vara lite nöjd över att ha varit med om den fantastiska resan till Elitserien 2000. Detta ur ett TIK08-perspektiv. Vi hade ett skapligt drag under våra samlingar, som allt som oftast inkluderade folk från städer och byar runt omkring. Alla kände vi att här och nu är något stort på gång och det vill ingen missa. Än i denna dag kan jag sluta ögonen och minnas många klassiska ögonblick. Än i dag kan jag minnas hur vi stod på perrongen på Stockholms Södra Station efter en pubsamling på Södermalm inför en match i Södertälje. Ner på perrongen kommer en denna gång lite sent ansluten El Maco. Han är klädd i TIK-mundering och när han får syn på oss skriker han rakt ut: "Timrå-klacken, är ni klara???". Varpå vi övriga svarar och sedan fortsätter äventyret a.k.a segertåget söderut och mot Elitserien.

(Jag tror att det var den gången vi vann efter straffar och att Zäta avgjorde. Vi käkade upp varenda kringla som de hade på Restaurang Kvarnen under firandet efteråt.)

Timrå Icon: nu ska du inte vara sån. Jag sa "hedersam förlust" generellt, inte om senaste matchen mot Västerås.
😜😜

DJ Hemp: Tyvärr hyser jag inga större förhoppningar.
1:a perioden hemma såg riktigt illa ut i torsdags.
Bland det sämsta jag sett.
2:a va hyfsad för att sedan gå ned sig rejält i 3:e.
Inget fysiskt soel alls. Tragiskt usla pass. Norja helt värdelös.
Jag tycker inte som 250kg att det var en hedersam förlust.
Pinsam snarare.
Nu kan det bara bli bättre!
Ja vi vinner väl bara för det nu då får man hoppas

Redigerad kommentar

IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Jaji, då var det Luciadagen. Samt ännu en Timrå-match. Jag siktar på att ta mig till arenan, trots den senaste tidens ihållande sjuka med spyor vareviga dag m m. Blir vi några fler bortasupporters, tro?

Redigerad kommentar

ASA: det är liksom spiralen som Timrå IK som förening har att brottas med. När man inte har ekonomi att göra rätt för sig mot sina absoluta leverantörer är det lätt att välja bort saker som man "absolut inte behöver".

Hälge: jag håller med dig. Det är inte så jävla enkelt längre att match efter match infinna sig på läktaren och se laget kliva av isen med en "hedersam förlust". Det är inte så jävla kul att läsa i tidningen - snart dagligen - hur fogden knackar på dörren, att spelare inte får sin lön, att leverantörer inte får betalt och hur föreningen inte längre kan göra rätt för sig. Det är inte roligt längre. Definitivt är man inte lika stolt så som man var i början av 2000 och ett antal år framåt.

Knylan: ja, vad gör man åt "eländet". En god idé är att dyka upp på matcherna och visa sitt stöd. Om man nu älskar Timrå IK. Det gör jag i alla fall. Har ingen monsternärvaro typ Jimmy hamrin eller Mr Madhawk (Malmö) men jag är på de flesta hemmamatcher som jag kan avvara tid till. Men att hitta en enkel lösning till att få folk på matcherna är nog dessvärre väldigt svårt. I motgång prövas vännen...i medgång...
Fortsätta arbeta hårt är mitt råd. Hardcorefansen måste, tillsammans med föreningen och i synnerhet A-laget, tro på det här. Annars går det illa.

Vad gör jag då? Jo, jag lägger mina 50-100 000:- per säsong på A-laget. Får lite sargreklam och annan reklam som egentligen inte påverkar min verksamhet nämnvärt. Men jag gör det. Jag står på parkeringen 3-4 gånger, i ungdomskiosken 4-5 gånger, säljer NHL-lotter, Newbody, sponsrar min sons lag med 10 000-tals kronor per säsong, skjutsar honom, följer med på cuper o.s.v. Allt för att föda nästa generation Timrå-spelare OCH bidra till att A-laget mår "bra".

Så, jag vet inte riktigt vad mer jag/andra kan göra. Mer än att fortsätta älska denna förening, detta varumärke. Jag kommer för alltid att älska Timrå IK. Men kärleken sätts på prov i dessa tunga stunder. Tro mig.

Kongo:När hockeybussen gick för ca: 6 år sen ,var vi ca: 50st. ibland fler , Nu kanske 15 st. åker på match. Man vill ta sig en öl, då får man inte köra bil. Så är det!

ASA: 50 st per match? Det låter ju som ett tillräckligt underlag. Tyvärr får TIK prioritera vad man gör, så därför säger jag: Vill du hjälpa till, ta initiativ och lös uppgiften.

ASA:

Det är nog inte mycket annat att vänta nu under en period av ren dekadens...

Varför har hockeybussen upphört från Söråker? Ca 50 st. uteblivna därav!

"Timrå IK is back!" stod det även att läsa i ett utskick till hushållen i avsikt att värva nya medlemmar till föreningen. Jag antar att det gick hyfsat med detta och säsongen som följde var ju helt okej, ett par år senare spelade vi i Kvalserien och ytterligare två år därpå var visionen om Elitserien uppfylld.

Jag vet inte riktigt, men känslan i nuläget är väl att situationen påminner lite om den vid slutet av 80-talet, d v s strax före fusionen. Seriesystemet ser förvisso helt annorlunda ut, men läget kanske ändå är jämförbart.

Så det lär nog dröja många år innan de där riktigt positiva vindarna blåser kring oss igen...

Knylan: Jag tycker inte att det är så konstigt att intresset försvinner i takt med att "allt" som rör TIK blir sämre och sämre. Även om jag tycker att en hel del ger upp alldeles för lätt...

Jag känner själv att intresset avtar allt mer ju sämre det går. Att säsong efter säsong ligga i botten och slåss (oavsett serie) tär på psyket. Tänker man sen på vilket lag vi eventuellt kan/får ställa upp med nästa säsong...ja, då jublar man inte direkt.

Men jag kämpar vidare denna säsong, så får vi se sedan.

Knylan: Bra fråga...

Har du nåt mer från arena-artikeln btw?

Leif Strömberg ställer en väldigt passande och bra fråga på Twitter som jag faktiskt har svårt att besvara. "Men titta på oss! Sist i tabellen och ett mycket ansträngt ekonomiskt läge. Klart vi bara lägger oss ner och dör!" Man skäms ju, men det är ju den allenarådande uppfattningen. Sveriges ömkligaste supporterskara. Mycket hårt prövad, men också den supporterskara med närmst till gråt och passivititet.

Vart finns den så kallade 'tågan' i våra supporterled? Vem tar initiativet som sedan kommer växa sig större och större och som man sedan kommer återblicka till vid nästa dystra epok?

Jag var inte med som aktiv supporter omkring 1995 men som jag förstått det så kom brytpunkten då. Man hade lagt ner fusionen och gick ut med ett enkelt "Timrå IK is back!" som jag kommer ihåg att det stod på en av de olika bakrutedekaler som krängdes. Där hände något. När händer det igen?

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Det står bl.a om nya krav från kronofogden, utredningen om alkoholtillståndet och nu även att föreningen vill göra sig av med restaurangverksamheten och att det är nära en lösning.

Någon som kan berätta vad det står om E.ON ARENA i Premium-artikeln på ST nu?

Laken: jag tror som du... Det är ENDAST kommunen som kan rädda Timrå ik och på lång sikt se till att föreningen blir hållbar det finns inget företag eller så som kan ro runt tik's shl kostnader för ett tomt o snart omordent eon arena...
Jag har endel med kommuner att göra genom jobbet och det finns alltsom oftast ett bra utbud av tjänstemän som kan ta fram underlag och väl underbyggda slutsatser i alla frågor som rör kommunens pengar och jag är övertygad om att Timrå ik är värda att hjälpa. Timrå som ort hade varit totalt okänt utanför Norrland... Ja utöver de som känt lukten vid Östrand då...

Tyvärr måste besluten fattas av den politiska delen av kommunen och där kommer helt nya patetiska paralleller in i ekvationen... Så som tex klassiskt politiskt revirpinkeri...

sargad: Med en spelarbudget som Sundsvalls hade vi nog varit avhängda redan. Men att dom går upp är nog vad som krävs för att åter skapa hetta i distriktet. Problemet är att jag har svårt att se sponsorkakan räcka till ytterligare ett elitlag.

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2014-12-11
Patrik Källstr: Sparka på den som ligger, du är mig en riktig tuffing du.

söder över: Det här sportsliga resultatet har man nog inte tagit höjd för. Det fanns/finns nog inte ekonomi för detta sportsliga scenario. Laget presterar för dåligt(punkt).
Någon med lite inblick i ekonomin; Hur hade det ekonomiskt sätt ut om vi haft en spelar och ledarbudget i klass med t ex Sundsvall Hockey eller något annat topplag i ettan?

söder över: Svaret på denna fråga är...

Timrå kommun måste ta ett (snabbt) BESLUT! Vill man rädda klubben så måste antingen driftsbidraget höjas med några miljoner per år eller så köper de tillbaka arenan.

Annars återstår konkurs och börja om från början. Då får kommunen ändå arenan i sitt knä utan något elitlag.

Så enkelt är det faktiskt!

Laken: jag vill också uppmärksamma dem för deras enorma slit i en konstant uppförsbacke! Ingen levande människa bör ha rätt att ifrågasätta deras glöd!

Men i övrigt då? Hur fan ska detta gå? Jag har en uppfattning om att man måste göra någonting för att få pengar i det långa loppet...

Ärligt talat vi bara torskar hedersamt hela tiden... Vi har inte råd med förstärkningar och publiken flyr ihop med varumärket... Hur många utanför oss hårdhudade supportrar ser varumärket som något annat än pissig ekonomi, tomma stolar och säkra förluster?

Och skatten? Ja den är sen... Igen...

Hur länge ska detta ekorrhjul snurra? Ett par år? Hur ska man lyckas bygga hållbarhet och vinnarmentalitet blandat med stolthet o sådant som stärker varumärket och lockar sponsorer och publik?

Patrik Källstr: haha! Käka upp????!!! Du måste totalt sakta förmåga att tänka efter! Jag håller på Timrå IK vad finns det att äta upp? En förlust efter att man hoppats på en vinst? Hahahahahahahahahaha!

OVANLIGT I VÅRAT FALL?

Ute faller snö , klacken kämpar på  , men snart så börjar tredje å då vet vi hur det går .  Inget  flyt   å ingen tur men kanske nästa år . Vi står där upp på läktarn o känslorna dom yr  , men ingenting blir bättre o snart publiken flyr .

Bjällerklang , jättepang Timrå ligger sist .

Redigerad kommentar

Patrik Källstr: patrik,patrik, du har svårt att hålla dig va?

söder över: Japp, så känner jag med, Illahti var ju grym på slutet i förra säsongen när Tarvainen fick lite ordning på'n.

söder över:

Paaang! Fuck Timrå!

Snacka om att du fick käka upp din kommentar :)

söder över: Norja en målvakt av knapp div 1 klass kastat bort 10-15 poäng och vad i helvete gör Åsell o Lill challe på isen men Nubben är ju polare me Challe får ej bänkas Åsell haaaaa Nubben på fyllan när de lura på han den Jätte Floppen

Sv: Töm och glöm-tråden
Ja ja host host..
Tur äro att de är 20 omgångar kvar o att vi spelar skit nu..snart kommer jul o nyår o då vänner där!
Nu tar vi ett par glas dä ä ju lillfreda!
Tim o glöm både här o där..
På lörrda vinn vi mot Percys Pågar!

erathoo: ja precis... Alla lag är bättre än Timrå bevisligen...
Det finns antagligen ett antal lag i div som är bättre med... Det skall då kompenseras med hårt jobb och disciplinerat försvarspel... Men ändå... 84% i buren kommer nog aldrig ge vårat inte så målproducerande lag några poäng... Vi skulle ha jobbat på ihlathi isst så här i efterhand...

söder över: Ja, fy faen. Skitsport!

Det här var inte ok!

Slarva bort poängen på egen hand.

Norja är så jävla frustrerande alltså!
Han kan fan aldrig göra någonting bättre än vad man minimalt kan förvänta sig...

Sista styrningen var inte skymd o inte hård!

Fy fan va tråkigt det här är!

Vi fortsätter att skrämma bort folk från hemma matcherna med.

Det blev således torsk till sist. Samtidigt går Björklöven mot tre poäng och Oskarshamn har minst en poäng inom räckhåll. Ja, det här ser ju bra ut... Inte!

söder över: jo, dom e bra VIK.
Ett bättre lag helt enkelt, men idag hade vi chansen, men slarvade kanske bort det..

Domaren har blåst oss på ett par pp chanser o så tar Robin en jävla puck out lixom... Haha

Ja herre min skapare...

Vad fan i hela jävla världen är det här...

Varenda passning vik slår rakt genom våran box sitter på bladet ostört...

« · 1645287 · »