1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612158 inlägg · 6214 ämnen
« · 1652642 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Bergius: ja nu luktar det dödsstöt.

Kommunen säger nej...

Känns som det var dödsstöten om man läser pressmedelandet

http://timraik.se/nyheter/150115/

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
DJ Hemp: Fast som inbiten men luttrad Timråit vet vi att det förmodligen går åt helvete. Det är som en evighetsföljetong där offret precis håller på att räddas av en utslängd livlina men oförutsedda händelser grusar offrets förhoppning om och om igen. Repet går av, det är för kort, det har blivit oljigt så det går inte att greppa, armens som skall nå linan blir oförutsett förlamad, en skridskoskena lossnar....

Om vi själva gör vårt samtidigt som topplagen gör sitt i kväll har vi äntligen utjämnat avståndet till övriga kölag igen. Come on, let's do it!

1) Skriv gärna TIK-positiva artiklar till lokaltidningarna.

2) Maila gärna kommunledningen (t.ex. Eva L) om vikten av att rädda Timrå IK.

söder över: Hult verkade positiv iallafall. Alla hade fått lön och det vara bara lite småsaker de dragit in på som lite klubbor, handskar och sånt. Hade varit lite strul runt jul då lönen var lite sen men det är utrett enligt Hult. Föreningen vill att spelarna hjälper till och träffar sponsorer. Låter precis som i alla andra klubbar med andra ord. Det här reder vi ut :-)

söder över: Hört rykten om att klubben skissar på en tröja med en tillfällig "krisloggo":

-Jag skulle betala dyrt för tröjan med "Timrå IK äter barkbröd" om vi bara reder ut den här krisen...

SMÅLAND:

Då firar jag givetvis med dig - fram med spriten! : )

DJ Hemp: Jag tippa rätt ikväll :-)
Nu tar vi jävel el två och firar!

Rip Kirby: Oavgjort och extrapoäng till tälje ikväll. Inte så dumt.

KROSSA Ouuöögle imorrn!!

söder över: Positivt för oss i alla lägen.

Och Rodman som bara packade ihop och drog iväg från Oskarshamn då?

Någon vänlig själ som kan informera om den här artikeln?
Uppladdat:

500x0-image_59.jpg

SMÅLAND: hoppas att vi får se sådant här på fler håll nu! Svensk hockey skulle må bra av lite mer ansvarstagande runt ekonomin rakt över alla föreningar.

Skönt att se även det gigantiska myndighets-föreningarna vackla till lite!

Färjestad varslar sex....

Knylan: Roger Forsberg är ju nästan en karikatyr på klassisk hockeytränare;) Kan han vara den ikon som har rekordet att iklädd wct träningsoverall i hockeysvettigt omklädningsrum levererat repliken "gubbar" under en hockeymatch?

Bör enligt mig omgående fridlysas och skyddas i folklig hockeykultur för evigt. Hockey Nostalgi Hall Off Fame!!!

Precis som hockeybilder med svettiga spelare som har konsumreklam från 70-talet, givetvis hela Timrå IK, kanske äckliga Björklöven och Jofas ABC-serie plus givetvis den citrongula hockeyklubban TORONTO 2000!

Något annat jag missat som bör in HNHOF?

Nu smular vi ner ångesten några varv till och bjuder upp Rögle i dödsdansens ystra vals...

Ge mig en Explorer för böfeln!

sargad: Okej då!
Vi börjar där och utvecklar med tiden.

SMÅLAND: Bara spela PP och diverse ströbyten.

Visserligen är jag lite " Nasty " ibland?
Men en Linkan Bremberg i laget de sista matcherna?
Tänk att ha han bakom kassen i powerplay endast och
via hans handleder leverera mackor på blat i mål!
Glömmer aldrig hans visit i Timrå...assistkungen Bremberg!

Två ståplats stöd-köpt.

Och här köper man biljetter.

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Oavsett utfall så måste man beundra Lars Nolanders arbete för vår älskade klubb:

"– Vår målsättning är att klara upp det här, att slutföra säsongen och överleva långsiktigt. Vi tänker inte på något annat sätt och kan inte heller göra det, då skulle man inte kunna jobba med det här. Vi ska lösa problemen, det är vår förbannade skyldighet, men vi är också beroende av andra parter."

Och Christoffer Forsberg blir kvar en vecka till åtminstone. Inte vet jag, men det borde väl inte vara helt omöjligt att lösa honom säsongen ut, Färjestad lär väl värva någon Hyvönentyp sin vana trogen innan januari tagit slut. Kontraktet med Färjestad löper bara säsongen ut och i och med att han sitter på ett rookiekontrakt så är han billig. Han skulle vara en av toppspelarna i TIK om han skulle bli kvar här även kommande säsong, tror jag.

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Är vårt öde på väg att beseglas snart? Man ser både fram emot att något händer samtidigt som det kan innebära att slutet är nära.

DJ Hemp: Vi eldar på lite genom att titta på senaste Hockeypuls Medelpad. Mitt förtroende för Roger Forsberg är fortsatt grundmurat. Det man kan hoppas på framöver är att man kan få ordning på ekonomin och förstärka ledarstaben, i övrigt så har jag svårt att önska så mycket mer av en huvudtränare med den typ av lagsammansättning vi har. Han är rak och tydlig, både mot laget (enbart baserat på det man ser i båset på matcherna och i sekvenserna man ser i inslaget) och mot media. Utskällningen av Borgman (vid ställningen 4-0 ska tilläggas, vi kontrollerade matchen fullständigt) är lite förtjusande.

DJ Hemp: Streckmatch i Scaniarinken ikväll!
Scania vs Black Army!
Jag har precis varit " Lillördahandlat "
Vad är bäst ikväll?
Sudden el o Scaniavinst?
Snart så rinner det lätt igen!

Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Nu är det snart dags igen! Morgondagens banemän fick i går stryk av Västerås efter straffar. Låt oss ge dem ett snabbt nytt nederlag!

Rip Kirby: Det är "fina grabbar" från Djurgården de ;-

sargad: Såg du på inslaget där Mackan fick utstå en av de värre plågor som skådats? Alltså, man fattar väl litegrann av den kritik som kan finnas fast samtidigt, det är idrott det gäller. Nu har jag inte mycket till övers för Mackan Nilsson men att bli offentligt kölhalad och badad i tjära och fjädrar enbart för att han faktiskt agerade principiellt helt korrekt för ett antal år sen känns rätt så vrickat.

luffaren: Se där, JONTE,  då får man göra sig ett besök i Björkängshallen snart.

Djurgården som kämpat på och gjort det bra i SHL utifrån spelartruppen med en lugn Säck som regerar har nu skapat sig oro i leden, ja kanske skjutit sig i foten. Undrar vad fansen skulle säga om det slutar med kval i vår efter Mackanvärvningen, se länk. 

DJ Hemp: Jonte till Bobcats!
Ska vi ringa in gamle poängmaskinen Vesa Kangas?

luffaren:

Det var som självaste fasen!

Jonte! www.st.nu/ishockey/div-1/gor-comeback-i-sundsvall-hockey

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

ASA: Den enda Norén som passar som handen i handsken hos Timrå IK är Lars Norén i avdelningen för ångest och depression.

Frella: Då låg man väl tryggt där i gränslandet utan chans att nå top 7. Nu ligger man ju på sista playoffplats med 13 matcher kvar. Så det är nog allvarligare, eller så är man helt enkelt nöjd med att undvika kval varje år, det känns dock märkligt.

Knylan:Vi kör en insamling för Norèn! Hanskulle passa som handsken för oss!

Frella: Var det inte Asplöven ifjol?

Knylan: Deras koncept? Man sålde väl av laget ifjol också när man väl säkrat kontraktet?

Mästartränaren i Djurgårdens damlag i innebandy lämnar pga pengabrist!
Det är ekonomisk kris i Sverige!
Å mininyllet " STJÄRNAN " lämnar Modo för Nh..AHL!!!!!(Vilken Stjärna??)
Å Herr Nilson till Djurgården som han lämnade i kaos!!!
De henne grejer i sportvärlden!!!!

Jonte kanske till Sundsvall Hockey. Får hoppas vi undviker KS då.

Rip Kirby: Det verkar så enligt artikeln. 

Kongo: Är det bara spelaren som röstas fram som vinnare som ger pengar till sin klubb?

Hela Almtunas spelartrupp ute till försäljning p.g.a. ekonomiska problem...

Rösta på Borgman! Kan ge 100 Tkr till TIK:s ungdomsverksamhet. 

Och, inte för att på något sätt ta ut saker i förskott här, men detta skapar ju ett ganska gynnsamt läge för oss. Först och främst med ett lag som med mycket att bedöma bara kommer rasa genom tabellen, samt att det kan finnas spelare att plocka, som t.ex. Norén 

Fast. Vi har ju våra bekymmer också. Höll på att glömma bort det för en stund.

Man ska inte vara sån men nog fan ställde man sig frågan inför säsongen hur Almtuna ändå kunde ha ett så pass starkt lag som man hade, när de samtidigt har bara strax över 1000 pers på matcherna. Om jag förstått det hela rätt så fanns det knappt på kartan att behålla Norén då AIS gav honom ett så pass bättre anbud.

Nu ser man i vilket fall frukten av det hela.

Sv: Vi ger aldrig, aldrig upp
Rip Kirby: Är det hit pengarna gått istället för till TIK? Nog känns det väl som de gamla SCA-cheferna sponsrade betydligt mer förr, nuförtiden ska allt stoppas i egen ficka. 100 mille hade väl inte varit i vägen, antar jag?

Sv: Vi ger aldrig, aldrig upp
Jimmy Hamrin levererar i vanlig ordning. Läsvärt!

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2015-01-08
Herminator: Javisst. Som Perra Coubertain sa 'det viktigaste är inte att vinna utan att deltaga'

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2015-01-08
DJ Hemp: Bara vi inte kastar in handuken så..

« · 1652642 · »