1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581340 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15

1653175 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
erathoo: Nu är det på tiden att Z visar att han har hjärta för föreningen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
250kg kärlek: 3 poäng, grymt! Blir 2 Timråhalsdukar i T-banan till jobbet imorron.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
250kg kärlek: Nej, kan mycket väl vara så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Laken: Jodå, jag sitter ett par platser brevid henne. Jag tror heller inte att det är problemet. Hon, om någon, är en sådan otrolig Timrå IK-älskare så att det hade löst sig. Men det är fler med om budet och jag tror att hon inte riktigt har mandat att göra något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
250kg kärlek: [email protected]

Men håll god ton! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
All heder åt Mattias Wiklund!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15

Vill bara tillägga en liten sak i hela denna skitjävla situation som uppstått. Vi har här ett gäng hårt arbetande hockeyspelare - som till stora delar består av juniorer - som visar balls, som V Ä G R A R lägga sig ner och dö, som trots sin uteblivna mastodontlön ändå ger 110%. Vi har en styrelse som arbetar dag och natt för att nå en lösning för att få föreningen att leva vidare. Vi har massor av supportrar som lider alla helvetes kval som gör exakt allt och lite till för att föreningen skall överleva.

Men vi har en kommun som inte begriper att Timrå IK som varumärke är det starkaste man har. Vi har människor, förtroendevalda, som visar prov på (min högst personliga uppfattning) en inkompetens och en brist på kunskap när man inte ser värdet i det i särklass viktigaste varumärket kommunen kan ha synnergier av. För mig är det en gåta.

Lägg det poltiska "dravlet" åt sidan. Svälj stoltheten. Inse att allt, exakt allt, blir bättre med en hjälpande hand i stället för att stöta bort ett samarbete. Ibland blir jag så trött på det politiska spelet.

Konkar Timrå IK så är det en katastrof för Timrå Kommun. Begrips!111!!! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15

DJ Hemp: Usch och fy för sånt!

slängde in en 500:ing nyss till insamlingen - kändes bra efter de tre senaste matcherna :-)

den har gått upp med 8 lax sen i eftermiddags, fortsätter de så har vi aiallafall 50-60 tusen till om en vecka...kom igen gubbar, öppna lädret nu...

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Knylan: Bara att hoppas. Läser på twitterinläggen under insamlingen att "kärringwiklund" stödjer oss. Härligt att en fd antagonist ger sitt stöd. Mer sånt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Asplöven torskade till slut, men det är ju själva fan att Björklöven ska plocka alla dessa poäng...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Grym seger. Grym!

Och: nu gräver vi i plånkorna. Alla ska med!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
157620: Jag har levt i tron att SCA lagt ner det mesta av sin sponsring men när man lyssnar på intervjun med Roger Forsberg så nämner han SCA som en av samarbetsparterna som föreningen haft diskussioner med nu innan kommunen kom med sitt beslut, tillsammans med Handelsbanken, vilket känns bra.

Utan att ha det minsta på fötterna så känns det ändå inte som att sista ordet är sagt. Tydligen så var det ganska hyfsat med folk på plats också, 2612. Folk verkar sluta samman.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
erathoo: SCA... Dom skulle kanske se över sina resekoncept och kanske välja mer reguljär=billigare+miljövänligare... De miljonerna per år som dom bränner på privatjet kan dom pumpa in i Timrå IK isst!

Det funkar också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15

Pär: SCA, Permobil, m fl företag, fan visa att ni är genuina Timråsupporters nu. Kom igen nu och bidra. Modin, Zäta, varför så tysta. Kan Kapanen, kan ni! Oerhört stort symbolvärde om ett antal gamla storspelare verkligen visar vad Timrå betytt för dom. Inte bara tomma ord nu. AGERA!

Det rasslar in hyfsat med pengar nu på insamlingen, slängde själv in 500 nyss. Var och en ger efter sin förmåga men INTE EN JÄVEL låter bli. Minst en hundring, käka nudlar eller snabbmakaroner och ketchup några dagar, tänk så tomt livet blir utan TIK.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
erathoo:

SCA verkar hellre vilja lägga resurser på fria jaktstugor åt gamla utsugare... : (
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Sportsligt vann vi den tredje raka och det visar att vi har laget med oss i pengakrisen!
Att se att supportrarna som gick till matchen skänkte 9100 till föreningen gör en tårögd!
3 miljoner är mycket pengar, men jag är övertygad om att de kommer att finnas när de behövs.
Idag är man stolt och vi klättrade upp på 12 plats.
Det är många matcher kvar, men känslan inombords säger att vi kommer att klara detta både Sportsligt och ekonomiskt.
Det kommer att bli kämpigt, men jag tror på topp 8 när serien är Slut.
Vi är Timrå IK och vi ger aldrig ALDRIG UPP!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Tre nya poäng - nio i rad nu! Let's party!!! : )

Samtidigt fortsätter "Perras" MoDo sin framgångssaga...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Laken:HJÄLP OSS ZÄTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15

erathoo: vill inte att det ska vara första alternativet att vända sig till Zäta men det vore självaste fan om man inte ens försökte få ett lån av grabben (om han nu inte är villig att donera pengar till klubben).

Inser att det inte handlar om småpengar ens för Zäta men han har garanterat pengar på banken så han kan hjälpa klubben från den värsta krisen om det skulle vara sista utvägen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
erathoo: en  annan sitter också och tänker Zäta.. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
SÅ J-VLA STARKT AV LAGET!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
erathoo: SÅÅÅ  Sköööönt...nu går Zäta och SCA in in med 5 millar var... :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15

erathoo:

SEGER! Jäkligt bra kämpat!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
erathoo: Såja. Sjukt jävla bra jobbat!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
 jobbigt nu, sänk inte tempot gubbar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
3-1 - Hult! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
2-1 efter två perioder i och med en sen reducering - spännande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
erathoo: 2-0 och man orkar inte bry sig. Allt är bara mörkt nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Alla topplagen ligger under ikväll....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15

DJ Hemp: grabbarna ser inspirerade ut trots ekonomiläget.

Dock behöver Emil Pettersson ta sig i kragen lite - ser lite trött ut ikväll.

Förmodligen kommer Ougle att börja köra på nu i andra, så håll i hatten gubbar och spela smart och aggresivt! Då kommer vi få spelvändningar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Men vad fan håller Malmö på med? 2-0 till Löven! : (
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
1-0 - Hult! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Blir inte så lätt för spelarna att vara 100 procentigt fokuserade till kvällens match med tanke på turbulensen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
DJ Hemp: Fast som inbiten men luttrad Timråit vet vi att det förmodligen går åt helvete. Det är som en evighetsföljetong där offret precis håller på att räddas av en utslängd livlina men oförutsedda händelser grusar offrets förhoppning om och om igen. Repet går av, det är för kort, det har blivit oljigt så det går inte att greppa, armens som skall nå linan blir oförutsett förlamad, en skridskoskena lossnar....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Om vi själva gör vårt samtidigt som topplagen gör sitt i kväll har vi äntligen utjämnat avståndet till övriga kölag igen. Come on, let's do it!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
SMÅLAND:

Då firar jag givetvis med dig - fram med spriten! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
DJ Hemp: Jag tippa rätt ikväll :-)
Nu tar vi jävel el två och firar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Knylan: Roger Forsberg är ju nästan en karikatyr på klassisk hockeytränare;) Kan han vara den ikon som har rekordet att iklädd wct träningsoverall i hockeysvettigt omklädningsrum levererat repliken "gubbar" under en hockeymatch?

Bör enligt mig omgående fridlysas och skyddas i folklig hockeykultur för evigt. Hockey Nostalgi Hall Off Fame!!!

Precis som hockeybilder med svettiga spelare som har konsumreklam från 70-talet, givetvis hela Timrå IK, kanske äckliga Björklöven och Jofas ABC-serie plus givetvis den citrongula hockeyklubban TORONTO 2000!

Något annat jag missat som bör in HNHOF?

Nu smular vi ner ångesten några varv till och bjuder upp Rögle i dödsdansens ystra vals...

Ge mig en Explorer för böfeln!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
sargad: Okej då!
Vi börjar där och utvecklar med tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
SMÅLAND: Bara spela PP och diverse ströbyten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Visserligen är jag lite " Nasty " ibland?
Men en Linkan Bremberg i laget de sista matcherna?
Tänk att ha han bakom kassen i powerplay endast och
via hans handleder leverera mackor på blat i mål!
Glömmer aldrig hans visit i Timrå...assistkungen Bremberg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Två ståplats stöd-köpt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Och här köper man biljetter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Och Christoffer Forsberg blir kvar en vecka till åtminstone. Inte vet jag, men det borde väl inte vara helt omöjligt att lösa honom säsongen ut, Färjestad lär väl värva någon Hyvönentyp sin vana trogen innan januari tagit slut. Kontraktet med Färjestad löper bara säsongen ut och i och med att han sitter på ett rookiekontrakt så är han billig. Han skulle vara en av toppspelarna i TIK om han skulle bli kvar här även kommande säsong, tror jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
DJ Hemp: Vi eldar på lite genom att titta på senaste Hockeypuls Medelpad. Mitt förtroende för Roger Forsberg är fortsatt grundmurat. Det man kan hoppas på framöver är att man kan få ordning på ekonomin och förstärka ledarstaben, i övrigt så har jag svårt att önska så mycket mer av en huvudtränare med den typ av lagsammansättning vi har. Han är rak och tydlig, både mot laget (enbart baserat på det man ser i båset på matcherna och i sekvenserna man ser i inslaget) och mot media. Utskällningen av Borgman (vid ställningen 4-0 ska tilläggas, vi kontrollerade matchen fullständigt) är lite förtjusande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
DJ Hemp: Streckmatch i Scaniarinken ikväll!
Scania vs Black Army!
Jag har precis varit " Lillördahandlat "
Vad är bäst ikväll?
Sudden el o Scaniavinst?
Snart så rinner det lätt igen!
Kommentera

Timrå IK - Rögle BK 2015-01-15
Nu är det snart dags igen! Morgondagens banemän fick i går stryk av Västerås efter straffar. Låt oss ge dem ett snabbt nytt nederlag!
Kommentera

1653175 · »