1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613488 inlägg · 6214 ämnen
« · 1615017 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo:

Det var ena djävulskt tråkiga uppfräschningar. Man skulle mycket hellre vilja läsa om tillbyggnad av läktare och andra bekvämligheter som kommer åskådarna till godo. Högre luxantal i strålkastarna, fler toaletter och duschar för spelarna, ny konstgräsmatta... *gäsp*

Ska kommunen finansiera elitidrott?!!1

Om man är röstberättigad och/eller politiskt engagerad i Timrå kommun är jag övertygad om att man för TIK:s och regionens bästa bör verka för två saker:
1. Kommunen köper tillbaka ishallen.
2. Kommunen slås samman med Sundsvall.

Sv: Apropå nånting...
Kapten Nosring: Sundsvall är först och främst pro-Timrå IK. Synd att en kommungräns och inskränkthet kan förstöra så mycket.

Kapten Nosring:

Då var det alltså dags för nymodigheter inom seriesystemet igen. Huvudsaken är att inte SHL stängs, skulle jag vilja säga, och så tycks inte fallet vara även om jag blev lite snurrig i skallen av att läsa det där. Om vi sköter våra kort rätt kan man ju inte helt utesluta möjligheten att vi snart är att räkna med igen. Men då får vi allt avhålla oss från dyra sign on-bonusar och dylikt...

Redigerad kommentar

Kapten Nosring:

Basket och innebandy är dock de sporter vi är mest framgångsrika i numera, då Dragons och Granlo huserar i de högsta divisionerna. Måtte bygget av den nya arenan komma igång snarast, för den verkar ju vara kanoners!

14 lag från 15/16 och kvalserien skrotas. Hoppas för guds skull play-in systemet sätts in. 

Typiskt på ett sätt. När vi åkt ur så uttökas det och nu blir vi förmodligen här. Suck.

Redigerad kommentar

Är sundsvall allmänt anti-hockey eller vad är det frågan om? Det är väl medelpads största sport sett till vad vi producerar? om det så vore för katterna så må de väl någon gång smälla upp en ishockeyhall i stan!? 

Sv: Silly Season 14/15
Simmalugnt: jag kan faktiskt tro att han undviker sverige fullkomligt för att vara oss till lags. Så mycket tror jag om honom faktiskt. Är jag dum att tro något sådant? :/

Sv: Silly Season 14/15
Skulle kännas märkligt att se Anton i Modotröja. 

sargad: Jag håller med. Men om jag ska spåna fritt så var väl Roffe lite utav en nödlösning i somras, som dock gjort det bra utifrån de förutsättningarna som fanns, åtminstone sett till att tabellplaceringen. Jag vet dock inte hur snacket går inom organisationen. Sen så är han ju 56 bast, familjen bor kvar i Boden. Visst går det att bygga en kontinuitet ändå men jag kan tänka mig att man vill ha ett yngre alternativ som vill köra detta fullt ut. Jag gillar när de signalerna sänds ut, att nu är det Timrå IK och inget annat som gäller. Som t.ex. med Challe. River upp hela familjen och flyttar till Sundsvall, satsar allt. 

Om man ska börja på en satsning under kommande säsong, även om den fortsatt är lågbudget så bör man helt riktigt göra det med en tränare som inget hellre vill än att vara med på den resan. 

En tränartrio bestående av Patrik Ross, Ante Karlsson och Robin Lindqvist skulle jag verkligen ställa mig positiv till. Om det är någon ände man ska satsa det lilla man har nu så är det på organisationen runt laget och runt juniorlagen. Nyckeln i detta tror jag är att fortsätta kunna vara självförsörjande när det gäller "utfyllnaden" av spelare i mesta möjliga mån, spelare som fyller brunkfemmorna. Sen blir det en ren bonus om man fostrar spelare som tar plats i första- och andrakedjor.

Fan vilken intressant framtid vi står inför.  

Knylan: Dömde HV71s J18 lag flera gånger under de åren han var tränare och han är en mycket bra tränare och person utanför planen!

Knylan: Har egentligen noll koll på Ross. Är det mycket som talar för att han skulle göra det bättre en vad säsongens tränarteam gjort med detta lag? Tycker nog att det vore bra att fortsätta med nuvarande och få in lite kontinuitet. Det har vi väl inte haft på 4-5 år så det skulle nog inte skada.

mikenomad: Se där, då blir det Blöven för honom till slut, kul för den där lilla grabben i intervjun ;-)

nils: Nu är det ju bara en betraktelse som kan betyda vad som helst (så Silly Season som det bara kan bli) men det är ju samtidigt oerhört rimligt att misstänka att det är något på gång där. Han tränade HV:s J18 i nästan fyra säsonger. Klättrade sedan till att träna allsvenskt i Mora och Troja, fick sedan chansen i Örebro i höstas. Örebro började väl hyfsat men började sedan dala, vilket ju onekligen inte är något oväntat som nykomling. De körde på den gamla vanliga varianten och bytte ut honom mot den person som jag tänker likna Ross vid när det gäller läge i karriären innan han kom till oss, Lill-Kenta. Påväg uppåt men där första säsongen inte går helt klockrent. Lärt sig av de misstagen och tar sig an något nytt som bara är i sin linda. Precis som vi var 2002 och som vi onekligen är nu. 

Sen har jag fan inte den blekaste aning om hur Ross är i övrigt, men det känns intressant. Han känns även rotlös på ett bra sätt, bott lite överallt. Ingen superstark koppling någonstans även om jag förknippar honom starkt med Mora, dock är han ju från Jönköping. 

Eller så var det bara en helt oskyldig bärs, med vår assisterande tränare. Fan vet. 

sargad: Foppa har enligt initierade källor ledsnat på att vara en "Modoröv".

mikenomad: Ross har en gång sagt "passa aldrig pucken till någon som har ett sämre skott än dig själv". Ett roligt citat!

mikenomad: Foppa? Är det den norska varianten K-Foppa? Fotfoppa har väl inte varit så inblandad sista året vad jag förstår, har väl pluggat o bildat familj m m. Men han kanske beslutat sig för att inte längre strö lika mycket millar över föreningen.

Många som verkar försvinna från Modo, bl.a Näslund och Foppa. Men kanske Petter är sugen på en comeback? Har för mig att det pratades innan säsongen om att deras ekonomi var "sådär". Undrar hur det här påverkar?

Jag säger da modo vilka röt ägg

U137:

Joji, men det känns för mig inte på samma sätt nu som när vi spelade i samma serie. Jag minns mycket väl våra länsderbyn och hur mycket hatmatcher det var och jag minns också att vi var det bättre laget under några säsonger. Där ett tag kändes det nästan som att det var vi som var på väg att ta över som storebror, men än en gång visade det sig att MoDo är den stabilare av klubbarna. Fan, Timrå känns alldeles för fladdriga på något sätt och lyckades inte riktigt den här gången heller etablera sig som ett evigt elitserielag. Vissa lag spelar ju där i princip jämt, medan vi håller något decennium och sedan är det kört på grund av brister i organisationen eller vad fasen det nu är frågan om. Brynäs åker ju aldrig ur t ex...

Kongo:Jag bara bevittnade Ross och Karlssons samkväm och utbytte artighetsfraser.

Det finns nog fler kanditater till tränarposten.

Redigerad kommentar

mikenomad:

Ja, verkligen. Jag må sympatisera med MFF, men det blir ju inte samma sak när man inte är född och uppvuxen där i trakten. Det verkar för övrigt vara i stort sett hela Skånes lag, med undantag av främst Helsingborg. Och ja, näst efter IFK Blåvitt är den ju Sveriges mest framgångsrika fotbollsklubb genom tiderna och då ska man ha i åtanke att det var först på 40-talet den kom igång på allvar och började vinna SM-guld. Dessutom har Malmö IF vunnit två SM-tecken på 90-talet och nu har även stadens handbollslag flyttat fram sina positioner. Här är det inte fullt lika roligt...

nils: Jodå...jag tänkte nog så jag också. Mmm...intressant hur som.

nils: Vad sa Karlsson mer?

mikenomad: nja, tränare kanske.

Delade en bira med A.karlsson

DJ Hemp: Jo, jag kan hålla med dig om att det är lite synd. Men va fan, det är kul med skadeglädje också, i varje fall är det svårt att motstå, speciellt när det gäller en sån kär gammal trätobroder.

nils: Vår spetsvärvning?

Här kommer ett köttben: Patrik Ross är i stan.

DJ Hemp: Har en kollega som är från Malmö, har bott häruppe i 10 år. Han är inbiten MFF:are och åker ner under säsong så ofta han kan för att se matcher alt ser dem i Gävle och Sthlm. Inte utan att man är lite avundsjuk på att få ha sitt hjärta i en framgångsrik klubb...

SMÅLAND:

Ja, men så är det ju. Och från Malmö kan man se Köpenhamn och det är ju i Danmark som den verkliga kontinenten börjar. Jag tvivlar lite på saken, men sätter ändå mitt hopp till att Malmö IF räddar en del av den här idrottsliga skitvåren. De vann ju trots allt serien och elitserielagen har inte imponerat på sistone. Om t ex Rögle går upp igen blir jag helt vansinnig, då är det nästan så att man överväger att ta rep och bege sig mot Sherwoodskogen...

Redigerad kommentar

U137:

Men jag tycker ärligt talat att det var riktigt synd. För inte fan gillar i alla fall jag jävla Linköping mer än MoDo. Skit! Dessutom hade jag sett fram emot en tredje och avgörande match i morgon. Leksand vs HV71 känns så där lagom upphetsande, det är mer nerv när MoDo är i farten. Den här sportvåren har varit ordentligt hemsk, precis som sporthösten var. Varenda satans grej går en ju emot. Och jag blir bara så himla trött på allting...

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Haur du sitt Malmoe! Haur du sitt verden!

DJ Hemp: Återigen har en gammal hockeysanning aktualiserats: Det finns inget svårare än att leda med 3-0 . Och då måste det ju vara ännu värre att hamna i ett läge där man leder med 4-0 ...

Starkt jobbat MoDo :) 

mikenomad:

Ja, och det var jävligt tråkigt faktiskt. Nu, när vi spelar i olika serier, kan jag känna vissa sympatier för MoDo. Den här vändningen såg jag verkligen inte komma. Men jag måste säga att Anders Forsberg var stor i motgångens stund. Jaji, vilket lag ska man hoppas på nu då? Luleå eller Skellefteå. Fy fan, vilken dag...

DJ Hemp: Sommarlov för Modo.

Starkt gjort av MoDo att tappa en ledning med 4-0...

Kongo:

Ett stort tack för tipset! Mobilskal med tallar för 45 kr är ju klockrent. Jag råkar ju ha just en iPhone 4. Kanon! : )

Mars är en likviditetsmässigt svår månad för Timrå IK - passa på att fynda i webb-shopen med upp till 70 % rabatt!

Och jag har absolut ingenting emot om det på något sätt sker på bekostnad av det förhatliga bonnalaget Rögle. När det kommer till bandy är det ju som pest eller kolera. Två jävla hatlag möts i finalen. Frågan är bara vilket av dem man hatar allra mest. Lite av dött lopp där kan jag känna...

Jag vill att Malmö går upp. Det är mitt enda återstående önskemål vad gäller sporten den här våren. Allt annat har liksom redan hunnit gå åt blanka helvete... 

Vem fan bryr om KS o SHL? På agendan står VM i Vitryssland bland vodka och pinuppor! I höst kan vi tänka hockey på hemmaplan igen..host host!

Timrå Icon:  dom vänder bara på tabellen då, dom vi timråiter fått göra i flera år ;)

Redigerad kommentar

mikenomad: Hahaha!!
Ja det vore klockrent!
Hur ska de göra då...? Kvotera in några stackars Stockholmare...?

sargad: Optimalt tycker jag det vore om ks-tabellen slutar som följer 1: Karlskrona 2: Västerås 3: Örebro 4: Malmö 5: AIK 6: DIF.

Herminator: Vore ju för underbart om publikmagneten Karlskrona gick upp, vicken nesa för etablissemanget. Loob skulle kunna sitta själv och räkna tillströmmande publikum vid vändkorset i LL arena hehehe...

Herminator: Mmm är väl nått sånt dom skulle vilja göra men nog känns det som att riktlinjerna måste vara klara innan första nedsläpp i KS

Timrå Icon: De ska väl avvakta till man ser vilka som går upp. Då väljer SHL enligt vad som passar dem bäst. 2 eller 4 lag.

mikenomad: Ja och något annat som suger hippogenitalier är ju hur SHL slingrar sig runt vilka som går till SHL från kvalserien är.
Kan de bara inte säga att de inte vet hur de ska ändra reglerna för att klämma in både DIF, AIK och även Malmö där?

Tomas Ros tycker synd om modo som missgynnades av att börja borta och skriver att sportslig rättvisa alltid ska råda.

Lite märklig inställning av en som tycker att det är viktigare att hockeyn spelas på "coola" orter (läs: storstadsområdena) än att den spelas där de bästa lagen finns, att ligan ska stängas för sportslig upp och nedflyttning samt att wildcard är en alldeles utmärkt idé...

Redigerad kommentar

Ett sätt att bidra!

« · 1615017 · »