Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Redigerad kommentar
14 lag från 15/16 och kvalserien skrotas. Hoppas för guds skull play-in systemet sätts in.
Typiskt på ett sätt. När vi åkt ur så uttökas det och nu blir vi förmodligen här. Suck.
Redigerad kommentar
sargad: Jag håller med. Men om jag ska spåna fritt så var väl Roffe lite utav en nödlösning i somras, som dock gjort det bra utifrån de förutsättningarna som fanns, åtminstone sett till att tabellplaceringen. Jag vet dock inte hur snacket går inom organisationen. Sen så är han ju 56 bast, familjen bor kvar i Boden. Visst går det att bygga en kontinuitet ändå men jag kan tänka mig att man vill ha ett yngre alternativ som vill köra detta fullt ut. Jag gillar när de signalerna sänds ut, att nu är det Timrå IK och inget annat som gäller. Som t.ex. med Challe. River upp hela familjen och flyttar till Sundsvall, satsar allt.
Om man ska börja på en satsning under kommande säsong, även om den fortsatt är lågbudget så bör man helt riktigt göra det med en tränare som inget hellre vill än att vara med på den resan.
En tränartrio bestående av Patrik Ross, Ante Karlsson och Robin Lindqvist skulle jag verkligen ställa mig positiv till. Om det är någon ände man ska satsa det lilla man har nu så är det på organisationen runt laget och runt juniorlagen. Nyckeln i detta tror jag är att fortsätta kunna vara självförsörjande när det gäller "utfyllnaden" av spelare i mesta möjliga mån, spelare som fyller brunkfemmorna. Sen blir det en ren bonus om man fostrar spelare som tar plats i första- och andrakedjor.
Fan vilken intressant framtid vi står inför.
nils: Nu är det ju bara en betraktelse som kan betyda vad som helst (så Silly Season som det bara kan bli) men det är ju samtidigt oerhört rimligt att misstänka att det är något på gång där. Han tränade HV:s J18 i nästan fyra säsonger. Klättrade sedan till att träna allsvenskt i Mora och Troja, fick sedan chansen i Örebro i höstas. Örebro började väl hyfsat men började sedan dala, vilket ju onekligen inte är något oväntat som nykomling. De körde på den gamla vanliga varianten och bytte ut honom mot den person som jag tänker likna Ross vid när det gäller läge i karriären innan han kom till oss, Lill-Kenta. Påväg uppåt men där första säsongen inte går helt klockrent. Lärt sig av de misstagen och tar sig an något nytt som bara är i sin linda. Precis som vi var 2002 och som vi onekligen är nu.
Sen har jag fan inte den blekaste aning om hur Ross är i övrigt, men det känns intressant. Han känns även rotlös på ett bra sätt, bott lite överallt. Ingen superstark koppling någonstans även om jag förknippar honom starkt med Mora, dock är han ju från Jönköping.
Eller så var det bara en helt oskyldig bärs, med vår assisterande tränare. Fan vet.
Kongo:Jag bara bevittnade Ross och Karlssons samkväm och utbytte artighetsfraser.
Det finns nog fler kanditater till tränarposten.
Redigerad kommentar
DJ Hemp: Jo, jag kan hålla med dig om att det är lite synd. Men va fan, det är kul med skadeglädje också, i varje fall är det svårt att motstå, speciellt när det gäller en sån kär gammal trätobroder.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
DJ Hemp: Återigen har en gammal hockeysanning aktualiserats: Det finns inget svårare än att leda med 3-0 . Och då måste det ju vara ännu värre att hamna i ett läge där man leder med 4-0 ...
Starkt jobbat MoDo :)
Jag vill att Malmö går upp. Det är mitt enda återstående önskemål vad gäller sporten den här våren. Allt annat har liksom redan hunnit gå åt blanka helvete...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det var ena djävulskt tråkiga uppfräschningar. Man skulle mycket hellre vilja läsa om tillbyggnad av läktare och andra bekvämligheter som kommer åskådarna till godo. Högre luxantal i strålkastarna, fler toaletter och duschar för spelarna, ny konstgräsmatta... *gäsp*