1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613486 inlägg · 6214 ämnen
« · 1614683 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: U18
Här vankas det slutspel:

Sv: Apropå nånting...
Tack för alla slöjdanekdoter! Det var jag som fick igång dessa, då jag befinner mig mitt uppe i en produktion av ett program som handlar om slöjdlektioner av i dag. Som är fan så mycket roligare än när det begav sig för min del. Tror att det kommer att sändas den 10 april i P1. Från en skola i Malmö. Hoppas att man får till skiten nu bara!

dr-nix: ok, tack för info!

Maktankan: ja. Han var med i j20 09/10.

Jag ser att en Victor Huss spottat in mål för Kovland på sistone, är det en son till materialar'n?

Ja den träslöjden såg jag inte mycket av! Magistern jag hade var i pensionärsåldern och var grymt sträng och uppvuxen på tiden aga var tillåtet i skolan! Räckte med att man öppna käften el vissla åt fanskapet så blev man inslängd i skamvrån och där fick man stå till man blev utsläppt! Kaststjärnor lödde man ihop och kastade på väggarna för på åttiotalet var ju tiden då ' Ninjafilmerna ' hägrade! Jag klarade in av Plakajävlen som magistern hette så jag tog syslöjd istället och var med alla brudarna,men då fick jag ju mumintrollet istället med apelsinkäften och fick sy ett jävla förkläde som jag eldade upp för någon jävla piga ville jag inte va!!!

sargad: Björklöven alltså...? Ja jädrar här kommer vi ut må jag säga.....

Jag försöker måla upp en bild av den där kreationen i fantasin.
Nä nu mår jag illa....

Timrå Icon: Va e're här. Får alla komma ut ur sin slöjdgarderob? Spänn då fast säkerhetsbältet för här kommer en kioskvältare. Gjorde en taklampa i trästomme med ett grönt tygstycke fäst runt själva stommen och på det gröna tygstycket var gula björklöv broderade. Så.. nu var det sagt.. Det känns skönt att ventilera detta efter alla år. Skapelsen måste ha kommit till världen ca 1980. Samma år som en betydligt bättre skapelse nedkom.

mikenomad:

Håller med fullständigt angående trä- och metallslöjd. Det kändes ungefär lika skittråkigt det också. Även om man klarade sig undan med en trea i det ämnet. Fy fan för att stå där vid sin arbetsbänk och hyvla på jävla träbitar. Det var skönt att komma till gymnasiet och slippa ifrån dessa hemska praktiska ämnen. Förvisso blev fysik o dylikt alltmer obegripligt, men hellre det i så fall. Där fanns inte längre något ämne man riskerade att få en tvåa i...

Edb:

Ha ha, en nålkudde. Minns inte att jag fick till några kuddar överhuvudtaget. Kanske ingick de inte bland våra uppdrag. Har dock en del hemma ändå, men dessa måste dottern ha sytt ihop då det begav sig...

mikenomad: Jag gjorde ett litet utedass av balsaträ.
Balsaträ was the shit på den tiden

DJ Hemp: Nä...vill minnas att jag landade på en tvåa. Och inte satan var det bättre i killvarianten av slöjd, trä. Helvete vad tråkigt jag tyckte det var att hyvla och sandpappra. Man sandpapprade fanimej så fingrarna blödde men så blåste man på träsatansbiten och alla jävla ojämnheter var kvar. Och raspade, jävlar vad man raspade. Men inte bandsågen! Akta dig för bandsågen!

Nä, träslöjd var ungefär lika kul som att titta på när gräset växer. Förutom när jag gjorde en kaststjärna i åttan. Med lärarens goda minne....otroligt när jag tänker på det.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: själv gjorde jag en kudde, en väldigt liten en varav jag stoppade in nålar i och bad folk känna dess mjukhet. något som inte var uppskattat :-)

mikenomad:

Starkt jobbat, mannen! Du får ett "gilla" av mig för det. Antar att du även fixade ett bättre betyg än min satans tvåa. Det kändes verkligen inte roligt att se den där skitsiffran svart på vitt. För det är väl inte riktigt godkänt om man får en tvåa? Nästan bättre då att få en etta eller ännu sämre för då har man väl skolkat och gett fan i alltihop. När man får en tvåa har man ändå varit på plats fast varit rätt kass eller någonting. Man försökte, men dög inte till... Jävel!

DJ Hemp: En gång på den där förbannade syslöjden hade jag fingret under symaskinens nål när jag råkade trampa på pedalen. Nålen gick rakt igenom fingret, bredvid benet. Hade sinnesnärvaro dock att inte rycka till utan skruvade bara upp nålen igen. Det gav mig viss hjältestatus hos brudarna och ett plus i kanten hos fröken...

Känner att jag borde förklara mig lite här. Angående min bitterhet då alltså. Håller ju på att jobba med en radioserie, där jag gör diverse lärarporträtt. Senast nu var jag iväg och träffade en fantastisk kvinna som bland annat undervisar i textilslöjd i Malmö. Fan, vad roligt de hade! Med ett projekt som gick under namnet Nalleresan med allt vad detta innebar. Inte fick jag hålla på med någon nalleresa på min tid, inte. Det var bara att sitta vid en tråkig symaskin och skilja på över- och undertråd och sticka sig i fingrarna med nålar och hålla på med äckliga virk- eller stickverktyg till förbannelse. Man ville ju bara att de där lektionerna skulle ta slut så att man fick sticka (ja, faktiskt) hem. Jag gick på Norrlidens skola i Sundsvall på den tiden. Utan nalleresa. Fan!

Man hann inte mycket mer än att jubla över Bajens 5-5 på övertid i hata Västerås förrän det blev jävel i förlängningen och därmed ännu ett helvete rent sportmässigt denna skitvår. Man förbannar det faktum att man ens blev det minsta idrottsintresserad i barndomen. Varför kunde man inte bli en jävel på textilslöjd eller hemkunskap i stället, dessa tjejämnen som man fick tvåor i betyg i? Men tacka fan för det, när det är flatkärringar som undervisar - satan!!!

Laken: Misstänker att vinsten blev mindre än beräknad dock (p.g.a. publiksnittet osv.)

Kongo: MILJONVINST känns bra! Nu bygger vi om från början och på rätt sätt. :-)

Sv: Domustrappan
Jag hörde idag att Tom Wandell fått gå ifrån Spartak Moskva!! Ring Nubben!! Och så hörde jag tjafset om att lagen i Kvalserien inte vet om 2-4 lag går upp i år! Snacka om konstigheter i hockeyn i år! Och i S-vall serveras det gravöl ikväll för tänk att de fick stryk av laget jag dömde för något år sedan när de hade Patrik Klüft som tränare!! Nu tar vi ett par stänkare och rundar av med lite nostalgi dvs ' NATTSUDD ' !

zigge:

Ja, du. Timrå missade play off, Sundsvall missade kvalserien, Selånger åkte ur bandyallsvenskan och Granlo måste vinna med 10-0 i sista omgången för att nå slutspelet. Dragons lär ju spela slutspel, men åker troligen ur i kvart eller semi. Giffarna har ekonomiska bekymmer en masse och det känns väl så lagom lovande inför säsongsstarten. Det har verkligen blivit något gråtrist över det här idrottsdistriktet igen, ungefär som i mitten av 90-talet strax före Giffarna och sedan även Timrå lyfte mot relativa höjder...

DJ Hemp:MEN va faen? Svebba lovade ju?

O Graaaanlo har väl snart packa ihop, bara Korgboll kvar här i stan då?

Och precis där tog säsongen slut även för Sundsvall efter 2-3 ännu en gång...

Äntligen fick ett Växjö-bageri göra en fin tårta.

Redigerad kommentar

Uppladdat:

500x0-image_39.jpg

Kongo:

Ja, det må jag säga - kanon! Även personligen har flytet bara fortsatt under denna förlovade dag. Visst, det kanske handlar om småsaker men även de räknas. Härmed utropar jag den 7 mars till vår nya nationaldag!

Hoppas att Sundsvall kvitterar i sin matchserie nu, även om jag faktiskt inte tror att de räcker till för att nå allsvenskan...

DJ Hemp: Och den fortsätter på inslagen väg.

Sv: Silly Season 14/15
mikenomad: klart vi skall ha wandell. Satsa allt på ett kort. signa wandell och sen resten bara j20 spelare med billiga kontrakt. Ännu billigare kan det ju bli om vi skippar att ha en uttalad målvakt. Alla utespelare i laget kan få en match var att stå i serien istället. På det sättet sparar vi in pengar och så har vi ju råd att vi ju satsa på en till spetsspelare. :p

mikenomad: Ääääh han kan ju lika gärna spela gratis här som där ;-)

mikenomad: Såg det och tänkte också på honom. Tyvärr så är det väl orealistiskt.

Vad jag vill se nu är någon/några förlängningar.

Hälge: Agera Nubben! Ja, en smula orimligt kanske. Eller definitivt. Men men...lågbudget i övrigt så har vi vår dyra spets här. Skulle vara mumma...helt rätt profil och med anknytning till klubben. Ja kanske t.o.m ett visst hjärta för den.

Vettefan varför inte länken vill klistra in. Wandell handlar det om iaf. Bryter med KHL pga utebliven lön.

Redigerad kommentar

Vilken fantastiskt trevlig dag så här långt förresten! Äntligen kände man sig kurant nog för att orka ta sig till jobbet igen (välsignat dock att man har möjlighet att jobba hemifrån andra dagar). Sedan flyter allting på så jävla fint att man knappt tror att det är sant. Ett enda stort leende är vad man är. : )

För övrigt har jag inget emot att IFSH vänder på en stek mot KRIF och tar sig vidare mot kvalserien. Det vore ju fan en extra krydda i HA med alla dessa efterlängtade derbyn i Medelpad. Då blir det upp till kamp!

Sv: Insamlingstråden

Herminator:

Jag är väl medveten om att det var en liten miss. Å andra sidan var matchen dagen före det att jag var tvungen att stiga upp tidigt för att utföra ett oerhört viktigt uppdrag, så det kanske var lika bra med tanke på att jag säkert inte hade kunnat avhålla mig från pubarna i Malmö Arena.

Man kanske får chansen igen i framtiden, vem vet? Jag kanske tajmar nästa besök i stan med någon tävling i hästhoppning eller något...

sargad:

Jaji, Stillman måste sitta oerhört förbittrad på sin kammare nu. Sällan har väl HV haft en sådan chans till upprättelse och framgång. Inte på typ de senaste 30 åren i alla fall...

jå1:

Ja, förvisso, men det betraktar jag som en viss skillnad mot att lag 10 i SHL kan vinna SM-guld. Serieupplägget i HA är dessutom riktigt spännande. Tyvärr fick just vi en av de nesligaste placeringarna den här gången, men en annan gång kanske det är vi som har marginalerna på rätt sida.

Ser gärna att det börjar hända något nästa vecka.

DJ Hemp: Det kanske var en miss. Malmö lär väl återgå till den gamla hallen om de missar att gå upp i år.

DJ Hemp: Jamän..en pajasserie är det. Stillman är jäkligt besviken över att dom missade 11-platsen och därmed möjligheten att avancera ned till HA.

DJ Hemp: fast 7e laget i HA kan ju även gå upp..

lincoln:

Ja, det där är riktigt förjävligt. HV har redan vunnit en gång för 19 år sedan, då de blev åttonde lag i serien. Bara det kändes lite som ett skämt, men den här säsongen har de ju varit närmast värdelösa och borde därmed ha spelat färdigt vid det här laget. En pajasserie mycket riktigt, den riktigt seriösa hockeyn spelas i allsvenskan!

Smokey:

Aha, tack för svar. Mina egna vägar korsar ju aldrig O-hamn, så jag var bara lite nyfiken. Själv var jag ju i Malmö i jobb nyligen, men tänkte inte på att de faktiskt hade match mot Almtuna en av kvällarna. Synd, för jag hade gärna velat uppleva Malmö Arena...

SMÅLAND:

Håller med fullständigt. Fast det där har jag tyckt ända sedan 90-talet faktiskt. Och det har bara blivit sämre. Dessutom finns det ju krafter som vill införa ännu jävligare system, det vill säga än mer "safe" för SHL-lagen och alltmer likt t ex NHL som jag trots tillgång till i stort sett aldrig ser något ifrån.

Vilket skämt att Hv får spela sm slutspel! Nya systemet är pajasartat. Spela om Sm guldet med 68 poäng och minus 38 i målskillnad...

Elitserien känns lite pajasartad när 10 an numera går till slutspel ( för det är ju det det är, vad än man kallar åttondelerna)

DJ Hemp: Jobb. Sverigebasen i Oskarshamn. Och deras hockeylag testar ny analysteknik. Blir en del resor dit.

SMÅLAND: Något som heter Willy's Home...i ICA's lokaler.
Måste vara första ICA som fått stänga...

DJ Hemp: Dä är mycket serielunk i SHL och i år med matcher varannan dag tar dö på skiten! Och vicka jälla resultat där lag ena kvällen kan vinna stort för att kvällen efter få stryk mä 7-8 strutar!! Nä de måste göra om systemet för att locka tillbaka folket! Dä koster för mycke helt enkelt! Unga har ju int råd! Renen hade ett bra system för SHL! Å så kanske man skull införa spelarlönetak för att jämna ut oddset bland lagen! Så slipper vi att ha alla överskottsspelare ifrån utlandet! Då får vi fram fler svenska junisar istället! Fast bäst idag...Willy vill öppna i Timrå ;-)

Timrå Icon:

Ska vi ta och välkomna de lite mindre glamourösa lagen AIK och Örebro, med andra ord? Håller med om att SHL känns rätt menlös och det tyckte jag redan under våra två senaste säsonger i serien, precis som "Nubben" var inne på i dagens intervju.

Men helsike vad SHL blivit ointressant och tråkigt att titta på!
Vilken skitserie.
Hoppas de stänger SHL så vi inte får in något av de sopgängen till vår spännande liga.
Jag tycker allt det här tjafset om att åka ur SHL och ned i AS är larv.
Jag ser det som två parallella bredvid varandra och inte ovan/nedan.
Dags att renodla och kasta ut Malmö och DIF

Smokey:

Fint jobbat, mycket riktigt. Känns rätt så lovande ändå.

Men hur kommer det sig att Smokey så pass ofta har vägarna förbi Oskarshamn? Har du någon filial där eller har du helt enkelt flyttat och slagit ner bopålarna i den småländska myllan?

Hälge: Snyggt jobbat av Timrå IK med flera. Finns tydligen både hopp och kraft (E.on) i att dra in stålar till framtiden. Alla gånger!

Dock ser det enligt listan ut att ha gått minst en propp i kärnkraftverket i Oskarshamn.

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-03-04
Carl Lejonkräk:

Sverige underpresterade i OS-finalen men agerade stabilt fram till dess, skulle jag säga.

« · 1614683 · »