1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612813 inlägg · 6214 ämnen
« · 1626970 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Knylan:

Fast det var inte möjligt att komma åt formuläret...

In och gör enkäten gott folk. Inbillar mig att ett högt deltagande är ett kvitto på det intresse som finns runt klubben.

Kör på.

Växjö vinner SM-guld!!!

Sv: Kratta Löven
SMÅLAND:

Lura dig, jag? Visst, jag nämnde inte "genrepet", men det var inget medvetet lurendrejeri. Vilka möter vi där då?

Aha, Björklöven. Ja, jag hade det på känn. Med tacobuffé och allt... : )

Redigerad kommentar

Sv: Kratta Löven
DJ Hemp: Du lura mej rabben ;-) Nu leker vi katt o råtta imon i " Genrepet " :-)

Vilken serie spelar vi i nästa säsong?
Allsvenskan
1x1-1pxred.gif
50% (32)
SHL
1x1-1pxred.gif
25% (16)
Bara ungdomshockey
1x1-1pxred.gif
14% (9)
Division 1
1x1-1pxred.gif
8% (5)
Division 2
1x1-1pxred.gif
3% (2)

Antal röster: 64 st

Perreman:

Finns i länken.

För övrigt tillhör man majoriteten i undersökningen nedan...

Perreman: Jepp,på viasat hockey.

Apropå nånting annat:

Är det någon som vet om premiärmatchen visas på någon tv-kanal eller liknande? Jag som inte bor i närheten vill ändå ha möjlighet att se matchen.

Får förövrigt inte fram någon info alls om vilka matcher som sänds av vilket bolag/kanal. Borde det inte vara klart vid det här laget?

Sv: Försäsongen 2014
DJ Hemp: Gött att höra :-) Nu ska jag ladda upp ordentlig i källaren! Det blir en lång härlig höst/vinter :-) Ser bra ut i år o jag e optimist javisst sa fröken höger till fröken vänster som e skönast :-D

Rip Kirby:

Sundsvall Fans är inte vad de en gång var. Mest på ont, tycker jag. Redan hösten 2010, när jag wallraffade bland dem på Jack's Bar och i arenan, kändes det rätt så avslaget. Inga "Hata Timrå"-ramsor hörde man ens. Däremot en om att "vi inte kan åka ur". Men det var precis vad man gjorde den säsongen. Det hade varit intressant med ett par laddade derbyn nu i höst, men av fredagens resultat att döma verkar vi vara numret för stort för Bobcats.

Rip Kirby: Jag gillade banderollen " Vi står upp för Sundsvall " Sen helt plötsligt försvann grabbarna..

DJ Hemp: En föga oväntad sak med derbysegern var väl annars att hemmaklacken som vid läge 2-0 och 3-2 högljutt markerade sin närvaro sedan pep iväg i den andra pausen bara för att aldrig mer återses. Annars brukar ju dom häckla oss med ramsor om medgångssupportrar och liknande.

SMÅLAND:

Ja, 7-3. Sedan premiär mot Mora 10/9. Jaji...

DJ Hemp: Vann vi? Det va bra det. När kör vi nästa match?

Sv: #tackTIK - var med och bygg ett långsiktigt starkare Timrå IK
JimmyH: Aha det är nån som skojjat till det med andra ord :)

250kg kärlek: Varför skulle föreningen inte vara mogen? Vi har ju spelat 13 raka säsonger i högsta serien. En säsong i Allsvenskan raderar väl inte all kompetens?
Det som saknas är ju pengar, inte kunskap. 
Vi är ju inte Kovland direkt. 

hubbenorlen: licenspengar till trots, är föreningen mogen att ta steget upp i SHL?
Jag tycker inte det. Har hunnit besöka många föreningar på några år där A-laget spelar i lägre divisioner än Timrå IK. Men har en mycket bättre ekonomi och ett annat go i föreningen än det Timrå i dagsläget har. Men det är klart, det kan ju ändras. Däremot är jag mycket tveksam om det är rätt att kliva upp redan nu. Bättre att mogna och ta steget då föreningen verkligen är mogen uppgiften.

250kg kärlek: Ett bidrag från Zäta skulle vara enbart positivt i mina ögon. Det skulle ge bättre spelare och en pr-boost till klubben, vilket skulle locka folk till arenan.
Och jag ser så klart hellre att vi går upp i år, och får en massa miljoner i licenspengar och från sponsoravtal, än att vi fattiga som kyrkråttor kämpar vidare i Allsvenskan.
Med nästa säsongs nya regler blir ju Allsvenskan verkligen en hockeyns bakgård, där klubbarna har liten och ingen chans till avancemang.

7-3 i går alltså. Ett visst styrkebesked ändå. Synd att det inte blev någon cupvinst, men vi har nog med inteckningar i den där. Det är ett SM-guld man vill ha! Något vi borde ha vunnit under 00-talet, men icke... Nåväl, vi är bättre än Bobcats. Gott så i dagsläget.

hubbenorlen: nog tycker jag att det är en viss skillnad på bidrag från supportrar/sponsorer och ett miljonbidrag från t.ex. Zäta.
Sedan vet inte jag vilken förhoppning du har med att värva spets. Är det för att eventuellt ta steget upp, eller möjligheten att nosa på det. Eller är det för att undvika en degradering?

Jag hoppas verkligen inte att vi går upp förrän vi fått ordning på ekonomin och satt en organisation som klär oss.

250kg kärlek: Med det argumentet behöver klubben i så fall inte heller be supportrar om pengar heller. Uppenbarligen klarar man inte av det ekonomiska än.
Det Zätas pengar skulle innebära är att vi har råd att värva spetskompetens. Och just den här säsongen behöver vi det. Annars kanske vi aldrig spelar i SHL igen.

Rimligt resultat. Men, ser inte publiksiffrorna skumma ut? Var det bara 100 åskådare som skiljde mellan Timrås matcher mot Modo respektive Sundsvall i Gärde? Om det stämmer, hur ska man tolka det?

Berglund: Jag är gärna storsint, men inte SÅ storsint. Jag har givetvis inte skänkt de pengarna.

Här finns målen från matchen:

Smokey: slut Timrå seger 7-3 Hallin x2 Johan Persson x2, Öhrn, Wedin, Pettersson

Andersson: nja, har svårt att lasta Åkerlund för merdelen av målen. Om Timrås försvar är halvdant så märker man tydligt skillnaden mellan spel i division 1 och allsvenskan. När Timrå sätter fart är inte Sundsvall med. Alls.
Men det är bedrövligt hur man startar matchen från Timråhåll. Inte ett uns av ödmjukhet och det matchplan man antagligen hade, den glömde man när domaren släppte pucken.

Nja, det finns en del att arbeta med. Mycket är bra, en del saker är mindre bra. Men att detta lag kan överraska är jag rätt säker på.

Slutresultat?

250kg kärlek:

vi brukar väl inte vara kända för att ösa in mål heller   , iaf inte i allsvenskan och SHL / ES . Annat mot Sundsvall kanske  , skulle inte den där åkerlund vara vass ?

dr-nix: defensiven är väl det som oroat mest hela tiden?! Eller trodde du annat?

hubbenorlen: jag tror precis som Frella är inne på att denna resa skall göras utan en massa miljoner från personer som "har råd". Föreningen måste arbeta sig tillbaka, arbeta upp ett kapital för framtiden. Annars blir det lätt så att pengarnas värde inte betyder något och då finns en uppenbar risk att vi hamnar i skiten, igen.
Däremot tycker jag att man måste kunna vissa sina supportrar och sina sponsorer (de som skall vara med och bygga denna förening till där den var under första delen av 2000- talet) vilka ambitioner man har.

Jag tycker att föreningen tagit rätt beslut. Att satsa stenhårt på egen produktion, tillfört många miljoner för det ändamålet. Men sedan då? Där saknar jag strategin. Eller har missat den.

Någon mer än mig som inte är värst imponerad av Timrås defensiv? Jag hoppas verkligen att det till största del har att göra med att det är försäsong. Norja har inte direkt sett jättetät ut t.ex.

Timrå Icon:

varje år

Andersson: Sönnsvall har siktet inställt på bronset :-)

EArk:

Sundsvall vinner inte cupen i år heller

7-3 Anton Wedin

EArk: 6-3 nu blev även Johan Persson tvåmålsskytt

5-3 till Timrå nu Pettersson, Hallin och Öhrn

Frella: En miljon räcker nog hyfsat på allsvensk nivå. Men han jan ju skänka fem för säkerhets skull. Det gör knappast nån skillnad.
Och självklart har han gjort av med en del pengar. Rätt lite dock, relativt. Mitt inlägg vara endast en exemplifiering.
Hade jag dragit in 400 miljoner så hade jag definitivt inte haft några som helst problem med att skänka några miljoner. Annars är "hjärta" bara tomma ord.

hubbenorlen: Har svårt för snacket om att Zäta ska rädda klubben. Varför? Pga att ekonomin skötts så uselt att man nästan konkat. I det läge man är i nu mår nog föreningen bäst i att få resa sig på egen hand. Vad gäller bidrag på en miljon för spets räcker väl det ungefär till en lön till en spelare på 60.000 i månaden. Känns som dom ev pengarna främst behövs på andra håll än spets för tillfället.

hubbenorlen:

av dom 401 miljonerna har han givetvis sparat varenda krona också . Har inte du gjort det dom senaste 15 åren ?

Hallin och J.Persson målskyttar

Redigerad kommentar

EArk: 2-2 nu

Pär: Inte en tillstymmelse till hopp? Hur namnfixerad är du?

2-0 till sundsvall efter ca 8 minuter

hubbenorlen:

Girighet är en av de sju synderna...

Frella: Läser på Aftonbladet att Zäta spelat in 401 miljoner kronor hittills i sin karriär. Om han avvarar en endaste miljon till klubben i sitt hjärta så har han 400 miljoner kvar, och möjliggör samtidigt att vi kan värva några spetsspelare så att vi kan konkurrera om en elitserieplats.
Sett ur det perspektivet är det egentligen ingenting att snacka om.

Jag hade egentligen planerat att ta mig ut till Kattlådan i kväll, men nu blir det en dyr middag på invito: i stället. Det ska bli spännande att se hur vi kan mäta oss mot de "storsatsande" Katterna, huruvida de lyckas vinna cupen för första gången eller om vi kan visa var skåpet ska stå...

Rip Kirby: Det där är väl en generell kampanj signerat HA?

Vad gäller marknadssidan upplever jag det som ett generellt problem hos alla våra elitklubbar. Känns som att alla utgår ifrån att det säljer sig självt bara för att man är elitklubb. Saknade en offensiv kampanj ifjol för att sälja slut premiärmatchen eller tex matcherna mot löven. Misstänker att det inte kommer denna säsong heller.

Andersson:

Det får inte hända hemska tanke

Nej ikväll måste dom fan dundra på från första sekund

« · 1626970 · »