1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612549 inlägg · 6214 ämnen
« · 1632739 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

den där nya backen .....   med tanke på ekonomin

Woody: Problemet med Timrå är ju att dom skjuter en jävla massa skott men från rätt dåliga lägen. Dom kommer sällan in på mål, och då blir det inte så många mål.

Woody:

Sälj nån som inte presterar ( finns några alternativ ) och köp nån från exempevis finska ligan som brukar göra mål

Diddeli:
Hockey är fan ingen rättvis sport. Hur många chanser har Almtuna haft. Cirka 4? Timrå har haft 30.

stoff: Fy fan vilken frustrerande match att kolla på..... jävligt bra spel men bara baklängesmål så långt ögat kan nå.

söder över: ja..återigen molinder suger stenHÅRT

Verkligen inte rättvist. Men som vanligt är det dålig utdelning för Timrå

söder över: Ovanligt att han missar frilägen? Han kan lika gärna dumpa pucken och byta istället.

Woody: Kedjan med Weden, Hult och Nilsson snurrar på bra med får inte till avsluten. Hoppas att man rycker upp sig i andra. Känns som man hade kunnat undvika båda bakåtmålen. Friläget som leder till första målet inget att säga om. Det andra däremot tycker jag att man ger bort.

Haha hockey parodi!!! Seriöst jävla lallande just nu!

Hyfsad skillnad på Molinder o jonhols frilägen...

PINSAMT!

Johan J:
Timrå spelar ett helt underbart spel i nästan en hel period och trycker tillbaka Almtuna utan utdelning. Almtuna å sin sida har en chans men gör två mål. Ligg på!

Johan J: Jens Westin, markering lika med noll.

Och där kommer tvåan, illa! 

sargad: Bra med Timrå-supportrar på plats ikväll. En klack i hallen kan man säga.

Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Skulle vart kul med en utflykt till Gränby idag, men ett födelsedagskalas kom i mellan.
Tror bergsäkert på vinst och 6 raka pinnar i denna jämna serie är inte att förakta. Skål på förhand!

Sv: Apropå nånting...
Idag blir det Jonte-signad bok.
Kanske blir lite intressant läsning.
Kul att träffa Jonte iaf :-)

Sv: U20

Tror vi behöver steppa upp intresset kring J20 en aning. Ikväll slog man Skellefteå på hemmais med 4-1, riktigt jävla starkt. Jonathan Dahlén har snittat en pinne per match sedan han kom in i laget och kommer garanterat runda av säsongen med riktigt fina siffror, ikväll 1+1.

Det finns spännande spelare på gång. Det är nästan så att jag inte skulle protestera om man testade att ställa Ohre någon match, från start. TIK har t.o.m något på gång på målvaktssidan.

Ny hemmamatch imorgon 15.00 mot Luleå (bedrövlig matchstartstid med tanke på att A-laget spelar 16.00 och matchen visas på TV).

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Absolut!!!

157620: Det är onekligen en högst relevant fråga att ställa till dom. Den tycker jag att ett flertal av oss bör ställa, mejlledes.

Undr hur illa ställt det är med ekonomin egentligen?! Någon som hört något?

Knylan: Undrar om Mittnytt är lika snabba att göra ett reportage om detta, att TIK är skuldfria...Eller passar det inte deras "agenda" månntro...

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2014-10-08
SMÅLAND:Högt på plocken på Honken där är han svag!

Hagos till AIK.

Knylan:

Skönt att läsa! Hoppas klubben är skuldfri inom kort och att vi slipper en massa negativa skriverier från media framöver. Lyfter örnarna/växer tallarna mot skyarna nu?

Knylan: Tack!

Kongo: Jag insåg för någon dag sen att man kan snålåka på föräldrarnas pappersprenumeration av ST när det gäller premiumartiklarna. Bara ett tips, om man som exilare har päronen kvar och som dessutom är prenumeranter.

Kongo:

"Vid sidan om matchen mot Björklöven kom ett glädjebesked för Timrå IK.
För nu ser de slutet på sin kronofogdeskuld.
– Nu kan vi beta bort den här gamla skiten, säger Lars Nolander, klubbdirektör.
I skuggan av segern mot Björklöven kunde Timrås klubbdirektör Lars Nolander pusta ut efter en skön arbetsdag.
Timrå hade totala skatteskulder på cirka 2,2 miljoner, varav 1,3 gått till kronofogden.
Nu börjar de se slutet på den skulden. Under onsdagen betalades 450 000 in.
– Men vi kommer göra en till inbetalning i morgon. Det blir nog ungefär på 200 000 kronor, jag vet inte exakt, så jag ska inte slänga mig med några belopp, säger Lars Nolander.
Nu räknar de med att kunna fortsätta betala av på skulden. I snabb takt. Tillräckligt snabb för att uppfylla målet – som var att vara utan skulder hos kronofogden i slutet av oktober, som vi tidigare berättat om.
– Vi har fordringar på väg in och två hemmamatcher i nästa vecka, så i slutet av den ska vi vara fria från kronofogden om allt flyter på.
Sedan är prio ett att beta av resten av skatteskulderna.
– Då är det 900 000 kvar ungefär. Vi ska inte sticka ut hakan och säga att den är borta nästa vecka, men vi kan börja på den sedan.
Hur känns det här?
– Man ska inte raljera, men det är som jag sagt hela tiden, att bara vi kommer in i oktober kommer fordringar ramla in och vi har matchspelet i gång, så har vi möjligheter att beta bort den här gamla skiten.
Även om de ser ett slut på historien är det alltså en bit kvar att gå.
– Vi måste se till att fortsätta få in pengar så det inte blir något nytt. Men de här två skulderna är huvudmålet just nu."

Redigerad kommentar

Någon som har mer text från den här artikeln?

Smokey: Jag har tänkt att åka dit i alla fall, hoppas på fler

157620: Bra. Då stannar det där. Blir det någon uppslutning vid Metallåtervinningen på lördag?

Zäta i dagens ST:

http://www.st.nu/ishockey/nhl/zata-jag-holl-mig-undan

"Har klubben pratat med dig om hjälp?

– Det är mellan oss och inget jag vill diskutera i media."

Sv: Silly Season 14/15
El Maco: Det tog väl ett tag innan han kom igång på riktigt förra säsongen med har jag för mig, hoppas han får hänga några snart.

hubbenorlen: OJ har varit iskall. Men han kommer att komma igång också.

Knylan: Ett annat problem är att Oscar Johansson står på noll poäng. Med honom i form hade vi kanske gjort mål på några av de solklara chanser som vi bränt hittills.

Knylan: Behövs en Sanny-typ där bak en riktig gris som käka spelare puckar han gav allt för laget. Kan man fylla på med en polis back och någon spets så är man helt klart topp 8. Där kan fan allt hända i play off

Vargher85: Vi har ju faktiskt ett stort problem i att våra backar inte producerar överhuvudtaget i princip. Det är bara Borgman som målat den här säsongen. Hade Nilsson spelat hela säsongen så hade han nog med stor sannolikhet ha petat in någon puck, dock.

Potential för att ha producerande backar är stor dock. Jansson sprutade in poäng i J20 i fjol men han lider av att inte riktigt hänga med i tempot. Det finns offensiv potential i backleden och det finns även duktiga defensiva backar. Så det som behövs är väl en helt vanlig back, helt enkelt. Om man får önska så får denne gärna vara född tidigare än 1994 och vara högerskytt. Tänk Pär Styf-typen. Ospektakulär och grisig.

Knylan: Är beredd att hålla med. Persson är visserligen bra defensivt, men det skulle behövas fler backar med sådana kvalitéer. Sedan om det utmynnar i en back som knappt gör en poäng framåt så är det inget som bekymrar mig.

Det är fan ofattbart hur mycket otur en enskild spelare kan ha med skador. Först rök båda hans axlar under junioråren och nu höften.

För övrigt lite överraskande att man så tydligt proklamerar att man ska värva(!), inte låna. Men ja, det lär nog behövas. Skulle gärna se ett köttberg faktiskt. 

Bragd-Birger: Men Tore Öqvist, Rolf Älvero och kors i taket. Lite flyt nu med pinnar ett par omgånga, så är vi med. Allsvenskan är ju sjuuukt jämn

SMÅLAND:

Även jag såg Percy på TV i går. Han går definitivt an. Hoppas att han snart får glädja sig åt elitseriespel i Hyllie. Gärna med oss som en av motståndarna. Dock vet man inte med den här serien. Rätt sjuk tabell så här långt...

Bragd-Birger: mm tre poäng är jävlig gött iaf!

Gött med tre poäng! Hemma i ladan är vi oslagbara!

157620: När, men han va go när ja hade ungdoms lag på radion i slutet av 80-talet...

SMÅLAND: Lönnå har pytsat in alldeles för lite cash i TIK........

DJ Hemp: Gud så härligt hempen! Jag såg Percy igår på tv. .fantastiska människa, men Lönnå är inte dum han Heller!

Berglund: Almtuna är inte att leka med men visst vinner vi borta mot dom.

Top 4 HA nu med 20% spelat av säsongen:

Hästen, Mora, Asplöven och Almtuna. Odds på det?

TIK elva nu, 4 poöng till sista platsen men också 4 poäng till femteplats..En formtopp de närmaste 4-5 matcherna och vi svävar högt, en svacka och vi kan sladda i tabellen

Berglund: Vi måste knäcka väggen i Almtuna..Honkjävulen!
Gör vi dä så åker vi hem med alla pinnar i bagaget.

SMÅLAND:

Och MIF avgör 21 sek in i OT... 3-2!

erathoo: Jag är så glad så jag gråter ska du veta av lycka!
Fan så viktigt..ja halsar lätt nu o min kväll blev så störtskön.

erathoo: Ja det var inte en match för tidigt, hoppas vi kan bygga på det här nu. Almtuna borta på Lördag och sen Oskarshamn hemma på Tisdag låter inte helt oöverkommligt!

erathoo:

Japp, skönt med en trea! : )

« · 1632739 · »