1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608118 inlägg · 6214 ämnen
« · 1716433 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
EXPLORERSMÅLAND: 140 spänn kostade det senast.
Dyrare än på bortastå i Vida.
Men TAIF behöver väl varenda öre som dom räknar år efter år...

EXPLORERSMÅLAND: inga bussar men säkert en och annan bil. Var väl många Medelpadingar som tog sig till Malmö senast. Vi som är där får ta ansvar för att höras och synas.

Kommer det några bussar uppifrån idag?
Hur mycket kostar en ståplats eftersom de bara tar Cash?

Sv: Apropå nånting...
Elias Pettersson är nominerad till årets genombrott på Medelpads idrottsgala!

RunarUp: Ja du har en bra son o fruga du.
Vi blir antingen 1.2.3 el fyra imorgon?
Det vet jag när bilen rullar söderut kl 15.30!

RunarUp: ni är praktiskt taget släkt!

RunarUp: vi är tre som kommer imorgon, en modolid dessutom

El Maco: Gott så.
Kul not. Äldste sonen dömer hockey tillsammans med Småland då och då. Och frun har sytt på reklamloggan på Smålands domartröja.

RunarUp: och SMÅLAND har väl utlovat närvaro

RunarUp: ja, jag kommer men solo.

El Maco: vår nr 21 som knappt spelat något i år, någon som vet vad frånvaro anledningen är?

Johan J: En förtappad själ. Hon är gammal Brynäsare som svängt över och blivit Lakej.
Vi är sedan många år säsongare i Vida Arena, men när Timrå är i närheten är valet enklast i världen.
Svägerskan får min plats imorrn.

RunarUp: Frugan da? Takboxen eller skuffen. Finns det hjarterum, finns det stjarterum.

Nordlander79: Vi var där i höstas och bortaklacken har en egen ingång, typ mittemot huvudentren. Den är väl gömd och dom tar bara kontanter i kassan.
Positivt tillskott i vårt gäng. Från början var det bara jag och mellangrabben som kunde åka. Nu följer äldste sonen och bådas flickvänner med . 2 personer har blivit 5. Full bil från Växjö.
Vilka mer kommer till Nelson Garden imorgon?

Nordlander79: jag köper bortastå i dörren. Vet ej sektionsnummer. Blir säkert mycket folk med kronankampanj och hemvändarmatch. Men inte fullt såklart

El Maco:
Har du någon kolla på arenan?
Vet du vilket håll TIK spelar offensivt i två perrar?
Vilken sektion är borta?

El Maco: ST levererar införartikel. Mest om att åka buss.

Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
I väntan på inför-länkar på timraik.se, Tingsryds hemsida, ST eller Smålandsposten så konstaterar jag att Tingsryd ligger vid sjön Tiken. Det kan inte vara dåligt.

Tingsryd leder serien men spelar inte ut någon. Disciplin och bra försvarsspel. Minst puckinnehav i serien och få avslut. Väldigt stabila och effektiva. Vi har visat att vi kan försvara oss också, vi har hög fart, effektiviteten har förbättrats till en anständig nivå, vi har ett par spelare som kan göra det oväntade och Mattson har utvecklats till en av seriens bästa puckmotare just nu. Klart vi har poängchans fast vi möter serieledarna borta. Bra om vi inte hamnar i underläge tidigt för svårt att vända på matcher mot TAIF.

Vi är några hockeysnackare som ska dit. Hoppas på många andra också.

Sv: God Jul
OlliJanne: God Jul!
Som jag fattat intervjuen, med någon ledare i Frölunda, så befinner sig Axelsson redan i Timrå(sundsvall). Stämmer det och har Axelsson Sundsvallskt damsällskap?

Söderöver: God Timrå och Gott Nytt IK på er alla!

Jag önskar eder alla en fröjdefull jul!

Mot nya fina skalper tillsammans!

Tomten är ju röd och vit.
God jul varje Timråit!

Gott folk därute i vårt avlånga land!
Vill önska er en riktigt God Jul!
Är helt slut efter en vecka i Egypten.
Ligger hemma nu och laddar inför Annandagen i Tingsryd. Hur jag kommer dit är en annan femma?
Tat lugnt med glöggen nu så ses vi på lördag :-)

Vi har varit i botten och vänt, både ekonomiskt och sportsligt.
Nu bär det av uppåt igen!

God Jul!!

lungan:... och visa av erfarenhet vet vi att vi därmed har typ en sju matcher lång förlustsvit att vänta.
Men, det tar vi då. Nu är det jul, och möjligheternas tid. Låt oss tillåta oss lite drömmar och själsfrid.

Have a good one!

Det börjar hända grejer. Timrå har vänt vinden skutan har kommit upp till vatten ytan och vinden i seglen börjar sannerligen bära positiva tongångar.

TIMRÅ IS BACK!

God Jul alla och om ett par dagar krossar vi serie ettan.

Jag har svårt att se att #22 kommer att få så mycket speltid i forwardskonkurrensen efter jul.
Siren tycker jag är viktigare att satsa på tex.
Johnsson vet man inte mycket om heller.

God Jul till alla Timråiter ! :)

Timrå Icon: God Jul alla rödvita Timråiter!
May the force be with us..

God jul på Er alla! :-)

El Maco: Så är det ju, vi har varit förskonade från skador under senare tid känns det som, även om vi inte varit det. Det har bara känts så för att laget verkar ha hittat en trygghet där flera spelare klarar av olika roller. Får väl ses som en indikation på att vi hittat ett grundspel.

Satt för övrigt och jämförde lite med fjolåret precis. Facit efter 33 omgångar i fjol: 38 poäng. I år: 48 poäng. Om vi skulle kunna utöka de där tio poängen till femton efter avslutad grundserie så skulle det innebära 86 poäng mot fjolårets 71. På 86 poäng hade man slutat fyra i fjol. För att vi ska nå det i år så krävs ett snitt på prick två poäng per match. 57 poäng kvar att spela om för oss, 38 behövs för att nå 86. Det blir sannerligen ingen enkel resa.

Jag är för dålig på siffror egentligen och vet inte om jag räknar rätt hela tiden. Det som är svårast är att kunna se tendenser kring vad som kommer krävas för att nå de olika placeringarna. Skillnaden i år är att vi har två lag som dragit iväg uppe i ledningen, förra året var de tre. I övrigt så ser det snarlikt ut. Skulle gissa på att 86 poäng ligger ganska nära sanningen. Bara att gnugga på.

Jåkkinen: håller helt med. Berglund har gått ner sig rejält! När han är inne är det som att vi har 4 man på planen... tyvärr. Han skulle nog ha accepterat de där kontraktsförslaget från IK Oskarshamn istället. men, det är dumt att vara efterklok.

{7566}: 22 Berglund vill jag sätta på läktaren, med hans storlek måste man ha något annat att kompensera med, spelsinne likt Elias tex. Ser bara trögt ut med honom på isen, förlorar väldigt många närkamper och målskyttet imponerar inte alls tyvärr.

{7566}: Lindhagen! Glömt Lindhagen. Lätt in på tre backpar.

Knylan: Jag har också Molinder på isen. Axelsson ska väl börja spela först. Och vi har nog inte fått vår sista skada än tyvärr.

{7566}: Johnsson får nog avsevärda bekymmer att ta sig in i den här truppen igen alltså. Jag vet inte riktigt vad vi ska ha honom till. Kan inte se att man gamblar och lyfter en spelare som Molinder ur truppen till förmån för en spelare som inte presterat ett piss och gått skadad stora delar av säsongen. Ogge och Molinder behövs dessutom i den här truppen, som jag ser det. Det är uppenbart att Roger litar på en sån som Ogge också, låter honom centra exempelvis. Vet inte hur mycket han centrat tidigare i karriären men det lär inte vara mycket.

Men att de får lyxproblem att jobba med stämmer helt och hållet. Jag börjar nästan känna lite oro kring det, att det ska börja laboreras och bli överkonstruktivt igen. Att något som fungerar bra borde kunna fungera ä n n u bättre och vips så har vi tappat den defensiv som byggt de framgångar vi haft nu under senare tid. Jag känner ingen vidare stress med att fasa in Fernholm och Bohman heller.

Tränartrojkan kommer sättas på prov på riktigt, för nu börjar folk få förväntningar. Att de klarar av att få laget att börja vinna är en sak, det är starkt. Men nu börjar kraven att skärpas. Får vi behålla Persson och Axie kommer in i spel fort så ska vi på riktigt kunna konkurrera om topp-placeringar med tanke på det spel och den form vi haft på senare tid. Klarar de av att jobba med en större trupp med hög konkurrens och som ska plocka poäng i väldigt jämn takt, över två poäng per match i snitt?

Med Lindhagen och Tikkinen på kontrakt fram till januari, Johan Johnsson tillbaka från skada och Johan Persson & Anton Axelsson inlånade från SHL så har tränarna lyxproblem med hur man ska formera laget. Vågar man låta spelare som Johansson/Molinder/Westin sitta på läktaren till förmån för en sån som Marcus Sirèn som har gjort det riktigt bra senaste matcherna?

Så här skulle jag välja att ställa upp om jag fick bestämma, vilket jag tyvärr inte får :-)

66 Mattsson (60 Ohre)

93 Marklund - 23 Boyce - 57 Wedin
2 Westin - 27 Tikkinen

54 Dahlèn - 26 Pettersson - 10 Persson
33 Bryhnisveen - 9 Strömberg

16 Axelsson - 19 Öhrn - 8 Hallin
4 Nilsson - 55 Bohman

25 Westin - 21 Johnsson - 22 Berglund

Extra: 17 Fernholm och 24 Molinder
Läktaren: 3 Lander och 46 Johansson

El Maco: Rätt så, han hoppade in istället för Axelsson med Bagarn och Sundh.

Herminator: Svensson centrade väl inte? Shit, man glömmer.

T T: Hmmm, spelade inte Björn Svensson med Axelsson och Sundh emellanåt?

Söderöver: Boggen höll koll på Pääjärvi och Lander.

T T: och Bogg en stund va?

T T: såklart! Tack! De var fantastiska. För Bagarn räckte det ju till VM.

El Maco: Oftast Bagarn va?

Jåkkinen: nubben snackar såklart förlängning för JP också. Verkar ännu olänkat denna intensiva nyhetsdag.

Söderöver: jag har hjärnstillestånd. Sundh och Axie var definitivt hundar. Men var det en tredjelänk i deras formation också som hängde med i samma namn? Eller var det bara två grymt intensiva yyyerforwards? Svara JimmyH.

hubbenorlen: jag med...

Och

Oscar Sund!

Verkar att bli mumma detta!
Såg dock att Tischanen inte har något plan på Annandan till Tingsryd.
Ibland undrar man vilket sekel det är?

El_loco: Anton är en spelare som jag har tänkt på genom åren och saknat. Mycket roligt!

Mumsigt med Axelsson!
För min del är han varmt välkommen åter! Ingen kille som lirar med halva hjärtat där inte!

Jp en månad till vore lite lagom krydda med!

Axelsson sätter en puck där den ska vara om man kikar på länken...

De övriga är bara hockeygodis som varje Timråit med självbevarelse drift kollar på några ggr per år!

« · 1716433 · »