1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577866 inlägg · 6216 ämnen

Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26

1716717 · » Till forumet


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
El Maco: om truppen accepterar och följer en gameplan så blir det ofta effektivt! Kanske inte så sexigt att se på men ändå...

Jag gillar ändå att Timrå försöker "äga" spelet och vara frejdiga och fartfyllda på isen. I långa loppet tror jag det är rätt väg att vandra. Det ger ett lag/förening ett signum. Czharnecki-hockey (stavning?) är rätt tråkig i långa loppet...

Jag fiskar lite i det här med att "dopa" truppen för att försöka nå framgång som man inte har ekonomi för... Lex tik lex lif osv...

Jag är lite allergisk mot sådant eftersom det ofta förstör förtroendet för hela sporten...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
söder över: de är väldigt välorganiserade. Klart de har bra spelare men jag upplever inte att det är ett lagfullt med stjärnor. Men de spelar enkelt och effektivt och har bra målvaktsspel. De måste ha lagt 10 icing igår. Timrå noll. Kanske är färgad. Vi spela oss gärna ur, de slår ur. Det har räckt långt i år.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
El Maco: det såg välbesökt ut iaf! ;)

Det vore något för Timrå IK det...

En krona konceptet... Men det är en smal balansgång för Timrå IK just nu...

IOM försäljningen av arenan tror jag att de inte så insatta och starkt brinnande supportrarna tycker att Timrå IK bör klara sig fint åtminstonde under den här säsongen.

Kanske att man skulle kunna köra en sådan grej om vi tog oss till playoff uppåt...


Jag har för mig att jag läst om att taif har det bökigt ekonomiskt... Har dom byggt på bra scouting eller bra plånbok?

Rätt skoj ändå att dom går så starkt! Lite Buster känsla där...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
söder över: kul att vi hördes i teve. Hemmaklacken stod helt tyst mellan varven och lämnade det öppet för oss. Sen malde de några långa ramsor som bara ett drygt tjugotal i klacken hängde på. Vi var ju lika många då. När större delen av deras ståplats tog i hördes vi såklart inte men de var inte jätteuthålliga utan tystnade fort.

De hade en "enkronaskampanj" där småföretag och privatpersoner förband sig att ge från 25 öre till fem spänn per åskådare. Alla betalade in sig som vanligt men varje åskådare gav 230 kronor extra i sponsring. Tror de drog in över 600 tkr extra igår på det, de pengarna behöver TAIF. Man kan som engagerad supporter dra med sig moster på just den matchen då. Sen är det hemvändarhelg och folk är lediga och har tid. Långt mellan byarna i Tingsryds upptagningsområde. Men fullt var det inte. Deras hall är definitivt större än Gärde.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
SMÅLAND: jag skulle inte säga att domarna avgör matchen... Där håller jag med dig om att något för enkelt mål i arslet och vissa situationer med dålig fokus som avgör.

Jag gnäller kanske av okunskap...

Gäller konceptet nolltolerans emot hakning och fasthållning?

Jag vill se fart i ishockey. För något år sedan var det ganska hårt nästan som too many players fokusen i början på denna säsong. Det gillade jag då det gynnar tekniska och snabba spelare. Nu verkar det blivit ok att hålla i spelare så länge man inte håller runt motatåndaren med båda händerna... Utvisningarna faller på de solklara regelbrottet och man ser spelare åka skridskor med 5cm skär för att visa att dom hålls fast... Jag ser gärna att man är stenhård mot fasthållningar och gärna dubbelutvisningar när spelare åker och håller i varandra på isen... Tacklingar är ok gärna hårda och tuffa även lyft av klubba med egen klubba och låsning av klubba är fint med.

Jag tycker attdomarna gör det svårare för sig själva när dom friar så pass mycket som dom gör nu för det får konsekvensen att hamna i fokus.

Jag tycker att nivån hos de som dömer har blivit lite sämre gällande de matcher som Timrå IK spelat den senaste månaden.

Äh skitsamma det är väl inte så att domarna är det svåraste vi möter under matcherna men de är en del av underhållningsprodukten hockey och dom har ganska stora möjligheter att påverka den produkten både positivt och negativt.

Hur fungerar domare efter sina matcher? Kollar de på sekvenser dom känt sig osäkra på under matcher eller släpper man uniformen och drar vidare?


På vilken nivå blir det "allvarligt" för domarna?

Jag antar att det varierar endel från domare till domare...

Beträffade läktarkampen så hördes ni faktiskt ganska ofta och det var väl i stortsett lapp på luckan i Nelson va? En krona i inträde surrade dom om i c-more...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Andersson:

Ironi vännen min :-)
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
söder över:

Kan inte tyvärr inte hålla med dig om domarnivån idag. Tyckte de var konsekventa faktiskt. En tveksam fällning dock på slutet på en Timråspelare. Annars var den bra. Känner för övrigt hela domartrion som jag dömt med och gått utbildningar tillsammans med. Hälsade på dom när de värmde upp innan match på parkeringen. Vi hade oss själva att skylla igår. Ingen annan har vi att skylla på. Är man inte vaken den första minuten så smäller det och det var pojklagsnivå på de båda målen och det tredje borde nog Ohre ha tagit. Ett skott precis innan blå. Tingsryd fick matchen dit dom ville direkt. De kontrollerade matchen bra med bra målvaktspel och försvarsspel.
Vi kämpade på bra. Men fick jobba mest i sarghörnen och var inte först på returerna. Som sagt. 49 dyrbara sekunder förstörde matchen. Men hejarklackskampen vann vi med råge. Ny match mot hästarna på tisdag och då jävlar vill jag ha full pott.
Vad det gäller övriga resultat så hade vi tur igår för de övriga lagen torskade och vi behåller åttondeplatsen.
Nu laddar vi om och det var himla kul att träffa endel hockeysnackare som tagit sig till Arenan igår. Jag hoppas vi ses snart igen :-)
Och i eftermiddag är det bottenkamp mellan Sundsvall o Asplöven!
Snacka om viktig match för båda lagen!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Hälge: Är inte det ett gemensamt, bedrövligt, beslut grundat på att "derbymatcherna" drar fullt ändå så då vill man hellre ha kvar den inkomstkällan än att få den på annandagen då det ändå oftast är fullsatt.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
söder över: Helt klart på tiden att piska häströv, alla till ladan!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
SMÅLAND: man kan konstatera att hela laget blir bättre offensivt när Elias P är med. Man får igång 2,5 kedjor i offensiven...

Jag tycker backarna var lite off idag alltså och det är juh inte så konstigt med tanke på att vi saknade några viktiga pjäser där... Filip väger lite lätt ännu o
Fernholm är klart lovande men han har svårt med tempot! Han hamnar lite för sig själv på isen och puckhanteringen är inte direkt hundra procentig heller... Han behöver träna rätt hårt. Han ser ut som en ung junior där kroppen inte är i synk liksom...
Jag kan tänka mig att med lite hård träning över sommaren som kommer så kan han säkert dyka upp någonstans med ett jävla monster slagga...

Domarna är rätt trista idag igen...
Å andra sidan så är vi kanske lite för ärliga på isen med...

Med fyrdomarsystem är det lättare att bara jobba på och sköta sitt på isen. Där ser oftast någon av domarna ändå efterslängar och smyghakningar men i ha verkar det inte som att man har så lätt att upptäcka dem och att konsekvent dra utv är svårt med vad jag kan se. Saknar linjeherrarna kompetensen att hjälpa huvudzebran eller är det soloåkning som gäller inom domarkåren?
Jag menar att spelarna behöver visa tydligare när det händer saker på isen. Gränsa lite till diving i situationerna alltså. Trist men va fan gör man man kan väl inte dra på sig nån jävla offerkofta och gnälla match efter match...

Äh jag hoppad att vi kan spöa hästen härnäst hemma i Timrå och gärna med en Axie som bidrar med lite fart och energi...

Men Elias alltså... Vilka härliga dragningar han är behållningen från dessa skitmatcher... Sirén kommer rejält nu med. Han börjar utmana lite och det bådar gott! Upp med självförtroendet och kör bara!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Jämtlandsfil:

Nej och inte Niskanen el Persson el Linnhagen heller!
Det var inte vår kväll ikväll!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Har inte hängt med speciellt bra ikväll.
Spelade Axelsson?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
El Maco: nä ingen panik men vad håller vi på med under uppehållen? Var länge sedan vi kom ut starka efter ett uppehåll.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Jag får inte panik av det här. Revansch mot Hest.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Tingsryds AIF - Timrå IK 4-1
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Tingsryds AIF - Timrå IK 3-1
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Åh vad jag blir trött på hemmakommentatorer. De här två beskrev ju Tingsryd nästan som om det var ett riktigt hockeylag.
Enerverande idag, men inte hälften så mycket som första matchen i Tingsryd då de raglade sig till 1-0 totalt utspelade. Förstår att det är enerverande för TIKarna, även om man gjorde en dålig match.

Äsch, Hur som helst är detta ett irritationsinlägg över slaktömningstrenden laget haft de senaste fyrtio åren, när det gäller svårsmält julmat etc. Det är tre poäng på spel också matcherna före och efter ett uppehåll. När ska någon tala om det för Timrå IK. Grattis Tingsryd till serieledningen. Det kan bli värre än Karlskrona nästa år....
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Andersson: Bryhnisveen, om det inte tog på någon framför mål.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Vem gjorde timrås mål ? på swehockey står det 3-0 20.00 i tredje av nån anledning
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Modo verkar effektiva 3 mål på 5 skott hittills
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Hälge: Kyligt av fernholm där
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
jå1: Jag vet inte. Jag reagerade bara på ditt facit.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Hälge: Vad är det som säger att vi skulle vinna om man kollar på dagens form? Bussresan vi slipper?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
jå1: Att vi förlorar den här matchen tror jag, men vad är det som säger att vi hade förlorat mot Sundsvall ? För det är väl det du menar "med facit i hand" ?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Hälge: Ursäkta, glömde att 3-0 är svårt att leda med. Men med tanke på hur tight Taif spelat i år och vår trubbiga offensiv känns det som klar förlust.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
jå1: Vilket facit?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Hälge: Men med facit i hand så känns det bättre att bli piskad av Taif än av bobbs..
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Andersson: Det är väl inte annandagshockeyn de klagar på ? Det är avståndet till matchen de klagar på och nog borde det vara bättre med match mot något lag från närområdet med tanke på publikintresset.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Pucken: den vet han väl också om ? Tingryd var iaf senast jag kollade , i ..... allsvenskan ?
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Andersson: Kapten klaga väl på den långa resan!!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Rip Kirby: Annandagshockey har väl funnits många år , så det ska ju inte klagas på ???? märkligt
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
jå1: Ser inte matchen men känns som analysen är rätt så enkel: Den här matchen förlorades redan i förberedelserna. Kan man som lagets tränare (och även Hallin hävde väl ur sig nåt?) inte komma med en känsla där man i alla fall ser ut att tro på sitt lag då bör man nog ifrågasätta varför man har den roll man har i laget. Att det är en lång bortaresa i buss och att det fortfarande är julhelg det hör liksom inte hit. Alls.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Webmaster: fullständigt bedrövligt. Hur kan man helt plötsligt spel som ett korpen lag???

Sen har jag sagt det tusen gånger och kommer att fortsätta att säga det: låt inte #22 spela nå mer!! Han tillför INGET och han är rädd när han får pucken och gör allt för att gömma sig, det är 4 man på plan då. Ska dock tilläggas att målen inte var hans fel.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Andersson: Ridå på den. Jaja, hoppas vi spelar bättre hemma, utan lång bussresa såhär i juletider!
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Tingsryds AIF - Timrå IK 3-0
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
El Maco: nu blev de 3-0 . se godag då
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Andersson: Okej, hoppas på vändning iaf!
Kommentera


Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
första var en lurig ? backhand , andra var köksvägen . Mattsson lika förvånad båda gångerna
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Pucken: Känns rätt kasst att släppa 2 så snabbt. Hur gick det till? Skönt att man inte ser kvällens omgång
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
El Maco: Härligt att höra,då finns det fortfarande chans på poäng.Bara vi inte släpper till kontringar..Go Go Timrååå
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Röda Tallen: Det ligger absolut något i det du säger. Att ens gå ut i tidningen och uttala sig om något som man inte kan påverka är totalt onödigt och risk för negativ stämning i gruppen!

Att Hallin inte vet bättre utifrån sin rutin anser jag vara märkligt.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Att man knappt ska hinna bänka sig innan två kallduschar kommer.
Men sen tog vi över matchen och inget är omöjligt. 40 min kvar och vi ger aldrig upp!
Hejarklackskampen leder vi ännu och det är stort :-)
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Pucken: ta bort första minuten och det ser bra ut... Typ. Lite väl sportsligt att ge 2-0 handicap när hemmalaget byggt en serieledning på att backa hem och slå ifrån. Men vi har haft lägen, tycker killarna ser pigga ut. Gärna snabb reducering.

Typ 25-30 rödvita med höga röster på bortastå (bortavrå). Vi har inte gett upp.

Har inte identifierat någonhockeysnackare men jag har rödvit wct-jacka med Timrå på ryggen långt fram i mitten. Säg hej.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Allt handlar om inställning. Klart man inte är med från start när både kapten och tränare uttalar sig i media om hur jobbigt det är att åka till Tingsryd på annandagen.
Hoppas dom hinner vakna och vända matchen nu.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Jahopp... Det här va ju fint...

Känns lite illa ändå det här...


Är lite taskig tajming i det mesta och backspelet känns riktigt bajsigt nr 17?

Jaja två perioder kvar att åka sönder dessa smålänningar...
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Rip Kirby: Jag är ju vaken ifarfall.
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Tingsryds AIF - Timrå IK 2-0
Kommentera

Sv: Tingsryds AIF - Timrå IK 2015-12-26
Kvar i bussen?
Kommentera

1716717 · »