1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607926 inlägg · 6214 ämnen
« · 1719131 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Frella: Precis. Det är svårt att inte betrakta det hela som annat än lathet i och med att det sett ut såhär i alla år, långt innan klubben fick börja leta kronor och ören för att få verksamheten att gå runt. Även då spelare signats mitt under säsongen så har det tagit lång tid innan de fått namn på tröjan. Det känns oprofessionellt. Jag fattar att man beställer en färdig uppsättning med tröjor inför säsongen och att spelare som kommer in får anpassa sig till detta och ta ett av de nummer som erbjuds, men namnlapparna är ju sånt som lätt går att trycka bara man har en tröjpress. Jag gissar att klubben har en egen press, om inte så gissar jag att man inte behöver leta länge bland sponsorer för att hitta ett företag som kan fixa detta.

Likväl som det ser oproffsigt ut från läktaren så är det också ett sätt att välkomna in spelaren i laget istället för att förmedla känslan att denne bara får 'låna' en tröja. Matchtröjorna som i sin tur är en väldigt stark symbol (kanske den starkaste) för alla klubbar. Den som tar på sig den representerar så mycket mer än bara sig själv.

Knylan: Ang namnen så beror det väl säkert på att det bara är inlånade spelare/korttidskontrakt men jag tycker nog att man kan begära namn på tröjan även om det bara rör sig om några matcher som i Axelssons fall t ex.

Det har funnits en J20-tråd men nu hittar jag den inte. I vilket fall som helst så lirar de mot Mora borta just i detta nu. Precis som nämndes igår så har Dahlén och Pettersson hängt med ner till Dalarna. 1-1 efter första perren.

Dahlén producerade 2+1 igår, EP stannade på 0+1. Hoppas att de båda kan få det att lossna rejält idag. Framförallt då EP som behöver det allra mest. Som utomstående så kan man ju tänka att han borde spruta in poäng när han kliver ner i juniorlaget men han har en benägenhet att bli bättre ju bättre motstånd han möter. Tyvärr i detta sammanhang, men det är en fantastisk egenskap i det stora hela.

El Maco: tack! Han är känd. kvalitet med intellektuellt och konstnärligt skapande med andra ord!

Söderöver: Nä, januari ut. Om avståndet både uppåt och nedåt i tabellen fortsätter öka så lär de få avsluta säsongen på annat håll.

Knylan: har lindhagen och tikkinen kontrakt säsongen ut?

dr dängroth: mittmedia har bra referatservice. Lite personberoende av vem som sköter rapporteringen. Andreas Lidén är bäst, rolig och kryddar med lite analys och inte bara i vilken zon pucken är i varje minut.

dr dängroth: mannen som lagt ut okrypterade länkar dömdes dock för att Cmore ägde rättigheterna till repriserna.
Personligen så upplevs hockey bäst på plats! Streamade sändningar med krångel är mer irriterande än hjälpsamt. Radio funkar bra:)) text tv:) hockeysnack :)

Knylan: högsta domstolen (HD) avgjorde nyligen en fråga om upphovsrätt till sändning av ishockeymatcher. I korta drag: Cmore fastslås inte äga full upphovsrätt eftersom det inte är något intellektuellt eller konstnärligt skapande bakom produktionen utan allt styrs av vad som händer på isen. Upphovsrättslagen uppnår således inte verkshöjd. Följderna av HDs dom och EU domstolens yttrande kan diskuteras och liksom annan gammelmedia kan den hotas av nya lättillgängliga tekniska lösningar och driftigt folk.

Enough: en annan anledning är att förvirra talangscouter

En bra idé är att maila direkt till klubben angående missar man lagt märke till. Jag gjorde det angående att det inte fanns någon länk till hur man köpte Cmore-paketet genom klubben, fixades direkt. Fördelen är väl att den som kollar infomailen snabbt kan vidarebefordra inkommande mail till rätt person. Detta med namn på tröjorna är dock obegripligt. De har ju fixat Petterssons namn men inte övriga.

Frella: Bokstäverna är dyra!

Apropå sånt som bör justeras . Alexander Lindgren finns fortfarande med i laguppställningen i matchprogrammet

Frella: Absolut inget ska eller bör skyllas på nedskärningar. Det kan bli en ursäkt för att sänka ambitionsnivån i onödan.

Så kanske Huss kan gå kurs hos IFSH om hur man fixar namn på tröjorna. Tikkinen och Lindhagen har väl varit med ett tag nu. Både Ahl och Brissle hade väl namn på sina tröjor? Detta kan iaf inte skyllas på nedskärningar då det sett lika illa ut alla år med Huss vid materialarrodret. Sån oerhört liten detalj som enkelt tvättar bort en viss B-känsla.

Laken: Nja ett lag åkte skridskor och försökte spela.
Ett tag iallafall....
Det andra dumpade puck och jagade

Timrå Icon: Jag såg ingen större skillnad lagen emellan igår. 1-1 var ytterst rättvist efter 60 minuter.

Mora away 16 januari. Slutspelet börjar nu. Supporterklubben kör buss dit. Bara att åka och stötta grabbarna.

Laken: Ja tyngd men knappast spets.

Näää inte fasen blir det något kval nedåt inte.
Man såg ju tex igår hur otroligt stor skillnad det egentligen är även om siffrorna visar annat :-).

Laken: vi har ju inte fått några resultat med oss i de andra matcherna på slutet heller. Bara att börja smiska upp motståndet på egen hand då.

Timrå Icon: Man kan värva tungt utan att mena i bemäkelsen av dyrt. ;-)

Alla vi är så klart oerhört glada att klubben i våra hjärtan överlevde men nu börjar jag oroa mig för ett ev. negativt kval med Sundsvall och Södertälje. Skulle vi verkligen klara det?

Laken: jag håller med om att vi behöver mer tyngd. Men fortfarande inte en attitydfråga tycker jag.

El Maco: Ja och som det såg ut i somras så är jag fortfarande glad över att vi överhuvudtaget har ett lag och någonstans att spela.
Hade vi värvat tungt efter att skattebetalarna hjälpt oss så hade man ju nästan skämts.
De gör det bättre än jag både trott och vågat hoppas.
Men det är klart...nu när man ser att vi kan slå alla lag med det här bygget så vill man ju se det lite oftare :-).
Det blir bra det här!
Vi jobbar långsiktigt.
Det tror jag är bra.
Men nu måste väl en sponsor för arenan in?
Då kan vi värva de där som avgör...de som inte bara hittar målet utan de små luckor målvakten lämnar osv

El Maco: Ok, vi tycker olika. Sedan håller jag med Modano att vi har obefintligt med tyngd framåt (felbyggt av Nubben). Det får till följd att vi inte tar oss in tillräckligt ofta framför mål och blir kvar där.

Laken: jag vet inte om jag håller med. Det såg fruktansvärt frustrerat ut i oktober när de spelade som sopor. Nu håller de ju spelet uppe. Jag önskar mig mer kyla, inte mer frustration. Tycker många ser svarta ut i ögonen när vi torskar med uddamålet. I mina ögon saknar vi inte karaktär. Grabbarna jobbar för varandra. Vi hjälps åt i försvar och åker mycket skridskor. Däremot saknas förmåga och kylighet i offensiv zon. Jag skiter i om Molinder knäcker klubban efter en miss eller inte, det viktiga är att han förmår sätta pucken högt när han får en sekund med mycket tomt nät och en simmande målvakt. Jag tror inte mer desperation eller frustration hade hjälpt där.

El Maco: Nej men det hade visat på desperation och frustruation - precis det som saknas i denna säsongs upplaga av Timrå IK. Vi saknar karaktär och attityd. Spelmässigt har det ju sett bra ut stora delar av säsongen.

Laken: Hade han satt den om han skrikit efteråt?

Både ineffektiviteten och vårat usla powerplay bottnar i samma orsak. Våra spelare är inte tillräckligt desperata! Jag vill se spelare som skriker ut sin desperation när de missar en målchans, inte som exempelvis Andreas Molinder åka och hänga med huvudet...

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Hälge: Dahlén gjorde 2 mål.

Det är i sådana här stunder man önskar att en sniper som Markus Mahtiasson återuppstod i laget!

Corvo: Både han och Dahlén spelade med J20 idag.

Enough: Resursen kommunikationsansvarig drogs in i våras. Vill du hjälpa till på något sätt är du välkommen att höra av dig.

Att t.e.x Elias Pettersson,nästa Timrå export till NHL,varken står med i truppen på hemsidan eller med bild i matchprogrammet måste vara höjden av nonchalans alt. slöhet.
Man får hoppas att dom lägger sin tid på att dra in pengar istället.
Verkar iochförsig gå sådär. Skulle inte arenanamnet varit sålt för länge sedan ?

El Maco:

Du slog i spiken rätt. Effektiviten saknas hualigen och en rejäl sniper saknas.

Nu ser jag att Dahsen har gett Pantrarna ledningen med och det är inte bra det!

El Maco: De känns typ som alla typ väntar in värsta läget hela tiden när vi har chans o göra mål. Grejjen då e väl att läget inte finns kvar längre...

Laken: jag tror inte vi kommer till orimligt få avslut i päpä. Men som i spelet fem mot fem har vi för dålig effektivitet. Man ropar ju alltid på en snajper men säg att Ogge, som bara gjort tre, gjort tio mål till i rätt lägen? En forward av alla som varit i fet målform över längre tid? Då hade Småland huggit huvudet av champagneflaskor varje vecka tror jag. Tycker vi spelar avvägt och bra när vi tar oss in och sätter upp. Men sen vill ju ingen ta skott.

Jåkkinen: Har för mig att matchen som spelades den 17/12e mot hästen är omgång 48.

Hur ska Jens-Roger få ordning på powerplay när de inte lyckats med det på drygt 1,5 säsong? Mitt tålamod börjar ta slut...

Andersson: För att vi har spelat fler matcher än övriga lag, skulle jag tro.

Varför är det uppehåll i 8 dagar ? Ska Sverige spela landskamp mot albanien eller har vi bara otur med spelschemat ?

El Maco
Tyvärr så blev det inget bubbel igår. Det var nära och när Sundsvall fick utvisning 18.01 så då stod den framme..men!
När trean kommer då kommer det bubblas friskt. Nu får vi följa alla andra resultat och hoppas vi inte ligger allt för långt efter när det är dags för oss att lira igen?

EXPLORERSMÅLAND: sabrerade du bubblet igår? Eller väntar du på en trepoängare?

Dagens tankeställare:
8 dagars matchledighet. Vi kanske skulle hyra in 5 st spelare i 100 kg klassen och träna lite på att bli lite mer effektiva i anfallszon? Det blir allt för mycket kladd och punktempot håller tyvärr Div 1 klass just nu. Vi är alldeles för dåliga i Powerplay och den största orsaken är tyvärr pucktempot. Sämst i hela HS och det håller inte OM vi ska vara med och kriga om plats i Meca racet så MÅSTE bli mer effektiva!

Corvo: Jag håller med. Den där magiska touchen har avtagit lite. Sen ska han ha cred ändå för att han fortsätter att spela sitt spel, även om det ibland går fel. Som dragningarna på blå igår som föranledde Månssons friläge (såg lite ut som en hakning också?). Ytterst nära baklängesmål där.

Det är ett underbetyg till övriga laget att så mycket av vår offensiv ska vara i stort sett beroende av att han är i form. Det hade varit klädsamt att åtminstone kunna avlasta honom lite så att man kan ge honom tid. Nu är det ju återkommande hans kedja som inleder varje PP. Visserligen skapas ju i regel en riktig målchans per PP också, så jag förstår att det fortsätter gnuggas. Klart är dock att vi måste få in en förstecenter nästa år som håller hög nivå. Tror att Elias behöver få känna att han är den där jokern ett tag till. Även om han inte verkar förstå det själv som sagt.

Tycker att Elias Pettersson har haft det ganska tungt i ett gäng matcher nu där han inte fått mycket i sitt spel att stämma.

Det är en otroligt stor skillnad nu mot för när han var ny i A-laget och skapade magi med pucken i så gott som varenda byte.

Jag minns inte exakt när det hela började men kan det ha varit ungefär samtidigt som han var iväg med U-18 landslaget?

Han kan ju självklart inte ha tappat allting bara sådär i 17 års ålder utan han kommer garanterat förr eller senare tillbaka till det spel som han visade upp i början när han kom upp till A-laget.

Jag är inte rätt person att svara på hur han hittar tillbaka dit. Om han ska fortsätta kriga på i A-laget i hopp om att det lossnar igen så snart som möjligt.

Ett annat alternativ skulle kanske kunna vara att han får spela 2-3 matcher med J20 och förhoppningsvis få tillbaka lite självförtroende samt hitta tillbaka till sitt otroligt magiska spel med pucken.

Skönt med seger mot kissekatterna även fast jag tycker att vi borde ha vunnit över 60 minuter och tagit 3 poäng.

Tycker att båda målvakterna gjorde ett bra jobb i kassen men framförallt Olsson i Sundsvallskassen gjorde ett par svettiga räddningar och fixade nog faktiskt 1 poäng till kissekatterna.

Knockoutseger på läktaren för övrigt. Drar självklart inte alla i bortaklacken över en och samma kam men både komiskt och tragiskt att se hur en specifik person i bortaklacken försökte starta bråk med sittplatspubliken bredvid bortstå.

Men sure. Det är säkert inte lätt att vara 29 år och fortfarande bo hemma på pojkrummet hemma hos mamma och hålla på kissekatterna,

Andersson: Ne det vore nice om Pelle fick stänga skiten!

han var bra idag!

kommer du ihåg den här?

det var lite på g där men så fick Boyce leta rätt på samma ställe som Westin hittade senast i fd proppskåpet.

www.youtube.com/watch?v=VW9d6hYjksk

Knylan: aAH ALLTSÅ BESLUTE ATT KVALITETS SÄKRRA PRODUKTEN...

sorry såg nu att caps va igång...

det beslutet är det inte fel alls på men som sagt Hamrin ser jag som en klockren expert för tv.

han är lugn och sansad trots att han brinner lite extra eller mycket extra för timrå. han brukar vara bra påläst om motståndare särskillt de yngre och det tycker jag är jävligt bra... jag menar kom med något nytt för fan... de gamla rävarna som alltid är bra har väl de flesta som är intresserade nog av produkten för att abonnera på koll på redan. sedan kan man kanske önska att jimmy utvecklar sitt kunnade på olika strategier som finns på rinkarna idag för att bredda sig lite.

annars gillar jag jimmy genuint alltså. Jag är inte överens i sak med honom jämt men jag är imponerad av hans koll på unga lovande killar samt hans creme fraich liknade lugn när en annan sitter och gnager på knäskålen över domslut eller sopiga avslut...

jag hoppas att C-more ger Jimmy chansen att bli vad dom kräver för jag vill ha honom kvar i sändningarna!

För övrigt hade jag inte blivit lessen om Hallin hade satt sin chans i sudden , ca 45 sekunder innan Boyce .

Jämtlandsfil: 2p är betydligt bättre än 0p som vi brukar säga 😀 Nu bör gossarna kunna spela lite mer avslappnat med lite luft nedåt i tabellen. Förutom de givna sorgebarnen avslut och i synnerhet päpä så var det ett beteende som fick mig att lätta ur TV-fåtöljen. En handfull gånger kladdades det med pucken vid egna tekningcirklar och precis runt egen blå. Lösa flipp-pass över motståndarklubbor eller mellan moståndarben i dessa situationer ser ju inte stabilt ut. Tur att vi hade Mattsson idag.

« · 1719131 · »