1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606560 inlägg · 6213 ämnen
« · 733525 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007

Undra vem fan denna Pelle Happo är??

LennartA: Ahhh...

Jaha då kan man sova lungt om natten, det blir i alla fall inget annat lag än elitserien som Heddan kommer spela för, sedan varför skulle Fam H prova schweiz när de vill bo där de trivs, de vet att det trivs i Timrå klart att det blir Timrå, kan ju inte prova ett annat land, klart att inte Heddan lämnar sin fru och sina två guldklimpar,

Välkommen Hem Jonte!

Knylan:

Mycket genial idé...................kommit på den själv ;)

Pelle Happo kan ha den nya fina tröjan när han ska cykla till Ö-vik.

htikare: Rött respektive vitt = Rosso Bianco

Cerik: Rätt inställning!! Härligt med supportrar som är vidsynta!
Hoppas på härliga "derbyn" mellan Timrå och Saik i vinter!!
Lycka till!

Per HApps: Detta skulle man förmodligen.. som hängiven tikare inte behöva fråga..men jag har missat detta vad är/betyder Rosso Bianco??

Per HApps: Visst vore båda en rolig T-shirt att ha i sin ägo ..

Det jag funderade litegranna på var som Jimmy skrev, hur Jonte själv skulle reagera över en sådan tröja..

Om man ska trycka sig en egen tröja - kan man inte bara skriva lK istället för IK ? :) (litet L istället för i ) borde väl vara ett sätt att kringå lagarna

Knylan:
I princip är det upp till var och en att trycka tröjor bara man inte lägger till IK efter Timrå.
Personligen tycker jag att Rosso Bianco vore en klockren accesoar i vinter.

Knylan: Huvudsaken är väl att karln skriver på för Timrå innan det behöver tryckas tröjor. Men det finns inget som hindrar dem som vill att trycka tröjan om så skulle bli fallet, sedan är det väl som sagt upp till var och en att köpa den.

I samband med bortamatchen mot SAIK så skulle den göra sig bäst i form av att den skulle reta alla SAIK-supportrar, kaxigt och bra. Att håna är aldrig fel, det höjer bara nöjet av att vara supporter. Resan till SAIK kan nog till och med slå tågresan i mina ögon, det verkligen rycker i mig att få åka dit igen.

Däremot så känns det inte som att en sådan tröja är något Jonte skulle tycka vara särskilt roligt, men det är väl en annan fråga i saken. Han tycker nog det är jobbigt som det är redan.

Att han väljer bort SAIK var knappast bara hans beslut och jag tror det hade väldigt lite med det hockeymässiga eller pengamässiga att göra. Familjen har varit den största prioriteringen och staden Skellefteå passade helt enkelt inte in i deras liv just nu. Han har dock självklart kvar sitt hjärta för SAIK.

Det är i alla fall min teori.

andyo: Min plan är lika vågad som genial.

Det är bara att acceptera att det finns två läger. Dom som helt enkelt ser detta som en kul grej, och dom som har moraliska invändningar och tycker att det är väldigt obekvämt om någon frångår den påklistrade ödmjukheten.

Jag tycker bara att det är jävligt roligt med initiativ, detta kommer bli en limiterad tröja som det kommer osa nostalgi om i framtiden.

Vi håller ju för faen på att trissa upp en derbystämning vi förmodligen aldrig kommer få uppleva mot Modo. Tiptop säger jag.

Fet-Ecke: Jag håller med dig. Även om besvikelsen är stor i Skellefteå så behöver man inte leta syndabockar hos Timråsupportrar. Besvikelsen är naturlig, men varje människa, inkl. JH, har rätt att fatta sina egna beslut.
Genom min sambo har jag ofta anledning att besöka Timrå. Efter Skellefteås elitserieavancemang fick jag motta många gratulationer från Timråsupportrar. De tyckte att det var kul att ytterligare en Norrlandsklubb skulle återfinnas i ES. Så många hälsningar till er i Timrådalen, Fagervik, Vivsta osv. Jontes nej svider, men felet ligger inte hos er TIK-fans, såvida ni inte har varit oförskämt trevliga mot Jonte förstås. Vi SAIK:are får bita ihop och fokusera på det eldprov som väntar oss som nykomlingar. Vi skall försöka upprepa det som ni lyckades med för några år sedan.

Knylan: Vilken idé, går det verkligen att genomföra?! :)

Kan det vara så enkelt att Ambroo och Happsen trycker upp tröjor så får dom vill ha köpa, och dom som inte vill ha behöver helt sonika ICKE köpa.

Genialt.

mikenomad: Jag gillade kanske inte den i början heller, men nu när det är såå känsligt däruppe, kan jag tycka att det är roligt.
Minns filmen repmånad; "Det är inte särskilt roligt längre" man skrattar inte mer då?? hehe

Bo Bly: Det har redan länkats dit längre ner.

willysson: Du är allt bra rolig du. Fyndig dessutom. Det är inte häcklandet och humorn som som dissas.

Nämnda tröj-förslag är enligt mig och flera här helt enkelt inte roligt bara, endast plumpt och pinsamt.

actionleif: Mr eagle har händerna fulla med annat;)

willysson: låter som en underbar idé .. surra med earnie så styr han upp det där..

mikenomad: Expressen har skrivit om Hedström.Kan nån
lägga in en länk är dålig på det.

actionleif: Kan vi inte bara samlas tillsammans i ett stort tält och sjunga lovsånger till herren? Inget gnabb bara kärlek, en underbar mix av klappar på axeln, synd att det inte gick bättre osv...

" fan det ska vara lite å" som pipet skulle sagt...

Janken: "Nån jävla hyfs måste man ha även i en supporterklubb"

Nu är ju detta Ambroos förslag och inte Supporterklubbens..

Sen ser ju jag hellre att vi kör på en "hylla" variant av en tröja i rött eller vitt istället för att halva klacken ska stå i en svart/gul tröja.. förutsatt att han nu blir klar ..

hristo: Stod det inte Skellefteå i den länken tidigare när Expressen skrev att Jonte skulle välja SAIK? Tvivlar rätt starkt på deras källor, känns som de följer det de hittar i kvällstidningarna..

4EVER: Nej, jag känner för er i Skellefteå,tro mig!
Däremot ser jag ingen anledning för er att skriva sådana saker om oss i Timrå för att Jonte inte valde er! Han har fortfarande inte skrivit på för någon!! Att Ambroo m.fl. skriver som de skriver bör ni kunna ta med en nypa salt! Att lokalpressen i Skellefteå kallar Jonte svikare förstår jag dock inte! Riktigt DÅLIGT! Jag hoppas att vi får se Jonte i ett svenskt lag denna säsong. Det höjer standarden på elitserien! Oavsett lag!!!

RTS: här kommer en till länk

arf:
Det finns en viss skillnad...
Spelare som Foppa, Zäta m fl, har aldrig spelat elithockey i någon annan klubb.. Zäta kan alltid välja NSK.. Men en spelare som har vandrat runt bland några klubbar. I jontes fall.. Skellefteå, Lule, en sväng till USA, tillbaks till DIF sedan TIK åsså NHL igen.. Han är inte lika knuten till en ES-klubb som Zäta, Foppa, Sundin m fl..
När Coma skulle spela lockoutsäsongen i ES sneglade han mot kaffekokarna i Gävle vilket är fullt förståeligt enligt min mening... Han har ju faktiskt spelat där tidigare...

Sen tycker jag att hela idén med "he-left-you-tröjan" är pinsamt låg... Lägre än Glocalnet... Nån jävla hyfs måste man ha även i en supporterklubb. Jag hoppas verkligen att den inte blir verklighet..

4EVER: Lite löjligt med denna självömkan och detta svikarsnack. Hoten och allt det andra som följer i kölvattnet är inte bara löjligt, det är riktigt, riktigt sorgligt! En massa snack om vad Jonte skall få utstå i Skellefteå under matchen TIK-SAIK om han nu väljer TIK. Som du själv skrev tidigare (när du var så fantastiskt övertygad om att han var klar för SAIK): Sånt är bara tändvätska för Jonte..häckla gärna, då är han som bäst!

Vi vet, i Timrå har han ju som bekant redan spelat seniorhockey serru..

4EVER: Nej! att det blir övertoner just nu beror säkert endast på det längre tjafsande som varit mellan tik o saik supportrar i väntan på detta sedan i våras.

Jag håller också på linjen att ha positiva budskap om sitt eget lag i alla lägen. o inte lägga kraft på monståndarlagen oavsett vilka.

Och JA!!.... vi är inte så få här heller med ett enormt hockeyintresse!

Sv: T-shirt
mikenomad: känns väl lite si och så med alla planer just nu .. vore ju verkligen fint om det blev Kloten eller dyl.

Känns som att vi kan komma att bli lite häcklade för våra planer då..

Jen: Tycker Ambroo mfl ska skrota "häckla SAIK"-temat omgående. Ingen sådan tröja för min del iaf! Aldrig roligt att sparka på en som ligger...

Fast vill iaf stycka in med ett litet slogan-förslag till den lokala vänstern i stan inför höstens val: "Gör som Jonte. Välj rätt, välj rött!"

arf: Hjälper det att självömka???

4EVER: HAHA, du är fan rolig du..
JAg tyckte kanske inte det där med tröjan var så kul förut, men nu börjar den bli en lysande idé.
Komik ska kännas, mer behöver inte sägas.

Janken: Håller med, vill hellre köpa en hyllnings tröja som vi alla kan ha i Ske den 14:e i rött & Vitt, än någon svart-gul sak...

4EVER: Visst är det skönt att kunna vältra sig i andras missär!?
Svar: Nej!

keni: Nåja, ponera att Z av någon anledning skulle välja att spela i FBK när han flyttar hem. Skulle tro att tongångarna från många timråfans skulle bli ungefär desamma då.

Bragd-Birger:

Om ni hade hälften så mycket hockeyintresse i er stad så kanske ni skulle förstå besvikelsen vi känner! Nu har ni inte det och kommer därför inte att förstå att vissa reagerar starkt, även lokalpressen!

Var är er stolthet? Ambroo med andra tycker det är helt OK att börja trycka upp "he-left-you"-tröjor! Stort och riktigt ödmjukt!!

Visst är det skönt att kunna vältra sig i andras missär!?

Det är ju beklämande att lösa att vissa supportar till min kära klubb ska hålla på och fjanta med att lägga ut adresser och uppmana till vandalisering.

Tyvärr så faller en skugga över alla oss som följer AIK, vilket är rätt ofrånkomligt.

Helt plötsligt så förstår jag hur FBK fansen måste ha känt det då Olausson nobbade TRE ggr....ingen kul sits.

Nåja, det är väl bara att gå vidare och försöka intala sig själv att det löser sig iaf, och att det kanske var bra att han inte gick till AIK.
En nykomling, som värvar en stjärna. Det blir lätt att alla förväntar sig att han ska göra underverk varje gång han är på isen. Detta kanske leder till att det AIK blir en bra enhet. Och jag vet...kanske dålig övertalningstaktik för mig själv, men jag måste tro att det funkar. :-)

Janken: Sen är det väl ingen av hans gamla kompisar kvar i SAIK då åkerman försvann... eller?

Tycho:
Lägg därtill att det finns ett universitet att plugga på för hustrun, en stad där dom vet att dom trivs , vänner i form av spelare med familj och hus, som inte flyttar efter ett år...
Jag hoppas och tror att vi ligger bra till...

Bragd-Birger:
De tre största orsakerna att Jonte skulle välja TIK är:
1. Chansen att gå långt i ett slutspel
2. Bjuda igen för att Timrå var snäll förra säsongen eftersom han trivs i S-vall
3. Slippa en del av pressen på hans familj som det innebär att spela i SAIK som förmodad frälsare.

Fast säkrast för honom kanske vore att spela i Schweiz...

Att skelleftefansen reagerar är inte särskilt förvånande. Däremot intressant att klubben och lokalpressen spär på med bitterdrypande, anklagande fingrar. Roger Lindströms 'svikar-artikel' t ex. Hur treårigt är det inte att spekulera i motiv som 'människorna i Sundsvall kanske är trevligare än i Skellefteå', eller att 'lokalpressen är mer positivt inställd' ?

En av de viktigaste koderna i idrott är: förlora snyggt. Här har SAIK - och fler med dom - en del att lära. Bilden av en tårögd Peo som undrar 'varför?' vibbar självömkan, och hur frestande den känslan än kan vara får man hålla den för sig själv. Var är stoltheten och självförtroendet?

Jean1:
Håller med!
Jag skulle personligen aldrig ta på mig en svart/gul "he-left-you-tröja"
Vadå hyllning till Jonte? Hu glad blir han över att vi skulle häckla Skellefteå?? Nä! Satsa på et positivt budskap i stället!

Fet-Ecke:
fan va skoj hoppas den sitter där i premiären då, inga bilder på hemsidan ännu.
Måste även säga att Modos nya erena så grym ut!!

keni: ja det blir en och det första som ska visas på den är en kortfilm om berömda genier i skellefteåklacken.

keni: På årsmötet sades att det var klart med jumbotron inför denna säsong.(2006/2007)

willysson:
målvakten jobbar med sportevenemang i stockholm haha

Fet-Ecke: Nära källor säger att Perhapps synts till där med snickarutrustning...
Källan vill vara anonym, men han vet även vart honken finns...

Fet-Ecke: Någon som vet om det blir någon jumbotron i arenan denna säsong!!!!??

willysson: Har du någon källa eller är det bara rykten?? ;)

« · 733525 · »