1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606570 inlägg · 6213 ämnen
« · 733802 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Modoante: Hur många lag då, tror du? 10, 11, eller vad?

Cyklob: Både och faktiskt:-) Vilket då gör din tex till en ännu större bedrift;-)

Cyklob: Om Hedström väljer lag efter vilka som har större chans att lyckas så finns det ett antal lag i elitserien som har bra mycket bättre förutsättningar att lyckas kommande säsong än timrå.

Ambroo: Hehe jag är faktiskt Modoit jag så nu blir det väll ännu mer imponerad eller så blir det tvärtom ;), för jag antar att du tog mig som ett Sundsvall Hockey fan? :)

Cyklob: Det var inte illa och författat av en S-vallare dessutom!;-)

Modoante: Hedström kommer nog med största säkerlighet att spela med Timrå. Tror inte det första han går efter är pengar och det visar sig ju lite i att han skulle få super lön i Skellefteå endå så tackade han nej. Han kommer nog gå mer på familje situationen samt att han kanske vill spela i ett lag som har störra möjligheter att lyckas i år änn vad skellefteå har. Timrå har ett riktigt fint lag i år och jag tror dom kommer vara med i absoluta toppen av serien i år.

Ser redan fram emot trevliga derby matcher mot timrå :)

Modoante: Så du tycker att 10-11 milj är en liten kaka? Nu skrev jag dessutom marknadsmässig lön och med tanke på vad SAIK erbjöd så skulle det innebära att han skulle bli överbetald som få och jag tror knappast Lugano är beredd att betala mer för en sån spelare.

Ambroo: Antar att om Lugano verkligen vill har Hedström så kan dom nog hosta upp mer än vad Saik kan.med tanke på att Saik att ekonomiskt inte är nån stormakt i elitserien.

Modoante: 10-11 milj som han hade fått i SAIK är väl på gränsen till vad Lugano har att erbjuda när det gäller marknadsmässig lön skulle jag tro.

Ambroo: Tror nog att Lugano har bra mycket större ekonomiska muskler än vad SAIK har.

ernie eagle: Var i Frölundas träningshall och kikade idag...Såg inte till Kent Manderville..undrar vart Han spelar i år?

ernie eagle: Ja vad tor folk egentligen? Dessutom är det en Frölundait som skrivit det;-)

Sen är det såhär att hade han velat spela där pengarna finns så hade han lika gärna kunna valt SAIK före Lugano med tanke på vad de var beredda att punga ut.

Ambroo: De kan ju fortsätta drömma på. Han spelar i Timrå i vinter. Om han inte får hybris då förstås fem-i-tolv å går till Lugano. Men det är knappast troligt. Det sätter Helen stopp för.

Och här är det som vanligt. Det händer absolut ingenting...

Tjalle: Blaha blaha...

Lite läsning för den som inte känner isg mätt...

mikenomad: Å fan... Den rackarn skulle nog inte ens duga till att tvätta suspar åt Team 92 i dagsläget;-)

Ambroo: Gammal bekanting i Örebro; Mattias Bosson...

ernie eagle: Jaså? Det var mer än vad jag visste, men ok, står du för skivan så är inte jag storbjuden;-)

Dream Team: Skall vi göra stan osäker då oxå? Vad sägs om en bärs ute i det fria på lokal? Den alsmäktige skall oxå med likaså willysson å Ambroo m fl.

Lets the fire burning ever! All time rock´n´roll - oh yeah!

gud: Det får nog bli så du. Det ska inte vara några problem som jag kan se det.

Dream Team:

Då är det bara att ta ledigt på Fredag så sticker vi upp till Timrå på Torsdags eftermiddan..;)

Dream Team:

Timrå IK Vs Skellefteå Lördagen den 18/11 klockan 15:00

4EVER: Du skulle ju för fan ha gjort likadant. Du är en sådan typ som vältrar dig i amdras olyckor och skiter i hur folk mår så till vida det inte bär en Skellefteåtröja.

Hälften så mkt hockeyintresse som i Skellefteå? Det där vet du inte jävla dugg om så knip igen käften istället för att skämma ut dig ännu mer än vad du redan gjort.

Vi får väl göra vad vill? Varför skall vi vara ödmjuka när inte ni visar en uns av respekt inför oss?

Men fucka åt oss du! Gör det bara! Mår du bättre sen, så varsågod.

Själv har jag bara ögonen för Timrå IK!

ernie eagle: Du är klok du, Magnus. Passar det bara med ledighet och så så kommer jag upp, inget snack! När exakt är matchen? En lördag vet jag, men vilket datum?

gud: Äsch Linnea är modern och frigjord kvinna. Anders får göra vad han vill så länge han inte fingrar i olika sorters syltburkar vill säga å det vet jag att han inte gör. Han är himlastormande förälskade å sitter så nöjd i båten.

Så nog kommer Anders upp nå alltid bara han har flis och det inte krockar med någonting annat.

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
Per HApps: Joru, ett och annat känt grin går väl att se på den där bilden. Jag stod dock alltid lite längre på västra stå under den här perioden, varför jag lyckligtvis inte är med ;-)

Åh fan, Örjan och Birgitta, två gamla innebandyprofiler i Timrå kommun. IBK Bergeforsen - det var tider det! ;-)

En helt underbar bild detta som egentligen säger allt. Det är härligt att vara TIKare!

Per HApps: Är det från semifinalserien mot Frölunda 2003?

Per HApps: Ja inte var det direkt högt till tak!

Dream Team:
Det var en gång en magisk kväll, innan allt revs.
www.hockeysnack.com/medlem/Per+HApps/filarkiv.php?showfile=p4260026.jpg

Frisco: Vacker bild. Och något jag kommer att tänka på är undra hur många % mindre deras utrusning är jämte de man använder nu eller ännu värre förra säsongen.

Plocken ser ju ut som en vanlig hockeyhanske typ.

Per HApps: MoDo hade en liknande så kallad retrotröja förra säsongen också.

På den här bilden snackar vi 60-tal: w1.660.telia.com/~u66005454/modo60s1.jpg

Barbarossa: Tja, har de inte Löven och Åkerman så får de gärna för mig ha TIK. De kommer ju ändå att få igen det på isen...

Per HApps: Jamen, det förstår Du väl att man inte kan förvirra sponsorerna... :P

Tycker SAIK fansen verkar lite löjliga om dem nu ha Hedström och timrå som hatobjekt i vinter.

Per HApps: Blir inte tröjorna mer eftertraktade om de säljs i en mindre upplaga? Risken att missa att få tröjan, om man nu är den lite osäkra typen, ökar väl om man velar för länge som jag tror många "vanliga" tröjköpare gör. Med vanliga tröjköpare tror jag att ni begriper hur jag menar.

65selander:
Det där med begränsad upplaga har jag aldrig fattat. Är man inte intresserad av att sälja så mycket som möjligt?

Per HApps: Brynäs kommer att släppa sin till premiären samt till försäljning i begränsad upplaga

Per HApps: Sen är det ju också så här att de förmodligen skulle kunna tjäna en hyfsad hacka på att sälja en sån upplaga till oss supporters, men det skulle väl troligtvis svida för mycket att tjäna pengar på ett politisktfelande klubbmärke.

Per HApps: Lägg inte ner för mycket energi då förslaget tyvärr troligtvis kommer från fel person...

Sandström, se och lär!

Varför måste alla andra elitserielag skaffa sig en retrotröja innan Timrå vågar ta beslutet om att göra detsamma?

Förslaget om retrotröja till TIK lanserades för 5 år sedan av ett antal supporters, tänk om Ni hade valt att göra det på en gång.

En simpel röd/vit matchtröja utan reklam med texten TIMRÅ på snedden och det riktiga klubbmärket på bröstet.

Senaste i raden är MODO Hockey. Se länk

www.modohockey.se/filarkiv/bilder/ispremiar_060731/Ispremiar018.jpg

Sv: T-shirt
Per HApps: Sen är det väl så att en supporterklubb ska lyssna på sina medlemmar och ta fram sånt som det är efterfrågan på? Och vad jag har förstått så är just en sån här grej med limiterade upplagor något som skulle uppskattas ute i stugorna. Ok att man trycker upp on tour-tröjor, men det är ju knappast nåt som är unikt i sig. Vem ser skillnad på en sån tröja från 2002 och på en som trycks upp idag om man inte läser det finstilta på ryggen vill säga?

Baker: Vilken talande bild av Hedstrom som Expressen fatt tag pa. Han verkar stirra in i tomma intet. Hoppas han har Timra i siktet.

Ambroo:
I den bästa av världar hade det inte behövts enskilda personers initiaiv med att trycka limiterade upplagor av t-shirts.
Självklart skall det vara SK alt TIK som skall göra detta. Men i båda fallen verkar dom inte vara riktigt på tåna.

Hade tex Mandervilles "garbage tröja" sett dagens ljus om inte Smokey hade kläckt iden? Eller Jimmy Uhlins T-Röd tröja. för att ta några exempel.

Så om nu inte privata initiativ tar fram den efterfrågade Rosso/Bianco-tröjan vilken skall då göra det? SK? TIK? Tifogruppen?

Rätta mig nu om jag har fel, men jag tror att det är fultl möjligt för en spelare att ha en speciell kärlek till en helt annan klubb än den han spelar i.

Tror faktiskt att även om nu Jonte skulle skriva på för TIK, så kommer han att följa AIK, och alltid bry sig om klubben.

Att många i vårt läger ser honom som en svikare, tja...det är väl kanske på sätt och vis rätt, då han talat vitt och brett om hur mycket han älskar AIK och vill spela där igen då AIK spelar i ES. Vad han däremot sagt är inte NÄR han ska spela i AIK igen.Många har väl tolkat hans uttalande att så fort AIK går upp igen, så kommer han som ett skott. Visst hade jag hoppats på det, men jag tror att det ligger så pass mycket mera än hockey i hans beslut. Ska man tro expressen så tackar han nej till 10 mille, på 3 år dock, det tycker jag talar sitt tydliga språk om vad han prioriterar främst och det tycker jag e stort. Större än klubbkänsla, för hur viktigt det än är med klubbkänsla så är det alltid familjen som ska komma först.

Som ni kanske förstår så behöver man inte köpa då ingen tvingar en till det och det lika lite som nån tvingar Jonte att spela för TIK...

Tanken med denna t-shirt var/är att se och dela det ironiska i den, men samtidigt också var/är syftet också naturligtvis att dela ut en känga. Det är dock inte på långa vägar bestämt om den ska tryckas upp utan anledningen till att jag tog upp ideerna om den var för att se om det fanns/finns nåt intresse och även för att skapa debatt. Hittils så är det väl 50/50 i den debatten så tiden får därmed utvisa hur det blir. Annars tycker jag att en röd/vit hyllningströja med texten "Ett hjärta är alltid rött" också är en riktigt bra ide...den som lever får se, men nåt lär det bli!

Knylan: Ibland är jag kär i dig och ibland inte, men nu är jag kär i dig på riktigt!

Matchtråd Timrå IK - Modo 19/9
En och en halv månad kvar till elitseriepremiären och gästboken är hetare än någonsin.

Hittade en liten rolig länk ute i etern från en gammal juniormatch från arenan mellan klubbarna, kanske en hint om vad som komma skall, även om det mest ser ut som ett kuddkrig. =)

MorganaLefaey: Jag letade inte direkt efter negativa vibbar hos våra nyförvär, vilket man givetvis kan hitta om alla spelare bara man försöker. Det var väl mer en omdiskuterad synpunkt bland media på Pärssinen som jag lyfte fram.

Det lilla man såg av Pärssinen på SHG övertygade mig om att han kommer att bli viktig. Förhoppningsvis når han upp till Ambroos förväntningar, då är det suveränt.

Överlag myser man ganska hårt nu som supporter till Timrå. Vi har, tycker jag, på ett utomordentligt gott sätt ersatt de spelare som flyttat från oss. En underskrift från den gode Hedström gör det hela ännu mer mysigt!

« · 733802 · »