Ambroo: Sanny / Reservmålvakten? - kan det vara nåt. Kommer inte ihåg om det var Kiprusoff eller Kapanen som efter en match sa att Sanny nog räddade fler skott än honom sjäv...
Uddan: Typ att det inte går att ringa, men att ta emot samtal. Provade just ringa till Skellefteå, hamnade i Njurunda. Provade sedan Linköping, hamnade då i Centrum...:-( Helsjukt!
Ambroo: Det blir en snygg tröja (att ha till fint)!
Slår man "piss-ant" på babelfish får man på italienska orin-formica. Men om det finns pissmyror på engelska (till att börja med) vet jag inte. Och sen om dom har såna i Italien är nästa fråga...
På latin är myra i alla fall Formica. Och det måste finnas ett latinskt namn för den lilla illbattingen (återkommer i ärendet...).
Robban: Tagit bort? Hrm..det är väl en sanning med modifikation va? Ska de inte vara kvar på något sätt? För annars får jag inte matchern aatt gå ihop...
Laken: Du som är kedjefetischist, Laken - är det verkligen så lyckat att samla så mycket spetskompetens i en och samma kedja? Tror mer på block om två spetsspelare. Hahl och Pärssinen (med Sundh eller Hallin) samt Regin alt. Warg och Jonte tillsammans med Hallin/Robban/Mange.
För mej är det definitivt ingen självklarhet i att sätta ihop Jonte, Hahl och Pärssinen.
Och såhär kommer den upphottade versionen att se ut på ryggen;
LENNART "STRIA" SVEDBERG BO "BRIOCHE" BERGGREN ÅKE "IL TRENO" SÖDERBERG JAN-ERIK "LA BISTECCA" NILSSON JOAKIM "IL BARBONE" NILSSON HENRIK "Z" ZETTERBERG MARKUS "IL BUCCONE" MATTHIASSON MIKAEL "IL QUASIMODO" LIND KIMMO "IL MURO" KAPANEN KENT "LO SCERIFFO" MANDERVILLE ROBERT "IL DURACELL CONILIO" CARLSSON PÄR "IL RIGIDO" STYF SANNY "LA PARETE" LINDSTRÖM JONATHAN "PISSMYRAN" HEDSTRÖM
Som ni ser så saknas den Italienska översättningen av "PISSMYRAN". Nån som sitter inne med ett passande namn eller har en idé på nåt annat?
Underbart att det äntligen, äntligen är officiellt. Hatten av för dig Ambroo som vidhållit att han har varit klar. Din källa är uppenbarligen väl underrättad.
Skönt för Timrå att det också blev 3+1, underbart! Ikväll sover man gott!
Härligt att Jonte är klar! Kommer dock gråta en tår ifall jag ser Manderville dra på sig en annan tröja än Timrås. Det går ju liksom inte ihop alls. Hoppas verkligen det löser sig. Artistkontrakt får väl duga. Det har ju funkar hittills.
Jag ska inte säga "vad var det jag sa". Jag nöjer mig med att le lika nöjt som Jonte gör på bilden i Aftonbladet!:D Vilken härlig säsong att se fram emot. Jonte komer att sätta krydda på TIK!!! Ikväll blir det något gott i glaset till middagen att fira med...(något RÖTT kanske...)!
Alisandali: Kamma dig nu.Han har brytet ett kontrakt.En gång e ingen gång.Det känns så jävla skönt att få en spelare som går in i vilket lag som helst i sverige närsomhelst o jämt o ständigt.
Chippen: "Det är första gången på länge som det är en norrlandsderbygrupp nu"
Tack och lov har de tagit bort derbygrupperna till denna säsong. Men du har väl haft annat för dig än att följa upp med vad som händer inom svensk hockey antar jag. Undrar med vad bara, du som är så engagerad?
Ambroo:Helt jävla underbart.Och grattis till ernie nu slipper du gå från kovland i färjestadströja.Fixar supporterklubben en TIMRÅTRÖJA till den eminenta killen i skellefteå som lovat att stå i sin egen klack iförd den.