Cyklob: Ja....Modo vann väl tom ett antal matcher med (i hockeysammanhang) de i närmast osannolika segersiffrorna 1-0. Kommer åtminstone ihåg en sådan, borta mot HV..
mikenomad: Jo verkligen, matchen mot er i sista omgången. Det var nog en av dom mest konstiga matcher jag sett på bra länge. Timrå spelade ut modo fullständigt endå är det vi som vinner matchen med 3-0. Fast då var ju Krizan iof omänsklig i målet vissa gånger fattade man inte hur han lyckades rädda.
Men som sakt han var den spelaren som var skillnaden mellan slutspel och missat slutspel i fjol. I alla fall i mina ögon så var det så.
Dream Team: Jo man kan inte lasta Krizan enbart för slutspelet. Det var som lag modo inte kunde mäta sig med Färjestad där. Men tycker krizan hade mycket dålig hjälp i stort sett hela säsongen i modo. Det var endå tack vare honom mycket att modo tog sig till slutspel han vann många matcher åt modo där motståndarna egentligen var bättre spelmässigt hela matchen igenom.
Men han var helt klart seriens absolut bästa målvakt. Men i slutspelet var han inte lika vass, fast det berodde ju som jag nämde ovan att modos försvars spel var under all kretik då.
Cyklob: Krizan var den genomgående klart bäste målvakten under elitseriens grundserie den förra säsongen. Hans insatser i slutspelet lämnade väl en del i övrigt att önska. Men där var det väl laget MoDo som inte riktigt kunde stå upp på samma sätt som tidigare, så att helt såga Krizan vore väl att gå för långt.
Cyklob: Ok...tja, Ros var väl knappast den ende, expert eller inte, som dömde ut Krizan före förra säsongen. Med facit i hand vore det väl närmast tjänstefel att inte omnämna honom som säsongens bästa målvakt. Han var väl en av fjolårets stora överraskningar....
mikenomad: Han kopierade vad jag skrev. Jag syftade på fjol års säsongen där Tomas Ros först dömde ut Krizan, för att sedan lyfta fram han som seriens bästa målvakt :)
Leroy: Ser inte att han någonstans nämner Krizan som bäste målis i ES...däremot tippar han Brynäs nye keeper Kristan som seriens bäste ANDRE-målis. Du har blandat ihop begreppen en aning....
Japansk Baseball har som alla vet den bästa läktarkulturen. Kolla in den här filmsnutten! Hör ni att de hejar på Timrå? Knylan på trumpet och alla klappar takten så kör vi den här i vinter.
Tomas Ros säger: Johan Backlund, Scott Langkow, Daniel Henriksson, Daniel Larsson, Tommy Salo. Bästa andra målvakten: Kristan i Brynäs om han nu blir andremålvakt.
Var det inte samma Tomas Ros som först dömde ut Krizan ifjol ? för att sedan ranka han som elitseriens bästa målvakt ? :)
Den stora floppen blir i LHC, tror jag, det måste vara omöjligt att ersätta elitseriens bästa målvakt.
ernie eagle: från det ena till den andra ingen här (Ernie kanske??) som har koll på hur Kenta matchade kedjor o backpar mot Leksand alltså vilka som spelade ihop?? ingen?.....
Hälge: Jag mailade precis Fredrik Jonsson på ST och påpekade missen. Det känns lite underligt att man missar en sådan sak. Det är väl inte en jättevanlig företeelse att vi ser fyra TIKare i Tre Kronor, menar jag.
Ambroo: Det har du rätt i, det tar nog onödigt lång tid att räkna fram ev. vinst.
Jo, jag sa ju det (och har alltid sagt så).................bra gjort att jobba ideelt. Alla som på något sätt ställer upp och jobbar gratis gör en fin insats.
friskan: Men vad är det för fjanterier att lägga ner tid och vikt på? Det är bra gjort av Gurra att ta fram en "egen" och det är även bra gjort av bl a PH m fl att ta fram Rosso-tröjan.
actionleif: Nä, men jag tror ändå det är där skon klämmer för PH. Han har ju hela tiden fikat efter info kring var ett ev. överskott på "gurra-tröjorna" kan tänkas hamna...
mikenomad: Ser det knappast som konkurrens då i princip alla tröjor är förhandsbokade..
Det är ju kanon att han tar fram tröjor, egna initiativ är det inget som helst fel på men visst vore det fint om det samtidigt kunde rendera i en liten slant som antingen kunde bidra till TIFO eller ex. resor.
men som sagt: Bra med egna initiativ gurra!! mer sådant tack.
mikenomad: Samtidigt är det ett bra initiativ att sälja något i dagens läge helt utan vinst för någon. Man bjuder helt enkelt på det arbete/adm som blir och de som vill köper tröjan för en mycket billig penning.
(tycker inte att 150:- för Rosso tröjan är dyrt för de som gillar den).
Kapten Lindow: Det är lika bra att acceptera faktum; många gamla godingar har kommit och gått genom åren (Lind, Matthiasson mfl). Mandy är dessvärre numera en av dessa, en del av TIK:s vackra historia.
-Gurra-: Tror att det som upplevs som lite jobbigt för PH är det faktum att "dina" tröjor konkurrerar med de som han är delaktig i försäljningen av, de vars syfte är att dra in ack så välbehövliga slantar till SK.
Per HApps: Det ska jag försöka förklara för dig så enkelt som möjligt... Det är inte jag som trycker tröjorna !!! Det är fortfarande en kille som sitter i Sundsvall som trycker dom och han har satt priset 99 kr / t-shirt. Varför skulle då JAG ta 150 kr ?? Om du lägger ner tid och pengar på något, skulle du då vilja att någon annan än du själv drog in vinst på det du sålde ??.
dr-nix: Jag tror lönebudgeten i stort är använd..vi vill ju att klubben skall få lite pengar över..efter slutspelet! Tror vi kommer att gå långt med den trupp vi har om vi blir någorlunda förskonade från skador..