Jag skulle personligen vilja ha en "officiell" läget-i-laget-rapport på timraik.nu tex.. just för att få veta hur det står till med skadorna, hur laget artar sig etc. Fast sånt kanske man inte vill skylta med utåt.. vad vet jag. Men skadorna oroar, helt klart.
actionleif: Regin skulle iväg med Danmark. Skadorna oroar ganska så mycket, börjar bli lite väl många som står med på den där listan. Skönt ändå att två av dem var tillbaka på isen. Får ju hemskt gärna vara ett komplett lag som ställer upp i premiären.
htikare: Har för mig att jag läste att det endast var de svenska landslagsspelarna som skulle iväg på uppdrag, men Regin kanske har blivit inkallad senare då
"Två TIK:are som har dragits med skadeproblem, Peter Nylander och Kimmo Lotvonen, var i går tillbaka på isen. – Dessa två körde på is i går och jag tycker att det börjar se lite ljusare ut, säger Forsberg. "
htikare: Satani perkele! Koskinen nu oxå! Har Timrå en grym förmåga att värva glaslirare, eller har Tord misslyckas kapitalt med upplägget av försäsongsträningen? Så här kan det bara inte fortsätta! Kenta och Micke har ju ingen chans att komponera ihop femmorna som skall ta oss till högre höjder i vinter och vår. Nu får det fan i mig vara nog!
-Gurra-: Det vet väll alla att en M6 bult klarar 800 Kg. (6mm) En 4 mm vajer klarar betydligt mer då den är tvinnad och har flera kardeler. Men betänk att belastningen per wier blir bara 625 Kg.
Vi har två ordinarie centrar att tillgå i SCA-cupen..Hahl o Johan A... Någon här som har nån tanke på vilken/vilka Tik skulle kunna matcha som tillfälliga centrar då?? Både J-20 .Österholm, Oscar o Kupec är ju yttrar i första hand också så nån som har nån bra gissning/tanke gällande detta?..
Kanske inte ett intro men ändå.. Såg gårdagens match mellan Bajen - DIF på Söderstadion, 13000 som unisont stämde upp i Kentas "Just idag är jag stark"! Snacka om gåshud, magiskt!
Mappe: Håller med dej fullständigt - vi som var med på WÖ-Kalles tid, kanske förstår kultsymboliken i det hela. Men som du påpekar, spelas den som intro kommer hela HockeySverige att skratta åt oss. Nej, tunga gittarriff skall det vara, och inget "fjant"...
Janken: Hoppas verkligen inte det! Maken till lågpannad, intelligensbefriad dagcentermusik! Hela Sverige skulle verkligen as-skratta ut oss och jag skulle skämmas som fan. Håller helt och hållet med Edgar Bruns förträffliga förslag.
El Aka Ali: Inget fel på den alls, den borde spelas betydligt mer ofta. Men jag är dock väldigt tveksam till allsång i våran klack. Tänker då på det senaste försöket med "Timrå Knockar".
El Aka Ali: Det skulle kunna ge rysningar (likt bajenkören till kenta...), men med tanke på att halva ståplats inte kan klappa i takt så är det ingen vild gissning att de är tondöva... Det ger väl iofs också rysningar, men förmodligen fel sorts.
Janken: Skulle det va så tokigt att spela W/Ö Kalles "When the saints...". Om t.ex supporterklubben tryckte upp texten och delade ut till klacken? Tycker faktiskt PH har en poäng där.
-Gurra-: "Det var säkert lite ironi inblandat i det han sa. För om man tänker logiskt... Skulle de där klena vajrarna orka med 3 ton ?? ;-)"
Lite hållfasthetslära så här på eftermiddagen. En (1) 4 mm's stålvajer klarar 485 kg i dragkraft, sedan är det ju enkelt att räkna ut vilken diameter som behövs på fyra vajrar med en säkerhetsfaktor på låt oss säga 2.5.
Knylan: På min ära, håller med dig käre broder. Var det inte Jimmy Hamrin som efterlyste en kampsång för A-laget? Och då menar jag Timrå IKs A-lag. Timråtorgets dito borde endast få lyssna till ljudet av Michail K's skaplese.
Tänk att ha en inspelning When The Saints... med den störste supportern genom tiderna och inte använda sig utav den, skämmes Hassebo och ni som har något att säga till om i musikvalet.
"Satsningen på mediakuben kommer att inbringa fina reklamintäkter till klubben. På jumbotronen kommer det att finnas 16 fasta reklamskyltar. 14 av dessa är tagna och de resterande två avtalen är på väg att knytas upp. "
Det där bådar ju gott. Perfekt att reklamutrymmet som finns blir så attraktivt, då lär Timrå säkerligen inbringa några slantar. Kul att se hur det blir med mediakuben framöver. Hoppas att kompetent person hyrs in och att Timrås egna folk får en god utbildning på skärmen. Vill ju liksom till att den sköts ordentligt nu när den hänger där uppe.