Hassebo: Det är ju för fan klockrent. Har man stoppat ner näsan i brännvinsflaskan och tagit sig en luvlig sup och sedan inte kan hålla fingrarna i styr får man ju banne mig strå sitt kast.
Vem hånade inte Nubben när han klantade till det. Det är smällar man får ta när man "strular" till det.
Är man så in i h-e orutinerad att man kvaddar en spelarbuss rakt in i sin egna hemmarena, pissar i portuppgångar, strippar på offentliga platser, slänger mat på kroggästerna eller antastar kvinnor i kort.kort när omdömet försvunnit ut på villovägar får man ta straffet att hängas ut också.
ståpäls: Nu får den där kärringen Peter Gudmundson kamma luggen och tagga ner.
Det är väl för tusan inte Ulimate Frisbee vi håller med heller? Alla dessa direktiv och restriktioner gör mig galen av ilska.
Nu får det vara ett slut på tramsigheterna. Fotboll kan städa upp sin skit på egen hand och skall ge sjutton i att fara omkring och peta i andra sporter.
Hockeyn klarar sig alldeles utmärkt utan en massa huliganlagar åt höger och vänster.
Talangscouten: Jovisst känns det väl lite tramsigt... Hockeyligan kanske hade lite att göra inför säsongen.
Vi har iaf det legendariska löpet från Expressen kvar i musikholken. 2005 års skönaste löp-rubrik: "Fulla elitstjärnan hånad med dansbandshit". :D. Se länken för vidare info. Gammal klassisk hån-humor med glimten i ögat...
Ambroo: Om Timrå någonsin fullt ut skall bli en "plantskola" eller åtminstone kunna stoltsera med en överjävligt talangfull trupp bestående av några egenfostrade spelare från egna led så finns det bara en väg att gå.
Bannlys alla gamla rävar såsom Peter Crone, Peter Smedberg, Lars-Eje "skräcken" Lindström, Magnus Billman m fl.
Visst har dessa människor gjort någonting gott under sina år i föreningen också. Men profesionalism måste genomsyra även ungdomssatsningen.
Ta in en tränare utifrån som inte har någon direkt anknytning till orten med ett annat tänk och nya influenser. Som har ett driv och ett schvung i sitt coachandet.
Är så trött på "mespropparna" nu som bara står med armarna i kors och inte tillför ett skit.
Skall vara så jävla svårt att få bli bönhörd på den punkten? Engagemang är A och O.
Det skall vara raka rör, näven i bordet och en predikan inför stängda dörrar så att det osar svavel när det går åt h-e.
Våga förändra, våga vaska om, okonventionella metoder är ett måste.
AGERA TIMRÅ!
It´s now or never!
Jag skiter fullständigt i om föreningen får fram femtioelva pojklandslagsspelare och TV-pucksrepresentanter och annat trams.
Det som räknas är antalet talanger i A-truppen som tar en tröja och sätter Timrå på kartan.
Fram med fler egna produkter från Fagga, Begga och Crippeland!!!
Detta är ju typiskt hockeyligan o personer som har noll koll. Relationerna kan väl inte vara bättre mellan klubbarna än det är idag?Inte ett bråk eller något överhuvudtaget inom hockeyn. Tror inte den blir direkt sämre av att spela lite "hån" låtar. Detta ingår ju i showen liksom. Oerhört löjligt beslut. Ta o spela vad du vill, det är dags att någon står upp för denna idioti!!!
ps, Då kan man lika gärna sluta med filmen på mediakuben som "hånar" motståndarna vid utvisning också, ds...
Uddan: Jo, men man måste ha live från Määälmoe ju. Tycker nog att SR är vassare i den frågan Ambroo. Sen blire väl kolla på nya arenan i Dövik samtidigt som man hör Jonte stänka in måååååhååål i skaune.
ståpäls: Glömde svaret på din fråga... Jag har sett vad den mannen gjort(?) när han var som mest i ropet och ägnade sig åt att kvadda årskullar födda från sent 70 till tidigt 80-tal. Med tanke på att jag själv är 80:a och haft nära kontakt med många av spelarna så vet jag saker som inte passar sig att skriva här. Så svaret får bli att han inte är någon trollkarl direkt och med allt vad det innebär...
Friman SR: Frölunda har ju kört påliknande tema dom senaste åren och bättrar på det efter hand så det skall verkligen bli kul att se hur det är ikväll nu när GP lyfter det så enormt.
Redax 2: Jo, ligger nåt i det =). För övrigt är det tillsagt från hockeyligan inför denna säsong att ingen form av "hån-musik" får förekomma av motståndarna under match för att "främja relationerna mellan klubbarna" eller vad det hette. Så förvänta er ingen "Pajas", "Asshole tonight" el. dylikt vid utvisningar framöver.
Gidde: Tack för länken. Hur svårt kan det vara att göra ett matchprogram egentligen. Jag trodde att det var proffs som gjorde detta, men men.. Omgång 10 den 28:e febr. Inte illa...
Lemmy:Det är bara att betala eller att säga upp sitt abonemang det har jag gjort.men jag tycker att alla som är missnöjda ska maila dom ansvariga det har jag ochså gjort.ty får man inte veta att man gör fel då kan man inte bättra sig.
Jag lägger in min fråga igen, då den kanske försvann igår kväll då knappt några var inne i gästboken. Finns det ingen som har svar på dessa frågor?
Är det någon som fått jobbet som statistiker på våra hemmamatcher, som kan redovisa vad som skall kartläggas?
Är det inte meningen att vi supportrar skall kunna ta del av den nya statistikinformation som tydligen skall göras möjlig med initiativ från hockeyligan?
Vart finns den statistiken i så fall? - det som någon här tidigare länkat till, är ju samma statistik som finns på swehockey.se.
Var skall man kunna utläsa istid hos respektive spelare, som det ser ut nu finns det ju bara stats från LHC-VF och då väldigt knapphändigt med istid - och inte hos samtliga spelare. Endera gör man detta seriöst och rejält, eller också är det väl lika bra att lägga ner den nya och "upphottade" statistikinformation...
Här kommer en länk till hela spelprogrammet. Lägg märke till att en del omgångar är helt i otakt, och kan på det viset göra att man "tror" att en match ska spelas denna vecka men i verkligheten spelas den i juletid...
Otroligt men sant! :)
Omgång tre är en sådan (där denna matchen spelas) Dessutom kan du ju försöka hitta omgång 10, den är en verklig luring ;-)
LingaN: En liten fråga bara, som inte alls har med denna tråden att göra. I min kalender har jag noterat att TIMRÅ IK möter läkerol hemma på lördag. Är den matchen flyttad eller? När kommer den i såfall att spelas? Tacksam för svar...
Red-line: Rentsound ska förhoppningsvis dit och gå igenom ljudsystemet innan nästa match. Efter diverse evenemang i somras (t.ex. den klassiska Jehovas-träffen) så har nivåer ändrats på slutstegen som skickar ut ljuden till högtalarna. Allt detta behöver omkalibreras så att ljudnivån blir lika oberoende på var man sitter. Får som sagt hoppas det blir gjort innan nästa fight...
orion: Ni är välkomna till PPV-rasism klubben.Satt o tittade på matcherna som dem lagt ut fram till 28 oktober.7 matcher med Frölunda,plus matchen på Lördag som visas i Kanal 5.
BlackBay: Där jag satt var det stundvis alldeles för hög volym. Visserligen sitter jag ganska nära en högtalare, men ljudet ska väl inte göra ont...eller?
Vem hånade inte Nubben när han klantade till det. Det är smällar man får ta när man "strular" till det.
Är man så in i h-e orutinerad att man kvaddar en spelarbuss rakt in i sin egna hemmarena, pissar i portuppgångar, strippar på offentliga platser, slänger mat på kroggästerna eller antastar kvinnor i kort.kort när omdömet försvunnit ut på villovägar får man ta straffet att hängas ut också.