1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21

755155 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
gud:

3/10 hur är läget??
Finns det biljett att köpa??
Kan det i så fall göras på Babar??
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
friskan: Kanske Kramer menar att 95% av dina inlägg är opositiva och gnäll på andra skribenter.
Men vad vet jag?
Kommentera


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
friskan: Men låt ungdomarna brinna utan ditt tantgnäll!!
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Oj nu kom det minsann ut saker här. Vi borde kanske byta forum till lite mer privat då Hockeysnack nu blev Magnus-snack.

Men lite snabbt här bara:

Döm inte folk efter deras ambitionsnivå inom supporterklubben. Alla har olika prioriteringar och olika livssituationer, det har inte med bekvämlighet att göra.

Dessutom tar man fram saker som är tillräckligt bra så kommer det att ge frukt. Att kolla om det finns intresse är en bra grej om man inte tar det så personligt om omgivningen inte finner tycke för vad man vill ordna.

Det ordspråket suger anser jag. Jag har alltid hävdat att människor växer när de gör saker ihop med andra människor, gör man bara det man själv gillar så är det lätt att man blir ganska enkelspårig. Det gäller bara att man klarar av att ha ett öppet sinne för andras tankar och idéer så fungerar det bra.

Vill du diskutera vidare så maila... Tror det är bäst för de människor som vill läsa om Timrå IK härinne.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
JimmyH: Tråkigt om det inte märks får jag väl understryka då. Men jag är absolut inte odödlig på något sätt däremot brinner jag för saker på ett sätt som kanske är vida främmande för många människor och lägger man ner hela sitt engagemang på någonting så vill man ju ha feedback på det också. Det är något jag aldrig hymlat med och inte tänker göra i fortsättningen heller.

Jag vill omgående nå en effekt. Tålamod kan vara en bristvara emellanåt erkänner jag om än motvilligt.

Därför kan jag väcka väldigt starka reaktioner genom att jag blir så otroligt förbannad och gruvligt besviken när saker inte blir man på det sätt man tänkt sig.

Det är trist att inte alla har lika högambitionsnivå med sitt supportande och sina idéer som jag.

Men jag har börjat tackla av när det gäller att företa sig "omöjliga" uppgifter såsom att arrangera någonting som det bevisligen inte finns något intresse.

Folk är helt enkelt för bekväma och det får jag leva med. Därför tänker i fortsättningen i större utsträckning göra saker på egen hand och tillsammans med dem som jag kan lita på och som inte ballar ur när det hettar till utan osvikligt står kvar även när det blåser snålt.

Det storslagna visioner lägger jag i malpåse tills jag ett kryphål kring byråkratin och jantelagen och får göra det helt på mitt egna lilla vis utan inblandning från utomstående,

"Då blir det bästa resultat också, för ju fler kockar desto sämre soppa"
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
mikenomad: Har aldrig vart och kommer aldrig bli. Däremot har jag kontakter med Pernilla Eurenius i egenskap av styrelsemedlem i SK och för att de vill sponsra oss och synas i en miljö där det finns potential att finna nya medlemmar.

Men min politiska ideologi har alltid varit Centerpartistisk.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: "Jag tar mig absolut inte på alltför stort allvar. För då skulle jag inte skratta åt mina snedsteg eller vara självkritisk för fem öre överhuvudtaget."

Jag upplever det många gånger inte så med dig men säger du att det är så tänker jag inte tvivla på det. Det kanske bara inte kommer fram.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
JimmyH: Jag tar mig absolut inte på alltför stort allvar. För då skulle jag inte skratta åt mina snedsteg eller vara självkritisk för fem öre överhuvudtaget.

Sigill är väl att likställa med en slags etikett. Något du fäster på någonting eller undertecknar med om jag inte har missuppfattat ordet helt galet.

Ett ögonblick skall vi se i ordboken...stämpelavtryck (i stelnat material) som anbringas på dokument eller annat föremål för att symbolisera viss person eller organisation.
´
Sedär - då var jag inte snett ute i vartfall.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Hmmm...är du centerpartist? Hade för mig att du var sosse men jag minns väl fel?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Ingenting är fult och ingenting är fel. Du är en fri människa men jag råder dig till att dämpa din egen roll för att få ut en bättre feedback.

Ta inte dig på så stort allvar hela tiden. Jag läser ju allt du skriver både här och på andra ställen och har ju följt det i fyra-fem års tid nu.

Aftonbladet och expressen är fyllt av skribenter som gillar stt synas och stå i centrum snarare än att bidra med ett bra budskap/tankesätt. De har få bra förebilder. Titta hellre på de som skriver böcker eller i olika magasin.

Sedan att du använder ord som "sigill" känns väl kanske lite onödigt, för jag har aldrig varit i kontakt med det ordet och har ingen aning om vad det betyder. Men det får dig att verka mer intelligent men det kanske är få förstår det budskapet.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle:

Vill du översätta ditt "tal" till mig, jag kan inte andra språk än svenska.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
JimmyH: Jag har aldrig sagt att man inte får vara av någon annan åsikt. Det är kul att synas men det viktigaste är att förmedla ett budskap/tankesätt som du beskriver.

Jag utgår från vad folk sagt till mig och vad jag själv tycker om texten. Feedback tas tacksamt emot vare sig det är positivt eller negativt.

Har man inte läst texten behöver man inte uppröras heller anser jag.

Vad i sig är det som är fel att tro att grabbarna läst min text då och funnit inspiration? Är det fult att uttrycka sig så BARA för att det handlar om mitt egna alster.

Hade det varit en artikel i Aftonbladet eller Expressen som varit välformulerad och jag skrivit nåt i stil med att Timrå nog funnit inspirationen genom en text publicerad i någon av dessa kvällsblaskor så hade varit helt okej?

Så länge det inte är mitt sigill som tornar upp sig så får jag tycka vad som helst.

Rätta mig om jag har fel?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: "Om någon människa är kritisk mot mig kan jag först bli sur. Men med distans till det hela kan jag många gånger inse att de personerna som valt att kritisera mig har rätt."


Har jag rätt nu?

Du får tycka om dig själv hur mycket du vill men jag tror att du tjänar på att låta de som läser dina texter uttrycka sin mening om dem först, positivt eller negativt och sedan ta till dig det och utveckla dig själv och ditt skrivande.

Som det blir nu ger du knappt folk chansen för att du är så upptagen att hylla dig själv. Det blir du inte en bättre skribent av. Tycker man om sig själv så är man också trygg i att inte behöva få ständigt med beröm för det man gör. Men det är inte hela sanningen, syftet med skrivandet spelar också in:

Vad är viktigast? Att du får synas, höras, känna sig viktig och att stå i centrum eller att förmedla ett budskap/tankesätt för dina läsare, dvs personer inom Timrå IK, supportrar och andra hockeyälskare?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Här får du några ............... och några mellanrum , , , , ,
Att sprida i dina texter så de går att läsa. ;)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
friskan: Tikare!..nu skall vi väl inte fastna i nåt personbedömmande..o vara kritiska mot varann..det är snart match igen...
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
friskan: The Queen of cut and paste has speaking. U gave me just back my memories I lost =)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
friskan & ernie eagle: Dax för pm, kanske? Ger inte oss andra så mycket det här... :-S
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
friskan: Lägg ner å hacka på ernie nu.. Dagis nivå här inne nu..
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle:
"alla i kommunen tycks veta vem jag är gör mig väldigt intressant? Hhhmmm...."

Behöver inte backa så värst långt, och egentligen spelar det ingen roll eftersom alla i kommunen enligt dig själv vet vem du är.

Kändis där ;)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
friskan: Så nu skall du backa historiken också och börja nysta i det sånt som vart. Du är ju för fan helt jävla otrolig.

Och vad har inte du skrivit då i sådana fall?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle:

Eftersom jag med åren blivit bra på att klippa och klistra så skulle jag kunna klistra in ganska många "alla tycker" eller "alla i Timrå tycker" t.o.m "timråsupportrarna tycker".

Men jag vill inte.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
actionleif: Stigit mig åt huvudet?

Ja just i fan jag glömde bort jantelagen och vi bor i S-fästet Timrå. Man får inte tycka om sig själv eller tro att det man gjort fört någonting gott med sig.

Att tänka högt är som att svära i kyrkan. Jag är ju bara en simpel bonnjävel och enkel Centerpartist som skall hålla igen käften och inte gapa i församlingen.

Kom så går vi Janne!
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Mer kröniker Ernie.. Fortsätt i samma anda!!
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
friskan: När har jag skrivit ALLA då? Nu svävar du i fria tolkningar igen precis som jämt och ständigt brukar anklaga mig för att göra.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Inget fel på krönikan i sig tycker jag, men som jag skrev tidigare så verkar ju all cred du fått för den stigit dig åt huvudet aningens...
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle:
Skillnad ändå på några stycken och alla.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle:

Tror inte Ernest menar det bostavliga stava. Gissning typ.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
friskan: Bara för att du och jag inte är av samma uppfattning så har jag fått väldigt mkt cred för det jag skrev. Det ser jag inte som ett tecken på att det bara är jag som tycker.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
Helg Ernest: Och det är ju verkligen du rätt person att uttala dig om. Man skrattar ju för fan sig harmynt åt dina kommentarer.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle:
Nja... jag antar att det bara behövs lite mothugg, så grinar du igen som vanligt.

Mest viktigt att du håller dig till att det är Du som tycker och inte blandar in "alla andra eller hela Timrå".
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
JimmyH: Allt jag skriver sugs inte upp av omgivningen. Men nog tror jag spelarna läser MagaZinet och programbladet samt tidningen Hockey.

Det vore väldigt konstigt och anmärkningsvärt om så inte vore fallet. Precis som spelarna inspireras av en häftig atmosfär och era tifon tror jag knappast mina ord i just den artikeln jag beskrev gått obemärkt förbi.

Om jag vore hockeyspelare och läste en krönika med liknande innebörd som jag avhandlade så nog fan skulle jag ta åt mig och tända till lite extra.

Om någon människa är kritisk mot mig kan jag först bli sur. Men med distans till det hela kan jag många gånger inse att de personerna som valt att kritisera mig har rätt.

Om så är fallet så knyter jag ju näven i fickan och tänker.....näe nu jävlar skall jag visa dem vad jag går för.

En småförbannad och irriterad Sjöstedt är en skarpsynt och skärpt Sjöstedt - sådeså!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
actionleif: Han kan inte stava till det. ( c :
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Du glömde säga att du är öd-mjuk
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
actionleif: Så du säger det! Äsch jag kommer vara lika "kaxig" i fortsättningen och ifrågasätta sånt som jag anser är fel. Hissa och dissa, roa och oroa, rosa och risa, hylla och såga åt höger och vänster när som helst var som helst hur som helst.

En stark kritiker och debattör men likt förbannat en skön subbe som har smak för livets goda och inte skäms över att njuta av ögonblicken, inte heller att titulera mig livsnjutare =).
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
andyo: Strobljus skulle kunna ge en grym effekt tillsammans med röda stålkastare som kunde sitta en i varje hörn.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Jag skojade som sagt.

Det känns många gånger som att det inte riktigt finns belägg för alla dina stora ord om dig själv och dina handlingar.

Du är jätteduktig att skriva och du har en roll i Timrå IK och i dess supporterskara men att du på egen hand kan påvisa att du skulle ha en avgörande roll i Timrås säsongsstart utan någon som helst feedback från laget om att så skulle vara fallet är ju ganska absurt.

Det gör att du kan tappa din trovärdighet hos många. Så som vissa också antytt lite under här.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
Jag skulle föredra att hela arenans lampor blinkar i rött (rött, mörkt, rött, mörkt) och att för varje spelare som kommer ut följer en liten strålkastare just den spelaren under hela introt =)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
actionleif: Håller med.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Din krönika var bättre innan dessa ödmjuka inlägg skrevs
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
Knylan:
Personligen vill jag ta åt mig äran själv...
Jag är övertygad om att det är byggandet av min Ukulele med Timrås klubbemblem som sporrat dem till denna smakstart...
Jag finner ingen annan logisk förklaring!

Tänk vilken glädje att få se ett sådant vansinnigt sofistikerat handbygge....
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
Knylan: Ofrivillig komik är den bästa komiken.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: JimmyH var ironisk i sitt inlägg.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
JimmyH: Självklart är det flera faktorer som spelar in men en bidragande del var nog texten jag skrev samt era genialiska tifon såklart.

Jag vet hur jag skall uttrycka mig för att med ord visa min uppskattning för det jobb ni lägger på att fixa en schyst atmosfär och i texten omnämns ni ju oxå om än i det finstilta.

Men ta åt er av det jag skrev, ni var inbakade i det hela och hela Västra Stå med för den delen.

Jag är aldrig större än kollektivet. Jag är bara förbannat stolt över mig själv.
Det finns så många andra fantastiska själar som lägger ner all sin energi, frenesi, lidelse åh engagemang i Timrå IK.

Jag är STOLT över att vara en del utav den familjen!

Pick up your guns sister and brothers and let us take a travel to the future!

Keep up a good work!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: "Jag inbillar mig att Kenta å grabbarna funnit inspirationen och fått en nytändning efter att ha läst min artikel i MagaZinet.

Någon annan logisk förklaring finner jag ej."

På tal om självinsikt så är jag övertygad om att det här laget fått en bra start tack vare premiärtifot. Snacka om en suverän sporre för grabbarna. Det kan absolut inte vara något annat som får ett elitserielag att spela bra än dess supportrar.

Vi är deras ryggrad, hjärna och vilja.

Eller?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
SaraS:
Glöm inte vår "lille dansk" som faktiskt har gjort ganska bra ifrån sig!
Han har oxå pytsat i båda matcherna....
Han hade en miljon avslut förra året utan att få till det mer än ett fåtal gånger.. Hoppas att det har lossnat där oxå...

Sen säger både webkommentatorn (Mr Valium) och SR:s kommentator inkl LG att TIKS styrka förefaller vara att man har ett jämnt lag. Fyra bra kedjor...Kryddat med en exelent förstafemma.

Jag tror inte man skall ta skottstatistiken i går så allvarligt.. Ett defensivt MIF med fem man i försvarszon tvingar fram dåliga avslut med hopp om returer.. Kör man på den principen så blir det många skott i statistiken..
Klart att det är roligare med många mål. Men en defensiv motståndare är inte speciellt vass framåt heller (Grislövenhockey)

Två pinnar på bortaplan mot ett lag med MIF:s "lönelista" får man vara jääääkligt nöjd med.
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
ernie eagle: Det känns som om utdelningen är SÅ viktig. Minns alla skotten på mål i början av förra säsongen och ändå inga mål. Nu när Jonte frejdigt producerar kommer det definitivt inte att knyta sig som det gjorde då. Tänk om vi får en ketchupeffekt istället... :-) ÅH vad jag gillar den här tabellen just nu!
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
Ambroo: Sure! Vi har bara lirat två matcher än. Men min fasta övertygelse säger mig att "Big Red Machine" är tillbaks i svensk hockey igen.

Hög press, aggressiv forechecking, vass skridskoåkning och en stabil defensiv skall ta oss emot högre höjder.

Fasen grabbarna spelar ju änglalikt bra efter konstens alla regler. Helt enligt instruktionsboken.

Man blir tårögd när man blir bönhörd på det häringa viset ;)

Jag inbillar mig att Kenta å grabbarna funnit inspirationen och fått en nytändning efter att ha läst min artikel i MagaZinet.

Någon annan logisk förklaring finner jag ej.

Som man har väntat på att få se den här typen av högoktaniga insatser från Red/White Army.

Vi kommer gå på knock i vinter.

REVANSCHENS TIMME ÄR SLAGEN - I ÅR KAN ALLTING SKE!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
Sune: Regin då?
Kommentera

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2006-09-21
Säger bara...Ernie eagle!!!!!!
Kommentera

755155 · »