Eftersom jag med åren blivit bra på att klippa och klistra så skulle jag kunna klistra in ganska många "alla tycker" eller "alla i Timrå tycker" t.o.m "timråsupportrarna tycker".
Ja just i fan jag glömde bort jantelagen och vi bor i S-fästet Timrå. Man får inte tycka om sig själv eller tro att det man gjort fört någonting gott med sig.
Att tänka högt är som att svära i kyrkan. Jag är ju bara en simpel bonnjävel och enkel Centerpartist som skall hålla igen käften och inte gapa i församlingen.
ernie eagle: Inget fel på krönikan i sig tycker jag, men som jag skrev tidigare så verkar ju all cred du fått för den stigit dig åt huvudet aningens...
friskan: Bara för att du och jag inte är av samma uppfattning så har jag fått väldigt mkt cred för det jag skrev. Det ser jag inte som ett tecken på att det bara är jag som tycker.
JimmyH: Allt jag skriver sugs inte upp av omgivningen. Men nog tror jag spelarna läser MagaZinet och programbladet samt tidningen Hockey.
Det vore väldigt konstigt och anmärkningsvärt om så inte vore fallet. Precis som spelarna inspireras av en häftig atmosfär och era tifon tror jag knappast mina ord i just den artikeln jag beskrev gått obemärkt förbi.
Om jag vore hockeyspelare och läste en krönika med liknande innebörd som jag avhandlade så nog fan skulle jag ta åt mig och tända till lite extra.
Om någon människa är kritisk mot mig kan jag först bli sur. Men med distans till det hela kan jag många gånger inse att de personerna som valt att kritisera mig har rätt.
Om så är fallet så knyter jag ju näven i fickan och tänker.....näe nu jävlar skall jag visa dem vad jag går för.
En småförbannad och irriterad Sjöstedt är en skarpsynt och skärpt Sjöstedt - sådeså!
actionleif: Så du säger det! Äsch jag kommer vara lika "kaxig" i fortsättningen och ifrågasätta sånt som jag anser är fel. Hissa och dissa, roa och oroa, rosa och risa, hylla och såga åt höger och vänster när som helst var som helst hur som helst.
En stark kritiker och debattör men likt förbannat en skön subbe som har smak för livets goda och inte skäms över att njuta av ögonblicken, inte heller att titulera mig livsnjutare =).
Red-line:Ja det är möjligt att eon arena inte är så bra.Men du glömmer en en sak i eon arena så huserar det bästa laget av dom alla... ps har aldrig varit i eon arena men däremot timrå isstadion.Jag får åka hem på vintern och besöka arenan.Annars får jag hålla mig till scandinavium men det hemmalaget är inte min favorit.
Red-line: Du tror inte att de som är ansvariga för introt behöver lite tid innan det sitter riktigt som man vill att det ska? Jag hör flera Ö-viksbor som talar kritiskt om introt i Swedbank Arena i gårdagens match mellan MoDo och Linköping. Tror du att ett intro sitter perfekt från första försöket? Det är väl olika faktorer som ska stämma överens för att det totala intrycket ska kännas ok. Nej, ha lite tålamod med det intro som man håller på att arbeta fram så blir det säkert bra när man har gjort de fel som man behöver göra för att lära sig hur det ska se ut.
Det känns många gånger som att det inte riktigt finns belägg för alla dina stora ord om dig själv och dina handlingar.
Du är jätteduktig att skriva och du har en roll i Timrå IK och i dess supporterskara men att du på egen hand kan påvisa att du skulle ha en avgörande roll i Timrås säsongsstart utan någon som helst feedback från laget om att så skulle vara fallet är ju ganska absurt.
Det gör att du kan tappa din trovärdighet hos många. Så som vissa också antytt lite under här.
Jag skulle föredra att hela arenans lampor blinkar i rött (rött, mörkt, rött, mörkt) och att för varje spelare som kommer ut följer en liten strålkastare just den spelaren under hela introt =)
Nu när vi diskuterat ljudnivå och musik, skulle jag vilja höra vad ni tycker om själva spelarentrén. Måste vi ha några fjuttiga tårt-ljus när hjältarna kommer in? Jag skäms varje gång. Jag blir kallsvettig av bara tanken!
Knylan: Personligen vill jag ta åt mig äran själv... Jag är övertygad om att det är byggandet av min Ukulele med Timrås klubbemblem som sporrat dem till denna smakstart... Jag finner ingen annan logisk förklaring!
Tänk vilken glädje att få se ett sådant vansinnigt sofistikerat handbygge....
JimmyH: Självklart är det flera faktorer som spelar in men en bidragande del var nog texten jag skrev samt era genialiska tifon såklart.
Jag vet hur jag skall uttrycka mig för att med ord visa min uppskattning för det jobb ni lägger på att fixa en schyst atmosfär och i texten omnämns ni ju oxå om än i det finstilta.
Men ta åt er av det jag skrev, ni var inbakade i det hela och hela Västra Stå med för den delen.
Jag är aldrig större än kollektivet. Jag är bara förbannat stolt över mig själv. Det finns så många andra fantastiska själar som lägger ner all sin energi, frenesi, lidelse åh engagemang i Timrå IK.
Jag är STOLT över att vara en del utav den familjen!
Pick up your guns sister and brothers and let us take a travel to the future!
ernie eagle: "Jag inbillar mig att Kenta å grabbarna funnit inspirationen och fått en nytändning efter att ha läst min artikel i MagaZinet.
Någon annan logisk förklaring finner jag ej."
På tal om självinsikt så är jag övertygad om att det här laget fått en bra start tack vare premiärtifot. Snacka om en suverän sporre för grabbarna. Det kan absolut inte vara något annat som får ett elitserielag att spela bra än dess supportrar.
SaraS: Glöm inte vår "lille dansk" som faktiskt har gjort ganska bra ifrån sig! Han har oxå pytsat i båda matcherna.... Han hade en miljon avslut förra året utan att få till det mer än ett fåtal gånger.. Hoppas att det har lossnat där oxå...
Sen säger både webkommentatorn (Mr Valium) och SR:s kommentator inkl LG att TIKS styrka förefaller vara att man har ett jämnt lag. Fyra bra kedjor...Kryddat med en exelent förstafemma.
Jag tror inte man skall ta skottstatistiken i går så allvarligt.. Ett defensivt MIF med fem man i försvarszon tvingar fram dåliga avslut med hopp om returer.. Kör man på den principen så blir det många skott i statistiken.. Klart att det är roligare med många mål. Men en defensiv motståndare är inte speciellt vass framåt heller (Grislövenhockey)
Två pinnar på bortaplan mot ett lag med MIF:s "lönelista" får man vara jääääkligt nöjd med.
ernie eagle: Det känns som om utdelningen är SÅ viktig. Minns alla skotten på mål i början av förra säsongen och ändå inga mål. Nu när Jonte frejdigt producerar kommer det definitivt inte att knyta sig som det gjorde då. Tänk om vi får en ketchupeffekt istället... :-) ÅH vad jag gillar den här tabellen just nu!
ernie eagle: *LER* Tja...rätt sjysst sammanfattning! Har också läst ÖA:s lilla "duell"...lite småpinsam faktiskt...Jonte är 10 ggr betydelsefullare för ett hockeylag är Susse nå´nsin kommer att bli!