1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606562 inlägg · 6213 ämnen
« · 1914067 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
TimraStockholm: Tyckde dom skrev att det skulle läggas ut bilder allt eftersom arbetet pågår, har dock inte sätt nått.

Någon som vet hur det går med nya mediakuben?

Jåkkinen: och förövaren får 2 sketna matchers avstängning för det överfallet. YNK!!!
hade han gjort samma sak på Connor McFjant eller Austin Powers hade han fått 10 matcher minst.

Gorkyman: Jo vi har mängden men jag menar mest att vi tappar spets som det kanske inte riktigt finns i ersättarna.

Gorkyman: När kan Johan P bli spelklar?

Gorkyman: Samt Lukas E nu i Stjernen

Sputnik: Vi har väl ganska många forwards, och då kan Kaijser och Jansson vara med som avbytare/avlastare och täcka upp på träningar

hubbenorlen: Ja det var faktiskt efter den infon från podden jag utgick från att det blir yungt tapp. Så något kommer behövas göras från Nubbens sida för att ersätta. Kaijser och Jansson i all ära men de kan inte ersätta eller någon från Timrås J20 för den delen heller...

hubbenorlen: Hade ingen aning att laget åker 2 veckor innan. Kikade bara över när turneringen startade o jämförde mot vårat spelschema. Men att värva och sen stå med ytterligare överflöd av spelare låter ju dyrt i mina öron oavsett.

Jåkkinen: De tar upp just Hållander och Olofsson i det senaste avsnittet av Hockeystudion, och det är betydligt fler än 3 4 matcher. Turneringen pågår i två veckor, och laget åker dit två veckor innan. Lägg till resor och jetlag så tar det upp till sex veckor innan de är helt återställda, enligt Hans Abrahamsson. Det kan bli riktigt tungt.

Sputnik: Tippar på att det rör sig om 3-4 matcher, det borde vi ju överleva. Undra om JP är tillbaks då?

Sputnik: Jahaja.. Kanske var Nubben med i leken från början? Surt att vi skall vara så lågt ner i näringskedjan bara....Handlar alltså om Frölunda

Gorkyman: Jo men de håller inte samma klass tyvärr och i SHL kommer det inte hålla att tappa Hållander och Olofsson utan att ersätta.

Sputnik: Kaijser och Jansson ?

Sputnik: Vi har väl 15-16 forwards på kontrakt?😉

Sputnik: En fundering redan nu. Hur kommer Nubben lösa tappet av Olofsson och Hållander till JVM kring jul och nyår?. Går ju knappast att ersätta dom med spelare från J20. Lite synd att lag som satsar på unga spelare i SHL blir tungt drabbade, för det är väl inget uppehåll i SHL då?

hubbenorlen: jag hoppas dom släpper han till SHL..

Tikkare: Han ska hem. Tror inte Vancouver föredrar AHL-bänk före förstakedjan i SHL.

Jåkkinen: ja du ser,, hade Elias vart tyngre, mera erfarenhet från seniorhockey,, tuffare..tyngre.. och fram för allt fått hjälp av sina kompisar, så hade den här tacklingen förmodligen inte haft samma eko. Personligen tycker jag det är för jävligt att en sån gudabegåvad spelare ska behöva börja sin NHL karriär så här.

Tikkare: Konstaterad hjärnskakning. Tråkigt att han inte får chansen att fortsätta på sin fina start.

Tikkare: Nej men den ene behöver ju inte utesluta den andre 😉

{297}: en annan jävligt otäcking var Peter Forsbergs polis i Colorado, Chris Simon med det långa håret. Riktigt nasty kille.

Sputnik: jag hoppas på Jonte ..han ska inte sitta på nån läktarjävel over there.

Sputnik Känns inte som det är harmoni i Rögle nu precis. Tror inte heller Vegas är så förtjusta i att Elvenes inte får spela. Så Nubben fixa hit Lucas så kommer han till en klubb som ger unga förtroende och får en stor offensiv roll. 😉

Synct: jag håller med dej fullständigt att ingen stod upp för Elias, det gjorde ont att se. Är väl pappa genen i en som slog in. Man vill ju pojken väl. Vidhåller ändå att 1 år till i SHL inte vart dåligt. KIllen är ju bara 19 år trots allt. Han har tiden för sig i NHL i många är fast han stannat 1 år till och byggt muskler.
Men dom kommer ge igen på den där killen.

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Det här får man om man köper aktier. Tror inte att det har postats förut.

"Aktieägarförmåner
Att teckna aktier i Timrå Hockey hjälper Bolaget att förbättra lagets möjligheter till sportslig
framgång men kan också bli en bra affär. Dessutom ger ett aktieägande en större gemenskap
med lag och ledning. Utöver detta erbjuds även följande upplevelsemässiga förmåner.
Vid en teckning av minst:
Utdelningspolicy
När Timrå IK Ishockey AB redovisar en vinst överstigande 5 Mkr efter skatt avser styrelsen
föreslå årsstämman en aktieutdelning om 25% av vinsten att utdelas till aktieägarna.

1
1 928
Delägarhalsduk + plakett på delägarväggen i NHK arena

3
5 784
Ovanstående + unik matchtröja + 5st biljetter

5
9 640
Ovanstående + delägarträff med A-laget och ledningen inkl mat

10
19 280
Ovanstående + resa till bortamatch inkl mat

25
48 200
Ovanstående + loge för 8 pers på valfri hemmamatch

50
90 400
Ovanstående + PRAO en dag med A-laget

100
192 800
Ovanstående + NHL resa"

ante08: Nä SHL är som en Pizzaägarfamilj. Så fort man kört firman i kånken så skrivs den över på en annan släkting.

ante08: Jo det är väl tyvärr så.. Då får vi fans inte sluta göra vår röst hörd helt enkelt! För utan oss är klubbarna ingenting!!

Sputnik: Tror inte det blir någon större skillnad bara för att Jörgen Lindgren lämnar sin tjänst. Han är bara den som fått vara ansiktet utåt.

{297}: Helt rätt, nu måste det in en folkets man som kämpar för helheten i svensk hockey!!

{297}: Ungefär som Edmonton gjort med McDavid. Där tog dom in Lucic som ändå är en helt ok hockeyspelare man känd för att skydda sina lagkamrater och kunna grisa själv.

Synct: det finns ju inte så många råskinn kvar i NHL som har den rollen längre. Men det kanske kan vara värt att värva någon till EP med tanke på att han går in och dominerar som junior och tyvärr inte kan försvara sig själv. Måste ha känts skönt för Wayne Gretzky att glida runt med Marty McSorley och veta att hundarna släpps lös om någon tar sig friheter.

Tikkare: Ont hade det inte gjort, men det vore inte rimligt någonstans. Tycker bara resonemanget att han hade gynnats av att stanna ett år till bara för att han blir fult neddragen och skadad är lite konstigt. Det värsta av allt är att ingen i Vancouver slängde handskarna och visar att det inte är okej att köra över doms bästa spelare, tror aldrig jag sett en NHL match där man inte står upp för sina rookies på det här sättet, skamligt.

tjobba: Ja det är ju lite Timrå i ett nötskal tyvärr. På den avdelningen kan det bara bli bättre.

{8179}: Verkligen. Men varför inte göra en artikel på hemsidan och göra reklam för detta?!

tjobba: Dom biljetterna för 115 kr är på rad 1 samt 2. Bra att dom sänker priserna på dom mindre populära platserna!

Synct: jag tror inte det gjort ont att stanna 1 år till alla fall. Men det är min åsikt. Jag sa att Florida spelaren kastade han som en pojkspoling om du läser rätt. Och jag sa inte heller att han INTE platsar i NHL.
Självklart hoppas jag Elias bästa och att han har sina cops som kan skydda han. För han kommer vara ett jagat villebråd. 10 kilo mer muskler borde han ha.

Vad har hänt med biljettpriserna? Kikade läget inför Rögle och nu kan man helt plötsligt köpa biljetter på flera sektioner för endast 115 kr?!

Bragd-Birger: oj vad jag hoppas att det ska gå bra för J Dahlén , han valde att spela med Timrå och tog oss upp i SHL men tänk om han offrade sin egen karriär bara för det. Han hade kunnat spelat i vilket shl lag som helst och kanske fått en bättre utveckling än i allsvenskan. Nu följde han sitt hjärta i sitt val och det är därför han för alltid kommer att finnas kvar i våra hjärtan.
Kämpa på Jonathan för du är en kämpe och skulle du ta ett beslut att komma HEM så ska du få ett kungligt mottagande och ett stöd från den röda väggen som kommer att bära dig fram på isen så du får visa alla att du hör hemma i NHL .
Heja Timrå och heja Jonathan !!!

Tikkare: Elias stanna ett år till i sverige...? ja, jo, han platsar inte alls i nhl va? det var en riktigt ful "tackling" som han förmodligen kommer bli avstängd för, och jag har sett varenda minut han spelat, han kastas inte runt som en pojkspoling, han är ändå 188 lång och väger 80kg, långt ifrån minst i NHL. En spelare som Elias har inget i SHL att göra, han är redan en stjärna i NHL

Bragd-Birger: både Dahlen och Pettersson borde stannat minst 1 år till i Sverige och byggt på sig mer muskler. Pettersson är ju lätt som en fjäder och en kraftigare tryckare då står han inte emot. Det såg man ju nu senast, karljäveln från Florida vände ju upp och ner på Elias och svinga han i backen som en pojkspoling. Rent ut sagt farligt att väga för lätt i NHL bland alla råskinn som vill stoppa vår Elias. Hoppas Dalen kommer hem allafall. Det skulle bara göra honom gott.!

Jåkkinen: Nä. Blir intressanta dagar framöver. Tar han inte en plats med mycket speltid i farmarlaget är jag övertygad om att han åter drar på sig dom rätta färgerna inom kort.

Bragd-Birger: Känns mycket konstigt att säga att han ska vara kvar där för att placera han på läktaren.

Bragd-Birger: det är väl en sak att få speltid i förstafemman i ett farmarlag men ska han ändå sitta på läktaren så kanske dom släpper lite på kravet att vara kvar där borta? Spontant känns det ju inte som att han ör nära en plats i canucks direkt.

Jåkkinen: tråkigt för Dahlén, men kanske är det så att hans utveckling skulle må bra av fet speltid i ett SHL-lag istället. Känner till ett lag som skulle passa alldeles ypperligt...

Sv: U20
Hälge: Pontus Englund i J-20 laget sprutar in poäng som back. Ngn som har koll på killen?

{8179}: Tråkigt!

Uppladdat:

500x0-bac69056-23f7-4079-b203-060ad5f43daa.jpeg

Puckat: Det kan inte vara så att han ska kallas upp? Bör ju inte sätta han på läktarn när de absolut vill ha han där borta🤔

« · 1914067 · »