KulltorpsOlli: 2 pinnar av 12 möjliga på 4 senaste, visserligen 2 svåra bortamatcher, Rögle luckade oss på 4 pinnar av 6 möjliga. Spelet mot Rögle var pissdåligt. Jag tycker alla utom Wedin och Svedsko har tappat i fart. Den där Falk som skulle vara 1 center? Han är ju helt osynlig. Och Jalasvara har jag redan fått taskiga vibbar av. Nackspärr första matchen. Herregud vilket löst virke...Njaee
Jåkkinen: Resultaten och hur det sett ut i Röglematcherna är jävligt logiska. Känslan att vi dalar lite efter en fin säsongsinledning har funnits några matcher samtidigt som Rögle efter katastrofstarten börjar få upp ångan. Även om de nog inte blir så bra som en del förutspådde är de helt klart ett lag med kapacitet för en mittenplacering.
bisterfinnen: Jo minnet är faktiskt bra men kort för en annan med. Minns förra säsongen att vi var en del som klankade på Freddan och nästan ville avsätta han under en period när Timrå hade svårt att göra mål framåt och spelet knackade. Ulf Dahlen med flera diskuterades flitigt om att man skulle kunna få in. Men som tur är så hade Nubben mer förstånd än oss. 😅😅🙈
bisterfinnen: Bistra men kloka ord ;-) Med senaste matcherna i minnet ska vi också nyansera vilka förväntningar de flesta av oss hade inför säsongen. Då stämmer poängutdelningen på de sista 4 matcherna ganska väl överens med inför-säsong-förväntningar. Det som gör att det svider lite mer än det borde göra är väl hur det sett ut på isen i ett viktigt dubbelmöte mot ett lag som kanske, eventuellt, potentiellt är ett av 2-3 lag som vi rimligen skulle kunna ha bakom oss i slutet av säsongen. Även den insiprerade starten i första 4-5 omgångarna gav oss kanske aningen falska förhoppningar. Nu kan vi fans bara bita ihop och stötta realistiska insatser o resultat. Vad viktigare är att ALLA i laget också förstår vad som krävs i varje byte, ödmjukhet o stenhårt jobb. Det är vår chans. Trumma in LillKenta mantra om och om och om och om..... ...igen
Sputnik: Nån klok tyckare har sagt att alla lag har dippar och det som skiljer agnarna från vetet är hur djupa dipparna blir och förmågan att tajma in dem där de gör minst skada (om det nu alls går att styra).
KulltorpsOlli: det här stod skrivet i stjärnorna. Tycker dock vi lyfter oss lite i 3e men man undrar ju vart jävlarannamat och ödmjukheten tagit vägen? Är vid inne i nån nedtränad period eller är det bara mentalt?
Tikkare: Hoppas det inte stämmer, men laget utstrålar lite soppatorsk just nu. Man känner sig inte så lycklig efter Röglematcherna. Hoppas man kan studsa tillbaka snabbt. Annars så får vi en lång och mörk november månad...
Det är bar att bryt ihop och komma igen! De kom en ny dag imorgon och ny match i Örebro på torsdag! Älska Timrå IK i vått och torrt och i med och MOTGÅNG ALLTID ❤
{297}: Forwards tappar även puck på fel ställen när hela laget är på väg framåt vilket inte hjälper backarna då det blir numerära spelvändningar emot oss. Noterade även Collberg som slutar jaga deras kille vid 2-0, han viker av o tar högerkanten ist.
The great one: Ja, och det är tre matcher jag är missnöjd med spelmässigt,, premiären och dom 2 senaste matcherna mot Rögle, resten av matcherna tycker jag att vi stått upp och spelat riktigt bra även när vi förlorat. Jag känner en optimism inför framtiden.
Jockz: sant men när vi väl är där i anfallszon så får vi inte långa anfall på motståndarna. Tycker vi har många som spelar håglöst. Att förlora mot Rögle, det finns ingen skam i det. Men att inte kunna stå upp efter mer än varannan tackling, det är fanimej ett skämt. Det såg ut som pojkar 12 mötte ett seniorlag när det gällde det fysiska spelet. Tom röglespelarna som var en tvärhand hög tvekade inte att smälla på Printz i sarghörnen medan våra spelare såg ut som rädda katter i närkamperna.
{297}: Dessa dåliga första pass och massa strul med indianare i tid och otid gör ju att forwards får lite tid att göra något konstruktivt i anfallszonen
Raggaren Putte: ja våra backar får en rejäl dos skit efter varje match numera, med rätta, men man ska ju komma ihåg att våra forwards knappt hittar ett kvalificerat avslut på hela matchen. Målet vi gör är en slump då röglespelarna krockar.
{297}: Nej, om något så var det han som gjorde att det ändå var värt att kolla klart i 60 minuter. Tror dessutom att första målet styr på Törnqvist men är inte helt säker. För övrigt är det många forwards idag som inte gör en bra match, även om pratet här nu mest rör backarna.
Synct: En back som klarar av att vara konstruktiv i pressade lägen. Detta är ju bara ett rent spekulativt resonemang, när värvningen av Printz genomfördes var den allmänna uppfattningen om att det skulle vara ett köttberg på skridskor som förhoppningsvis inte skulle göra bort sig allt för jävligt tills Jalle dyker upp för att sedermera skeppas vidare till nånstans IK/ pension... MEN om man aldrig skulle ha tecknat med Jalle och skrivit kontrakt med Printzen över säsongen direkt, vad skulle du då ha velat ha in? Nog tror jag man hade kunnat hitta nån halvhyffsad nordamerikan på artist för de kulorna man hostat upp för mister JanneJalle
Sputnik: Ja men vi har ju knappast råd att bänka Hardegård. Inte Kinnvall heller, trots att båda blandar och ger. Vi måste bänka från botten av hierarkin och där är det ändå Drugge och Molinder som regerat, även om jag tycker att Molinder numera är klart värd att spela.
Att det även klagats på Printz ibland förstår jag inte alls, då han är klart stabilast av våra backar även om han hade en dipp i förra matchen.
Raggaren Putte: Exakt det jag menar med att vi behöver förstärkning på backsidan. Skulle räcka med en Hampus Larsson typ som ofta i princip lyckas ta sig ur stressade och trånga situationer och lägger bra förstapass. Hardegård håller inte, alldeles för seg i tanken för SHL och slänger SÅ OFTA bort enkla pass i famn på motståndare.
Raggaren Putte: förstår för övrigt inte dom som kritiserar Svedberg i den här matchen. Visst han kanske borde tagit ett av målen men våra bedrövliga backar släpper till, vadå? 3 frilägen? Nä den här matchen hade varit död och begraven efter 2 perioder om det inte hade varit för Svedberg.
Nej en riktigt sunkig forcering toppar en riktigt sunkig insats. Kan man inte ens lägga ohotade korta pass rätt när man jagar kvittering så kan man lika gärna låta Svedberg stå kvar. Men en ganska väntad insats tyvärr, då vi varit klart sämre nu i flera matcher jämfört med inledningen. Mörkt!
Nisse1: vi tar ändå 2 poäng på dom här matcherna där vi förtjänade noll och inget, det är ändå positivt. Sen vet jag inte om det är slut på orken i laget nu men man kan inte gå ut i en 60 minuters hockeymatch och tävla i 10 minuter, då får man stryk.
Vi är inte i närheten av att stå upp mot rögles fysiska spel i dom här två matcherna och vi orkar inte hänga med motståndarna i någon ände av banan, det är klasskillnad på lagen. Att vi tar 2 poäng ska vi bara vara nöjda med.
hubbenorlen: jag tycker inte Jalle gjort bort sig på något sätt, men tanken var väl att han skulle ersätta Printz efter 7 veckor? Med det sagt kanske vi skulle ha lagt de kulorna på en spelartyp vi helt saknar?
JobbaPuck: Det är givetvis fel. Yrspelet därefter har han fixat utsökt. Men 1-0 målet var rätt fri sikt. Hade det inte kommit så snabbt, då kanske det sett annorlunda ut. Vi supportrar är heta. Sorry.
Dagens zebra: När Morgan Johansson höjer armen för solklar rögleutvisning men kommer på att han nyss friade en timråit, släpper därefter handen och skiter i att ta utvisningen. Är dom heltidsanställda dom här tomtarna?
Sputnik: Mycket negativt nu men med facit i hand så skulle man kanske letat annan spelartyp än Jalle när man redan har Printz. Vi behöver en hyffsat stabil back som kan göra något konstruktivt under press och komma ut med pass eller transport ur egen zon. Som när Jalle inte va allt för pressad bakom mål, Slänger iväg pucken i rundeln till en Röglespelare upp på blå så får man behålla trycket i Timrås zon