1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581127 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20

1915971 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
SMÅLAND: Anton Wedin med i veckans lineup! (för andra gången)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
lincoln: En utopi att kunna vara "speediga", riviga och pigga varje dag och i 52 omgångar. De dagar vi inte får ihop de bitarna blir det jobbigt, det är rätt klart att de lag som har en lönebudget på + 20 miljoner har en fördel när vi tex kommer in i mörka November, 3 matcher i veckan, man har kommit in i lunken och energin tryter, det är då spetsen kommer in. Den har vi idag för lite av idag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Öndulat: 10 omgångar uttrycket känns inte relevant längre men överlever vi mörka november och ligger fortfarande på 10 plats då jävlar kan vi börja drömma...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Öndulat: Tänkte ungefär likadant. Det här ser ut som att de väntade 5 sista lagen har parkerar där nu - med reservation för ordningen. Kan det stanna såsom nu vore det optimalt m Timråögon. Lätt att bli förblindad av starten. Vi har inte känts ”speediga” de senaste matcherna. Det är vad som oroar mig mest. Inte pigga, optimistiska och riviga. Snarare trötta, dump and chase-ande och planlösa. Men det kanske förhoppningsvis bara är en rekyl från den fina starten.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Olle: Det är alltid psykiskt påfrestande att hålla på Timrå. Äter ständigt stesolid.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
kulltorp: det var inte dig specifikt jag riktade mig till, mer en allmän känsla av ”heaven or hell” här :)

Tycker den kommande matchen mot Örebro känns minst lika läskig, på förhand, som matcherna mot Rögle gjorde. Det vore klädsamt att plocka en trepoängare mot dom.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
kulltorp: Mitt inlägg var inte alls tänkt att riktas mot dig personligen, det råkade bara bli så att jag svarade dig.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
OsynligePucken: Det sägs väl att serien är ganska cementerad efter 10 omgångar? Ligger vi på 10e plats och får spela slutspel i år kommer jag skratta mig lycklig. Allt över kval känns som en stor seger tycker jag.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
{Olle & Mikenomad}: Det fanns ingen form av kritik i mitt inlägg, om nu ngn trodde det.
Uppskattar alla Olles inlägg då han är väldigt rak och tydlig i sina inlägg.
Det var nog mer bara ett onödigt inlägg av mig, då det var så tydligt att han ville ingjuta mod i oss samtidigt som man kan känna hans oro.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Ni ligger förfan 10a i Sveriges Högsta Ishockeyliga efter 10 spelade matcher, ni ligger på en "Slutspelsplats" :) Var glad för det, jag hade inte räknat mig det utav er, kanske att ni skulle pendla mellan placeringarna 13 och 14 ständigt men aldrig riktigt nå 12e platsen, typ som Leksands säsong 16/17, den bilden hade jag av er på ett ungefär.

En del av er lever i en bubbla ser det ut som, nej, ni vann inte sm-guld i våras, ni vann hockeyallsvenskan i våras, klart som fan det ser ut såhär i en serie som är högre än den.

Kärlek åt er alla <3 Ta vara på stunden, vem vet, allt kan hända i Ishockey och i livet generellt <3
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
kulltorp: Efterfrågar bara lite saklighet. Man kan ju inte vråla ”slutspel!” för att vi slår fbk i en tight match och sen vråla ”ond bråd död!!” när vi förlorar mot lagen som vi ändå förväntades torska mot?

Vi har ett lag som ska klara ett kval och med det i åtanke tycker jag det ser lovande ut. Sen är det psykiskt påfrestande att heja på ett lag som (just nu) spelar dåligt men livet ska ju inte vara så himla enkelt heller.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Puckat: Riktigt fiffigt! Jag håller med till 99%. Jag hade nog dock bytt plats på berglund/madsen, detta då Madsen är vår bästa tekare hittills och i övrigt har tyvärr Berglund storleken i mot sig i defensiv zon vilket jag tycker blivit mycket påtagligt nu i inledningen, hursom har jag alltid tyckt att berglund fått ut mer av sitt spel som winger i hög forechecking. och KANSKE Olofsson/Rensfeldt detta då jag känner att det annars kanske skulle kunna saknas lite erfarenhet i andrafemman, samtidigt som Wedin/Collberg förmodligen skulle kunna fortsätta leverera oavsett vilken center man plockar in, samtidigt som Olofsson nog skulle få en skjuts i en producerande konstellation, sedan är Olofsson vår näst bästa tekare (om än på runt 45% vunna), vilket är nog så viktigt om man skall starta i offensiv zon huvudsakligen. Jag hade även gärna bytt plats på Ohlsson/Törnqvist kanske även fast man får två rightare i 3e och tre leftare i fjärde.

Hur hade du geggat ihop backrackarna?
Mina backpar hade nog sett ut som följande:

H.Larsson - Kinvall

Mister JalleJanne - Hardegård

Falk - Printz

Molinder

Hampus Caslva Larsson och Kinnvall :
Herr Larsson är vår klokaste back (överlägset?) och kinnvall vår spelskickligaste, Jag tycker Kinvall är som bäst när han får leka Erik Karlsson(d.ä) och jag tycker man ska tillåta honom att få utvecklas i det spelet, framförallt viktigt i matcher där vi inte har något motmedel mot motståndarnas defensiv. Jag tror Larsson är den enda backen vi har i nuläget som skulle kunna täcka upp för Kinvall de gånger det går på röven.

På andra backpackar hade jag försökt att alternera ganska flitigt mellan Molinder/Hardegård baserat på vilken sida av planen teken släpps, Hardegård kan ju avgöra matcher åt motståndaren i uppspelsfasen, så sätt honom i så få sådana situationer som möjligt. Samtidigt ser man uppenbara uppsidor i Hardegård, och jag tror att han behöver självförtroende för att lyfta sitt spel till nästa nivå, spela honom i offensiva situationer när 1/2a kedjan är inne Molinder i övriga.

Falk - Printz - Grisar
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Tikkare: Ska se dem några matcher till först :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
kulltorp: Fast jag uppfattar Olle som en av de mest balanserade här. Det är ju som han skriver, den krassa verkligheten, det vi ser nu. Den vi visste på förhand hur den skulle se ut. Den är bara inbäddad i lite fler sköna poäng än vi förväntat oss.

En rad övriga härinne är däremot närmast bipolära i sina inlägg. Samma personer som i omgång 6 (av 52. Bara en sån sak, det är ju så naivt och okunnigt att man rodnar) basunerade ut att det inte fanns en chans i helvetet att de kunde se det här laget kvala behöver bara ett par förluster för att fullständigt vända på klacken. Kalla för i h-e inte sportjournalister och andra för kappvändare, de värsta finns här inne.

Lite rim och reson vore fräscht
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Gorkyman: jaa Norrmän har ju gått bra i Timrå. Säkert billig i drift oxå. Lite torkad Sej så är dom nog nöjda. Call Nubbs.🤔
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
stoff: Var och såg Storhamar mot Frisk Asker igår kväll. Hade hoppats på att få se Storhamars 16 åriga jättelöfte, men han spelade inte ikväll. Dock fanns 2 intressanta spelare på isen Martin Rönnild och Aaron Irving. Rönnild är en forward jag definitivt tror skulle passa i TIK , hårt jobbande, fysisk och gör bra med poäng. Många offensiva tacklingar och ett hårt jobb framför motståndarmålvakten. Irving är plasseringssäker, bra första pass, och en bra PP back med ett mkt vasst skott. Kan vara värda att kolla upp för Nubbis.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Olle: Gillar hur du skjuter in energi i gruppen, för att avsluta med sänkt huvud...:-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Puckat: Intressant. Något måste ju göras för att försöka få igång produktionen på Palmberg & Guter.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Puckat: Palmberg giller väl komma högerkant när han skjuter med va? Känns som det varit där han haft farliga skott i pp på försäsongen.
Kommentera


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Puckat: Gillar verkligen din uppställning där! Har länge önskat att Wedin ska befrias från sin nuvarande kedja..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
stoff: Tycker han och Palmberg används lite fel. Palmberg har mestadels gått som vänsterforward sedan han kom hit när han tidigare i karriären bara lirat som center/högerytter och Guter har fått spela med Madsen för det mesta, ingen som sticker ut direkt.

Wedin - Rensfeldt - Collberg
Galló - Olofsson - Hållander
Ohlsson - Palmberg - Guter
Boyce - Berglund - Törnqvist
Madsen/Blomberg
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Lillberra: ingen aning? Tycker inte han stått upp nånting över förväntningarna. Vet du nån som är bättre så ring Nubbs.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Tikkare: Vem är bättre?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Olle: Nu krävs lite jävlar anamma!; Vi är inte i den här serien bara för att delta som någon sa. Var det inte Örebro som skickade ner oss 2013 till HA? Vi är tillbaka och nu vill vi ha revansch i Behrns Arena! Om vi spelar bra och har lite flyt så kan det gå
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Matsg: han skulle nog ligga i topp bara han hade bra folk omkring sig
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
kulltorp: många hänghuvven här just nu tycker jag. Ta en titt i tabellen, ett par vinster och vi är uppe i toppen. Vi har fortfarande överpresterat, poängmässigt, än vad som förväntades efter försäsongen.

Med det sagt kan man väl ändå konstatera att vi har problem. Men det visste vi också på förhand.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Tikkare: ..ja..det är kanske dax att preparera sig för en mörk november månad. Känns lite som det. Såg FBK mot DIF igår. Huva vilken skillnad på match.
Men vi hamnar väl bara i det läge vi kan förvänta oss med den trupp vi har.
Man fick ju lite hopp i början tyvärr så tråkigt när det går sämre.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Sebastian Collberg ligger delad 4a i skytteligan med sina 6 mål hitills! Ser riktigt lovande ut för fortsättningen! Hoppas att Guter också kommer igång med målproduktionen snart.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Tikkare: Vet ej om det var tal om klass men stabil Shl-back iaf. Personligen hade jag större förväntningar på Rensfeldt och Guter, men det kanske lossnar framöver.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
jå1: men det var ju tal om att Falk skulle vara en klassvärvning. Det har man ju sett nada av.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
jå1: Hjärnsläpp av mej..sorry
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Tikkare: Har vi en Falk som första center?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
kulltorp: 2 pinnar av 12 möjliga på 4 senaste, visserligen 2 svåra bortamatcher, Rögle luckade oss på 4 pinnar av 6 möjliga. Spelet mot Rögle var pissdåligt. Jag tycker alla utom Wedin och Svedsko har tappat i fart. Den där Falk som skulle vara 1 center? Han är ju helt osynlig. Och Jalasvara har jag redan fått taskiga vibbar av. Nackspärr första matchen. Herregud vilket löst virke...Njaee
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
jå1: Resultaten och hur det sett ut i Röglematcherna är jävligt logiska. Känslan att vi dalar lite efter en fin säsongsinledning har funnits några matcher samtidigt som Rögle efter katastrofstarten börjar få upp ångan. Även om de nog inte blir så bra som en del förutspådde är de helt klart ett lag med kapacitet för en mittenplacering.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
kulltorp: 😂😂😂
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
kulltorp: Pudla ska det va...hahaha..
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Sputnik: Jag är den första att piska på Freddan.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
bisterfinnen: Jo minnet är faktiskt bra men kort för en annan med. Minns förra säsongen att vi var en del som klankade på Freddan och nästan ville avsätta han under en period när Timrå hade svårt att göra mål framåt och spelet knackade. Ulf Dahlen med flera diskuterades flitigt om att man skulle kunna få in. Men som tur är så hade Nubben mer förstånd än oss. 😅😅🙈
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
bisterfinnen: Bistra men kloka ord ;-)
Med senaste matcherna i minnet ska vi också nyansera vilka förväntningar de flesta av oss hade inför säsongen. Då stämmer poängutdelningen på de sista 4 matcherna ganska väl överens med inför-säsong-förväntningar.
Det som gör att det svider lite mer än det borde göra är väl hur det sett ut på isen i ett viktigt dubbelmöte mot ett lag som kanske, eventuellt, potentiellt är ett av 2-3 lag som vi rimligen skulle kunna ha bakom oss i slutet av säsongen. Även den insiprerade starten i första 4-5 omgångarna gav oss kanske aningen falska förhoppningar.
Nu kan vi fans bara bita ihop och stötta realistiska insatser o resultat. Vad viktigare är att ALLA i laget också förstår vad som krävs i varje byte, ödmjukhet o stenhårt jobb. Det är vår chans. Trumma in LillKenta mantra om och om och om och om..... ...igen
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Sputnik: Nån klok tyckare har sagt att alla lag har dippar och det som skiljer agnarna från vetet är hur djupa dipparna blir och förmågan att tajma in dem där de gör minst skada (om det nu alls går att styra).
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
JanneH: Jo som spelet ser ut nu så är vi back to försäsong... Typ eller nått.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
kulltorp: det här stod skrivet i stjärnorna. Tycker dock vi lyfter oss lite i 3e men man undrar ju vart jävlarannamat och ödmjukheten tagit vägen? Är vid inne i nån nedtränad period eller är det bara mentalt?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Tikkare: Hoppas det inte stämmer, men laget utstrålar lite soppatorsk just nu.
Man känner sig inte så lycklig efter Röglematcherna. Hoppas man kan studsa tillbaka snabbt. Annars så får vi en lång och mörk november månad...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
jå1: nu jävlar är Timrås tank tom på bränsle.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Olle: Forwards tappar även puck på fel ställen när hela laget är på väg framåt vilket inte hjälper backarna då det blir numerära spelvändningar emot oss. Noterade även Collberg som slutar jaga deras kille vid 2-0, han viker av o tar högerkanten ist.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
JobbaPuck: Oj, riktigt dåligt minne av just den matchen, kommer ihåg premiären bättre! haha
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Synct: Mora hemma var ju heller inte så ståndaktigt.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
TD: Matematiskt omöjligt då de möter Växjö
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
Vinner Mora ikväll är vi 11 då måsten det till att ta till arbetstället jobba hårdare...
Kommentera

1915971 · »