1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606552 inlägg · 6213 ämnen
« · 734474 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ernie eagle: Grann gårds till mig, vad trevligt :)

Sv: Yared Hagos
Sune: Oj, finns det ekonomi för både Jonte och Hagos? Om Hagos återvänder måste det ju ses som en förstärkning. Men som tidigare talare framfört känns det lite crazy om han skulle ge upp sin dröm om NHL så lättvindligt. Eller är han ett substitut för en utebliven Jonte?

wap.hockeysnack.com
Ja skulle tik ro i land med dessa två förvärv så börjar det se bättre ut för tik än man vill. Men låter knepigt att ge upp en nhldröm så enkelt.

Sune: Låter helt klart intressant. Säger inte till Yared å Jonte. Kalasförstärkningar båda två som definitivt ökar våra chanser till en framskjten placering.

Yared Hagos
Timrå har kontaktat Yared Hagos om en eventuell återkomst här i höst. Hagos är tydligen inte så sugen att spela ett till år i farmarligan med Iowa Stars...

Tjalle: Var då ett jävla festande. Den 16.e skall de upp till Östanskär och förlusta sig.

bearkiller79: Det snackas om att 1+1 eller 2 ligger närmast, men jag tror hellre på 3 år.

För övrigt hade laget igår kick-off på Åstön...

Om nu Jonte skriver på för TIK undrar på hur många år då ?
Vad tror du Ambroo ?

FORZA TIK !!

Sv: Spelare vi minns
ernie eagle: Har fått fatt på den där Lagstraff nu. Han var inte särskilt välvillig men jag lyckades få honom att svara på några frågor i alla fall.

JimmyH: Det skulle vara jävligt intressant. Jag skall ringa upp honom å höra ifall han vill medverka i de här sammanhangen mer eller om det är locket på.

Jag skall jobba för högtryck för att gå iland med detta. Jag återkommer.

ernie eagle: Kan inte du göra en monologisk intervju med TIK, Lagstraff?

"Vad gör du nuförtiden?"

Dream Team: Vad fan var det "Lövet" mån tro som gjorde blott 2 matcher i karriären som aktiv innan han kastade in handduken bokstavligt talat och blev ett begrepp på materialet. Han tog ju nacksving på motståndarna i unga år på brottningsmattan. Måste kolla upp det där.

LEGEND i vilket fall som helst. Lite lätt gråhårig men fortfarande pigg som en mört och ofärskämt vital har han stegat i klubben femtio plus.

Igår var det fest på Deltat i Flygarkåken. Rock´n´roll så¨det stod härliga till. Blåröken skingrade sig med vinden och ciceronn Sam Madsen såg till att inte ett öga var torrt när han talade om för oss vad riktig vänskap är och hur underbart det är med otvungen närhet vuxna män emellan.

Det skålades, åts, dracks och tjoades för fulla muggar.

En tistel dock till Timrå IK som inte hade någon representant där efter Lövets tjänster i föreningens namn.

Men Supporterklubb var där i egenskap av mig!

GRATTIS LÖVET! MÅ SÅ GOTT I KROATIEN!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Dream Team: Det är väl för tydlighetens skull bäst tillägga att jag som spelare i TIK's pojklag under slutet av -70-, början av -80-talet kom i kontakt med hockey, och Timrå IK för första gången. Elitseriesäsongen 1981/82, närmare bestämt. Ja, och då vi vet detta har vi alltså klargjort lite bättre, eller i vilket fall plockat bort en del kandidater bland alla TIK-spelare.

Jag sitter och tittar igenom gamla laguppställningar som TIK haft genom åren. Varför jag gör det är för att jag för TIK031's räkning har fått till uppgift att sammanställa en liten lista vad gäller "spelare vi minns", typ. Det är tänkt att bli en personlig anekdot över varför man fastnade för just den spelaren, eller varför just den spelaren blev älskad, alternativt mindre omtyckt, bland oss supportar.

Det finns ju verkligen en uppsjö av spelare som kvalar in på den listan, det vet vi ju alla. Det kommer att röra sig om spelare som jag sett spela. Så även om det bara är att ställa sig upp och bocka och buga för spelare som "Strimma", "Tåget" och Inge Hammarström så får dessa alltså stå åt sidan den här gången. Denna lista kommer att läggas ut på TIK031's hemsida (när den väl kommer upp) innan seriestart.

I min efterforskning så dök jag på ett på många sätt intressant, men kanske framför allt överraskande, spelarnamn. Tik Lagstraff, endast aktiv i TIK under elitseriesäsongen 1981/82, och en riktig veteran, åldersmässigt.

Player Information

LAGSTRAFF, TIK   
Date of Birth: 01/01/1901 
Height: 0 cm
Weight: 0 kg
Position: Forward
Shoots: Left
Club: Ej aktiv
Nationality: SWE
Place of Birth:

TeamSeasonDiv.RoundGPGATPPIM
Timrå IK1981-82ElitDivision Round20004
Elitserien:1  20004

Vad gäller spelarens storlek, eller ska vi säga brist på just storlek, så är det kanske svårt att placera denne i något fack, eller passa in honom i någon viss spelarstil. Ingen poänggörare av rang heller, vad det verkar, men om man ser till hans blott fyra utvisningsminuter så ingick han kanske i lagets 0-0-kedja. De blott två matcher han kom upp i kan ju med vetskap om hans "förutsättningar" att spela hockey endast förklaras på ett sätt. Det måste ju ha berott på att han på något sätt kom på kant med tränaren och endast blev ett medel för att öka konkurrensen i laget, och då enbart på lagets träningar.

Ingick lagens spelarmaskotar i de officiella laguppställningarna på den tiden? Ja, om de nu gjorde det så kan ju denne "Tik" t.ex ha varit jycke och hade väl i det fallet hundlicens, så kunde väl det förklara saken (och namnet) lite bättre. Hmm.. men de två matcher som denne har i bagaget då? Ja, sett till de fyra utvisningsminuter som hon (ja, vo får väl ändra det till en hon, då namnet "Tik" förklarar nog mycket) drog på sig, måste ju detta bero på att hon tilldelades den i mångt och mycket väldigt icke-glamorösa rollen "bit tillbaka på motståndaren redan vid offensiva blå". Att "spelaren" tog och genomförde sin uppgift på ett framgångsrikt sätt det ser vi. Men ska vi gissa att hockeyförbundet kände sig tvingade att agera här, och då var såklart inga andra alternativ än livstids avstängning heller aktuella.

Ja, jag säger då det. Det kan vara riktigt trevligt att gräva i historieböckerna, allra helst när man hittar såna här överraskningar. Fortsättning följer, var så säkra...

Sv: Märkligt!
bearkiller79: Hehe ja men skojaru..=) Som sagt hoppas inge annat än att Jonte skriver på. Vilken första line vi får!! =) Pärssinen Hahl Hedström. =)
Bara vänta å se..

Sv: Resor!
actionleif: Om man anmäler sig till tågresan imorrn på ispremiären, måste man betala samtidigt? så var det ju förra året.. =) vore bra att veta..

det jävliga är om han trots allt inte kommer till Timrå så tror jag man aldrig skulle återhämta sej från en sån besvikelse, man skulle nog aldrig bli människa igen...

man säger att till sej själv att inget är klart men i det under medvetna så räknar man med Jonte i TIK dressen så det är en liten djävlig situation det här...

To be continued

Uddan: man hoppas ju det men det lär väl ta ett par veckor/dagar till säkert, man har ju inte hört hur det har gått med NHL heller, hade det varit klart så borde man ju ha hört det nånstans tycker jag. Konstig om han kan bli klar för Timrå om det inte är klart med NHL...

Det här med flyttbussen på hans påstående adress o.s.v. hur mycket stämmer av det egentligen, är det nån som har sett han där på riktigt ??

Jag tar inget för givet, kommer inte att ropa hej förrän hans kråka sitter på kontraktet, jag tror inte på er alla som säger att det är klart innan Jonte själv har skrivit på eller sagt det muntligt...

Timrå IK - Mot sluspel iår !!

Tror ni att Jonte glider ut på isen imorrn då?? Jag tror på de ialla fall.. =)

pinus: Man ska vara riktigt bra. Har du fått ett bra svar nu?

lungan: Crippe då?

pinus: Tja, eftersom M.N var en extrem talang så kanske det känns det liiite orättvist mot övriga...

Ambroo: Och det ultimata exemplet är...?

pinus: Det finns en annan tråd där detta behandlas och sen är väl inte Matte Näslund det ultimata exemplet om man säger;-)

johnny99: Bulla sa till mig att Joe Nieuwendyk var klar för ca 5 år sedan. Ett pressmeddelande jag fortfarande väntar på.

kulltorp: Menade inte att "jag visste före".
Tycker bara det är konstigt att "Bulla" sagt det till folk helt öppet, när det hävdas från alla andra håll att inget är klart.
Konstigast är att Jonte verkar veta minst ; )

Zetterberg klass han är väll den enda forwarden som fått chansen som forward, de senaste åren och på backsidan ska man vara minst lika bra som Mats Hansson!

Det är det enda jag kan jämföra med! För de är de enda junisar från Timrås led jag sett spela en match med Timrå!

pinus: Aha! Det är du som stjäl alla frågetecken!

lungan: Nu tar du upp några av dom som blivit värvade till Timrå som juniorer. Frågan kvarstår. Hur bra skall man vara för att få en chans i Timrå IK om man har den ryggsäcken med sig att man är född och uppvuxen i Timrå?

Men vi har ju junisar i laget Regin, Moe, Strålman, Svensson, Sundh, Andersson, detta är ju 6 stycken räcker inte det. För mig spelar det ingen roll från junisarna vart de kommer så länge juniorer får chansen och kan bidra till ett framtida Svenskt landslag " tre kronor"

Tror personligen väldigt mycket på Svensson Regin, Sundh och Strålman i år. Moe kan man inte begära så mkt av och andersson vet vad han kan och skall gör Andersson känns som en bra balansspelare.

Kerstin_k: "Han är ju som bekant, inte vidare stor fysiskt."
Jag säger bara Mats Näslund!!!
Storleken spelar ingen roll här heller.

Kerstin_k: Man har ju ändå värvat ett antal utlänningar som defenitivt inte har hållit måttet. Därom råder det ingen tvekan. Frågan kvarstår. Vad skall man besitta för kvalitéer för att gå från ett elitjuniorlag till en plats i Timrå IK:s A-lag? Detta är som sagt inget nytt. Så här har det varit i minst trettio år. Tommy Sjödin i Brynäs....m.fl.

pinus: Nu fick väl ändå Lindström träna med Timrås A-lag och höll kanske inte måttet. Han är ju, som bekant, inte vidare stor fysiskt. Han fick väl inte heller, rätt mig om jag har fel, vidare mycket speltid i Sundsvall.

Nubben har ju också gått ut i pressen angående detta. Juniorerna skall ju vara tillräckligt bra för att konkurera om en plats i A-laget för att de skall få en chans. De ska inte flyttas upp enkomt för att de är juniorer. Visst är det tråkigt att inte fler kommer fram, men vad ska man göra när de uppenbarligen inte håller måttet?

Nu har vi ju ändå några spännande juniorer på gång och förhoppningsvis får vi se fler av dem i A-laget framöver och inte bara Erik Moe. Jag litar fullt på att Nubben och Timrå IK gör adekvata bedömningar av varje enskild junior.

Märkligt!
Varför måste Lindström flytta till Urrebro?
Vad skall man ha för magiska kvalifikationer för att gå från ett elit juniorlag i Timrå till en plats i A-laget????
Måste man vara finskspråkig???
Detta är inget nytt.
Så var det för Kjell Dahlin, Micke Johansson m.fl.

johnny99: Ok :-)

Men då väntar vi väl bara på att det släpps ut då..

kulltorp: Jag kallade honom "Timråprofilen" för nån vecka sen, han hävdade att det var klart redan då.

SIMON: Oj, till och med en dag, vågat. Spännande att se om du har rätt eller inte.

SIMON: Säger du det så....

kulltorp: Söndag blir det

Berglund: Det kom inget idag men det är nog bara en tidsfråga nu.

ståpäls: Även jag kan fela, men några kalla fötter är det inte tal om... Vill man prata adress och relaterat så finns ju en perfekt censur här på HS och det är att bubbla.

Det är som många påstår sig veta att Jonte bor här o där men är det någon som VERKLIGEN sett grabben med något flyttlass här i stan oavsett var?....dvs nån som verkligen sett killen o inte bara har en massa lösa rykten tagna ur luften.

Känner på mej att denna säsong kan bli rätt rolig....längtar som fan till måndag.

Chippen: Jag tror, utan att ha någon som helst insyn i affären kring Jonte, att det sistnämnda har spelat stor roll för valet av klubb - om det nu blir TIK vill säga ;)

Janken: Tja, jag tror nog inte att det har varit klart så länge, för då borde han sagt till AIK tidigare. Tycker jag iaf. Fast å andra sidan är det inte första gången han drar nära inpå säsongsstart.

Visst är det så att det bara är ett fåtal som hörs, men det räcker för att dra ner ryktet för de andra, tyvärr.

Dock så tror jag nog att Jonte står lite tacksamhets skuld till TIK för att han fick gå från TIK då han gick till Ankorna.

MorganaLefaey: Hehe..tja, du vet...:-) Han är juh ingen blixt precis...ska bli kul att se hur han gör ifrån sig i ES igen, och även Söderberg. Tror nog att det ska gå rätt bra trots allt. Hade det inte blivit lockout-säsong så tror jag nog att båda hade lirat i MoDo fortfarande.

Chippen:
Det kan faktiskt ligga nåt i det jag läste på North Power... Att det är klart sedan en tid tillbaks men Jonte vill hinna packa flyttbilen innan det offentliggörs.
Han är ju inte så poppis i Shtaan just nu och inte lär han bli bättre kompis med North Power om han går ut med att han spelar i rödvitt..

Och på tal om det.....
Allvarligt talat så tycker jag att de övertoner man kan se i North Powers forum verkar komma från ett tiotal personer... De flesta där uppe är nog besvikna (Förståeligt) men galningarna verkar vara förhållandevis få...
Men jag kan förstå om Jonte vill flytta innan ett eventuellt kungörande.

Ett hjärta är alltid RÖTT!

Chippen: Inte behöver ny någon annan fixstjärna än Wernblom.... Hur står det till med hans åkning? Hade varit kult att ha han i modo igen, men ack.

Ambroo: Jag är väl medveten om att det blir TIK jag med, men jag kan väl få hoppas att det blir SAIK tills det är påskrivet och klart med TK? Snälla :-)

Personligen tror jag att det kan vara bra för en nykomling att inte ha den dära uttalade stjärnan att vila sig mot när det blåser kallt. Tror att truppen kan höja sig när de måste göra allt själv..om du förstår hur jag menar.

« · 734474 · »