1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606272 inlägg · 6213 ämnen
« · 741661 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Laget första matchen i Schweiz
Chad The Man: Jag ser att det är hemsidan som servat dig med rapporter, eller?

1-0 Lotvonen pass strålman i PP
2-0 Pärssinen pass Hahl/Hedström i pp
2-1 inte intresserad

Chad The Man: Vi håller oss i den här tråden. Har du någon länk till var man kan följa matchen?

Sv: Förslag på femmor
Ambroo: Det som kanske är mest positivt är väl att vi har kontrakt över minst två år på flera tongivande spelare i laget. Jonte, Hahl och Pärssinen, bl.a. Detta gör ju att det borde finnas utrymme för ev. ytterligare förstärkningar till kommande säsong. Plus att mixen i laget ser positiv ut. Många unga och lovande spelare som säkert kommer att utvecklas vidare. Där tänker jag väl främst på Anton Strålman och Peter Regin. Risken att dessa lockas till NHL är väl dock betydande. Regin orutinerad, förresten? Han fanns väl med som lagets andrecenter under fjolåret? Nog lärde han sig ett och annat på det som jag ser det.

Icing-Ove: Glömde att svara på om man är nöjd... Tja, jag tycker mixen ser väldigt intressant ut, för att inte tåla om topparna och det helsvenska målvaktsparet, men nöjd blir man väl aldrig. Jag hade helst sett ytterligare en back med Elitserierutin och en toppspelare till i andrakedjan...

Icing-Ove: En ungdomskedja har de flesta lagen så att det skulle var mer orutinerat än hos övriga köper jag inte. Dessutom så lär Robert Carlsson och Peter Nylander förmodligen husera i en 3-4:e line... Inte så fruktansvärt orutinerat om du frågar mig.

Är ni nöjda med truppen så här långt? Tycker att det ser lite orutinerat ut i 3-4:e kedjorna.

Sv: Mediaskärm
Robban: Den var bra, också tycker jag att idéen som nån hade med att sätta upp gamla timråprofiler på väggen bakom låter suveränt.

Varför inte sjösätta idén om att täcka de två lufttrummorna med varsin tall?

Skarin: Angående snacket om placering av Robban. Det fina med honom är att han kan gå in (och klara det väl) i vilken typ av kedja som helst. Han har en skaplig grundteknik, bra spelförståelse, massor med ork, vilja och moral. Så behöver man ett komplement till ett par bra poänggörare så kan Robban vara där och det blir en hel del poäng då, likväl kan han gnugga i en form av checkingline eller i en 2:a kedja. Ruggigt svårt att avgöra vart han gör mest nytta tycker jag. Han spetskompetens får väl ändå sägas ligga i defensiven (över hela banan!), i övrigt allround.

ståpäls:
Ser ut som två svampar i havet eller nått...

TIKbiff: Jaha den! Den har de hittat i grönsaksdisken.

ståpäls: jaaaa...?

ståpäls:
För dom som inte hittar ;-)

Snacka om homemade

ståpäls: Hm... klicka på Testspiele Ubersicht och scrolla

Hur har de lyckats hitta den här loggan?

Är det någon som vet vart man kan se liveinfo om matchen ikväll? =)

friskan: Kanon, släng på en hip hop låt och kör igång.

friskan: Ähh...nu då.

Redhat:
Kanske ett Timrå IK i graffiti.

Sv: Intro
Skarin: Nu kom jag på det!!!!!!!!!!!
Pungfest i parken med smiskad senap, bra introlåt som för tankarna tillbaks till timråtorget och en höjdhoppsgala i min gamla etta.
Eller vad säger Ambroo

Sv: Samarbete
Mats Edström: Vad skulle det göra för skillnad mot nu??

Mediaskärm
Var in som snabbast och kollade in monteringen av mediaskärmen igår, Wow! den blir mäktig med 8 hörn. Med den i taket börjar ju hallen mera likna en "riktig" arena. Men vad som stör mig nu, är ju väggen bakom ståplats, huva!! Skulle inte det kunna vara ett projekt för supporterklubben, att tills man ordnat denna vägg göra nått snyggt som täcker den. Man har ju tidigare visat stor talang att fixa sådana beklädnader.

El Maco: Bra rutet!!! Så här kan vi inte ha det, vart tog hatet vägen? Som motdrag lägger vi ner SCA-cupen!

El Maco:
Hahaha, huvaligen!

Sune: Jo Eddie har lagt av.

Helg Ernest: Ärs....... Vi använder hjärnan bara. Sedan tycker vi om att leka, så som barn gör.

Helg Ernest:

Ja...och sedan sätta ihop Hedström, Hahl och Pärsinnen som vissa härinne vill är ju ren idioti...

Tycker det är lite löjanskimmer över denna tråd.

Vad baserar ni era förslag på ?
Gammal statestik?

Tror ju knappast ni sitter i knäet på laget dygnet runt och ser hur och vilka relationer dom har.
Vilka kan sammarbet och vilka inte. Vem som får nytändning av att få spela med vissa andra osv.

Som Lule Andersson sa. Dom åker på cup för att se vilka som passar ihop med varandra.

tur man har scroll mus.

Mera vettigt typ Das Boot...

ernie eagle:

Ed Ward? Har han lagt av att spela nu eller?

ståpäls: Fortsätter där jag slutade i denna tråd istället. Sundsvall Hockey vann programenligt över Hudiksvall HC ikväll hemma i Gärdehov med komfortabla 7-1.

Hafsigt, slarvigt och ovårdat är det som får sammanfatta tillställningen. Men något annat hade man väl inte att vänta sig heller. Sundsvall var hela tiden skäret före men slappnade av lite och då och Hudik tog tillvara på Sundsvalls slarv och skapade sista tre minuterna av första ett fint tryck mot Jocke Lundström i Sundsvalls kasse som annars hade ytterst lite att göra i den första perioden. 2-0 till Sundsvall. Mittenakten vanns med 4-1 och tredje slutade 1-0.

Målskyttar: 1-0 Niclas Wästlund, 2-0 Alexander Larsson, 3-0 Jonas Floberg, 4-0 Tony Westerlund, 5-0 Niklas Zetterström, 5-1 Calle Alexandersson (Pirros pojken), 6-1 Ivan Punchochar, 7-1 John Lind.

Så var det med den saken. Kaffet smakade apa men korven var helt okej.

Tack Billman för biljetterna!

I övrigt kanjag meddela att jg stötte på Hasse Westberg, som jobbade på Timrås kansli förut och i december tycker ett välbekant ansikte upp i Sundsvallsregionen.

ED WARD! Japp Junior-VM går av stapeln i Leksand och Hasse bilar ner för att hämta honbom. Ed är representant för Kanada.

WELCOME BACK MR KING EDWARD!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

friskan: Jag kanske överdrev lite med procenten, men du förstod nog vart jag ville komma.

Förändring är aldrig fel, inte ens när det gäller val.......

friskan: Sekunder och sekunder. Hur lång är låten? Till 89% hinner vi nog köra hela låten. De resterande 11 procenten blir den i kortare format p.g.a. tidsbrist.

Rätt ska vara rätt ;)

El Maco: Avdelning paranoid?

Nanne: Tack för det som varit, dags att gå vidare

Ambroo: Jo men vi måste passa oss. Det börjar med en länk på officiella hemsidan, stoppar man det inte nu kanske det i framtiden blir så att deras bästa och mest talangfulla spelare tränar med oss för att utvecklas, de får låna spelare från våra juniorer för att de ska få testa A-lagsspel, ledare från Timrå är aktiva i klubben och så vidare. Förr än man anar står vi där med ett farmarlag på halsen.

El Maco: Äh, låt dem sola sig i glansen;-)

Nu tycker jag att samarbetet gått för långt när man länkar till bobbarna på Timraik.nu startsida...

-Gurra-:
Du kan gott lyssna på Nanne de sekunder som hon hörs, vi gamlingar får stå ut med den moderna "skrammelmusiken" tillräckligt mycket ändå.

Rör inte Nanne eller tallarna ;)

Knylan: Föga överraskande kanske, men jag tycker den låten är den ultimata "förvärmaren" och att den dessutom innehåller fraser som går att skapa vackra tifon av...

Röda Tallen: Som en midsommarafton utan spyfylla och slagsmål. Man växer ifrån allt med tiden.

Men visst, Nanne fyller en mycket stor funktion som just "förvärmare", och finns det inget annat fullgott alternativ så är det väl bara att köra på. Men jag tycker det är tråkigt att den låten som spelas innan den låten, det vill säga Imperiet - Alltid Rött, Alltid Rätt inte alls får samma uppmärksamhet. Men folk blir väl glada, och då citerar jag Percy Nilegård: "Glada är människor som inte vet bättre."

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ståpäls: Apropå Zäta och Modin så lär vi inte se dem skrinna ut i Gärdehov i afton i vartfall.

Men jag skall ändå ta mig ut till "Kattlådan" för att se Kattkräken matcha mot Hudiksvall HC tillsammans med vapendragare "El Aka Ali."

Intressant att få se vad "Svebba" är kapabel till i sin nya omgivning? Sedan hoppas jag att "Bössan" är tillbaks mellan stolparna för HHC. Han har haft problem med ljumskarna och avstått de två senaste träningarna. Utan honom blir de nog rådäng för HHC. Nu tror jag inte för mitt liv att HHC kommer kunna mäta sig med IFSH men "Bössan" kan iaf hålla siffrorna nere. Sedan blir det kul att se gamle Timråjunioren Tobias "Salle" Sahlin-Nilsson.

För er oinvigda kan jag upplysa er om att "Bössan" är Tobias Bössfall, en målvakt med ett förflutet i Linköpings HC.

Jag kommer avlägga en rapport ikväll över mina reflektioner. På återseende.

Tjing tjong!

Knylan: Som en jul utan Tomten.
Också nyskapande, fast hur kul? :)

Röda Tallen: Nyskapande.

-Gurra-: Själv klart ska vi ha Nanne innan Introt i år också.

Vad vore ett för intro utan Nanne?

Ambroo: Deal :)

nils: Det kan jag däremot hålla med om, men jag tror dock inte att han har nåt sin topp ännu. Med en bra omgivning och med speltid i PP så ska han nog kunna producera åtminstone 20 poäng.

Nu åter till vad den här tråden egentligen handlar om...

Femmor hit och femmor dit... Det är naturligtvis så här det ska och kommer att se ut;

Johan Backlund (Johan Asplund)

Anton Strålman - Kimmo Lotvonen
Per Hallin - Riku Hahl - Timo Pärssinen

Sanny Lindström - Petri Kokko
Jonathan Hedström - Fredrik Warg - Magnus Nilsson

Pär Styf - Kalle Koskinen
Peter Nylander - Johan Andersson - Robert Carlsson

Eric Moe - Johan Svedberg
Björn Svensson - Peter Regin - Oscar Sundh

PP1:

Pär Styf - Timo Pärssinen (pointman-position)
Jonathan Hedström - Riku Hahl - Magnus Nilsson (framför kassen)

PP2:

Fredrik Warg (pointman-position) - Petri Kokko
Per Hallin - Peter Regin - Kimmo Lotvonen (framför kassen)

nils: Den här säsongen blir hur som helst viktig för honom, han måste förbättra sig om han vill foirtsätta i klubben.

« · 741661 · »