Vilken skillnad mot för i fjol. Tänkte på det när jag såg Nylanders mål på TV. Hade det varit fjolårssäsongen hade han aldrig varit så bra som han är nu. I år är samtliga, än så länge, värvningar lyckade. Jag är imponerad över Nylander och hoppas faktiskt att han får fortsatt förtroende framöver december. Hans kedja är nästan alltid farliga frammåt.
Emma no15: Vi är nog rätt så många som har båda fötterna kvar på jorden men när två helt skilda personer av ingen (för mig) vettig anledning kommer med näst intill identiska inlägg (varav det ena kom med i st.nu tror jag) så blir man lite bitter det måste du förstå.
Förstår inte denna omogenhet, har TIK-supportrar gått runt och skrytit angående sin tabellposition ?? (kollar inte på andra lags forum så detta har jag absolut ingen aning om) så kan jag bara be om förlåtelse för det för det är igentligen inte sådanna personen vi TIK-supportrar är.
Emma no15: Absolut inget fel med det. Det får du gärna göra om igen.:) Du måste dock inse att när du har den presentationen så vet man att du ironiserar över vår framgång. Vi kanske är skitjobbiga vi Tikare och "dömma" i huvet enligt dig men vi kan fortfarande lägga ihop 1+1, hmmm ....ja, kanske inte alla då. Över och ut.
Manderville: Ibland kan man nästan se framför sig hur de sitter och uppdaterar hela tiden, ivrigt väntande på ett inlägg till...ett svar som de får hugga efter...som gammgäddan i vassen liksom. AHA!!! Där kome den! NU hugger jag...och så får man till....eh.....ett PAPEGOJSVAR. hahaha! Ridå...=)
Kerstin_k: Det förutsätter man ju i.o.m att det gick att ordna ifjol. Det känns ju inte helt hundra att dra alla bärs till frukost, utan man vill ju ha "lite" på väg hem också!
Fanzin: Härligt! Det blir en häftig match, helt klart.
Var det förresten någon som fick klart för sig huruvida det var möjligt att lämna några läskeblask på tåget under matchen för förtäring på hemresan? Vore ju schysst att veta så att planeringen kan genomföras ordentligt ;-)
Red Rocker: Man får gåshud och man får gnugga sig i ögonen gång på gång. Det är helt jävla otroligt!!
Jag är livrädd, tänk om detta bara är en ljuvlig dröm. Tänk om man vaknar i morgon och det är den 19:e sep. och dags för hemmapremiär mot MoDo. Hua. Besvikelse!
Så var det slut på ödmjukheten...ramsan på lördag: "Fy fan va vi är bra, för fan va vi är bra, för vi kan inte förlora för vi kan inte förlora för vi kan inte föörlooo-oooraaaaa.....fy fan va vi är bra" ;-)
sargad: Helt rätt att proppsa för perspektiv på saker och ting. Men erkänn, det är inte lätt att inte sväva iväg ytterst så lite. :)
Det är ju inte för inte hockeyfolk hela tiden envisas med att säga "det vänder fort i hockey". Det får man aldrig glömma bort. Det gäller ändå att passa på att njuta medans vi ligger där vi ligger. Det är underbart just nu och på lördag tar vi nya, ödmjuka, tag.
Njut nu i fulla drag. Det är lätt att bli bortskämd under slika framgångsvågor. För att få lite perspektiv i tillvaron klistras ett gammalt inlägg in nedan. SMÅLAND var är cigarren (~ ~) * \------/
"Sv: Vad händer inom Timrå IK
pettsson: På de senaste 10 matcherna har forwardbesättningen tillsammans öst in 8 kassar. Fördelat på Hagos 3, Krykov 2 och Sundin, Manderville och Robban ett mål var. Om vi skickar denna information till DIF så kanske dom bara skickar upp Wikegård, Nordmark, Bjurling och ett par torpeder till matchen på söndag. Bjurling "ställer bara in ett benskydd".
Undrar om 8 mål på 10 matcher kan vara något slags rekord i Elitserien eller för Timrå. Någon som vet hur det var hösten 2001?
Lite perspektiv: Mitt upp i detta elände ska vi inte glömma att vi ligger 6:a i Elitserien det är 13 poäng ner till kval. Dessa fakta skulle ju vara ljuv musik för TIK viilket år som helst sedan mitten på 70-talet eller? sargad @ Papaledigheten 2004-01-23 10:14 "
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer
I natt svover man sött. Heja Timrå!