1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598451 inlägg · 6213 ämnen

Kenta: Våga satsa på våra juniorer

Sv: Kenta: Våga satsa på våra juniorer
Laken: Lägg ner den här tråden. Det lär ju knappast vara därför som Timrå sladdar i tabellen.

Jari Kaski: Vem har sagt det? Däremot är det viktigt för framtiden, att man vågar satsa på sina juniorer.

Laken: Ja, men det där jävla snacket om juniorer börjar bli så förbannat tjatigt. Jag tror säkert att duktiga juniorer får spela A-lagshockey i TIK, men problemet är att ingen räcker till. Och ja, jag har sett dem och jag kan inte tänka mig en som har att göra i Elitserien.
Det som däremot bör utredas är hur Timrå ser på sin juniorverksamhet. Ska det satsas så kanske det vore dags att det kom lite nya ledare utanför distriktet. Det vore en bra signal. Att juniorerna har samma huvudcoach som för tolv år sedan är ingen bra signal.

Jari Kaski: Kan inte hålla med dig mer angående synen på juniorverksamheten. Har påtalat det ett par gånger att det kanske borde satsas på någon gedigen och kunnig ledare utifrån. Inte samma gammla vanliga tränare som i en turordning turas om att leda juniorlagen.

Jari Kaski: Kanon bra inlägg. Jag lyfter på hatten!

Ambroo: J-18-killarna agerdade döende svanen i mötet med SAIK idag:

05.190 - 1 EQTimrå22. HUSS, Viktor 
 (51. LANDER, Anton
 14. HÅRD AF SEGERSTAD, Sebastian)
43.223 - 1 EQS AIK38. LARSSON, Hampus 
 (10. ÖGREN, Jonas)
43.122 - 1 EQS AIK10. ÖGREN, Jonas 
42.121 - 1 PP1S AIK44. ERIKSSON, Tim 
 (19. ÅSTRÖM, Anton
 9. VIDMARK, Petter)

Tre mål i röven på 1.10. Det bräcker man väl t.o.m A-laget med...

Dream Team: Nä...det var väl 3 mål inom typ 37 s vill jag minnas. Mot HV..

mikenomad: Just det, så var det. Jag hade nog förträngt den ångtest jag hade för det...

« · 806915