1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Andersson: Tyvärr gör väl inte disciplinnämnden någon annan bedömning än domaren gjorde. D.v.s. ingen avstängning.

Vi får väl se till att ge honom ett otrevligt bemötande i Timrå på måndag istället.

Kattgubben: enligt expressen :

Både Timrå och hockeyförbundets tävlingschef Lars G Karlsson har rätt att anmäla HV-stjärnan till disciplinnämnden.

Får se om Timrå tycker det är värt att lägga tid och energi på detta.

Laban: Tack för sakliga inlägg. Tycker det är skönt att supportar från olika lag kan konversera utan att det blir snaskig politikerpajkastning. Vad gäller Thörnbergs tackling i kväll så har jag inte studerat den tillräckligt för att säga bu eller bä. Däremot har jag sett alldeles för mycket av Thörnberg vilket gör att det är en av de fegaste/farligaste/dykgladaste spelarna i Elitserien. Jag liar honom helt enkelt inte. HV i övrigt består av helt Ok spelare med Davidsson som en av hockeysveriges bästa förebilder enligt mig. Ledin o Jämtin(tillhör inte HV nu, jag vet) kan jag uppskatta för deras specialegenskaper (även om man ibland kan få ett utbrott mot dom :-) ) MEN som sagt Thörnberg går fetbort. I grunden är han ju en bra hockeyspelare o kanske Kenta kan få honom på rätt köl!?

Sjukt att han friade Thörnberg. Varför blev isf inte jonte friad för en motsvarande sak tidigare? Var väl minst lika uppsåtligt det som Thörnberg gjorde ikväll om man ser på reprisen? Var det för att han satt och grinade i omklädningsrummet efteråt eller?

FFS!

Blizzard: Garanti att Thörnberg inte ens får en match....

Skarin: Bara för nån av de våra att rikta in sig på att komma lite "sent" nästa gång man har läge på pastor Davidsson då. Sen kan jag tycka att det kan vara dags för en sån som Styf att söka hakan på Oves pöjken...

Bild på kvällens Tifo någon? :)

Skarin: Pausar man och starta hela tiden, då ser man klart och tydligt hur han söker Lotvonen! SKANDAL!! JÄVLA PUSSY

Simmalugnt: Arn Sunnqvist ?

Skarin:

Då får vi väl ta med Sunnqvist på specialuppdrag ner till Jerusalem.

Ja vad ska man säga....

Det är ett hån om han inte ens får en matchs avstängning!

Blizzard:.....även på lördag kl 12 på canal+sport2

iggy: går just nu på Canal+sport1 23:00 starta den!

Sen imorgon 09:45 på canal+sport1 =) och 17:00 canal+sport2

iggy:

Just nu på C+ 1 Sport.

iggy: Canal + sport 1 just nu 04.15 in på första perioden!

T T: går kvällens timråmatch på nån reprise.. man var väl där. Vill se den igen på Tv´n

Laban:

Sista metrarna bromsar han in och siktar in sig tycker jag.

Jaja nu slipper man förhoppningsvis offra mer tid på den jäveln det här slutspelet.

Poffa: ...fast jag ger mej fan på att man i Kanada skulle döma mål i samma situation i 10 fall av 11 - och detta utan att anse sej behöva någon form av videogranskning.

Rätta mej om jag har fel!

Jag kan vara färgad men jag tycker inte Thörnbergs tackling är så farlig
som många vill få det till.

Jag har sett mycket värre bentacklingar som bara har gett 2 min.
Thörbergs bentackling (medveten)på Dimitrakos i höstas är ju
rent förkastligt och hör inte hemma i en hockeyrink.

Thörnberg har gjort några idiotsaker de senaste åren men denna tackling
var garanterat inte med mening.Allt går jävligt fort och Lotvonen svänger undan och det gör att Thörberg tackling träffar knät/benet i stället för överkropppen.

5+20 min är motiverat men ev avstängning anser jag vara ett för hårt straff.

Blizzard: dom bästa programmen jag sett på nätet har varit med folk som bara varit sig själva. Att en kamera varit där kändes inte så märkvärdigt. Det gäller att få publiken att känna sig som en kompis (eller motsvarande) som sitter där och och följer med i diskussionen.  Men den där programledaren gör ju det mesta fel. Man tycker ju att AB borde kunnat finna en bättre snubbe.

Poffa: "Sedan är det väl knappast så att Bagarn får hjälp in i målområdet. Han driver hårt mot mål och kommer hårt in i målområdet parallellt med mållinjen. På repriserna syns ingen knuff från HV-backen."

En knuff, syns klart på reprisen, gör att Johan åker på målvakten istället för framför. Vilken repris kollade du på då?

dr-nix: Anrell är oftast klok i sina ord =)

dr-nix: Håller dock med Anrell fullständigt angående SSK, att sparka Strömberg var bland det dummaste jag varit med om denna säsongen iaf.

dr-nix: japp, menar programet, jo precis han flummar till det på något sett och ska vara så jäkla hård! Sen att Ros är med gör ju inte saken bättre!

Blizzard: menar du programmet?!... Har kollat in det, den där "programledaren" eller vad han kallar sig suger. Det gäller att vara naturlig, han verkar göra till sig så mycket.

Brynäs GB:

"Bara av att se de sista 5 minuterna i Timrå-Hv så inser man att vi inte har nåt i ett slutspel att göra.....oj oj oj vilket tempo

dreamland @ Fagersta Idag kl. 21:34 | | Permalänk."

Bra match av backe det är prixis så här han måste spela för att vi skall gå långt i ett slutspel.
Sonnenberg och Bagarns kedjor bäst ,första och andra kan bra mycket bättre än så här.
Härligt med vinst !!!!!

Laken: Det som var roligt med dagens match är att våra "lite sämre" spelare var bäst. Lill Pebben, Sundh, Sebbe t ex. Tycker tom Dennis Persson gör en riktigt bra match ! Vill dock se mer av Lello, Tom, Pyret, Tenkrat, Timo... Skulle va jävligt roligt att slå ut Jesuspojkarna! Speciellt för att deras nr 10 är så jävla dum i h.........e !

Fan höll på att glömma Backe! Fortsätt så här så tar vi oss vidare...
Sen ringde Per Gustavsson. Han undra om nån hittade en bröstkorg? Tydligen så tappade han den efter Oskars tackling.... Tror den ska ligga nånstans vid Timrås avbytarbås?

Detta är den sämsta budgeten jag sett!!

willysson: Dummare än samtliga nolaskogare?

Lördag 7/3 kl 16.00
Jerusalems IK - Timrå IK
350 kr + Entré
Anmälda: 38
Avresa:
E.ON: 6.00
Timrå C: 6.10
Navet: 6.30

Anmäl dig på tikare.se

Poffa: Modolidernas åsikter i timrås GB är som HIV är för zimbawe...

Ni utgör cirka 40% av inläggen och tillför ungefär lika mycket.

God save the queen
and god hates us all!

Poffa: Ja tänk, hur många gånger har jag inte frågat mig detsamma efter att ha kommenterat ngt inne hos er.

Tackar!

Allt är bara bonus skrev jag innan matchen.
Nu dessutom 1-0 i matcher!

Bra idag: Axelsson, Sonnenberg, Sebbe, Backlund m.fl.

Andersson:
Jonte blev ju som sagt avstängd tre matcher för en liknande grej i fjol, om om rätt skall vara rätt.

mikenomad: Jag gillar som fd domare i en annan sport att diskutera regler. Tänk att det ska vara så svårt att föra en vettig diskussion här inne. Jag hävisar till en regel och möts av tramsiga kommentarer.

Grattis till segern, förresten.

Poffa: Jag anser ingenting, står det så är det väl så. Jag är mest fashinerad över ditt oerhörda Messerschmidtkomplex.

Ambroo: Jag uppfattade det där med tre decimeter utanför som "tre decimeter utanför mållinjen".

Sedan är det väl knappast så att Bagarn får hjälp in i målområdet. Han driver hårt mot mål och kommer hårt in i målområdet parallellt med mållinjen. På repriserna syns ingen knuff från HV-backen.

Tror ni att Lotvonen spelar match 2 ? Thörnberg lär inte göra det ....

mikenomad: Det där tar jag som att du anser att jag har rätt.

Laban: roligt att se att de finns vettiga människor där nere också istället för nötterna som kommenterar bloggen

Poffa: Persson menar på att pucken är tre decimeter utanför, vilket den absolut inte är, och att det är därför han dömer bort det. (punkt)

Sen förstår inte jag varför du överhuvudtaget hänvisar till den där regeln då Bagarn blir inkörd i Liv, men det är klart...du har väl lite att göra så här i slutspelstider.

Poffa: Bla bla bla....sjas, tillbaka till hammocken nu.

Det har säkert skrivits redan men jag måste bara påpeka att idag gjorde Backe ngt han enligt väldigt många härinne inte är kapabel till; han vann matchen åt oss. Att det sedan är en pinsam missuppfattning och regelrätt förolämpande gentemot Backe att hävda att detta skulle varit något helt unikt är en annan fråga....

Ambroo: Det spelar ingen roll, skulle jag säga. Regel 471, Underkännande av mål, säger bl a följande:

a)Inget mål skall godkännas:

4 - om en anfallande spelare står i eller har sin klubba i målområdet när pucken går i mål, utom om han blivit fysiskt hindrad av en försvarande spelares agerande som orsakat honom att vara i målområdet

Det sägs inget om att vara i målområdet före eller efter puckens inträde i målområdet.

dr-nix: Instämmer.

Per HApps: Givet mål. Persson menade på att det var offside i målgården, men pucken är där före Bagarn och den lämnar heller inte innan MPS slår in den.

Per HApps: 3-1 skulle ha godkänts.

Grattis till segern!!

Sett över 60 min vann TIK rättvist.

Den förmodade TIK-anstormningen uteblev i matchinledningen, vanligtvis
kommer TIK ut som hungriga tigrar.Med lite tur hade HV kunnat lett med någon puck på frilägerna.

I andra perioden var TIK det bättre laget och vände 0-1 till 2-1 fullt rättvist.

Tredje perioden var jämn men TIK hade lite mer av spelet.

Backlund och Liv var matchens bästa spelare.

Rond 1 till TIK, ny match på Lördag i Kinnarps Arena.

Mappe:
Sett där jag satt så borde nog 3-1 ha godkänts, ni som såg på tv har ni en annan uppfattning?

« · 1136900 · »