Någon som har en susning varför Timrå slutade spela det spel man spelade i 55 minuter? På order av Mr Charles Berglund? Med tanke på att Challe inte tog timeout tidigare då det var hönsgård i Timrås försvarszon så undrar jag om inte det var en direkt order från den gode Berglund.
Ska Timrå ha en skugga av chans i denna kvartsfinalserie ska man spela det spel man hanterar, med andra ord i offensiv zon med en kraftig forechecking. Det var ett midre under att vi lyckades vinna en match vi kontrollerade i 55 minuter, detta p.g.a. ett fegspel sista fem.
Hoppas jag slipper se detta spel igen, att "bevaka en uddamålsledning". Även om det gick vägen i kväll så hanterar vi inte den spelformen i långa loppet.
Dr AXA: Jaja, så är det säkert. Jag ser Challe som kanske denna slutspelsseries smartaste coach och försöker därför förstå hur och varför han agerar på ett visst sätt vid vissa situationer.
Jag hade, alla dagar i veckan tagit en timeout då det återstod 4-5 minuter för att rätta till ett spel som inte fanns. Men det är jag det. En lönnfet korvhandlare från Löta. Det gick trots allt vägen i kväll, vilket glorifierar smart-Challes tekniska drag.
Förresten, tro hur han tänkte då han tog timeout när det åtserstod 20 sekunder av matchen? Att oron var borta, att segern var klar?
Jaja, jag är lycklig, no matter what.
willysson: Absolut! Backe var grym! Men bland backarna så var det Jonsson och Lehtonen samt Sebbe Erixon som utmärkte sig.
Axelsson och Sundh var som bålgetingar ikväll, precis såsom de skall spela, kväll efter kväll.
Vi får väl se till att ge honom ett otrevligt bemötande i Timrå på måndag istället.