1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Andersson: Tyvärr gör väl inte disciplinnämnden någon annan bedömning än domaren gjorde. D.v.s. ingen avstängning.

Vi får väl se till att ge honom ett otrevligt bemötande i Timrå på måndag istället.

Bergius : Hoppas Lotvonen kan spela snart igen (helst på lördag)

Poffa: Som jag såg det så driver Bagarn in mot målet, men blir fasthållen av Per G och hamnar av den anledningen i knät på Liv, sedan ligger pucken helt klart utanför målområdet när MPS slår in den, men det skall inte spela ngn roll iom att J.A. inte kan belastas för att han blivit fasthållen, och därmed bör målet godkännas.

Gorkyman: Pucken ligger i målgården precis hela tiden.

Någon som har en susning varför Timrå slutade spela det spel man spelade i 55 minuter? På order av Mr Charles Berglund? Med tanke på att Challe inte tog timeout tidigare då det var hönsgård i Timrås försvarszon så undrar jag om inte det var en direkt order från den gode Berglund.

Ska Timrå ha en skugga av chans i denna kvartsfinalserie ska man spela det spel man hanterar, med andra ord i offensiv zon med en kraftig forechecking. Det var ett midre under att vi lyckades vinna en match vi kontrollerade i 55 minuter, detta p.g.a. ett fegspel sista fem.

Hoppas jag slipper se detta spel igen, att "bevaka en uddamålsledning". Även om det gick vägen i kväll så hanterar vi inte den spelformen i långa loppet.

Ambroo: Såg ut som om den var utanför på målsekvenserna iaf, men det spelar egentligen ingen roll, målet skulle ändå godkännts, men även det spelar egentligen ingen roll. Tycker att Sören gjorde en OK match !

250kg kärlek: Tyvärr är det så att en viss rädsla smyger sig in i slutet på en match ganska omedvetet samtidigt som motsåndarna ger det lilla extra för att nå en kvittering. Kan aldrig tänka mig att Challe ger order om att backa så markant som vi gjorde.

Dr AXA: I så fall tycker jag att Challe ska testa att ta en timeout i ett tidigare skede än den timeout han tog i kväll. Kan inte vara fel att samla styrkorna och prata ihop sig en halvminut för att om möjligt strukturera upp hönsgården. Bättre att göra det i tid än att vänta till det är försent, även om det gick vägen i kväll.

Dr AXA: Det är väldigt mycket rädsla skulle jag vilja säga, nästan enbart. Med tanke på att vi har tappat så många matcher i ledning den här säsongen så var scenariot i slutdelen av matchen väntat, men att man nu lyckades hålla ut hela vägen kan vara det där lilla som behövs för att komma ifrån det ängsliga i fortsättningen.

Andersson: tveksam till det,
sällan en knä tackling av den kalibern inte håller i sig, säkert ett avslitet ledband eller nått i den stilen, tror intre vi ser han nått mer tyvärr

Thörnberg...

Kan nån klargöra hur det kunde vara 5900 pers i Lördags och 5600 idag? Jag får inte den matematiken att gå ihop med vad jag såg på läktarna (var på båda matcherna)

hovhas: Jag var inte där. Jag är lite överviktig.

hovhas: Det är antalet sålda biljetter som redovisas, inte antalet fysiskt närvarande personer.

250kg kärlek: I vissa lägen samlar man inte styrkorna i en timeout, det kan krypa in ännu mera oro med tanke på som Ambroo skrev att vi har tappat ett antal matcher i sluskedet. När du tar en timeout så ger du också motståndarna ännu mera psykologikt övertag. Tycker ändå Challe har is i magen vilket kommer att krävas framöver, 12 matcher, 11:a kvar

T T: hmm jo, men det var inte knappa 400 tomma idag, snarare typ 50-100.

Dr AXA: Jaja, så är det säkert. Jag ser Challe som kanske denna slutspelsseries smartaste coach och försöker därför förstå hur och varför han agerar på ett visst sätt vid vissa situationer.

Jag hade, alla dagar i veckan tagit en timeout då det återstod 4-5 minuter för att rätta till ett spel som inte fanns. Men det är jag det. En lönnfet korvhandlare från Löta. Det gick trots allt vägen i kväll, vilket glorifierar smart-Challes tekniska drag.

Förresten, tro hur han tänkte då han tog timeout när det åtserstod 20 sekunder av matchen? Att oron var borta, att segern var klar?

Jaja, jag är lycklig, no matter what.

Ambroo: förmodligen stendum:)

willysson: Har du nån bra fim? Hörde att Kurt Magnus Sjötunga skulle komma över med lite popcorn...

250kg kärlek: Det finns en sak från matchen idag jag dock inte förstår. När vi fick PP i 5 minuter, varför fanns inte Mikko L på isen? Summa sumarum blev att han inte spelade en enda sekunds powerplay, eftersom när han skulle till att komma in på isen fick vi en utvisning. Varför inte börja med en sådan som Lehtonen?

Ambroo: och som vanligt lyckas detta Hockeyorakel involvera foppa i dagens omgång....

är det nån som kan kolla hur många tusen meter han skrivit om peter forslund..

mats "jag vill ligga med foppa" wennerholm

Ambroo: jag har en bra film, gammalt möter nytt kan man säga:)

Ambroo: Oscar Sundh. Tycker han gjorde en mycket bra match idag.
Där har vi vår trashtalker o pain in the ass spelare!

Hahl Bundy: Så menar du?

250kg kärlek: Ja du hur tänkte han då ? Kanske så här, jag har mina 5 utespelare som jag litar på inne, tekning utanför blå, de har varit inne ett tag så de kanske behöver 30 sek extra vila. Skit det samma. Vi har i varje fall en sak gemensamt, vi är lyckliga efter matchen

Fan va skönt att vinna ikväll. Men är det bara jag som tycker vi tyvärr måste dela upp på backparet RJ - DP, dom var inte bra idag.

nyss hemkommen från timrå .. bra match .. visste redan innan att man skulle störa sej på thörnberg . de gör jag varje gång jag ser honom . men att de skulle anta dessa proportioner . . han måste vara den största idioten som någonsin stått på en is .

Berglund: Robin Jonsson och Mikko Lehtonen var ju för fan bäst på plan ikväll.

Uno Gordon: jag tycker axelsson sundh och framför allt sebbe. var grymma

Sebbe räddar oss från ett mål i röven och med lite hjälp "stänker" in 1-1

backlund var grym idag

Berglund: Nån som har ett klipp på när domarn knuffar omkull HV spelaren förresten? haha

Uno Gordon: Instämmer, och DP gör nog en av sina bättre matcher med TIK, han går inte bort sig utan spelar mer rutinerat..

Enda minuset är väl Skogs backspel när han precis fick komma in efter Lotvonens skada, då han gav ett 2 emot 1 läge

Uno Gordon: Oooohh yää baby ;)

Hahl Bundy: Håller med, han var riktigt bra i dag.

jens_88: ag tycker fortfarande Persson - Jonsson inte ett ett bra par, dom komplementerar inte varann bra.

Berglund: Domaren behöde inte knuffa, det var Thörnberg...

Hahl Bundy: Synd bara att han inte spelar sån här hockey oftare för ska han få möjlighet till ett nytt kontrakt så vill det till att han fortsätter.

Berglund: Näe det är liksom lite oklart vem av dem som ska trycka på...

willysson: Är det håriga monster?

Ambroo: rakade 100 kilos pjäser

Berglund: Det var hönsgård när dessa två herrar var inne RJ o DP.
RJ tycker jag inte var bland dom bästa, kladdar o duttar med pucken sista 10 för att jag ska vara nöjd..

Intressant att se att Sebbe hade topp 3, kanske tom mest speltid av alla idag i Timrå.

Ska sticka ut hakan o ge mina topp 5.

1 Backlund.
2 Erixon.
3 Sundh.
4 Bagarn.
5 Lehtonen.

Sen så måste jag säga att VAD vore HV utan Davidsson o Liv?
Zipp Zero Nada.

F.ö måste Thörnberg vara den största idioten på ett par skridskor.
NOLL respekt för spelare. Det var ju inte dirket den första medvetna Knätacklingen från hans sida.
Calle Johansson tycker jag har rätt inställning när han säger att han kunde o borde ha väjt undan istället för att åka i full fart o bredbent in i situationen.

Thörnberg ska avstängas i flera matcher. Nu får jag väl alla modoiter o Hv päron på mig men det är vad jag tycker eftersom Lotvonen kan missa ett antal matcher pga vårdslöshet.

Ambroo: Jag ser gärna en förlängning med Sundh iaf.

KniveN: Jag med.

Hahl Bundy: Jo, just det dära benet som brett far ut mot Lotvonen ser jävligt illa ut på klippet som Kniven länkade. Särskilt i vinkeln man har 3:e gången situationen rullas upp.

2:a upprullningen ser man förresten att Lotvonen börjar göra sin rörelse så pass tidigt att Thörnberg skall hinna reagera så hans kommentar kring "det är Lotvonens fel!" i pressen är mycket pinsam men samtidigt väntad från just honom.

Spännande match annars på alla sätt och vis :)

jokklas: Thörnberg ska bäras ut på bår i nästa match så vi slipper den pesten. Jag skulle gladeligen stå upp och applådera ifall någon kunde nita honom rejält.

willysson: Absolut! Backe var grym! Men bland backarna så var det Jonsson och Lehtonen samt Sebbe Erixon som utmärkte sig.

Axelsson och Sundh var som bålgetingar ikväll, precis såsom de skall spela, kväll efter kväll.

Sitter och läser bland godbitarna på HV 71:s forum.

Hockeykunskaperna tycks det vare både si och så med:

"nibor_hansson Tor Mar 05, 2009 9:53 pm

haha.. timrå får spela 1 och ½ period ( 33 min ) i powerplay.. dommar j*vel"

Sedan kan vi återigen konstatera att Kenta Johansson är sig lik:

"Kakelmannen Tor Mar 05, 2009 10:05 pm

När Kenta toppar så spelar han Melin och Piros som var kassa. Önerud som vi vet ge allt och kan smälla på fick nöta bänken ! Bra coachat NOT ..."

Det var aldrig en överraskning under Sir Kentas coaching i Timrå (utan att jag därför förnekar hans förmåga som tog laget till nya höjder).

En massa dravell om hur olycklig bentacklingen av Thörnberg var. Sundh fick visst in en riktig bröstvärmare men var tydligen på väg att skada?

"Kakelmannen Tor Mar 05, 2009 10:37 pm

de ska väl smälla i slutspelet . timrå killen bör skämmas höll på å skada PELLE G ."

Signaturen Kakelmannen följer därefter upp med ett inlägg där han anmärker på att Calle Johansson favoriserar Timrå framför HV 71. Jag vågar påstå att jag följt matcher på Canal + då densamme inte sagt ett gott ord om de rödvita under 60 minuters spel.

Vi får väl konstatera att Timrå genom vinsten, som någon i HV 71:s forum påpekade, vann sitt eget serve game och att mycket återstår innan vi har en vinnare och sista matchen i den här kvartsfinalserien är färdigsspelad.

Johan J: Inget straff för Thörnberg som det ser ut....varför är jag inte förvånad? Brukar inte vara konspiratorisk av mig men kan inte låta bli att tänka hur det varit om de bägge herrarna hade bytt lag med varandra så Thörnberg hade varit Timråit (huuu...hemska tanke!!) o Lotvonen spelat med HV...eller om Lotvonen spelat med FBK, VF eller LHC....Nån som tror att Thörnberg sluppit straff då?

Hahl Bundy: lägg till axelsson så¨är jag nöjd;)

« · 1136900 · »