1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600172 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Lindström: Ge inte upp nu för i h--vete. Jag älskar när riktiga hockelag från norrland spöar dom så kallade stjärnlagen.
Kör skiten ur Karlsadstöserna

Efter att ha tittat tio ggr på tacklingen så tycker jag att det ser ut som att fröken Thörnberg, faktiskt, trycker till lite extra framåt med högerbenet. Det är ju inte så att han ddrar det bakåt för att lindra smällen. Han trycker banne mig fram benet.
I går, efter en repris på jumbon, såg det ut som en "olycklig träff" men efter att ha sett repriserna på webben så....

Maggan: Jag hoppas å tror att ni tar dom i morron!!
Men vi själva lär åka på däng mot Fbk som fö igår var lika dåliga som Bif. Men lyckades peta in ett mål för att sedan spela på resultatet.

Fbk kommer att åka i semin så det dånar om det.

Bergius: Han ska röntgas idag.Moe verkar spela i morron i alla fall.

Lindström: He he he. Ja det är ju roligt att se Davidsson försöker sätta "skräck" i Timrå.

Bo Bly Som jag skrivit tidigare;
Men kan ingen sätta stopp för Thörnberg.. Vilken jävla tomte, hur många knätacklingar har han haft bara i år?

Men man hoppas att nån tar han på planen rejält på lö, så kanske han ger fan i att försöka förstöra spelares karriärer.

Fördelen med Nhl hade varit att han hade straffas på planen DIREKT, inte som här i Es då han ska utredas å böla i media att det inte var meningen. Säga vad man vill men det är mer renhårigt i Ahl å Nhl, gör du idiotgrejer så vet du vad som händer.
Här hemma så får man kanske vila en eller två matcher, sen fortsätta med idiot grejerna.

Sen fröken Davidssons hot Välkommna till Jköping efter matchen oj oj..

Bo Bly: Hur är det med Lotvonen? Har det kommit några besked?

JBlom: Thörnberg har redan varit avstängd 3 matcher för en bentackling på Dimitrakos. Så det är inte första gången.

Andersson: Thörnberg är en riktig snöboll. Han vet själv att han gjorde fel i den där situationen. Vet han inte det så ska han inte snöra på sig ett par skridskor. Man ser när han kommer in i situationen att han kommer att missa men han "sträcker" sig för att pricka Lotvonen.

JBlom: vi får vänta och se , personligen tycker jag inte att Thörnberg ska spela på Lördag , att han sen säger att det är Lotvonens fel gör det väl inte direkt bättre.

Oscar Sundh; vår nye Jonte:

persson: Ja den där tacklingen kunde Thörnberg lätt undvikit. Han hade ju fullt sjå med att ens kunna träffa Lotvonen.

Det är ju så jävla klockrent att han åker in på lotvonen för att skada, fy fan vilken äcklig människa thörnberg är.

skjut av luftstrupen på karjäveln.

250kg kärlek: Härlig besked :)

Hahl Bundy: Skönt att Moe verkar vara på väg tillbaka om Lotvonen blir tvungen till vila. Moe tränade med laget nu på morgonen.

Bissett19: Jag var inte säker men jag misstänkte det. Det var därför jag skrev "t om". :)

Om nu inte Lotvonen spelar på lördag , så får vi hoppas att Moe hinner tillfriskna från sin skada , och/eller hämta upp sunnqvist från juniorerna.

Bissett19: Ingen vet. Dom skulle väl kolla honom idag lite närmare.
Men han blir borta minst nån match.

Hahl Bundy:

O då är ju han ändå HV71 supporter;)

Hahl Bundy:

Hur gick det för Lotvonen?

actionleif: Mattias Ek på Expressen anser t om att fjollan ska stängas av.

Hahl Bundy: Han sträcker ju solklart fram högerbenet också, så jävla grisigt!! Blir han inte avstängd så måste det vara fritt fram i övriga matcher..

Spanarn: Precis. Jag hörde oxå det inatt på reprisen.

Att säga att han inte kunde väja eller stanna är patetiskt o dessutom ha mage säga att det är Lotvonens fel?! Jag kräks.

Hahl Bundy:
I gårdagens Canal+-sändning gav Calle Johansson sin syn på "tacklingen" och kontentan var att om det är två meter kvar finns det det inte en elitspelare som INTE hinner väja, om man VILL. Slutsatsen är att Thörnfjoll siktade in sig på Lotvonen och att sedan när resultatet oturligt nog blev en skada, skyller ifrån sig på att han inte hann väja.

RunarUp: Det går säkerligen att ordna, maila Tobbe_d här på HS.

RunarUp: Det blev jävligt otydligt angående biljetter till Kinnarps Arena. Det ska stå till match 4 eller match 5.

Men frågan kvarstår, kan man få tag på biljetter via supportklubben eller liknande?

Respektlös o fruktansvärt feg eller vad säger man om detta?

"Jag tycker att det är hans fel, solklart. I stället för att stå och ta en tackling försöker han undvika den, jag hade inte en chans att hinna undan."

Martin Thörnberg om tacklingen på Kimmo Lotvonen som gav Thörnberg matchstraff.

Må thörnberg brinna i helvetet.. "Det var hans fel", hur i helvete kan man säga så? mosa f*ttan imorron, vore grymt skönt om sonnenberg kunde skicka fröken thörnberg med huvudet först i typ 190km/h rakt in i sargen. Då ska sonnenberg bara säga "det var hans fel"

HATA HV!

Captain Crash: Har från en gammal jönköpingsbo fått lite inside info om herr Thörnberg. Redan som liten var han kaxig och dryg och drog på sig omgivningens missnöje. Men så fort det närmade sig handgemäng så backade unge herr Thörnberg med orden:
"Gör du nåt så säger jag till pappa Owe".

Det sägs också att i hans fall har cirkusen lämnat stan men clownen har blivt kvar eller att han nästan alltid har otur när han tänker.

Det finns alltså en hel del HV-fans som inte har alltför höga tankar om sin egen nr 10.

För egen del tycker jag det värsta är att ufot säger "Lotvonen får skylla sig själv". Det om något talar sitt eget språk om hur still det står i det huvudet. En normalt funtad människa hade skämts som en hund, oavsett om det var avsiktligt eller inte.

Timrå rockar alltid hårdast!

PS.Går det att få biljetter till 4 eller 5 via supporterklubben. Jag och mina två grabbar planerar att bege oss till Kinnarp någon av matcherna.DS

TikRikard: Om det nu blir mer än 4 matcher vill säga.. ;)

övernattningsresa
onsdag 11/3-torsdag 12/3
kanon bra pris på resan.
700:- och ingår övernattning resa samt inträde till båda matcherna.
Anmäl Dig Nu!!!

Tycho: Fick för mig att dom redan hade gjort det, men efter att ha läst om ST, står det ju att dom kan göra det. Fan jag fick för mig att Timrå och Lars G Karlsson redan hade gjort det.....

Maggan: Om någon anmäler honom givetvis...

erathoo: Ja från ståplats såg det verkligen avsiktligt ut. Återstår att se vad nämnden anser. (Hoppas att dom får se, OCH ser alla vinklar).

KniveN: det jag reagerar på är att Thörnberg skjuter fram högerbenet när han närmar sig, (syns på kameravinkeln från kortsidan)vilket gör att det (enligt min åsikt) ser avsiktligt ut.

Å ena sidan kanske man måste göra så för att kunna hålla balansen när man ska tackla.....men å andra sidan måste han ha sett att han inte skulle hinna sätta dit tacklingen schysst, vilket borde ha fått honom att vika undan och "släpa" benet efter istället.....kommentar från någon gammal hockeyspelare kanske?

Jag önskar härmed Martin Thörnberg allt jävla ont, ondska och olycka i livet. Och må dina små satar till försvarare i omnejden hamna i helvete.

Amen.

mikenomad: Han skulle möjligtvis passa som duschtvålupplockare i någon italiensk hockeyliga… Ge fanskapet ett värdigt bemötande när han/det återvänder till Medelpad nästa vecka.

Tycho: Jo det filmades, men när jag kom hem igår så var jag så trött av all nervositet som pågick hela dagen igår... Den kommer nog upp ikväll.

Marcus: Tifot skulle filmas av SK... Det kanske läggs ut på nätet...

Mina iaktagelser från igår:

* Grym nationalsång av Bertlin, kanske den bästa som sjungits i EON.

* Grym stämning i arenan, kan inte minnas när det var sådant tryck senast.

* Jag och dom runt mig kunde inte läsa vad det stod på TIFO-flaggan för den var för mörk och jag hade inte så lång tid på mig eftersom jag stod under en annan stor flagga största delen av tiden. Finns det bilder på denna?

* Grym insats av Timrå, vilken fantastisk hockeyunderhållning som vi bjöds på. 5+ till underhållningen och spänningen. Jag var helt slut efter matchen.

* Otroligt klen publiksiffra igen i ett slutspel. Vad är det för fel på folk som inte åker till arenan? Det vi fick uppleva igår är man inte ens i närheten av framför en dumburk.

* Thörnberg är en idiot.

* Sören Persson och HV71 och videogranskningar. Lägg av för fan det är löjeväckande.

* Kenta såg ovanligt ansträngd ut igår

* Somnade skönt med ett leende på läpparna. Fortsätt så här nu...

Rglerna säger:
" f) Hursomhelst, om en anfallande spelare står i målområdet, skall spelet stoppas och nedsläpp ske i den neutrala zonen."

"c) Om anfallande spelare knuffas eller styrs av försvarande spelare så kontakt uppstår
med målvakten skall det inte betraktas som kontakt inledd av anfallande spelare enligt denna regel, anfallande spelaren skall göra en uppenbar ansträngning för att undvika sådan kontakt med målvakten."

"Alla situationer under regel 595 skall strikt baseras på domarens bedömning."

Så det är helt upp till dumaren att bedöma situationen...

mikenomad: ja i nhl hade hanblivit ratad av sin egen tränare t.o.m, synd att vi inte har de där tänket i sverige också

73Sjöbba: Försök föreställa dig idioten i NHL....det är helt omöjligt! Det är bara här i mellanmjölkens land han får hålla på som han gör.

mikenomad: Någon måste ju ta sitt ansvar och sänka honom för hela ES skull.

mikenomad: Jag var förvisso en av de främsta att kritisera ett ev. beslut att värva Karalahti. En sån här gång hade det dock varit en dröm att haft en sådan kille att slänga in på isen mot Thörnberg bara för att se Thörnbergs byxor färgas mörkblå av urin.....

Hoppas vi skadar Thörnberg så illa att han aldrig mer kan beträda isen på en hockeyrink igen.

Jag har hela säsongen försvarat Sundh (och Backlund), självklart ska Oscar erbjudas ett nytt kontrakt!
Han är en kämpe och den sortens ROLLSPELARE behövs i alla lag!

Backlund och Axelsson (som också bör erbjudas nytt kontrakt) var verkligen grymma igår!

« · 1137117 · »