1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600362 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
T T: Aah, tyvär! Den andra artikeln var också lite rolig

" Inte på mej. Jag har sparat hela säsongen och ser ut så här ändå, säger Dennis Persson skeptiskt och till synes alldeles len på kinderna."

Onödigt att sova dom timmar som är kvar innan avfärd! Tycker jag iaf!

tobbe_d: hehe ;-)

Välkomna till Jönköping skoterraggare ! Horribelt att påstå att en olyckshändelse skall leda till avstängning , hade FJOLLAN Lotvonen stått upp och tagit en tackling som en man så hade de ej skett . Hade domaren tagit en soklar timrå-utvising som det var några sekunder innan så hade de ej hänt .. Måste vart skönt att Sören Persson gav er segern . 2-1 målet skulle ju inte ha godkänts då en timrå spelare tacklade och skadade Hv backen Johan Björk , men inte gnäller Hv fansen om den smällen och skadan ! Ni bara gnäller ! Finns inget att göra annars uppe i Lappland förstås ! Sen så smällde en timrå-spelare på Hv backen Pelle Gustafsson fult vid sargen så att han huvud svängde rejält , men de nämns ingenstans ! Ska bli kul å se kärringen Challe gnälla på domaren i morgon , för jag tar de för givet att Hv skall ha domarens hjälp i morgon då hade dömde bort Hv i går . Men ni kan väl ej erkänna det att Timrå knappt åkte ut medans han tog ut Hv spelare för allt .

Allt handlar om Hv kan nå sin bästa nivå . Hv har vart ojämna under säsongen , Spelar Hv på topp kommer man lätt vinna alla hemmamatcher och sno en match uppe i Lappland .

Kakelmannen: två saker vet jag iaf. du har troligtvis inga studieskulder plus att din geografi är värdelös!

Kakelmannen: Det är läskigt att individer med en sådan snedvriden verklighetsuppfattning som dig, får vistas i det fria. Rättsväsendets totala misslyckande, personifierad.

Kakelmannen: Tacklingen Sundh gav Gustafsson var så snygg o så klockren, och Gustafsson själv klagade inte och inga protester kom från hv båset så sluta grina nu och gå o läs bibeln, sjung en psalm vettja.

Kakelmannen: Själv tycker jag att det alltid är lika roligt att höra folk från södra delarna av Sverige visa sina geografikunskaper. Måste ju vara helt andra kriterier för att få godkänt iaf. Timrå i Lappland haha. Aja det måste ju finnas någonstans för alla dumbommar att bo också :)

senast nytt ifrån jerusalem!

Ha så roligt nu alla ni som ska släpa er ner till Jerusalem. Ni är mina hjältar idag. Skrik allt ni har och se snygga ut på TV =)

Heleniz: snygg är ju jag jämt:P

tobbe_d: Du kanske är snygg, men vissa måste ju anstränga sig för att vara snygga i TV :P

tobbe_d: Faan va jobbigt då supportrar inte kan ta en förlust som en mann, bli så j-la tråkigt då allmänheten blir lidande,,

Kakelmannen: Inte nämts? Ni supportrar av HV har ju inte gjort något annat än gnällt om de två situationerna sen i torsdags... Du är bra skum du...

En knepigt förfarande att Thörnberg får spela dagens match men riskerar en "massa matchers" avstängning för incidenten i torsdags. Hur tänker man då? Påminner lite om en liten tjuv som blir tagen för att omedelbart efter bli försatt på fri fot eftersom risk för återfall eller ett försvårande av utredning inte är överhängande.

Även om det skulle ha varit en olyckshändelse (jag säger om) och det skulle inträffa samma sak igen idag, undrar just hur man ställer sig till det då?

Vid såna här händelser måste ett agerande ske snabbt, naturligtvis innan nästa match. Parodi att en spelare som förbundet väljer att gå vidare med där spelaren dessutom riskerar många matchers avstängning p.g.a. händelsen tillåts fortsätta spela. Det är min åsikt.

När det gäller Lotvonen låter det inte så positivt ändå. Han berättar att han har oerhört ont och att han tar en dag i taget. En lång slutspelsserie är det som antagligen kan rädda säsongen. Så tolkar jag det.

250kg kärlek: Blir man tagen för fortkörning, har du max tre dagar på dig och lämna igen körkortet, det tilldömmer dommaren dvs polisen på platts, sedan väntar diciplinnämden, dvs dommare och nämdemän som ska avgöra längdens återtagande,

Om det var en olycka eller ej kan man cittera Canal+ Calle Johansson "en elitspelare idag ska vara så pass tränad att han orkar att bromsa på två meter, men går man in i en situvation bredbent då kan hända att man har ett syfte"

Skit samma olycka eller ej, Lotvonen är ur spel och det tråkigt nog, men situvationen påminner om Mandervilles "överkörnng" av en målvack från Linköping som i mitt minne som kan va lite dåligt ibland, men han vart inte skadad,,,Helt klart hockey är som i verkligheten lagen är inte lika för alla,,

Kakelmannen: I Lappland kan ni sno hur många matcher ni vill, då blir det ingen semi för er. I Timrå snor ni inte en match...

Kakelmannen: ja du kakelmannen . min gamla kompis från i fjol .. kolla på matchen en gång till tycker jag . noga .

Kakelmannen:
Efter att ha läst dina inlägg i diverse HV-forum är det inte utan att man börjar fundera om du är riktigt kopplad uppe i huvudcentralen.

Per HApps: Som dom brukar säga i Lappland: Han är inte i ordning.

Tycker vi ska vara snälla med Jerusalems barn, har hittat deras låt den som inte orkar lyssna så 1 och 17 in,,,:)

250kg kärlek: Håller med dig om att detta sköts dåligt, disciplinnämnden borde har agerat på en gång och inte vänta. Men i och med att de väntar tills på måndag eller vad det nu är, så måste man ju låta han få spela. Just nu har han bara blivit dömd på förhand i form av spekulationer, men inte av en "jury" eller vad man ska säga, så tills han verkligen är dömd måste han ju dessvärre få spela. Dåligt skött som sagt..

Yellowcard:
Det är inte ofta man håller med murvlarna på Expressen.
http://www.hockeyexpressen.se/elitserien/1.1488743/darfor-maste-thornberg-stangas-av

Jag fosrtätter pränta in - hela slutspelet är en bonus, att bara njuta av!
Timrå har ingenting att förlora, bara in och köra samt ha roligt.

Med den här inställningen känns inte ens bortamatchen idag jobbig, vi rullar runt på fyra kedjor, vi SKA spela våran frejdiga, offensiva hockey även på bortaplan!
Nu behöver vi inte försöka knipa någon bortapoäng som i serien - UTAN FULL FART FRAMÅT!!! Spela med glädje och frenesi så kommer HV att få det jobbigt.

Dyk Thörnberg, DYK! Din j-vla fjolla!

Kakelmannen: Jag tänkte ge mig ut att jaga isbjörn nu innan solen går upp, men sen kan vi älska...

Äh, skit i Kakelmannen! De där "klockan tre på natten-inläggen" finns ju inte på riktigt ändå...

Roligt att Ros hoppas att Thörnberg avgör idag... Vilken jävla pajas !

Foyn: Jag tycker att Kenta är dagens clown iom det här uttalandet angående:

"- Om han blir avstängd är vi illa ute. Då kan vi sluta att ha tacklingar i svensk hockey, säger Johansson."

Ambroo:

Typisk slutspelstaktik. Att stå upp för sina egna i alla väder. Fan vet om han verkligen tycker så innerst inne. Men i ett slutspel verkar ju det mesta vara tillåtet att säga och göra. Inte undra på att man blir som en galen hund själv...

Ambroo: Jag tycker vi kan sluta ha BENtacklingar i svensk hockey istället. ;-)

Ambroo: Det var längesen Kenta förlora min respekt! Och det här blev ju inte bättre......Vad är det för fel på honom?

Alltså, den däringa Diciplinnämnden, varför i helvete kan dom inte jobba så rättvisa skipas direkt???? Tänk om Martin "Bentacklarproffset" Thörnberg är inblandad i matchavgörande situationer idag???
Vad faan, Lotvonen som BLIR SKADAD får inte vara med, Thörnberg SOM SKADAR han får vara med, rättvist det???
Jag säger som Wikegård... Thörnberg ska bort, punkt slut...

Men det är ju min benhårda åsikt, Oavsett hur soppan slutar så ska den s.k Diciplinnämnden ta besut ALLTID FÖRE nästa match...

Vore ivartfall skönt med "motorn" i HV's äckliga duktiga powerplay putsveck för ett tag, långt tag.......;-)

Tomas Ros borde entledigas av Aftonbladet's styrelse för övertrakkasserier av partiskhet på en rikstidning, "Förövrigt hoppas jag Thörberg avgjör idag", sicken fjolla...

FORZA TIK........alltid, alltid........

Idag gäller Fokus, Fokus, Fokus. Inte störas av nånting som HV kan tänkas göra, säga eller hitta på.

Fokusera på Uppgiften. Slutför den!

Nu kör vi!

Friman SR: Känns nästan som att ifall, HV mot förmodan ;-) skulle leda med en massa mål i tredje perioden, så borde vi offra någon som kan plocka Thörnberg? Lära fjollan ett och annat!

Hahl Bundy: Idag gäller FREJDIGHET och OFFENSIV på bortaplan, vi har ingenting att förlora känns det som!
Full fart framåt och tugga på med fyra kedjor.

Laken: Ja, och vi som inte ser matchen på plats kan se den gratis på Kanal 5.

Laken: Sebbe säger ju på ST Hockey att de ska spela "hemmahockey" på bortaplan idag, FREJDIGT och OFFENSIVT...

Framåt soldater, mot nya segrar...

FORZA TIK.............alltid, alltid.........

Laken: Haha , håller med helt och hållet , vila De Caaz lite under matchen och låt han komma in i sista och nagla fast fru thörnberg...

Hemmahockey på bortaplan gäller idag. Åk mycket skridskor och ge Lehtonen 30 min istid pga underskott på backsidan (spelar Moe?) . Koncentration på egna planhalvan och full fart framåt . stressa Davidsson-kedjan och smäll på.

Strunta i Thörnberg (men om han gör något liknande igen , då ska han ha smäll) . Han kommer ändå missa måndagsmatchen.

Har någon undrat om domaren skulle få problem eller besvär av något slag för att han spräcker 1:a-linan i storlaget HV redan i slutspelets första match. Jag tror ialla fall det. Kanske var det för den utvisningen som 3:e målet också dömdes bort? Om man fryser bilden och stegar ser man lätt att när HV-spelaren blir efter hänger han med sin vä. arm fast i timråspelarens vä. arm, tills timråspelaren snor runt och faller baklänges på Liv. Domaren dömde först mål vilket var det rätta. Om det inte var mål skulle Hv-spelaren åkt ut för holding.
Beträffande Törberg så är nu risken att Timrå försöker straffa Törnberg och kommer in i ständiga bråk,som beställs av HV. Som har sagts: Fokusera på spelet!

Det konstigaste med sopan Thörnberg är att han är så poppis i Fagersta att folk därifrån åker runt i världen och sjunger om honom.

El Maco: Kan intyga detta, går en kortege genom byn utanför mitt fönster just nu faktiskt. WALK idiot WALK!  ;)

Lemmy: Gillar hajvsarnas andra låt om Thörnberg också, den som handlar om sopans öde i dagens match.

Mackelito: Såg De Caaz igår på Svenssons, han kanske inte är så pigg idag. ;)

Dogsbite: Han är ju borta resten av säsongen så det är väl inga problem om han går en sväng på Svenssons va?

Inget bråk med Thörnberg nu, nu gäller det bara att vara 5man på plan
annars går det åt helvete,och som sebbe säger spela hemmaspel på bortaplan.

vilken pissproduktion kanal 5 bjuder på, gamla avdankade journalister och all denna reklam

FM: Nejdå, men Mackelito skämtade (tror jag) att man skulle kasta in Nate för att ta Törnberg.

« · 1137405 · »