bar mofftak: Jag tror tyvärr Löven kommer gå vidare. Hoppas Timrå gör det med.. Lär väl bli Västervik i så fall. Skaplig serie det lär blir mellan BIK och Löven i så fall som sagt. 😬
Asså vi spelar verkligen inte bra. Fortsätter det så här ringer det när som helst. Liiiiite mer fart på Hartmann, äntligen, men förväntar mig mycket mer. Annars är det bara Boyce, Reinhart och Walli som gör nånting vettigt. Förutom JJ då som räddar oss. Men herregud säger jag, vad håller vi på med?! Men Blomqvist? Var det inte han som skulle höja sig när det blir slutspel? Herregud, karln ligger ju mer än vad han åker grillor.
TimraStockholm: Lika bra det. Om vi ska kunna klara en eventuell final vill det nog till att BIK och Löven slagit ihjäl varandra först. Just nu är väl frågan om vi ens får spela semi.
Zäta75: Fast inte speciellt mycket till fysiskt spel i forecheckingen mest bandysvängar inte så jobbigt att lägga konstruktiva mackor för AIKs försvarare och centrar. Spelar samma spel som i grundserien det behöver bli lite mer desperat och jävlar anamma. Kedjorna är kasst komponerade det måste finnas två speediga forwards i varje formation. Så det kan bli lite fartpuckar på bladet som förra säsongen. Materialet finns sätt ihop kedjor som håller mer av samma fart så blir det mer flyt i spelet.
erathoo: serien är historia, helt obetydligt. Det är bara spelarna i Timrå som verkar tro att man får saker gratis i slutspelet för att man vinner en grundserie.
The great one: Ja nu ser det betydligt bättre ut. Men Per Svensson? Tycker han har varit en säkerhetsrisk hela matchen. Tar för lång tid att ta beslut och har gett bort pucken 2-3 gånger hittills.
{297}: All skit startade när någon pajas i lagledningen bestämde sig för att vi skulle spela försvarsspel någon gång runt jul. Vi ska hålla i pucken och vara i anfallszon och göra massor av mål.
jens_88: positionsspelet i egen zon är så uselt att man spyr. Man är på fel sida av motståndaren, backarna är osäkra på vem som ska gå på puckförare i spelvändningarna, forwards är väldigt långsamma att reagera på att kliva upp på backarna på egen blå. Vi behöver minst två mål till att gå på för att det här ska vara i närheten av kontrollerat.