Ni som var nöjda över valet och att gnaget var ett lätt lag? Tycker ni fortfarande likadant? Förstår fortfarande inte valet av AIK. Verkar inte vara nån som håller med om det?! Västerås har 2 medelmåttor i mål medans AIK har Endre som visar Rifalk vibbar just nu.
Vill ändå passa på att tacka Mcdonalds som låter oss låna några sina timanställda vid namn Olofsson och Ragnarsson. Så får dessa mer timmar och pengar. :)
Olli Hahl: Det är omöjligt att ett påslaget Timrå ska kunna förlora mot en målvakt! Omöjligt! Ja han är bra men vad skapar vi? Hur många gånger har vi ngn som står uppe i ansiktet på Endre? Hur många gånger får vi ett pass över centrallinjen med ett skott??
Smokey: vaknade lite väl sent, godkänd forcering men vaknade på tok för sent, gör målvakten onödigt bra hela matchen dessutom många enkla avslut.
Kanske det bästa som kunde hända inför fortsättningen ändå, nu vet dom vad som gäller om man vill vara med och vinna, hårt jobb från start! Och sluta ta dumma utvisningar!
Genomgående dålig insats i de två sista perioderna. Dahlén är inte i form. Han var inte bra i måndags heller men det märktes inte pga att så pass många andra var bra i den matchen. Hartman och Olofsson känns också iskalla. Jakobsson och Lodin bra idag. Övriga sågar jag i varierande grad. Hardegård riktigt slarvig och nonchalant idag!
russkiy medved blyat: AIK har tur ikväll. Tur att vi spelar undermåligt och ger bort ett mål. Annars hade vi troligen vunnit ändå.
Nu blir nästa match superviktig. Att hamna i 1-2 underläge i matcher är fruktansvärt illa. Vågar man titta på fredag. Freddan borde ändra lite i kedjorna, men kommer knappast att göra det. In med Lindelöf istället för Ragnarsson? Tycker man spelar Wiercioch för mycket.
roger_sundsvall: AIK värd vinsten idag. Mest tack vare Endre.
Man blir ju mörkrädd, även om en förlust i ett slutspel inte är hela världen. Men mest för inställningen, bristen på fokus och allt detta slarv.
Många behöver åka hem och leta efter sin egna lilla jävla knapp att trycka på. Lööke, Dahlén och Hartmann är totalt osynliga när vi behöver dom som mest. Pw... Nja, jag vet inte jag. Känner mig inte trygg med honom på isen. Inte i nån zon.
Bryt ihop, kom igen. Timrå IK: välkommen till slutspelshockeyn. Där är det krig för varje millimeter och viljan att vinna trumfar allt som oftast klass.
Knylan: alla puckar som inte sitter innanför stolparna eller under ribban är helt ovidkommande. Dahlén bränner hur många lägen som helst idag, tycker överhuvudtaget inte han ska vara inne i avgörande lägen. Han får fan plocka upp sig själv och förtjäna sin plats i laget precis som alla andra. Det måste bli konsekvenser av en sån här skitmatch. Hartmann ska inte spela en sekund mer. Dahlén och Lööke, läge att sära på dom? Om två matcher kan det vara över, hur många matcher ska man ge dom innan Freddan trycker på slutspelsknappen?
Sen kan vi lägga till att klacken som står och skämmer ut sig och hånar AIK från början till slut och dessutom hånar en skadad spelare inte direkt ger någon smickrande bild av Timrå. Ska det vara så jävla svårt att spela tre bra matcher i rad? Freddan står och snackar om att ödmjukheten saknas, HUR i helvete kan man uppträda så här när man ”gått och väntat på slutspel” i 10 omgångar?
Grundserien promenerade vi igenom och vann lätt! Nu är det allvar....SLUTSPEL och dags att VAKNA innan det är försent och säsongen är ÖVER!!!! Innan slutspelet knappt börjat!
jokklas: ja fredde kanske gjort sitt efter denna säsong. Ska vi ta etablera oss högre upp så behöver vi en coach som har bättre blick för spelet och kan ändra matchbilden. Nu tuggas det i samma hjulspår i 60 min. Nä modo nästa för fredde tror jag.
Frågan är vad höll vi på med i dom två första perioderna. Många spelare är ju inte där tävlar inget ser totalt nerkörda ut i långa stunder. Sen första linan med med Dahlen Lööke årets största glidare priset går inte att överklaga..
The great one: dom som står där på läktaren och skriker ”jävla fit*a” till en skadad spelare skämmer ut föreningen. Dom står där just nu och representerar allt som Timrå IK INTE är.
Zäta75: Tur???? AIK har inte tur! Vi bjuder bort matchen. Detta är inte det Timrå som dominerade serien. Förstafemman är helt ur slag... Blomqvist är helt osynlig Olofsson har ingen ny nivå.
Backsidan är bra, inget att klaga på.
Men idag sviker forwardssidan något fruktansvärt.
Jag får så innihelvete dåliga vibbar på laget just nu. Är det ngt som hänt?
Ja vi vann första matchen. Men det var en Lodin i högform och ett PP som gjorde det åt oss.
roger_sundsvall: Tempofattigt och energilöst. Blir nästan förbannad när desperationen kommer fram sista tio. Var fanns den innan? AIK gjorde en taktiskt skicklig match, men det ska inte vara så här enkelt att överlista oss.
{297}: Jag har sagt mitt om vissa från rätta virket,(av det jag märkt på bortamatcher) men det är ju gulligt de är engagerade enligt vissa. Jag älskar att de kör på men nån form av nivå borde man kunna hålla..
Rallarn: längesen lööke gjorde väsen av sig. Han har väl gjort alla sina mål från samma position och motståndarna vet det ganska väl nu. Nä in med Lodins som första kedja på fredag och våga ge mindre istid till de som förtjänar det.