1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604789 inlägg · 6212 ämnen
2942641 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Silfvern: Tack för att du berättar för oss som såg Lundmark 52+ matcher ifjol hur bra eller inte bra han är…… Han är en nyttig botten6 spelare.

Montén Python: Lundmark är en ganska medioker spelare okej i en tredje fjärdelina men inte mer. Ska man va ärlig borde han inte fått NHL kontrakt särskilt inte i Florida.

Montén Python: Lös Lundmark till nästa säsong och få bort typ Levinsson, det borde inte vara särskilt svårt. Bör stå flera HA klubbar i kö för att ta över det kontraktet. Lundmark är en mycket tydligare rollspelare än vad Levinsson och är mer användbar längre ner i laget. Någon tilltänkt ersättare till Dahlén kommer han såklart inte vara.

X-Län: Var det inte Ollis sätt att ge kritik som han menade? Något som även Anton Lander uppmärksammade. Jag har väldigt svårt att se Anton reagera på det viset mot sin egen pappa.

Rip Kirby: han blev uthängd offentligt av Ante K i en intervju, live.
Har man inte förstått vad som förväntas av en på en hel säsong kanske man skulle h lämnat under dåvarande säsong.

Rip Kirby: Så länge han inte ingår i projekt "ersätta Dahlén" så är han välkommen.

Vi vågar hoppas på Lundmark 2026/27 enligt Expressen.

"Enligt Expressens uppgifter har Timrå tidigare under hösten hört sig för om Lundmark och sett över möjligheten att få ”hem” honom till klubben, men beskedet har varit att Lundmark vill kriga på och fortsätta säsongen i Nordamerika."

"Enligt Expressens uppgifter är det inte orimligt att han spelar i Timrå 26/27."

Villervalla: Hälsa grabben ett stort jävla GRATTIS från JonteD!!! Och du som farsa ska putsa upp tuppkammen o bara njuta av hans framgång de e du värd !! 🤣🤣👍🇱🇸🇱🇸🎆🎇

Zäta75: Ja om jag får välja mellan Rattie (eller annan "stjärna") och Lundmark så är det ju enkelt. Frågan är hur många kronor Nubben har i plånboken bara. Jag tror ju inte att någon "Rattie värvning" ligger i korten.

JanneH: Sinnessjukt vilken träff DIF har fått på en sån som Josefsson. Sen att han NHL backen kom över säsongen med.

Men å andra sidan så hade vi ju haft en helt annan första säsong on Lander och resten av hemvändarna kommit hem också.

Patrick Polly: Hans minors salary är bara $85,000, ingen större vinst pengamässigt jämfört med SHL. Men det är en chans alla hockeyspelare hade tagit.

steveroper: Ja det kändes helt osannolikt att han skulle ta en plats i Panters. 9 poäng på 49 matcher i SHL är ju ingen pang succe direkt. Anledningen till att han nämns i sammanhang som succe var ju att han kom till SHL med lite eller inga förväntningar på sig. Åker man till NHL, eller AHL för den delen, finns det massor med förväntningar.

Om han åkte dit för att ta en NHL plats så känns det väldigt naivt. Åkte han dit för att tjäna 5MSEK i AHL så kan jag köpa den tanken. Men han räcker bevisligen inte till för det heller.

Jag håller med om att hans rådgivare nog tänkt mer på pengar kortsiktigt än vad som är långsiktigt bra för Anton.

Zäta75: Dom är nog snäppet bättre än oss tyvärr. Fokus får ligga på att greja playoff och sprattla sig vidare därifrån. Andra lag i ligan förstärker, men vi har inte råd med det. Så jag har svårt att tro på nåt stordåd.

Zäta75: Alltså vad fan har hänt med nykomlingar i SHL egentligen? Ifjol vann Bif grundserien och i år tuggar Dif på som värsta topplag. Lägg er ner och dö som vanligt för fan. Tacka vet jag HV... de vet minsan i vilken region av tabellen en nykomling hör hemma

Jadu: Var du tvungen att påtala detta? Trendvänders IK kommer ju såklart att vända den trenden. Men egna negativa trender som att slå LHC hemma det verkar helt jävla omöjligt att vända

Zäta75: Senaste 10 mot Växjö har vi vunnit 8/10. Varav en av förlusterna var efter straffar, kan gå?

KulltorpsOlli: Inte så bra att Djurgården vann mot Färjestad igår. Båda är våra konkurrenter om topp 6. Snart möter vi Djurgården på Hovet igen (nästa lördag). Det blir en mycket viktig match för streckstriden såklart.

Växjö borta imorgon har jag inga poängförhoppningar om. Wedin borta och vi har en nedåtgående trend. 4 matcher kvar till JVM uppehåll. Det gäller nog att vinna mot Luleå hemma på lördag och Djurgården borta nästa lördag. Såväl Växjö som Rögle borta räknar jag inte med några poäng i.

KulltorpsOlli: Nytt avsnitt Domustrappan. "Det är nåt med filten"

Villervalla: Snackade med Heffners och hen sa att det bara berodde på att spelaren har en förälder som håller till i Hockeysnack.... ;-)

Skämt åsido.

Stort grattis! Gud vad roligt som förälder att få vara med om det, oavsett hur det går i framtiden!
Hoppas vi får se honom i A-laget om ngr år.

Jag har själv sett mina tre barn växa upp inom idrotten, och även om de aldrig nådde toppen så var det en fantastisk tid att se deras utveckling.

Bobby Hahl: nä… det är lite osvenskt att vara rak.
Olli menar sannolikt inte att håna OJ. Jag skulle tro att Olli ville ha prestigelös samvaro i laget.
Spelarna och tränarna är människor så det enda man kan vara helt bergsäker på är att alla kommer fela.
Men som ung kille som kanske inte varit i den situationen innan kan det garanterat bli tufft!

OJ måste kanske ändå få med sig att han valde fel vägar här och där och samtidigt greppa att en tränare ska aldrig tjäna något på att köra spelare i botten.

Föreningen får uselt rykte och laget tjänar väldigt sällan på att knäcka spelare internt.

Men som sagt. Nog fan kan det brännas om man i sig själv är ung och lite osäker på sig själv men driven som fan mot att vilja lyckas.

Ang Dahlén kan jag inte tänka mig annat än att han fått smaka rätt jävla hårt på kritik eftersom när han drog över till SJ Sharks så var det på offensiv förmåga och så fort du har två poänglösa matcher börjar helt plötsligt defensiva krav dyka upp.

Jonte pratade även om förbättra sin defensiv när han dök upp här igen. Så han har nog fått sina näsbrännor som snott endel god natts sömn av honom.

Jag är kluven. Jag gillar ju rakt och fint!
Men man måste lägga grunden ordentligt! Spelarna måste vara med på att ingen jävel i omkl rummet lägger förnedring på lagkamrater som failar. Den självklarheten måste råda innan det blir rakt snack!

Har men den grunden så SKA det vara rakt snack!
LHC är sågat så in i helvete i år!
Olivers lagkamrat Vrana, målisarna, stjärnbackar mm har skrivits sönder och samman i riksmedia.

Det är ok att tycka illa om det men det är en del av sporten att bli granskad och bedömd!

Om OJ behöver lufta sitt trauma under Olli i Sundsvalls Tidning och Sundsvalls Tidning MÅSTE trycka ut det med sin fantastiska nyans så är det så.

Jag skiter i det!

Tycker vår styrelseordförande skitit i det blå skåpet med kommunikation, drama (Rättssaken) och det jävla Boyce firar med klacken debaclet att detta är en så liten parantes att jag knappt rycker på axlarna åt det…

En ung kille har inte hittat sig själv riktigt, en lokalblaska ska försöka göra en thing av det.
Huvudmisstänkte kommenterar saken.
Så…

Klart…

Söderöver: Vet inte vad jag ska säga om den där artikeln. Att grina ut i media är väl sisådär. Om man nu ska ta lärdom av misstag under matcherna med videogenomgång och man är den som gör många misstag så kanske det är just den som kommer med i videogenomgången eller?! Annars är det väl ingen lärdom för laget? Dalle verkar fått höra en del också men inte grinar han för det.
Man får väl försöka ta lärdom men i det här fallet verkar det vara svårt.
Sen kanske Ollie uttryckt sig lite tufft som inte gått hem hos alla.
Ollie har nog fått höra ett o annat genom sin karriär av diverse coacher på andra sidan. Där smeker man inte medhårs direkt vid misstag…

Ikväll blev jag jäkligt glad, sonen blev uttagen till match i U16, (han är 14 år) det är första gången förutom när lag 1 och lag 2 möttes. Så jäkla roligt att de tror på honom iaf lite. Hårt jobb lönar sig.

steveroper: ingen förstod väl det där NHL kontraktet men man fattar ju att han var tvungen att ge det en chans. Jag kanske var lite väl hård i mitt utlåtande tidigare idag men ge han fan inget 3 års kontrakt om han återvänder. Stämmer det att han är kontrakterad till Timrå om han återvänder till Europa så kör kontraktet ut till en början

Andersson: svårt här att säga svart eller vitt!

Man kan utgå från att detta är exakt hur Oliver upplever sina minnen av fjolåret.

Det kan även vara så att Lander, som har erfarenhet av hårdare ledarskap (på gott OCH ont!) från andra delar av hockeyvärlden, han kanske såg att Oliver inte hanterade att vara negativ demo i omkl rummet. Det skulle isf vara en jävligt vacker egenskap hos Anton isf att försöka stötta Oliver i det.
Det tycker jag beskriver en bra kapten.

Oliver fick annars bra med chanser i början av fjolårssäsongen vill jag minas (särskilt innan Kapanen kom tillbaka). Succén uteblev och frustration byggdes garanterat från både ledare och Oliver och bytet av arbetsköpare var väl helt rätt väg för OJ. Men sedan om LHC är rätt miljö? Ja, vem vet. Skit samma.

Jag tänker inte säga att Oliver har fel! Olli var osvenskt rak och det passar fan inte alla ska gudarna veta! Olli var heller inte den perfekta människan och kan säkert gått över och förbi normen för vad som är ok.

Då är det beklagligt att Oliver gjort illa sig i det men inget kommer bli bättre av att rota i den skiten.
Förhoppningsvis inte klickjagande lokalmedia heller…

Oliver kommer ta med sig erfarenheter från detta och de kan hjälpa honom framöver även om de är negativa i stunden.

Har Nubben fixat flygbiljett till Lundmark än?

Modano: ja dubbelt olyckligt med skada på Wedda. Dels för att vi blir tunna med sedan kändes det lite som han hade börjat varva upp. Kedjan med honom, Lander och Barre har sett bra ut på slutet (trots resultatet i senaste två matcherna)

Modano: Stålarna är slut. Då blir nog på sin höjd nån trött inlåning av breddspelare som nöter bänk hos nån annan shl klubb.

Modano: Bra att ngn säger en sanning för de de är ju olyckligt att vi har spelare som ska få uppleva ett Vm!!
De måste värvas/lånas spelare som kan fylla upp under jvm håller med du till 💯%😎🇱🇸🇱🇸

Modano: Tänk en skada på Dahlén när Genborg är i JVM. Snittar vi ens 1 mål per match då?

Löjligt av Oliver att grina ut i ST han som tror han är en NHL spelare möjligen allsvenskan är rätt nivå för han. Ang Wedin och spelare som drar till JVM som MÅSTE Nubben agera det måste in Forwards värvningar då ligans sämsta finns i Timrå törs inte tänka på skada på Dalle eller Genborg sitta och tycka synd om att vi är en liten klubb snyft snyft orkar inte höra den skiten varje säsong men de styrande tycker matcher mot Vimmerby Kalmar Oskarshamn Mora Almtuna blir kassa pjäser åker vi ut tar det många många år att ta sig tillbaka om man snålar sig ut en gång till

Maktankan:

När ST-sporten når Jokinen håller han inte med om att Johansson var särskilt utpekad eller var på klippen varje dag.

- Jag skulle säga att alla spelare var på de klippen. Jag skulle också säga att till exempel Jonathan Dahlén var det oftare än Johansson, eftersom våra toppspelare spelade mycket mer, säger Jokinen.

- För oss var det utbildande klipp och om man inte var på rätt plats i strukturen eller gjorde de saker vi ville så visade vi så klart de klippen. Men det var inget personligt i det, utan det var i syfte att lära ut. Men det är olyckligt att han kände så, för det var inte intentionen.

Enligt Jokinen var det inte heller hela anledningen till att Johansson lämnade klubben, utan för att han inte nödvändigtvis ingick i Timrås planer.

- Vi kände att det bästa för Oliver vore att gå vidare, att han hade fastnat lite i den rollen. Ibland måste man flytta för att hitta sig själv. Förhoppningsvis var det en bra flytt för honom.

Rip Kirby: Är inget fan av Jokinen men om du klistrar halva ST vore det smakfullt att även få med dennes syn på historien.

Montén Python: vore kul om Pääjärvi får gå in där med ordern -gör mål!

Tänk om det släpper då?

Villervalla: Jag tyckte väl att det var rätt uppenbart att Jokinen inte mådde särskilt fantastisk under våren, det lär väl ha märkts av i omklädningsrummet också.

Rip Kirby: Det verkar ju inte som att det bara handlat om renodlad kritik när till och med Lander verkar ha reagerat också, det verkar jäkligt illa men ryktet gick väl redan i våras och det här bekräftades väl nu.

sargad: Nu kunde jag bara läsa inledningen av artikeln, men budskapet framgick klart och tydligt redan där.

Rip Kirby: Kanske redan länkats.. men tydligen är HIFK att jämnställa med Titanic... båda har gått på is.

Inte alla som uppskattat Jokinens metoder att förmedla sina kunskaper. Ska det gå såhär långt så undrar man vad faen Olli höll på med.

Oliver Johansson delar sina erfarenheter:

"Inför den här säsongen lämnade han klubben och skrev på ett tvåårskontrakt med Linköping.
– Jag kände att jag behövde något nytt, säger han.
Men enligt honom fanns det en specifik anledning till att han sökte sig vidare: Olli Jokinen.

22-åringen säger att han ville testa något nytt eftersom Jokinen vid det tillfället hade ett år kvar på kontraktet.
– Det kändes inte bra när jag var här. Han var hård mot mig. Jag fick mycket skit av honom varje dag."

Och självklart gick det här bedrövliga bemötandet inte omärkt förbi hos övriga spelare där bästa lagkaptenen står upp för Oliver:

"Enligt Johansson reagerade även lagkamraterna på det.

– Lander sa till mig att jag inte kunde fortsätta att lyssna på honom. Alla såg att det blev överdrivet till slut, att jag blev någon syndabock som man slog på. Han ville väl väl egentligen och utveckla mig, men det blev för mycket att varje dag bli utpekad inför alla."

Alltså, så här får man inte göra mot en annan människa. Galen blir jag, helt jävla tokig! Hur faen kan det få gå till på det här viset?

Andersson: Heikkinen får nog gå in ihop med Lander och Hartmann igen.
För han är det enda som liknar är nått vid spets i botten 6.

På kort sikt borde det intressant att plocka upp en junior att få vara med och känna på spel på träning i allafall. Och ta det därifrån.

Hur gör vi nu då? Dahlen - Pettersson - Genborg
??? Lander Hartmann

Nisse på Mon or: Man får bara försöka hitta lösningar att värva helt enkelt. Gå till sponsorer, dra in på flygresor etc. (Om vi nu ens flyger längre vill säga)

För annars kan vi rasa snabbt som sagt.

Zäta75: Från läktaren i lördags såg det ut som en knäskada. Hur allvarlig eller lindrig är omöjligt att säga.
Blir han borta några veckor är jag helt för att fråga Lundmark om en comeback.
Inte minst för hans positiva inställning och pushande attityd i laget.
Det har varit lite gamnackar emellanåt i år.

Zäta75: Hittills så menar många här att börsen är tom. Nu när Wedin verkar skadad, då ska Nubben värva. Finns det mer i börsen nu än innan Wedins skada ? Av 10 frwds är det nu Genborg och Dahlén som är målskyttar. Resterande 7 friska är det inte. Det fattas åtminstone 2 som kan kallas spets. Då skulle man höja klassen på en 2akedja.

Zäta75: Det bådar ju inte gott med undersökning och hysch pysch klubben kör med i allafall.
Sen Wedda med hans skadehistorik etc.

Är Wedda trasig för ett tag framöver så har inte Nubben nått annat val än att agera.

Rip Kirby: Ja nu vet vi inte hur länge Wedda blir borta, men finns ju risk att det blir en längre skada över JVM-uppehållet så jag förmodar att Nubben tittar på spelare nu. Det måste han göra!

Rip Kirby: Jahopp. Handlar det om tiden över JVM så får Nubben skramla fram alla korvören han har. För då MÅSTE det värvas.

Vi kan inte vara den enda klubben i ligan som står med mössan i hand och kollar på när alla andra rustar upp.

Läste till och med att Leksands sportchef tjomme är i Nordamerika och spanar in AHL spelare. Som skulle kunna komma att bli aktuella. Både för denna och nästa säsong.

Det kan gå snabbt neråt som sagt.

Det som kan vara positivt är att vi klarat oss rätt länge utan skador och förhoppningsvis byggt upp en liten buffert med det och eventuellt Erixons lön som vi "sparat" in.

Vad gäller Lundmark så vore det väl en nobrainer att plocka in honom om det skulle visa sig att han vill hem redan denna säsong. Ja nu "äger" vi väl honom i Europa redan då han hade ett år kvar på kontraktet.

Men sett till det Lilja levererat så håller jag Lundmark före alla dar i veckan. Kan ärligt talat inte påstå att man lägger märke till Lilja allt för ofta under matcherna heller. Oavsett poäng produktion eller inte.

Heikkinen skapar ju lägen på egen hand i allafall.

JanneH: Om vi utgår från att Lundmark inte blivit sämre sedan senast vi såg han så får man en duellvinnare med energi och tyngd som använder sin fart för att få utrymme.

Ett skapligt skott.

En inte särskilt kreativ kille som slår passningar som förväntas men inget mer.

En spelare som står för hårt jobb.

Stadig 3e eller fjärdekedjespelare.

Kan ta defensiva roller med rakt anfall när tillfälle ges.

Lundmark skulle kunna bidra med att ge Heikki mer offensiv frihet.

Kanske kan det gynna Timrå i långa loppet.

Jobbet Heikki gör defensivt på hattrick-backen i BIF’s första mål i Gävle är ju knappast vad man vill se av en tredjelina i SHL.

Vi vill ha en Rattie, Tomasek, Karlqvist, eller Kapanen typ som har högsta procent på skotteffektivitet men vi har 120% inte ekonomi för en sådan.

Jag tror stenhårt på att skapa mer förutsättningar för dom vi har som inte levererar idag att komma upp på mer tillfällen genom justerad roll…

Ju starkare, snabbare 3-4 kedja blir desto lättare för Heiki att få chanser om han fiskar lite.

Det gäller Lilja med…

För vi vill ha mer av honom med än vad vi får…

Så jag vill inte skriva av Lundmark även om jag med ser att det inte är en NHL frw vi får i honom…

Men vi får en roll som kan ändra dynamiken och skapa lite energi o jävlaranamma under serielunken.

Vad vi behöver allra minst just nu tyvärr: Anton Wedin borta. Skadeorsak oklar.

JanneH: Om det nu är så att han inte platsar i AHL och söker sig hemåt igen men inte får napp i SHL så är ju hans resa lite av upp som en sol och ner som en pannkaka irl. Då framstår ju hans "NHL-kontrakt" som att han blev direkt blålurad av sina rådgivare. Hade han stannat här hade han sannolikt iaf haft ett SHL-kontrakt

Zäta75: Ja platsar du inte i AHL platsar du fan i mig inte i SHL heller. Blir Modo eller Tingsryd nästa för den killen

Zäta75: Han vore ett välkommet tillskott och skulle förmodligen kunna putta bort antingen Lilja eller Pääjärvi. Inte minst hans "genompositiva" attityd och glöd skulle vara välkommet.

Hur sannolikt det är att han kommer har jag dock ingen aning om.

2942641 · »