1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581443 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 120828

1513303 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
yngwie: Och Leksand vann alla försäsongsmatcher de året de åkte ur! :) Så ingen nackdel att det går dåligt på försäsongen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Smokey: Det där var tammetusan det finaste jag läst. Vill du ha ett fikon?

Stor poesi!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Smokey: Amen. Den svarta korpen har satt sig på axeln återigen.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
mikenomad: Haha, förvisso:)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
jå1: Det är ju också AIK..;)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
mikenomad: Är det inte Skellefteå i Strömsund i år?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Smokey: Jag förstår din poäng men vi kan ju börja med att faktiskt vinna en match först...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Även om Timrå mot förmodan vinner en match är chansen stor att dom förlorar en snart. Lika ofrånkomligt att vi alla en dag ska dö. Nu går jag till jobbet i gruvan med böjd rygg mellan glesa horder av rusigt firande leksandssupportrar. Min gråsvarta blöta och slitna överrock drar jag runt min utsvultna och magra kropp. Jag längtar redan hem till min svartvita TV där jag kan ladda med avsnittet där riddaren möter döden i Ingmar Bergmans film som heter Det sjunde inseglet. Jag hatar grannjäveln (han är säkert en leksing) som glatt måste påpeka att soljäveln skiner. Torrt och tyst svarar jag som vanligt:
- I dag ja. Väl medveten om att molnen alltid kommer.
Min feta fru är som tur nästan alltid tyst och sur. Blir lixom bäst så. Motto:
- Timrå har aldrig haft några backar.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
bisterfinnen: Så är det. Samtidigt hade nog inte en massa försäsongssegrar varit särskilt mentalt nyttigt för det här laget heller. Någon innan seriestarten bör det dock bli och helst då mot en es-konkurrent. Är väl bara AIK kvar då om jag inte är fel ute. De möter vi ju i premiären och med vår historik mot dem vore det bra att komma till den med en liten positiv boost.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
mikenomad: försäsong är försäsong, men det som borde oroa är väl det faktum att stryklagens största chans att plocka poäng är i inledningen av säsongen , innan de store börjat trumma igång. Det gäller att vara på tå från början alltså. Tagga!!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Jack Daniels: Känslan är dock att den här upplagan av Timrå inte är ett lag som åker på en skridsko under försäsongsmatcherna och "provar sig fram". Vi känns mer som ett AS-lag med mycket att bevisa. Med det menar jag att jag tror att what we see is what we get. Dvs jag undrar hur jättemånga växlar till det här laget har? Som det verkar inte tillräckligt många...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
yngwie: grattis till guldet då!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828

Jack Daniels:

Nej, nu ljög du. Modo förlorade alla matcher utom en säsongen dom tog guld. Rätt ska vara rätt. :)

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Dream Team: KHL - Dynamo Moskva.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Ambroo: Viktor Fasth sänkte nog många lag, inklusive oss, rent psykologiskt under de två säsonger vi mött AIK. Vart gick Gynge nånstans?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Mackelito: Håll i pengen. Det finns inte längre nån Fasth, Bång, Rosén eller Gynge. Den först och sistnämnda vann väl ett par-tre matcher på egen hand.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Mackelito: Vad menar du? Ironi i slutdelen av ditt inlägg eller?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
En tusing på AIK i premiären känns som lättförtjänta pengar...

Men då utgår jag inte från årets försäsong( Utan fjolårets statistik mot AIK), den skiter jag helt i, allt kommer vara annorlunda när vi spelat ett par elitseriematcher.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828

Frella:

Du menar att cirkeln är sluten. Vi är tillbaka på ruta ett. Det är dags för en ny vision.

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Frella: Vi bestämmer så.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Simmalugnt: Funkade ju för oss för sisådär nästan 10 år sedan. Vi tar med oss det...
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828

73Sjöbba:

Ja det funkade ju för Vilda Väsby! Eller inte.

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828

ÖstrandsNisse: Visst kan man vänta någon/några månader till innan man lägger sig ner för att dö. Försäsong eller inte så går det inte att komma ifrån att det är nog på pappret en av dom svagaste laguppställningarna sedan sedan vi gick upp.

Hoppas verkligen på underverk.

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Jack Daniels: Ja, vad är det nu, återtåget LXXXVIII?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
mattias - 74: Gunno hade gjort minst två mål och Jocke skulle släppt in ett mindre.
Så egentligen vann vi med 5-3.
Sådäså :-)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Dream Team: Det känns som om dom går upp i ES. Den här säsongen också.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
mattias - 74: Grattis till segern! Vi kan nog redan nu gratulera Leksands IF till SM-guld på försäsongen, eller vi kallar det väl försäsongsguld! :-)

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828

Dalton: ja! (verkligen) sparka skit tränarna! ante hwo? kalleson o stridshenke o ned montera monteeeen! jag har ringt sonnie redan... 

detta är ett alldeles för åt helsicke trögstartat ny bygge......

SPARKA MED MOTORSÅGEN FÖR FAAN! =)))))))))

HAHA! MM 

 första vinsten kommer att ge laget en sådan fet jävla enorm glädje orgasm! där vill jag vara med! =))

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Jack Daniels: Det är egentligen bara fyra saker som oroar mig;
Bellissimos plock, Gunnos höft och Jontes ljumskar.

Mjuka frågor
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
ÖstrandsNisse: Försäsong är försäsong. Leksand vann allt på försäsongen då dom åkte ur ES. Modo förlorade allt på försäsongen året dom tog Guld.
Tolka det den som kan.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Murfhil: Ja ja, lägg du dig ner och dö innan säsongen ens ha börjat, gör det. Själv väntar jag någon månad till innan jag sätter kniven i hjärtat.
En bra försäsong innebär inte per automatik en bra säsong sett över hela året, det har väl Timrå IK visat tidigare säsonger.

Jag inser att den här säsongen blir minst lika jobbig som förra men det ska trots allt spelas om det.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
ÖstrandsNisse: ok, då blir nog Timrå ett topplag ändå.
Skönt!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
ÖstrandsNisse: Lite slarvigt skrivet men totalt omöjligt att rätta till med mobilen. Alltså AIK och Växjö, tippade kombattanter med Timrå, vinner mot Leksand medan elitserielag som bör hamna på den övre halvan i ES torskar.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Jack Daniels: Leksand tycks ha lätt för elitserielagen denna försäsong. Har alltså vunnit mot Modo, Färjestad, Skellefteå och nu Timrå. Två förluster och det mot Växjö och AIK.
Alltså lagen jag inbillar mig är med och krigar med Timrå i de nedre regionerna vinner mot AIK medan lag som tippas på den övre halvan torskat.

Vilka slutsatser nu man ska dra av det...
Bättre med torskar innan serien än under.

Halleluja!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Det här känns inte bra. Inte alls bra. Man börjar ju nästan tro att det kommer att gå käpprätt...som alla siar om.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828

Inte så konstigt att vi förlorar hela tiden.

Allvarligt, våran laguppställning skulle möjligtvis, möjligtvis ett medelmåttigt allsvenskt lag vara nöjd med (även om alla spelare är med).
Det här kommer alldrig hålla i elitserien. Ja jag vet att det bara är träningsmatcher, men vi var i kvalserien i fjol och laget är nu ännu sämre på pappret.

Hur tänker man? Jo vi ska gå med miljoner i vinst. Men är det värt att offra elitserieplatsen för det?
Att tro att alla dessa spelare helt plötsligt ska blomma ut är inget annan än vansinniga förhoppningar, så är det bara.

Crippe som förstakedjespelare?  Ingen förstacenter? etc etc etc...

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Simmalugnt: Ja han har ju en klart svag punkt ovan plocken
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Snoop: Nä men tre mål iallafall. De verkar börja hitta varandra.
Men får inte Montén till det här under SCA-Cupen samtidigt som Gunno måste in så börjar det se lite småsurt ut
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Snoop: Oroväckande försäsong. Det verkar vara svårt att spela ihop laget men det är väl inte så konstigt när halva laget avstår matcherna.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Precis som förra året så har vi inte en ordentlig förstemålvakt av klass. Det kommer att bli kostsamt.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Dalton: bara glömma denna match, men vi behöver få ordning på grejorna nu, aldrig bra att förlora för mycket.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828

Kan bli en mörk vinter detta. Inte en seger än och inget fungerar????

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Ambroo: Balders balle 4-3 :-(. Bellissimo fortsatt svag i högra krysset

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Ambroo: Känn på den här liksom: "3-3 genom Molinder efter en soloprestation av sällan skådat slag. Tid 12.22"

...och som ett brev på posten gör Leksand 4-3. OH YEAH! 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Ambroo: hoppas molinder kan komma igång, han måste antingen bidra med poäng eller hårt jobb och tacklingar, annars gör han ingen nytta.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
mattias - 74: Duger det esset?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
Snoop: Drömmål av Modolinder(!) och Leksands
-Matte är tillbaka på jorden.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
De svänger fort i hockey.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 120828
mattias - 74: Avgå alla!!11!! Sparka tränaren!!!! Vi måste VÄRVA11!!1!!

Vänta....jag ringer Sonnenberg
Kommentera

1513303 · »