1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582742 inlägg · 6215 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30

« · 2248763 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
ionloo: Klarade sig inte såväl Oskarshamn som Leksand ifrån playoffmöten mot Topp 1-6-lagen i HA tack vare Covid-19-nedstängningen?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Rallarn: Vi får hoppas att sportchefen ändrar på sina principer och försöker åtgärda problemet att han av någon anledning missbedömde nivån på SHL med följd av att vi har det "bredaste" laget av alla i SHL men för lite spets.

Tränarkonstellationen verkar inte ha en aning om hur man sätter ihop ett fungerande försvarsspel eller får ut det bästa av spelare i ett nykomponerat lag. Att para ihop två offensiva backar som LaLeggia och Zajac är ett exempel på ren inkompetens.

Verkar också som att tränarna har tappat förtroendet från spelarna som naturligtvis påverkar resultaten negativt.

Det enda som kan hjälpa oss ur den här soppan är att hela laget spelar bättre men då måste både tränarna bytas ut och ändringar ske på spelarsidan. Att Didde snart är tillbaka är en bra start men det räcker inte.

Nubben är den ytterst ansvarige och nu har han chansen att visa att han är handlingskraftig och tar de rätta besluten innan de är för sent för föreningen. Torines kan säker bistå honom med råd.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Modano: Körde du taxi inatt?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Sputnik: lite kraftfullt utryckt från min sida. Men min övergripande poäng är att en spelartrupp i harmoni undergräver inte ledarens förmåga att förmedla spelsystemets grunder, utan det borde generellt ske bakom stängda dörrar, speciellt nu i detta läge då tränarna och i detta fall Tim Erixon ger två helt olika svar på samma problem.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
mikenomad: Så är det i 13 av 14 lag har det åtgärdas omg förutom i Kalle Anka klubben Timrå
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Vulgata: Nu var det väl iofs inte en ren sågning, snarare tydligt från det uttalandet att det vi befarar om otydligthet från tränarkojan skapar förvirring hos spelarna.
Erixon är ju inte den enda spelaren som nämnt likande i media..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Laken: Ledare och tränare har inget annat än floskler att ta till. "Temporära sanningar", de gör om och anpassar analyserna efter sina behov, så att verkligheten stämmer med deras önsketänkande om den. Det är klart som fan att spelarna känner det, att kartan och verkligheten inte stämmer överens. De är ju inga dumskallar. Och att förtroendet för det som förmedlas sjunker som en sten. Och garanterat också splittrar gruppen. Skapas med största sannolikhet allianser och pakter inom laget pga detta katastrofala ledarskap
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Sputnik: kul ändå att en back per SHL säsong går ut i media och sågar tränaren, speciellt när båda dessa har spelat i välfungerande system Erixon i lakers och den andra Filip Westerlund i frölunda.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Sputnik: Det är inte bara tufft, det är faktiskt omöjligt. Därför landar det här i att det blir tydligt och klart att Timrås absolut enskilt största problem är Nubben. Det är han som har möjligheterna och som sin uppgift men han är inte redo att göra de nödvändiga förändringarna. Det är vad som visas och det är vad han säger. Så länge Nubben innehar sin post kommer inget förändras
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Bara tomma ord från alla sportsligt ansvariga i Timrå men ingen handling… Allt rullar på…
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
mikenomad: Oroande att Erixon även om han givetvis bör vara bättre själv "avslöjar" att det inte nås fram från tränarkojan.

"Det är allt. I egen zon, framför slottet, styrspelet i mittzon och att vi där verkligen håller i gång fötterna och har en bra press så motståndarna inte får komma in med fort. Det är sådant vi måste gå igenom ännu mer och prata om, säger Erixon."

Känns som detta har tragglats från försäsong men varit under all kritik mestadels. Det är ledarfråga där basic detaljer inte verkar komma fram till spelarna. Alla "experter" utifrån har ju nästan skrattat åt nivån på Timrås försvarsspelet, där både backar och forwards som sagt är skyldiga. Men lägg till ett lika uddlöst anfallspel så blir det tufft att vända detta utan nyförvärv och ändringar på tränarsidan.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Den här intervjun med Ante i dagens ST är så energilös, bara menlöst svammel. Sista stycket här visar ju att han bara famlar, inte har en aning om vad han snackar om. Vaddå bara jaga? Hur många ggr den här säsongen har inte Timrå tagit ledningen och sedan omgående bajsat ner sig? Mot Örebro hade vi ju för fan 2-0 i nästan 2 perioder...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
mikenomad: Ja vi sitter riktigt i skiten, speciellt på ledarsidan där man bakbundit sig själva genom vissa uttalanden. Jag tycker inte man kan vara principfast som ledare och säga jag ska aldrig göra si och jag skulle aldrig göra så, man måste väl vara flexibel från dag till dag och göra det bästa för att lyfta laget, ge dem de bästa möjligheterna för att leverera och prestera.
Vad betyder dom där principerna när vi har åkt ur och står med byxorna nere?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Modano: Ja det är den enskilt tydligaste posten som skulle behöva åtgärdas, tränarna. Det är ju så inihelvete űbertydligt att det är som du skriver och enormt frustrerande att den här klubben inte är mer än en bonnig kompisklubb så att detta aldrig kommer röras
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
danne80: Fast det blir ju ologiskt, Nubben trodde ju inte att ettenstaka nyförvärv kan ändra på läget..
Jag är dock beredd att säga att ny målis och forward in kan ändra på mycket. Didde in kommer kanske i viss mån styrka upp defensiven, men att vi gör i snitt 2 mål framåt som är ett stort problem kommer det ej bli ändring på med Didde in..

Det och Freddan får gå..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
danne80: Fick svartt på vitt igår av en person som är insatt i laget att spelarna totalt tappat tron på tränarna vilket skappat spricker i spelartruppen. Stora brister i träningar få fram vad som gäller bla och visa vill lämna nu. Syns ju tydligt på isen att spelarna inte bryr sig inte vill vara där. Men tyvärr lär inget hända i (få ej röras i kompis klubben )
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
mikenomad: Ja man blir inte förvånad längre att vi ligger sist , när tränarna har sån inställning.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
luffaren: Spelarna presterar alltså sitt max just nu. Det är det Ante säger. Jaha. Say no more. Sällan har det väl sagts tydligare att det här inte är ett SHL-lag utan att säga det rätt ut
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
luffaren: innerst inne har jag länge tänkt typ ”det är lika bra att klubbar som BIK, Västervik, Mora osv. inte går upp för vad ska dom göra i SHL?”

Insikten att vi mer är ett Västervik än ett Rögle smärtar faktiskt. Det är amatörmässigt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
"Vi har de vi har och en spelare gör ingen skillnad"

Tre dagar senare: "Äntligen kan Didrik vara tillbaka, precis det vi behöver i det här laget"
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
luffaren: tror dom att en spelare ska kunna ändra på allt?? Jag ger upp nu.. dummare jävlar får man leta efter
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Ja men då så Ante: "Känner du att du och Freddan får truppen att prestera maximalt just nu?

– Ja, absolut. Jag märker inte att det är något problem så. Vi är där och spelar vårt spel. Vi kör, så jag ser inte att det är några sådana problem. Men det ska du nog fråga någon annan om."
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
roger_sundsvall: När vi var uppe senast i SHL så var kritiken stenhård mot det usla försvarsspelet men idag ser statistiken mycket värre ut! Vi gör lika många mål framåt men läcker som såll i defensiven.

Efter 14 spelade matcher (TIK)

2018/ 2019 31-43 (-12) 17p
2021/2022 31-58 (-27) 8p

Senaste säsongen klarade sig Linköping från kval med 62 inspelade poäng efter en miserabel start men de gjorde en bra forcering. I år ser de ut att ha klara problem med anfallsspelet.

Efter 14 spelade matcher (Linköping)

2020/2021 41-51 (-10) 14p
2021/2022 26-40 (-14) 14p

Vi ser alltså att våra tränares oförmåga att sätta ett strukturerat försvarsspel gör att vi inte tar många poäng och att Linköping har ett mycket bättre defensivt spel än oss.

Djurgården kommer med stor säkerhet att värva sig ur krisen (pengar finns). Med en ny kommande tränare som kommer ge extra energi lill laget och sjuka spelare tillbaka + nya förvärv ger de sig själva en chans att undvika kval (de har en mycket svag defensiv med 54 insläppta mål på 15 matcher).

Jag tycker vi ska så snart som möjligt satsa på samma lösning som DIF håller på med för att gripa den lilla chans som kanske finns för att undvika kval. Tyvärr har jag tappat förtroende helt och hållet för tränarna i TIK och sportchefen har också gjort stora misstag. Vi behöver en ledarförändring för att kunna få ut max av laget!

It's not over until the fat lady sings!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Smokey: Så är det. Man behöver lite perspektiv på tillvaron ibland. Det finns betydligt värre saker än en förlorad hockeymatch!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Sputnik: när öppnar transfer möjligheter? Att byta spelare med andra klubbar?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Det viktigaste som skrivits om och runt Timrå IK på mycket länge.

Fan vilket perspektiv jag nyss fick.

Aldrig mer en utkastad TV.

Jimmy. Jimmy. Jimmy.

www.aftonbladet.se/a/mrz36l
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Låter som att hoppet sätts till Didde. Men en spelare kunde väl inte göra någon skillnad?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
såå här kan de inte se ut..i 52 omgångar
vad kommer hända??
inget..då är vi RÖKTA
...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
ionloo: Japp klart det är möjligt. Dock värvade OIK in spelare på vägen som hjälpte till att vända den negativa trenden..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Bava: Blir så less på sånt här uppträdande. Bedrövligt. Stäng av sådana här människor från idrottsarenor. Personen ska inte välkomnas in i NHC Arena något mer heller. Det är som att en djurgårdare kliver över till Timråklacken på Hovet och rycker loss Timråklackens trumma och kastar iväg den. Åk iväg på bortamatcher och stötta Timrå, dra ner på drickandet eller drick inte alls, gissar att alkoholen spelar in att man beter sig så här illa. Ge fan i att tjafsa/bråka med motståndarfans!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
roger_sundsvall: Säkert, men om man vill se något positivt i den saken så klarade ju faktiskt OIK kontraktet trots den inte så smickrande streaken. Så allt är möjligt!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Freddan och Ante ritade upp linjerna för grundspelet i sanden?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Något som avgått än? Eller allt bara fortsätter rulla på enligt Nubbens underbara tänk? <3 ”Tålamod nu, det vänder nog snart”. ”Vi förändrar inget”, det bestämde jag redan i juli på stranden.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
thorwald: Tur vi möter Brynäs snart då
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
TIK1928: god morron!!
#freddanout
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Bava: Pinsamt…
Låst ämne


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Hockeyleksing: Enda lag vi verkar haft "lätt" för senaste tiden är väl Brynäs, vilket säger endel hur kass vi är.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Hockeyleksing: nja… det har sett likadant ut sedan omg 1 med få undantag då det varit totalt värdelöst och någon gång då det ramlade in lite baljor framåt…
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
thorwald: fan men ni var inte helt värdelös idag måste ändå säga att det ser bättre och bättre ut kan dock inte se vilket lag ni skulle kunna slå ut i en match bäst av 7
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Sputnik: Det är såklart både backar och forwards som får ta på sig det usla försvarsspelet. Forwards kan man klandra för att vara tafatta i mittzon, där kommer motståndarna igenom allt för lätt. Och backarna är inte tillräckligt resoluta mot puckförarna när de kommer in i våran zon. Det ska bara säga pang pang och ha en leksing uppmosad mot sargen, men det gör det inte. Vi har varken backar som är fysiska eller hänger med i motståndarnas speed. Per Svensson är typ bästa back, vilket säger endel. Bohm alldeles för långsam och slarvig, Erixon kan bättre tror jag men visar en passivitet och nonchalans. LaLeggia borde inte spela back åtminstone inte i ett lag som Timrå. Zajac slarvig och en säkerhetsrisk även han defensivt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
JonteD: mm man kan ju hoppas att det finns lite iaf…

Men jo man fattar någonstans ändå att drömmen om att lösa ut kontrakt och skeppa spelare knappast kommer bli verklighet…

Tyvärr…

När Erixon pratar i ST nu på kvällskröken så har jag inte koll på vad dom säger men rubriken vittnar ändå om att man inte spelar diciplinerat och ansvarsfullt så helt utan koll är man inte.

Fick jag önska något så vore det nog ändå lite fler spelare med fart och några backar med elakt spelsätt.

Mer smällar.
Jobba med det man har lixom.
Igelkottar på isen som gör ont och inte ger utrymme för motståndaren att visa upp hur jävla bra man är.
Provocerande ettriga småhundar som tar allt på för stort allvar. Som svarar upp med facewashing varje grötig situation.

Ett lag som får motståndarna att spela med irritation istället för lugn.

Skifta fokus och skapar heta känslor.

Lätt för publiken att sluta upp.
Lättare att vinna och förlora som ett lag med tydligare vi mot ni på isen.

Det är jävligt avslaget när Timrå spelar nu. De starkaste känsloyttringar man får se är när domaren missat en utvisning…

Det måste bli mer lag av detta än skiten man visar upp nu.

Känns som om 90% spelar för sin nästa klubbadress ist för att köra med en önskan att bryta detta mörker man lagt sig att kräla i.

Ser gärna en ny tränare som vill utnyttja psykologi i spelet mer för att dra ner motståndarna i ett sinnesläge där kompetensen på isen blir mindre tydlig.

Fråga är bara hur många i dagens trupp som skulle stå upp för ett lag…
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
söder över: En liten undran vart är alla pengar som vi skulle ha???? För finns det inga pengar i klubben då kan vi ju kyssa oss där ryggen byter namn en lördagskväll och "om"de finns slantar handla ett gäng nya spelare för helvete!!!!!!!!!!!😈😈😈😈😈😈😈😈
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Sputnik: Fredrik MÅSTE avgå. Kolla bara skillnaden i person mot tex Björn Hellqvist. Björn är man rädd för. Åtminstone har man stor respekt. Freddan är en tönt. Ingen har han respekt längre i laget. Fattas bara att han står med hjälm i båset med.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
tjobba: mm nä jag tror inte det släpper!

Ny tränare, ny kapten 2 el 3 nya spelare…

Därefter kanske det finns chans att man börjar se hockey med lite förhoppningar…
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
cloon: Ja och sen läser man samma om FBK, visst att det är Wennerholm men han har rätt här.
"Färjestad läcker som ett såll"

Jag tror fortfarande på Ante ärligt talat som jag tjatat om satte ett bra försvarspel i FBK, sen har det varit fritt fall efter det. Fortfarande Freddan i min bok som jag tror är akilleshälen. Försvarspelet börjar ända från forwards och att stänga slottet. Det synkar nämligen inte bland forwards och backar och Freddans alla konstiga konstellationer.
Kan någon förklara för mig vad han tänkte med Lundin som Vinge idag tex och Liljewall som andrecenter?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
SMÅLAND:

Om vi ställer Timrå i relation till hur det brukar vara för nykomlingar hur misslyckade är vi då? Dessutom att vi blev klar väldigt sent jämfört med normalt. Jag är besviken med men Ibland behöver vi nog vara realister . Detta är ett hundår !! Vi kämpar tillsammans 👊
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Fröunda på tisdag
joOO tjohejsan va roligt
vad är rekordet?16 raka förluster?
kan vi slå de??
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
söder över: När seriens bästa lag kommer till Timrå? Jo, tjena :)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
leksand gör ingen bra match men vinner
vi har 40 chanser.. får inte in pucken
..finns en glimma HOPP i allt elände
örebro samt denna match så har vi en bättre offensiv..
MEN kan ej göra mål...
bakåt..lika illa som 9 matcher innan💩

som sagt...ja tror inte nubben sparkar freddan
FREDDAN lämnar självmant..
räcker ej till på SHL nivå...tyvärr
tack för allt fredrik andersson
men nu GÅR de inte längre!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Låst ämne

« · 2248763 · »