1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581137 inlägg · 6216 ämnen

LHC - Timrå IK 2008-09-27

1068424 · » Till forumet



Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Så går då P-A Forsberg ut i ST och dementerar ryktena om disciplinära åtgärder mot vissa spelare och att detta skulle ha mörkats med skador. Helt taget ur luften enligt honom. Han säger vidare att spelarna känner sig bättre (närmast då Lehtonen, Lotvonen och Jonte) men att deras medverkan mot Luleå ändå är osäker.

Vad är oddsen för att de inte heller i morgon finns med i laguppställningen?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
250kg kärlek: Ok, det låter bra!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Laken: Jag kan döda alla eventuella konspirationsteorier, åtminstone då det gäller Jonte. Han befann sig hemma p.g.a. känningar efter en gammal skada. Och efter allt helvete som följt honom under senare tid gjorde han helt rätt att ta det säkra före det osäkra.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Kevin O Shea: För mig är det väldigt enkelt.
Ingen spelare är helig! Samtliga måste sköta sig.

Jag tycker också Jonte börjat bra denna säsong, hoppas han fortsätter så!

Nja, jag är faktiskt lite skeptisk till disciplin-ryktet.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Jonte tjänar bra men varför spy galla över karln det är väl ändå inte han som bestämt att han skall ha den lönen,utan häng han som gav han lönen.

Tycker ända Jonte börjat skapligt,trots en helt ny roll.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
kulltorp: Nä, det gjorde vi mot Gevalia - och du ser hur det gick!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Laken: Här tycker vi kanske olika, för mej är inte Jonte helig på något vis.
Ifjol var han inte bra, och då gnälldes det (befogat!) - dock var han på klar uppgång när Jurgårdsjävulen skadade honom...

Men i år tycker jag att han börjat mycket bra (har dock inte öst i poäng), men trots det varit en av de bättre kedjespelarna.
Därför, förstår jag inte varför han skall kritiseras så förbannat?
Vi måste också inse det Challe förtydligar: "Han är inte den där dåren som spelade i Luleå längre". -dvs Jonte spelar mycket smartare nu, och far inte runt och smäller på i tid och otid.
Jag tror att många har svårt för det, när inte Jonte jagar livet ur motståndarna och tackas som förr - a, då är han helt enkelt inte något bra...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Jag kan inte låta bli att tycka att programmet närmast ser bra ut för TIK. Luleå, Rögle, Modo & DIFarna. Ska kunna vara 12 poäng.
Men man verkar inte kunna ta ut segrar i förskott i år....
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Laken: Näe det har man ju märkt...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Bergius: För mig är Jonte inte helig och jag instämmer i vad du skriver.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
mikenomad: Tycker jag som en bra ide´ då man själv haft ett flertal ryggskott vilket inte upplevts som någon större erotisk upplevelse, (man har väl haft större i sina dagar), så skulle jag bli ganska sur om någon påstod man misskött sig,,,
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Laken: Tycker vi utgår från att det är skador till vi vet något annat.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
OM det skulle vara så att vissa spelare misskött sig och därav inte fick spela matchen så hoppas jag att det lyfts fram!
Detta är profesionella idrottsmän med månadslöner som vi andra bara kan drömma om...
Jag skulle se det som ett hån mot oss supportrar!
Men kom ihåg att jag skrev OM, ingenting är ju klarlagt än, det kanske helt enkelt var skadehelvetet som ställde till det igen?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
För dom som är intresserade så finns den här ute på nätet:
Elitserien.2008.09.27.LHC.vs.TIK.SWEDISH.PDTV.XviD-NeverMindTheBollocks
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
FairPlay: Kimmo Lotvonen är 32 och Mikko Lehtonen är 30. Konstigt ändå, visst.... men det var många säsonger sen dom var 25.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Sune: Rykten. Jag tror inte på dom ryktena. Varför skulle man vidta disciplinära åtgärder mot spelare o skylla på samma skada på 2 av dom om man vill mörka?

Jag tror på Challe. Se länk
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Vilken underbar insats! Imponerande på alla sätt och vis. Jävligt skönt också att få rejäl revansch direkt efter Brynäsmatchen. Några reflektioner:

#Tycker precis som alla andra att ungdomskedjan är mogen för mer speltid. Pääjärvi/Lander dominerar som väntat, men Samuelsson är en mkt positiv överraskning. Bra värvat där Linkan/Robban!

#Robin Jonsson är jämnare och bättre i år. Tack och lov. Nu håller han stabil elitserieklass.

#Mäkiaho är ju hur bra som helst! Skottvillig, tacklar stenhårt, stark i närkamperna, läser spelet bra... dessutom disciplinerad och tar inga onödiga utvisningar.

#Skadorna irriterar men jag har ändå på känn att det blir bättre den här säsongen än förra.

#Elitserien har inte "satt" sig ännu, tar minst en 10 omgångar till för det. Men Timrå kommer vara på säker mark i år igen. Så pass bra är laget.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
ante08: starkt att vinna med så många borta igår. Nu tar ni Luleå av bara farten på Tisdag.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Mappe och Kevin : Ni fattar tydligen inget som man kan läsa mellen raderna. Om en kille i 25-årsåldern får ryggskott undrar jag vad som pågår. Som många som passerat både 40 och 60-år vet jag att man mäste hålla sig i rörelse så mycket som möjligt annars blir det värre. Om två 25-åringar har ryggskott timmarna före match så undrar jag om det är sant. Det verkar som om man hellre tar förlusten än riskerar spelarna i en hård match som man ändå kanske förlorar. Om ryggskottet är verkligt vet vi inget om, men de som spelade höjde sig verkligen.
Mvh
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Per HApps: He he;-) Idag är en glädjens dag på många sätt och vis.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Bergius: Vadå helig. Jag tycker snarare att det känns som att han får omotivetat mycket skit av rättså många här inne.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Mappe:
Hörde att dom står utanför Scandinavium och raggar pengar för att kunna lösa ut Nubben och Hahl från kontraktet.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Som vanligt så är Jonte helig i den här gästboken. Minns att många försvarade honom redan förra säsongen när han spelade som skit. Jonte ska göra en jäkligt bra säsong nu i vinter för att han ska vara värd pengarna under sina år i TIK.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Per HApps: För er som vill ha lite skön kvällslektyr kan jag rekommendera denna eminenta sida.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27

haggen:
Du har spytt galla över Hedström hela kvällen nu, känns som att det räcker, eller tror du att det finns någon som inte redan fattat din ståndpunkt?

Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
FairPlay: Kevins fråga är väl berättigad. Det här var en match av 55 + ev slutspels/kvalseriematcher. Kul att det löste sig fint idag, men att tro att denna uppställning skulle orka med en hel säsong och att därmed ifrågasätta de frånvarandes betydelse är ett tecken på naivitet av ett sällan skådat slag.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Kevin O Shea: Frågan är om det är coachning eller om det är några som är för säkra på sin plats i laget. Dumskalle!
Mvh
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
FairPlay: ...är du dum eller?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Jonte, Lotvonen och Lehtonen!
Behövs dom?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
haggen: Hedström har väl börjat rätt okej i sin nya roll. Han har definitivt inte gjort bort sig. Det jag saknar hos honom är förmågan att vinna tekningar, där har han en hel del jobb framför sig. Men bortsett från det tycker jag att han gjort ett stabilt intryck.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
haggen:

Hedström är bra men han gör media mer glad än TIK.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Kevin O Shea:

Jonte i Timrå eller inte, känns som det kvittar, se på Mäkiaho, han är 10 ggr bättre än Hedström. och halva lönen minst!, Ja tack!
Han tekade dessutom 100 ggr bättre idag.!!!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Kevin O Shea: Jo, men disciplinära skäl behöver ju inte automatiskt betyda krogrunda även om det ligger nära till hands att misstänka nåt sånt. Magmuskeln verkar vara en komplex del att skada...som jag tidigare skrev vill jag minnas att detta även var vad M. Nilsson sas lida av och även då gick en mängd rykten om annat.

OM det ligger sanning i ryktena så var lagets replik idag än skönare! :-)
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
haggen: Inte bra med magnesyl denhär tiden på dygnet,,Inse fackta att Hedström är på G men dina ögon kanske var för tunga i matchen mot fjösunda,,

Satan vad jag saknar en brödrosst;))
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Kevin O Shea: Tack!!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Kevin O Shea:
Vi vann idag. Kul att de yngre får visa upp sig. Har finnarna + Hedström gjort bort sig?? Det hör Norrland till om de vart ute på krogen. Ett plus på dem!
De är inte mer än människa.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
haggen: Ett jävla tjat om Jonte. Jag tycker att han varit bra i inledningen av säsongen, och kommer att bli ännu bättre ju mer vana han får av centerrollen.
Jag både hoppas och tror att Jonte kommer att stanna kvar sitt options-år nästa säsong.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
mikenomad: Har också hört (från icke verifierad källa) att Jonte, Lotvonen och Lehtonen stod över pga diciplinära skäl.

Om så är fallet, är det ju bedrövligt - men ändå bättre än skadehelvetet, och samtliga kanske spelar redan mot Luleå på tisdag.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
haggen: Ja, Hedström är kanske inte det största problemet...men han är ju inte direkt ensam på skadelistan. Dessutom tror jag att en hel Hedström kan bli viktig ju längre säsongen går.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
haggen:

Jag svarar, vem faan bryr sig????
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
nectis: Skedde det kvällen före en bortamatch mot LHC är det djupt tragiskt. Nä, nåt sånt tror jag inte det var...måste isf vara nåt annat. Om det helt enkelt ändå inte är så att de verkligen ÄR skadade. Vet inte vad som är bäst eg....
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
mikenomad:

Kom igen, vi klarar oss utan Hedström tack o lov, Challe sköter media, Skellefteå nästa säsong!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
mikenomad: Bergis så vart det en krogrunda för mycket igår för grabbarna
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Sune: Du är en lurig f-n du....gillar att plantera rykten av varierande trovärdighetsgrad. Men nåt säger mig att du har ngt här....
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Tjalle: Tror nog med på Jonte. Han fick väll operera bort massa magmuskler o.s.v? och nu hade han fått en bristning där, inte konstigt när han berätta innan säsongen på första ispasset att det inte var lika starkt som förut och det.
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Sune: Ganska lätt att få ett sånt rykte att ta fart när två landsmän får ryggskott på en värmning...Jag har sällan hört om ett ryggskott på värmning, än mindre två! Kanske går att skriva in 71 på samma lista...
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Sune: Berätta mer!
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Eller Hynning som tog åt sig äran för ett mål?
Kommentera

Sv: LHC - Timrå IK 2008-09-27
Per HApps:

Samuelsson som inte fick fatt målpucken?
Kommentera

1068424 · »